Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Vidlec
    Já neměl díky Paradox Interactive horší známku z dějepisu než jedničku.
    Kerbal se zase postaral o fyziku (jen škoda, že se objevil až po maturitě). Hry hraju od dětství v AJ, takže AJ easy za jedna.

    Škoda jen že ten Football manager mi byl v tělocviku na prd.


    Jo, vážně jsou hry ztráta času, co člověka nic nenaučí.

    PS. GTA mě naučilo cool niggerskej slang, homie. For real.
    • Magister_Peditum
      Nerad bych ubíral zásluhy Paradoxu, ale to asi moc složitý dějepis nebyl, když stačilo hrát jeho hry a dostávat jedničky. *3*
  • V roce 2010 jsem maturoval a díky Assassins Creed 2 a Dante's Inferno, jsem si vylepšil známku z češtiny, když jsem si vytahl renesanci.. použil jsem celkem dost informací z těchto her..
  • s dnešníma možnostma by se dal dělat výborný edukační soft pro školy, nakoupit do učeben na základkách OR brýle a nechat žáky projít historické stavby a události pěkně ve 3D, s nějakou tou interaktivitou, stát sype milardy do nesmyslů, tak proč ne do tohoto
  • j-mcclane
    Pánové, skvělej příklad je Vávra a Warhorse. Vývoj téhle hry musí být neskutečně historicky obohacující. Už jen dohledávání map, dokumentů a informací o dané době, navíc z prostředí našich končin, to se určitě promítne do konečné finální podoby a samotnýho hraní. Samozřejmě se musí brát na vědomí, že 600 let je 600 let, takže k nějakýmu tomu zkreslení musí dojít. *1* Oproti tomuto jdou tou 'stručnou' historickou stránkou všichni Asasíni, Call of Duty a podobný tituly na jinou kolej. Těšim se a doufám, že česká hra nastaví novou laťku hrám z historie, ( z té opravdové historie, ne draci, kouzelníci, skřeti a Frodo s gangem *1* ) HODNĚ vysoko.
    • Vidlec
      Jsem byl o víkendu v Praze na petříně na Bitvě Národu (týpci v plátovém brnění se navzájem mydlí v aréně) a koho tam nevidím. Dan Vávra s rodinkou. Ten člověk tím žije *1* *1*
    • ZvacA
      Razím definici, že hry nebo virtuální zpracování obecně mají pro historickou látku obrovský potenciál. Mohou se stát na správných a odborných podkladech vizualizací a představením minulosti. Nelze říci, že by KC mělo být naprosto dokonalým zhmotněním vědeckého výzkumu, ale věřím, že má našlápnuto přístupem tvůrců být slibným příkladem té možnosti atraktivním způsobem tu historii nabídnout. Na jednu stranu v principu hra a vše co se od ní očekává od herních mechamismů k zábavě, na tu druhou co do možností historická exkurze pomocí světa s jistou geografickou a kulturní autentičností a na pozadí probíhajícími politickými dějinami s fiktivní postavou jako pozorovatelem a účastníkem daného období. Co považuju za hlavní bude právě ten celkový podnět, který může působit na hráče a u kterých může vzrůst zájem o danou problematiku, přesně jak o tom hovoří Garda.

