Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • To už je pak motivace každýho jednotlivce. Buď mě to zaujme a vyhledám si to sám, nebo mě například to období nechytne, a pak by bylo studování historických reálií spíše rušivým elementem. Pokud se pamatuju AC (alespoň trojka) obsahovala jakousi encyklopedii známých míst a skutků, kde bylo napsáno, jak se stalo doopravdy.
    Ta hra by mě neměla nutit zjistit si o dané době vše, měla by mě spíš motivovat, abych si ty informace našel sám, anebo ty informace třeba i nějak poskytovat.
  • Teď nevím, jestli jsem nějaký zlosyn, ale když si kupím hru, koupím si jí za účelem pobavení. Je to snad špatně? Pokud chci přesnou historii, podívám se na dokument, nebo si koupím nějakou odbornou knihu. Velké AAA filmy a hry jsou prostě od toho, aby hlavně vydělaly a vydělají, pokud jsou hlavně zábavné.
    Samozřejmě zábavný a zároveň historický přesný film/hra je ideál, ale z tvého příspěvku bych usoudil, že realističnost je důležitější, než zábava, což si já osobně opravdu nemysím.
  • Ano, AAA hry se prodávají 100x líp. Ano jsou historicky nepřesné a nerealistické. Ale právě tyto hry mohou vzbudit zájem o dané obodobí. Zahraju si například druhého Assassína. Vylezu na nějaký kostel a řeknu si, že je to dost velkej barák, že to vývojáři asi trochu přehnali a jestli něco takového vůbec existuje. Vygooglim si, že takový kostel opravdu existuje, že je opravdu tak velký. A hle, "blbej ass ass ín" může někoho přiučit v historii. Ne sám o sobě, ale tím, že vzbutí zvídavost.
    BTW, kdo jsou "běžní lidé"? Co znamenají jednoduché filmy, seriály, hry a hudba? Ty nejsi "běžný člověk"? Co jsou v tom případě složité filmy, seriály, hry a hudba?
  • Magister_Peditum
    Nerad bych ubíral zásluhy Paradoxu, ale to asi moc složitý dějepis nebyl, když stačilo hrát jeho hry a dostávat jedničky. *3*
  • Vidlec
    Jsem byl o víkendu v Praze na petříně na Bitvě Národu (týpci v plátovém brnění se navzájem mydlí v aréně) a koho tam nevidím. Dan Vávra s rodinkou. Ten člověk tím žije *1* *1*
  • Vidlec
    Já neměl díky Paradox Interactive horší známku z dějepisu než jedničku.
    Kerbal se zase postaral o fyziku (jen škoda, že se objevil až po maturitě). Hry hraju od dětství v AJ, takže AJ easy za jedna.

    Škoda jen že ten Football manager mi byl v tělocviku na prd.


    Jo, vážně jsou hry ztráta času, co člověka nic nenaučí.

    PS. GTA mě naučilo cool niggerskej slang, homie. For real.
  • :) ale aspoň bych mohl dostat kvanta mínusů za toho Gladiátora. *1*
  • MickeyMutant
    Tady, Tuňáku, nikdo nerozliší renesanci vod reformace, natož aby luštil Vildovu identitu nebo dokonce jeho definici Bohemie. Dokonce i otázka "Ríša, padouch nebo hrdina?" leží mimo hlavní proud zájmu zpařených diskutujících na Games.cz.
  • To se ovšem netýká jen her, slátaniny jako Gladiátor a Trója zamořily nejdříve kina a dávno předtím i literaturu. Vždyť holomek Vilda umístil české království na břeh moře a z chudáka Ríši III. udělal doslova hnusáka.
  • V roce 2010 jsem maturoval a díky Assassins Creed 2 a Dante's Inferno, jsem si vylepšil známku z češtiny, když jsem si vytahl renesanci.. použil jsem celkem dost informací z těchto her..
  • Firingo
    Nejsmutnější na tom je že máš pravdu. 90% lidí se chce bavit a nějaká historie a autentičnost jsou jim uplně ukradené. A jakmile nějaká hra klade víc důraz na realističnost než na zábavnost je to hra jen pro určitý okruh hráčů a nikdy nedosáhne úspěchu a prodejů takových slátanin jako je COD *9*
  • ZvacA
    Chápu. Ti dinosauři jsou podle mýho extrémní příklad, ale ty záruky autentičnosti do posledního detailu nebudou obecně vždy stoprocentní a dokud se nedokážeme přesunovat časem tak vliv "zkreslenosti" je logicky na místě. Pochopitelně bude záležet na množství, charakteru a interpretaci jednotlivých dokladů, včetně těch nově zjištěných, a čím blíže k našemu věku, tím díky všelijakým záznamovým možnostem bude rekonstrukce snažší. Ovšem v jádru postihnutí existence, doby, událostí a toho jak se něco odehrálo, případně vypadalo, možné zůstává. A to aniž by to bylo vyloženě špatně a výsledek by musel být nějak zásadně ovlivněn "zkresleností".
  • Dinosauři nepatří do historického, ale prehistorického období. *3* (Tím chci říct, že třeba český středověk je zmapován nepoměrně detailněji, než Mezozoikum.)
  • ZvacA
    Razím definici, že hry nebo virtuální zpracování obecně mají pro historickou látku obrovský potenciál. Mohou se stát na správných a odborných podkladech vizualizací a představením minulosti. Nelze říci, že by KC mělo být naprosto dokonalým zhmotněním vědeckého výzkumu, ale věřím, že má našlápnuto přístupem tvůrců být slibným příkladem té možnosti atraktivním způsobem tu historii nabídnout. Na jednu stranu v principu hra a vše co se od ní očekává od herních mechamismů k zábavě, na tu druhou co do možností historická exkurze pomocí světa s jistou geografickou a kulturní autentičností a na pozadí probíhajícími politickými dějinami s fiktivní postavou jako pozorovatelem a účastníkem daného období. Co považuju za hlavní bude právě ten celkový podnět, který může působit na hráče a u kterých může vzrůst zájem o danou problematiku, přesně jak o tom hovoří Garda.

