Přejít na výpis diskuzí
Magic: The Gathering Arena – dojmy z hraní
20.4.2018 | Václav Pecháček
17 příspěvků
-
Ja jsem presne ten pripad a mohu rict, ze vubec neoslovil. MTG jsem hral v jeho uplnych zacatcich, dokonce na lehce profesionalni urovni, jeste dodnes mam doma v supliku Black Lotus a jeden Mox. Az budu v duchodu tak je mozna vymenim za nejake luxusni auto. Skoncil jsem nekdy okolo 5th edition. Do bety jsem se prihlasil snad prvni den, kdy to slo, pac jsem byl opravdu nadseny to znovu zkusit. No a kdyz jsem videl, kam se to za tu dobu posunulo, tak rad zustanu u jednoducheho a odpocinkoveho HS. V dobe, kdy jsem s MTG skoncil to byla v jednoduchosti v podstate kopie HS. Mezitim vzniklo asi 750 ruznych keywordu, 250 podivnych komplexnich mechanik, ktere jsou pro me casto nepochopitelne i po precteni navodu a 99% karet je uplne k nicemu nebo je soucasti jedineho specifickeho komba. Nevim, mozna pro soucasne hrace MTG je toto zajimave, pro me po hrani HS od bety absolutne ne. A to HS rozhodne neni bez chyby.
-
Co kontrétně myslíš že je zjednodušeno? Do pravidel se nijak nesáhlo.
-
Můžeš se přece učit na hře proti umělé inteligenci.
-
Nepodceňuj děti. Můj syn hraje MtG, papírový, od 8 let a ohromě ho to baví.
-
Nechápu, proč by měly být předchozí hry předem odsouzeny k zániku. Hraji je dodnes a mrzí mě, že už nevyšlo novější pokračování, hlavně na PS4.
Arena se mi podle popisu nelíbí, to zjednodušování je na úkor hratelnosti. Chápu, že pro začátečníky je to přínos, ale já bych rád plnohodnotnou hru se vším všudy. -
Magic jsem hraval aktivne a hodne. A Arena me bavi, chce to vice karet ale ...otazka casu :)
-
Pokud máte rádi MtG, tak klidně zkuste Hex: Shards of Fate (http://www.hextcg.com/) o kterých se nikde moc nepíše. Množství možností co hrát neuvěřitelné, využívají digitál naplno a vůbec je to skvělá zábava. Samozřejmě je to složitá hra, určitě to nejde hrát zadarmo a mít vše (obojí jim dost vytýkají), na druhou stranu lze karty prodávat a to je oproti v podstatě všem současným karetním hrám na PC dost velký rozdíl *3*
-
Dle mého to osloví spoustu hráčů MtG, co ho znají, hráli, ale dnes už nemají možnost jít si pravidelně někam sednou a hrát papírové karty. Pro tuhle, dle mého hodně širokou skupinu lidí, je to skvělá verze.
Ohledně širšího rozšíření, jsem taky skeptičtější. S papírem se vždy můžete učit někde od kamaráda, jak se co hraje. Sám u stolu na onlinu prostě MtG nikdy díky své komplexnosti, která prostě osekat nejde, neosloví tolik hráčů.
I když jim hra dá přednastavené hratelné balíky, ten rozsah karet a komb je pro neznalého až strašidelný a nikdy neosloví tolik hráčů, jako HS, který je prostě zábavný díky své jednoduchosti a může si ho každý zahrát večer po práci... -
Pro všechny co čekají na přístup - klíč se ná na googlu snadno sehnat ke koupi asi za stovku. Sám jsem to takhle vyřešil a vše v pořádku.
Za mě parádní verze. Ačkoli MtG dobře znám a roky jsem ho hrával, tak na on-line se necítím jakožto dostatečně pravověrný "pro gamer", abych zvládl prostřetí MtG Online. Ta platforma je skutečně pro masivní rozšíření zcela nevhodná.
Arena je něco úplně jiného. Klient je svižný, byť mu k dokonalosti chybí vyřešit pár drobností typu pop-up okna s nápovědou při stavbě decku - bez toho jsou noví hráči odkázání na googlení vlastností, což hře nepomůže nebo vylepšit to zmiňované tapování landů.
Hraji každý den a i když je ve hře jen Amonkhet blok a constructed formát, takže to spíše připomíná kombinaci draft-constructed, tak je to paráda. -
Bohužial, toto si akosi wizardi nechcú uvedomiť. Z mtg nedokážu spraviť kartovku s rýchlou a primitívnou hratelnosťou akú má HS. Pre deti je to príšli komplikované a pomalé (viz. vysoký počet interakcií a prerušovaní, ktoré sa nedajú obísť, resp. odstrániť) a arena vznikla prakticky len kvôli novým hráčom. Zvyšok ostane pri skutočných kartách, alebo mtgo, ktoré je obsahovo uplne niekde inde.
-
Rád bych zkusil, ale zatím čekám na pozvánku. :/
-
Taky si myslím. Škoda toho Gwentu :( alfa i beta v pohodě, ale jak to vyšlo začalo to být p2w, bez zaplacení člověk neposkládal balíček, který chtěl. S random kartama v decku nevyhrajete a navíc ty efekty....wtf. HS mi zase připadá jak pro děti ze školky (no hate). A papírové MGT jsou úplně o něčem jiném :D
-
A prave proto to neni idealni hra pro prevod na PC. Hearthstone vyuziva naplno toho, ze nema zadnou papirovou verzi. A MTG v jakkoliv zjednodusene podobe tim bude vzdy extremne omezen. 35 preruseni behem kazdeho kola poleze kazdemu brzy na nervy snad mimo lidi co hraji papirovy MTG, ale ti asi nejsou zamyslenou cilovou skupinou. Vsadil bych boty ze z toho bude zcela minoritni hra stejne jako TESL nebo Gwent.
-
to už je snad desátá verze a stále na prd :(
-
Jasně, ale ono Magicy už v základu nejsou tak snadno pochopitelný, jednoduchý a svižný, jako je HS... to by tvůrci museli ve videoherním provedení sáhnout přímo do pravidel - a to by se, odvážím se tipnout, nesetkalo s potleskem ve stoje.
-
Za mě tedy těžké zklamání. Své fandy si to jistě najde, ale bohužel jednoduchost, snadná pochopitelnost bez jakéhokoliv vysvětlování a svižnost HS, jehož úspěch se to jistě snaží napodobit, to zcela postrádá.