      A v případě tohoto podnětu bych rozhodně nepodceňoval a nesnižoval ani tituly jako AC a CoD (ty díly, které pracovaly s historickými událostmi). Tyhle hry sice nenabyly takových ambicí autentického zobrazení historie jako KC a dramatizace u nich viditelně převládá. Ale i s takovými jednoduchými prvkami třebaže se jedná jen o vizualizaci historických měst, staveb, představení historických osobností a nastínění událostí (AC) nebo v případě CoD navzdory fiktivním tvůrčím bojištím zapomocí modelů jednotlivých symbolických budov a uvedení situací s historickým a reálným základem, tak nejsou bez vlivu a mají své místo v historických hrách, které mají hráčům co nabídnout.
  • K čemu řešit nějakou historii ve hrách když pak vydají Cod nebo jinou "AAA" a prodává se to 100x líp, stejně jako u filmů, už vidím jak je nějaký historický film "kinohit" ..."běžných" lidí je nejvíc a oni chtějí jednoduché, hry,filmy,hudbu i seriály ...
    • Ano, AAA hry se prodávají 100x líp. Ano jsou historicky nepřesné a nerealistické. Ale právě tyto hry mohou vzbudit zájem o dané obodobí. Zahraju si například druhého Assassína. Vylezu na nějaký kostel a řeknu si, že je to dost velkej barák, že to vývojáři asi trochu přehnali a jestli něco takového vůbec existuje. Vygooglim si, že takový kostel opravdu existuje, že je opravdu tak velký. A hle, "blbej ass ass ín" může někoho přiučit v historii. Ne sám o sobě, ale tím, že vzbutí zvídavost.
      BTW, kdo jsou "běžní lidé"? Co znamenají jednoduché filmy, seriály, hry a hudba? Ty nejsi "běžný člověk"? Co jsou v tom případě složité filmy, seriály, hry a hudba?
    • Firingo
      Nejsmutnější na tom je že máš pravdu. 90% lidí se chce bavit a nějaká historie a autentičnost jsou jim uplně ukradené. A jakmile nějaká hra klade víc důraz na realističnost než na zábavnost je to hra jen pro určitý okruh hráčů a nikdy nedosáhne úspěchu a prodejů takových slátanin jako je COD *9*
      • Teď nevím, jestli jsem nějaký zlosyn, ale když si kupím hru, koupím si jí za účelem pobavení. Je to snad špatně? Pokud chci přesnou historii, podívám se na dokument, nebo si koupím nějakou odbornou knihu. Velké AAA filmy a hry jsou prostě od toho, aby hlavně vydělaly a vydělají, pokud jsou hlavně zábavné.
        Samozřejmě zábavný a zároveň historický přesný film/hra je ideál, ale z tvého příspěvku bych usoudil, že realističnost je důležitější, než zábava, což si já osobně opravdu nemysím.
      • To se ovšem netýká jen her, slátaniny jako Gladiátor a Trója zamořily nejdříve kina a dávno předtím i literaturu. Vždyť holomek Vilda umístil české království na břeh moře a z chudáka Ríši III. udělal doslova hnusáka.
        • MickeyMutant
          Tady, Tuňáku, nikdo nerozliší renesanci vod reformace, natož aby luštil Vildovu identitu nebo dokonce jeho definici Bohemie. Dokonce i otázka "Ríša, padouch nebo hrdina?" leží mimo hlavní proud zájmu zpařených diskutujících na Games.cz.
          • :) ale aspoň bych mohl dostat kvanta mínusů za toho Gladiátora. *1*
  • No virtuální modely dávno zaniklých měst a památek budou jistě úchvatné, ale pořád to bude jen zkreslená vizualizace našich představ o konkrétní době v daném místě.
    Asi jako ve Futuramě, když v muzeu 20. století odborníci z toho 30. odhadovali že lopata na na vytahování pizzy byla používána k vyplácení poslíčka na holou :)
    • ZvacA
      Jak přesně chápeš to zkreslení našimi představami? Třeba ta vizualizace se dá ale založit na faktických podkladech.
      • No jo, ale ty faktické podklady nemáš nikdy kompletní a větší nebo menší část si pro celkovou vizualizaci musíš domyslet a to je mnohdy jen umělecká licence.
        Je to podobné jako s dinosaury. Díky nálezům kompletních koster můžeme sice zrekonstruovat stavbu těla, ale o barvě a struktuře kůže, nebo o chování víme minimum. Nemluvě třeba o vydávání zvuků, to už je ve filmech vyloženě jen umělecká představa.
        Navíc se celkový náhled díky novým a novým objevům stále mění, někdy i radikálně...
        • ZvacA
          Chápu. Ti dinosauři jsou podle mýho extrémní příklad, ale ty záruky autentičnosti do posledního detailu nebudou obecně vždy stoprocentní a dokud se nedokážeme přesunovat časem tak vliv "zkreslenosti" je logicky na místě. Pochopitelně bude záležet na množství, charakteru a interpretaci jednotlivých dokladů, včetně těch nově zjištěných, a čím blíže k našemu věku, tím díky všelijakým záznamovým možnostem bude rekonstrukce snažší. Ovšem v jádru postihnutí existence, doby, událostí a toho jak se něco odehrálo, případně vypadalo, možné zůstává. A to aniž by to bylo vyloženě špatně a výsledek by musel být nějak zásadně ovlivněn "zkresleností".
        • Dinosauři nepatří do historického, ale prehistorického období. *3* (Tím chci říct, že třeba český středověk je zmapován nepoměrně detailněji, než Mezozoikum.)
  • proc tam jsou ty obrazky z toho Assasina když to je hra zcela mimo téma clanku?