    A v případě tohoto podnětu bych rozhodně nepodceňoval a nesnižoval ani tituly jako AC a CoD (ty díly, které pracovaly s historickými událostmi). Tyhle hry sice nenabyly takových ambicí autentického zobrazení historie jako KC a dramatizace u nich viditelně převládá. Ale i s takovými jednoduchými prvkami třebaže se jedná jen o vizualizaci historických měst, staveb, představení historických osobností a nastínění událostí (AC) nebo v případě CoD navzdory fiktivním tvůrčím bojištím zapomocí modelů jednotlivých symbolických budov a uvedení situací s historickým a reálným základem, tak nejsou bez vlivu a mají své místo v historických hrách, které mají hráčům co nabídnout.
  • s dnešníma možnostma by se dal dělat výborný edukační soft pro školy, nakoupit do učeben na základkách OR brýle a nechat žáky projít historické stavby a události pěkně ve 3D, s nějakou tou interaktivitou, stát sype milardy do nesmyslů, tak proč ne do tohoto
  • No jo, ale ty faktické podklady nemáš nikdy kompletní a větší nebo menší část si pro celkovou vizualizaci musíš domyslet a to je mnohdy jen umělecká licence.
    Je to podobné jako s dinosaury. Díky nálezům kompletních koster můžeme sice zrekonstruovat stavbu těla, ale o barvě a struktuře kůže, nebo o chování víme minimum. Nemluvě třeba o vydávání zvuků, to už je ve filmech vyloženě jen umělecká představa.
    Navíc se celkový náhled díky novým a novým objevům stále mění, někdy i radikálně...
  • Revoluci jistě ne. Je zřejmé, že to nebude mainstreamová hra. Ale může být dobrá a úspěšná.
  • Forrest nebyl člověk, ale postava. Není neužitečný tohle rozlišovat. Jinak se pod poznámky a o podobném vzniku filmu podepisuji s poznámkou, že by nebylo dobré zapomínat na od prvopočátků silný dokumentární žánr. Obrázky ze světa firmy Lumiérů, Noční pošta...
  • ZvacA
    Jak přesně chápeš to zkreslení našimi představami? Třeba ta vizualizace se dá ale založit na faktických podkladech.
  • j-mcclane
    Pánové, skvělej příklad je Vávra a Warhorse. Vývoj téhle hry musí být neskutečně historicky obohacující. Už jen dohledávání map, dokumentů a informací o dané době, navíc z prostředí našich končin, to se určitě promítne do konečné finální podoby a samotnýho hraní. Samozřejmě se musí brát na vědomí, že 600 let je 600 let, takže k nějakýmu tomu zkreslení musí dojít. *1* Oproti tomuto jdou tou 'stručnou' historickou stránkou všichni Asasíni, Call of Duty a podobný tituly na jinou kolej. Těšim se a doufám, že česká hra nastaví novou laťku hrám z historie, ( z té opravdové historie, ne draci, kouzelníci, skřeti a Frodo s gangem *1* ) HODNĚ vysoko.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit