• Nez jsem hru pořídil přečetl jsem toho mnoho a díky tomu jsem byl velice skepticky.je pravda ze grafika by mohla byt lepší ale hratelnost a příběh to víc nez vynahrazuji.jsem fandou FF a stejne jako legendární FFVII měla 3 cd tak FFXIII beru jako jednu hru jen s tím ze jsou změny v bojovém stylu.hru hraju uz po pate a jeste jsem ji nedoral jelikož se chci opravdu nadupat a udělat vse co je možné není to co bývalo ale při dnešních hrách co dokáže člověk dohrát celkem hned a nezene ho nic extra hraní opakovat je to černá perla v moři plném stereotypu
    FF je i přes změny jednou z nejlepších her kterou je mozno pořídit jak v rámci hratelnosti tak příběhu.
    Pro kritiky bych chtel jen upozorněni a to ze i přes naši Lásku k FFVII nové díly neuvadaji a myšlenky,názory a přesvědčeni je porad stejne
  • Ja osobně hru neschledavam tak spatnou ba naopak opakovane hraní cas navysi.hru hraju přes 80 hodin a jeste jsem ji nedoral :-) základem FF bylo vždy a bude udělat vse co hra nabízí.aspon pro me to tak vždy bylo.klidne budu hrát 300 hodin jen abych získal nejlepší výzbroj,kouzla, udělal vsechny questy atd.
  • A když to náhodou recenzenti hrají déle, podobní jako ty tu pro změnu budou vykřikovat, kde už je sakra ta pitomá recenze. *6*
  • Časový limit je tady spíš otravně psychologický, neměl jsem problém, ještě jsem měl dva dny k dobru, ale Aeronite byl bez šance. Teď hraju NG+ kvůli trofejím a s Chronostasis mám na konci druhého dne všechny hlavné questy a 45 side questů. Spousta času. Soubojový systém se mi zdá čím dál zábavnější, ale příběhově je to zatím největší s...čka co jsem kdy viděl. Ending? WTF??? Z celé XIII série byla asi nejstravitelnější XIII-2
  • FF byla vzdycky dominantni na konzolich, na PC se objevila jen 7 a 8. A pak MMO odbocky 11 a 14. Nejlepsi dil serie je VI a ten na PC ani nevysel :).
  • @Robotron. To není můj problém. Jejich práce a já žádám dobře odvedenou práci. Pokud není tady dobře odvedena, půjdu o dům dál. Oni jsou herní kritici, oni si to sami zvolili. Takže ty kecy si nech od cesty.
  • Aha. Tak toho jsem si opět vůbec nikdy nevšiml. Ale to je už můj problém. Asi sem už fakt slepý... V tom případě beru můj komentář, kde zmiňuji uživatelské recenze zpět. Sice bych to trošku předesignoval, aby to bylo na očích, ale to je fuk. V každém případě díky za upozornění ;).
  • Robotron3
    tomtrli: Odkaz na čtenářský recenze máš přímo v kartě hry, což je podle mě nejdůležitější, když vyhledáváš info o hře.
  • Aha. Tak toho jsem si nikdy nevšiml :). Jedinou věc co bych jen změnil, by bylo, aby se ty uživatelské recenze zobrazovali přímo u "hlavní" recenze. Teda byl tam na ně odkaz + tam bylo zobrazené i hodnocení a bylo tak hned vidět, kolik dostala recenze od tiscali a kolik od uživatelů. Ale to už zabíhám do použitelnosti webu a to sem nepatří. Ale díky za odkaz. Aspoň budu mít co číst :).
  • O tom žádná, že psát recenze není jednoduché. Mě stačilo, když sem sepisoval tu mou a to nejsem žádný pisálek (taky to tak možná vypadá). Ale zase na druhou stranu, když vyjde nějaká hra a na druhý den se uveřejní recenze, tak osobně to neberu nijak vážně, protože ta recenze nemůže být objektivní a je spíše sepsána aby byla a mohlo se pak říkat, že "jsme první server, kde je recenze na hru XY". Samozřejmě, že se najde i světlá vyjímka, ale poslední dobou co jsem měl možnost číst recenze na herní novinky, tak to stálo za nic (a to nemyslím, že je to jen tady na tiscali). Prostě jde pak jen o nějakou "prestyž" což ve finále stejně zabíjí i samotný server. Možná by zdejší admini mohli zavést to, že by se daly vkládat recenze od uživatelů, kteří hru hráli pořádně, i když by to bylo třeba měsíc po vydání. Osobně bych si takovou recenzi od uživatele přečetl raději, než nějaký neobjektivní "blábol" den po vydání.