    Jo taaak, uz vim..ono zrejme někdo mysli ze to JE k tématu clanku..lol..heh

    Debill v kapuci je tak maximalne kombinace jakesi nedomyslene virtulani reality v kombinaci s pseudo historii typu hollywoodských filmovych trhaku jako Pirati z karibiku a se skutecnym historickym zamerenim mají asi tolik spolecneho jako muj sasek a patrontaška Kim Kardashian.
    • Magister_Peditum
      No, vzhledem k tomu, že se o AC v článku mluví, tak bych řekl, že to je k tématu. *15*
      • Umim cist...ale nevim co to ma spolecneho s moji připomínkou.
        • Magister_Peditum
          Očividně neumíš, když se ptáš.
  • Magister_Peditum
    Hlavně by to chtělo trochu serioznější přístup k historii ve hrách obecně. Většinou se pohybují jen v mainstreamové rovině historie a nechtěně tak jen přiživují zažité historické stereotypy, místo aby se snažili hráče seznámit s nejnovějšími poznatky.
    • V tomto ohledu si dost slibuju od Vávry a jeho Kingdom Come. Seriózní historický přístup je tam zřejmě zaručen. Uvidíme ale, jestli to bude zábava nebo ne - jestli si budeme užívat perfektní "realistický" svět, nebo se nám bude stýskat po dracích a čarodějích z ostatních her.
      • Je to jen můj čistý dohad, ale mám pocit, že Vávrovo Kingdom Come zaujme k tradičním RPG hrám asi takovou pozici, jakou zaujala například ARMA k těm akčním. Což není jistě na škodu, ale žádnou "revoluci", která by spustila lavinu desítek AAA klonů neočekávám. Vařím ale z vody, takže to může dopadnou dočista jinak.
        • Revoluci jistě ne. Je zřejmé, že to nebude mainstreamová hra. Ale může být dobrá a úspěšná.
    • Myslím, že to se týká obecnější otázky a sice "dospěly už hry jakožto médium?" Osobně si myslím, že si na to budeme muset ještě nějakých deset, dvacet, let počkat, i když indie scéna už dnes disponuje určitými přísliby obecně...
      • Jak se pozná, že médium dospělo?
        • Hry se stále vyhýbají vážnějším tématům. Příběhy v nich jsou ploché a zjednodušené... Samozřejmě, jsou tu vlaštovky už z minulosti (I Have No Mouth, and I Must Scream), ale jsou opravdu vzácné... Např. filmu ať už dokumentárnímu, či dramatu, není cizí jakékoli téma, či adaptace sebenáročnějšího díla (Dostojevský) - film jakožto médium obecně musel taky dospívat a dospěl, přestože zprvu táhnul na prvoplánovitou frašku/grotesku - tím nechci říci, že stále nebudou hlavními tahouny "blockbustery", ale schválně se podívej, kolik je vedle těchto blockbusterů vyprodukováno kvalitních dramat, a ano i v Holywoodské produkci...
          • Tady se řešej nesmysly o tom, kdo mluví o filmu, ale to hlavní se klasicky opomenulo. Že tam nahoře někdo napsal, že hry se vyhýbají vážnějším tématům - to je přece úplná blbost? Hry hraju asi 20 let a vážnějším tématům se nevyhýbaly nikdy - já nevím, počínaje Wizardry 7 přes Gabriely Knighty, zmiňované I Have No Mouth, až po Final Fantasy 6-8, Xenogears, k dnešním Bioshock Infinite, Spec Ops the Line, ale klidně i GTA5, Zaklínač 1 a 2... a to píšu jen, co mě napadlo teď na první pokus.