  • Já jsem se před tím špatně vyjádřil. Já nemyslel, že Alešova recenze je příklad špatné recenze. Spíše je to jedna z těch "lepších", ikdyž mě tam chybí nějaké pro mě "důležité věci".
  • Robotron3
    Zkus si to. Začni psát recenze a uvidíš. Za recenzi jako takovou dostaneš zhruba stejně peněz ať recenzuješ film, hudbu, hru atd. Jenže na film se podíváš za hodinu a půl a píšeš. Album poslechneš kolem půl hodiny a píšeš, ale do hry musíš investovat desítky hodin a zvlášť u rpg třeba 40 hodin? A to ještě po recenzentech vyžaduješ, aby hráli snad hru znova? Odkrývali všechny možnosti? To by jednak recenze vyšla tak za měsíc, co vyšla všude jinde a všichni už to dohráli, a pak takovou charitu by dělal jen blázen. Recenze nemá být manuál pro minoritní skupinu hráčů / hardcore fanoušků, ale obecným zhodnocením co je dobré a co ne.
  • Člověk co dá ACIV 9/10 a hru hodnotí jako hru roku a při tom je to několik let stejná hra s naprosto stejnými herními mechanismy, které nejsou ani zábavné a dokolečka se opakují, pro mě prostě není věrohodný.
    Ano, některé recenze na gamesech stojí za prd a o hře nic neřeknou. někdy bodové hodnocení nesouhlasí ani s "jak hodnotíme". to ale podle mě není Alešův případ a této recenze... A to tvrdím přesto, že si hru plánuji pořídit a věřím, že pro mě by mohlo být hodnocení 6-7, tedy se zdejší pětkou nesouhlasím. Názor však recenzentovi neberu, protože ho prostě zdůvodnil...
    NG+ podle mě do recenze rozhodně nepatří. NG+ bylo totiž vždy chápáno jako něco nad rámec. Ano, pokud tam dochází k nějakým větším změnám, mohlo by se to zmínit, ale není to podle mě něco, na čem stojí hodnocení hry. K ohodnocení hry stačí její jedno dohrání. Myslím, že inteligentní člověk si na základě této zkušenosti udělá o hře velmi dobrý obrázek...
  • No vidíš, a podle mě tam patří :). Co jsem si četl jiné recenze zde na tiscali, tak některé recenze jsou psané do podrobna. Je tam zmínka snad na vše co ve hře jde dělat nebo kam se dostat a naopak jiné recenze jsou psané jen aby byly napsané a uveřejněné (aspoň takový z toho mám pocit). Ale chápu, že každý recenzent to má jinak a pokud ho hra nebaví nebo to musí hrát z donucení,tak recenze nebude psaná tak, jako kdyby ho ta hra dostala a měl z toho super zážitek. Jinak já vůbec neřešil číslo hodnocení. To ať si každý udělí sám.
  • To se pleteš. To do recenze patří. Do recenze patří vše co hra nabízí a to rozhodně i zkoumání NG+ Problém je, že recenzenti hrají hry co nejrychleji a pak vyplivnou nějakou snůšku, kterou načerpali po pár hodinách. Některé hry je potřeba hrát dlouho, aby se ukázali jak jsou špatné(Skyrim, ACIV) nebo naopak. Herní novinařina je v plenkách. Je smutné pozorovat dnešní recenze nejen tu, ale ve světě.
    ty věci, co píšeš, do recenze podle mě nepatří. to jsou prostě překvapení pro hráče. Aleš podle mě celkem dobře popsal, jaké výhrady ke hře má. Pokud s ním v těch bodech nesouhlasíš nebo tomu nepřikládáš takovou váhu a větší váhu má pro tebe něco jiného, je logické, že pro tebe bude mít ta hra jiné hodnocení. jinak číslo hodnocení by nemělo být ukazatelem, zda hru koupit či nekoupit. každý člověk má snad vlastní hlavu a dokáže si ji ohodnotit sám. nikde není psáno, že se musí shodovat s recenzentem. u průměrných hodnoceních může být jednoduše v tom číselném hodnocení rozptyl, však se podívej na metacricit, recenze tam mají rozptyl 4-9.
  • To už je na autora moc složité, aby hledal tajné levely a hrál hru na NG+. Osobně bych dal autorovi + aspoň, že to dohrál na rozdíl napr. od autora recenze na Castevanii,