            Hry se vážnějším tématům věnují, co pamatuji (alespoň v 16 bitové éře). Ploché a zjednodušené příběhy některé hry mají a jiné ne. Tohle jsou taková zjednodušování z učebnic pro střední školy, s realitou to nemá nic společného.

            Prostě hraj kvalitnější hry. Je jich tuna.
          • Bylo by dobre pochopit ze hry vznikly jako odvetvi zabavy, a s ucelem bavit a prozit věci které jinak není mozne v beznem zivote zazit , takze kdo tohle chape, tak si vystaci s dospelymi tematy v realnem zivote.
            • Forrest nebyl člověk, ale postava. Není neužitečný tohle rozlišovat. Jinak se pod poznámky a o podobném vzniku filmu podepisuji s poznámkou, že by nebylo dobré zapomínat na od prvopočátků silný dokumentární žánr. Obrázky ze světa firmy Lumiérů, Noční pošta...
            • Magister_Peditum
              Forrest Gump byl moudrý člověk.
            • ok..bezte se vyspat..a znova

              Mimochodem, tohle rikavala moje babicka ještě v době kdy Tom Hanks nevedel ze bude herec...
            • "Pro hlupáka každý hloupý" - Tom Hanks ve filmu Forrest Gump.
            • Takže rekapitulace: jsou hry dospělé médium? Jak se pozná dospělé médium? Příklad uvedený na filmu. Tvá reakce o tom, že hra je jiný formát média spolu s definicí (reakce na příspěvek o filmu).
              dál už to znáš...
            • to same si ja rikam o tobe..
            • Magister_Peditum
              Ty ani nevíš na koho a na co reaguješ?
            • ja se bavil o filmu? a kde prosim te?
            • Magister_Peditum
              Ne, ty ses bavil o rozdílu filmu a hry a uvedl si naprosto špatný argument, to je celé. *15*
            • bavim se o hrach, proc sem motas film. Zkus si představit dungeon mastera a pak si precti znovu muj příspěvek.
            • Také by se to dalo vztáhnout na fantasy a scifi literaturu *15* .
            • Magister_Peditum
              O co je film, když ne "odvětví zábavy, s účelem bavit a prožít věci, které jinak není možné v běžném životě zažít"? *15*
            • jestli ti hra a film splyvaji v jeden celek, tak potespanbu..
            • Magister_Peditum
              Bravo, popsal si vznik i filmu.
  • Ne AC fakt ne, pokud by se jednalo o komplexní simulátor ve stylu The Guild, akorát mnohem mnohem promakanější tak ano, dále by se musel vypustit ten bulšit zlý templáři vs hodní hrdlořezové asasíni a držet se faktů a né pohádek ve stylu Von Dänikena o tom jak Adam s Evou utečou z továrny na androidy. Zkrátka dokud bude náplní hry sleduj tamtoho sejmi toho dalšího, odposlechni hovor, doskákej tam a tam a to samé pořád dokola tak fakt nechápu jak by to někoho mohlo naučit cokoliv z dějin, maximálně kdyby to v lidech vzbudilo zájem si něco o té době přečíst a když už ne historická fakta tak aspoň historický román třeba Rodinu od Maria Puzza, která dá z historie člověku mnohem víc než AC2+Brotherhood+Revelations dohromady, tam se možná dozví že byl nějaký Borgia (původně Borja) a že to nebyl zrovna vzorný papež a že jeho syn (!!!!!!!) taky nebyl zrovna svatý. Až mi někdo příště bude tvrdit do očí něco o historické akurátnosti AC tak ho umlátím sérií knih Dějiny světové od Dr. Kosiny
    • Tak historicka akuratnost tam je naozaj len v zobrazeni tych miest. Co sa mi na AC2 pacilo bolo, ze tam bol aj historicky popis tych miest aj ked velmi strucny. Pribeh je ale uz cisto scifi, v AC1 ten pribeh bol sice tiez scifi ale aspon daval aky taky zmysel, v AC2 do toho zacali moc pliest mimozemstanov a dost to skazili. Inak Borgia by sa mal spravne naozaj citat Borja a nie Bordza ako ho tam vyslovuju. A male plus je, ze to naozaj niektorych ludi mohlo priviest k tomu si o tej dobe zistit nieco viac. Keby v AC serii netrvali stale na boji templarov vs assasinov a tom scifi balaste tak by to mohla byt aj celkom ok historicka fikcia ale tak co uz, templari a assasini zjavne predavaju.
      • No on to původně byl Borja, čteno "Borcha" páč to byl španěl a aby se zalíbil koncilu, tak se nechal přejmenovat. Jinak je to škoda, jediná herní série, která si na historickou akurátnost potrpí je Total War
        • Ach. No tak ale taliansky je to Borgia a cita sa to Borja:) preto ma to trochu zmiatlo. Inak aj Total War ma kopec nepresnosti alebo lepsie povedane zjednoduseni. Ale aspon sa snazia a nepchaju tam scifi:) Ono aj hry od Paradoxu sa snazia byt historicky presne, ale zase pre zmenu zjednodusuju boje. Take Total War ma zase dobre spracovane takticke boje a ked funguje AI tak aj celkom realne, ale jednoduchsie to ostatne.
    • Ty, vždyť to máš jednoduché. Uděláš AC z období renesance, vyskytnou se tam postavy, jako jsou Machiavelli, Da Vinci a podobně no a protože působí v té hře strašně "badass", budeš si o nich chtít třeba zjistit víc. A tak se třeba zcela náhodou dostaneš k jejich tvorbě, které se pak můžeš věnovat hlouběji (pokud budeš mít zájem). Stejně tak si třeba jinde pomyslíš: "co to je za ten velký "kostel" na který lezu?". No a při troše zvídavosti se dozvíš, že jde o Hagii Sofii a třeba tě tahle informace přivede k tomu, zjistit si něco víc o architektuře pravoslavných staveb.
      Potenciál by tam byl, i když jde o brak.
      • Aha takže oni tu hru dělají schválně tak špatnou aby si lidi radši začali něco zjišťovat o historických faktech, díky, právě jsem pochopil o co vlastně ubisoftu jde *1* ne fakt AC mám do revelations rád, ale určitě ne kvůli historii, ale mohli by udělat mechaniky, že bys musel přečíst něco o nějaké památce abys získal hint jak pokračovat nebo by ti to usnadnilo postup ve hře, kdybys třeba stráže oklamal tím, že bys věděl jméno architekta nebo malíře, který se na stavbě podílel a to jméno bys musel napsat, ne jenom volba abc (to by šlo i nějakou tabulkou udělat i na gamepadu) a třeba za to motivovat hráče body nebo achievmenty, aspoň by ty achievmenty konečně k něčemu byly *4*
        • To už je pak motivace každýho jednotlivce. Buď mě to zaujme a vyhledám si to sám, nebo mě například to období nechytne, a pak by bylo studování historických reálií spíše rušivým elementem. Pokud se pamatuju AC (alespoň trojka) obsahovala jakousi encyklopedii známých míst a skutků, kde bylo napsáno, jak se stalo doopravdy.
          Ta hra by mě neměla nutit zjistit si o dané době vše, měla by mě spíš motivovat, abych si ty informace našel sám, anebo ty informace třeba i nějak poskytovat.
        • "ale mohli by udělat mechaniky, že bys musel přečíst něco o nějaké památce abys získal hint jak pokračovat nebo by ti to usnadnilo postup ve hře"

          Zahraj si AC Unity, protože tohle přesně tam bylo - Paris stories a Murder mysteries plus Nostradamova enigma. Byly to všechno nepovinný vedlejší mise, ale když jsem někde zakysnul a šel se poradit s panem Googlem tak jsem zíral, jak to maj opravdu dost vypiplaný. Věř tomu, že až tyhle mise dohraješ, ať už si vystačíš jen s databází ve hře nebo si vemeš na pomoc strejdu Gůgla, že bys mohl dělat z fleku průvodce historií Paříže z období Ve. fr. revoluce a nikdo by nepoznal, žes na to nestudoval 6 let :).

          AC byl v článku zmíněný ne snad pro historickou korektnost co se událostí týče (probůh, to by snad ani nikdo nemohl myslet vážně, ano dost věcí tam sedí, ale hodně si toho v Ubi naohýbali, aby to sedělo do příběhu), ale kvůli místu. Cosi jako virtuální turistika, navíc do historie. Těžko někdy navštívíme středověkou Sýrii, renesanční Itálii či Konstantinopol, Ameriku za boje o nezávislost nebo Paříž za časů revoluce. Tahle série, ať už je skloňovaný její jméno v dobrým i ve zlým, tohle umožňuje.

          Bohužel problém vidim v tom, že stále větší procento hráčů je "casual" a málokdy by se chtěl třeba takhle povinně rýpat v historii ve hře. Já bych taky nechtěl, akorát mě to nějak samo donutilo, stejně jako třeba v AC1.

          Ale třeba se jednou dočkáme žánru "historic tourism simulator" :), proč ne. Jen tak třeba courat místama, co hráče zajímaj a sám si dávkovat, kolik se toho chce dozvědět o historii.
          • Dík za informace unity mám v plánu koupit, ale čeká mě reklamace desky, funguje jenom jeden dimm slot, což se projevilo nedávno a od začátku jsem myslel, že to padání je spíš softwarová chyba, ale koukal jsem že GTA 5 frčí na full i s 4GB ram *8* a GTA 5 je důvod, proč jsem to ještě nereklamoval, odešel mi i notebook takže budu měsíc bez kompu a v práci si nezapařím (i když tam mám taky slušnou mašinu) *13* no jo tak to bejvá když asus přesune výrobu z Tajwanu na kontinentální Čínu, ale stejně má motherboardy furt nejlepší, holt jsem měl smůlu na špatný kus.

            Jinak klidně by mohli upustit od konceptu asasínů a nabídnout ten Egypt který všichni chceme, který si myslím není hlavně proto, že by to nabouralo jejich "lore"
      • Souhlas potenciál je velký - můžeš například ukázat jak tehdy lidé chodili odění a jaké byly jejich zvyky.

        Měli bychom podotknout, že ono se to s historickou akurátností totiž často bere příliš vážně, jenže situace je úplně jiná, naše znalosti historie jsou mnohem "tekutější" - neustále se náš obraz o minulosti přetváří a upřesňuje - např. před dvaceti lety jsme ještě měli zato, že první městské státy a komplexní společenství vznikala až někde ve třetím tisíciletí před Kristem, nicméně dnes už například něco víme o Gobekli Tepe a musíme lecco přehodnotit... Zkrátka lidé, kteří se extrémně ortodoxně snaží držet současných, či nedávných, znalostí o historii jsou vedle jak ta jedle...
  • Chtěl bych "se projít" zalidněnými ulicemi starověkého Babylonu druhého tisíciletí před Kristem, dal bych za to i více jak za vstupenku do kina - klidně trojnásobek. Brečím, když vidím co v blízkosti těchto míst provádí banda barbarských hrdlořezů IS...

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit