Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • KronosDeret

    Tak už je to asi jasný, herní průmysl je pro pozdní kapitalismus už příliš pomalý ROI a nejde z toho vytřískat tolik renty. Vývoj se bude muset financovat z vlastního, takže menší projekty, zaměření na originální myšlenky místo zaručených receptů, trochu jako to bývalo v 90kách. Dost pravděpodobně se bude produkce stále víc opírat o AI asistenci a generování assetů. Bude to zajímavý evoluční tlak, v úzkých hrdlech je často nejrychlejší změna. 

  • ZOLLINO

    Monolith bol legenda

  • Veskoslav

    Tak Monolith defacto za posledních 7 let nic nevydal. A o to je ještě horší, kdo proboha chtěl WW hru? To cílili na divčí osazenstvo? Nic proti amazonkám, ale Diana je prostě divnopostava. "Proletím se v neviditelném letadle a laso pravdy tě přinutí mluvit." Tedy pokud člověk není Batman, ten jako jeden z mála dokáže formulovat své odpovědi dle své potřeby:)

  • frank.horigan

    Ničemu z tohodle se vlastně ani nedivím.  Herní trh byl donedávna (a možná furt je) tak přepěchovaný (často generickým) obsahem, studiema a lidmi v nich, že tohle prostě muselo přijít.

    Nabídka několikanásobně převyšovala poptávku, a dokonce i ti "hypernerdi" a streameři co u toho počítače sedí 9h denně a hrají vše, aby jim jako něco náhodou "neuteklo" tu kanonádu nebyli schopni zkonzumovat.

    Mimochodem, Immortals Avenium jsem teď jen tak z plezíru koupil za 25Kč...   Hra, která stála možná desítky miliónů $  a nikdo si ani nevšimnul, že vůbec vznikla.

  • Slušný masakr, vůbec bych se neďivil kdyby to vše bylo kvůli Suicide Squad.

  • Izmæl

    Monolith je mi líto. I tak nám ale dali jednu z nej FPS vůbec - F.E.A.R. (u kterého jsem tajně doufal v remaster/remake).

    • Já miluju jejich TRON 2.0, nejstylovější střílečka, co jsem hrál. A perfektní využití filmové licence. 

    • NOLF byl taky super, i když určitě ne tak přelomový.

    • Taronyu

      A tiež AvP 2 :(

  • Dondae

    Něco končí, něco začíná... Snad si zkušení vývojáři najdou cestu k zajímavějším projektům. Škoda ale že si licenci na LOTRA nemohou vzít sebou.
    • Hidden

      Tady musim souhlasit s kolegou nize - naopak jsem velice rad, ze si licenci na LOTR nemohou vzit, i kdyz Warneri jsou schopni ji mrsit i bez nich. Shadow of War sice nebyly spatne hry, ale svet a lore si teda festovne ohybaly podle sebe, jak se jim to zrovna hodilo do kramu.

      • Dondae

        Jo a v tomhle případě mi to zas tak nevadilo - viz níže. LOTR nejsou Star warsy kde si po 150x vymyslíš souboj Jediů a Sithů...

    • lito

      na licenci LOTRa ať nesahají, ti mrvili lore snad ještě více než Amazon.


      • Dondae

        To mně zas tak nevadilo... Lore LOTRA, pokud chces vytvořit nějaký nový content, tak nejde nemršit.. U Amazonu ani tak nejde o Lore jako spíše o to jaký způsob vyprávění zvolili a woke....

        Dobrý kompromis jak nemršit Lore je TRPG Jeden Prsten, ale zase je to hrozně svázané kánonem a takové jak bych to řekl minimalistické... 

        • V Tolkienově univerzu jsou obrovské prázdné plochy, které se dají zaplnit materiálem, který to universum nenaruší nebo jen minimálně. Sám Tolkien byl jednoznačně pro rozšiřování a budování na tom, co sám vystavěl.

          Ale souhlasím s tím, že překopání lore není až tak velký problém, pokud je výsledný produkt kvalitní (Shadow of Mordor to podle mého splňuje). Stejně jako můžeš vytvořit dílo upravující reálnou historii, tak bych se nebránil volnější adaptaci jiných materiálů. Ostatně i Jacksonova LotR trilogie měnila docela dost věcí z knih a to se dá považovat v rámci filmových adaptací literárních děl za velmi věrnou.


          • Dondae

            S tím se mi úplně nechce souhlasit... 

            Já ty prázdný místá na mapě (nejvíc asi pod Tharbadem) považoval vždy za "mrtvá"/opuštěná místa kdysi velkého království, kde možná žijou nějací divocí lidé, kteři se v určitou chvíli přidají ke Sarumanovi. Ale nic velkého. Žádní draci, žádní velcí černokněžníci jako z Angmaru. Možná sem tam nějaký mohylový duch tak jak to nastiňuje TRPG Jeden Prsten.

            A v tom je právě pro mne jedno z kouzel LOTRA. Taková jak bych to řekl protikladnost mezi tím, že by rád člověk zjistil co je na té prázdné mapě a zároveň tak tuší, že tam nic moc víc není...

            Takže když chceš vymyslet epičtější příběh pro LOTRA tak trochu Lore/Kánon musíš mršit 😀

            Spíš mně přijde divný, že nikdo se moc nepouští do her z dob Silmarillionu. Tam je prostoru pro epické přiběhy spoustu...

            • Nemyslel jsem prázdná místa jen na mapě, ale i v čase. Takže příběhy ze Silmarilionu, které byly třeba jen naznačené, tam patří stejně jako všechno, co se dělo kolem černokněžného krále Angmaru. I draků bylo na severu dost a trpaslíci s nimi bojovali. Koneckonců i příběh Prstenů Moci se dal natočit tak, aby nenaboural existující lore.

              Pokud chceš něco epického, tak se chytneš události z letopisů a rozpracuješ to do šířky a do hloubky. Pokud ne, pořád můžeš mít zajímavé dílo o událostech s lokálním dopadem, které se do stručných letopisů nedostaly. Vem si třeba Balroga nebo Odulu. O těch vlastně kromě hrdinů a skřetů nikdo nevěděl. I takto mocná monstra se dají zakomponovat do nějaké té díry, kde si s nimi hrdina poradí, ale příběh se ztratí v nánosech času.

              • Reakce na příspěvek:

                Vzdycky je jednodussi vzit uz hotovy pribeh a svymi zmenami ho podelat, nez se snazit vymyslet komplet neco vlastniho co by davalo smysl. Takze tady mame Zaklinace a Tolkiena atd...

                • Reakce na příspěvek:

                  Spíš v tom vidím násilné prosazování autorské myšlenky. Autor má nějaký nápad, který mu připadá skvělý (realita může být všelijaká), ale potřebuje se přilepit k nějaké silné značce, která by mu pomohla ho prodat. Nechce se tou značkou ale nechat příliš omezovat (pokud jí vůbec pořádně rozumí).

                  Teď se pročítám historií Dungeons and Dragons a tam je to vidět taky v podstatě úplně od začátku. Není to výmysl poslední doby. To, že autor prostě sepíše dobrodružství, které postaví na hlavu některé zvyklosti světa, do kterého ho zasadil, je celkem běžná věc. Dokonce to vyjde pod stejným nakladatelem jako předchozí knihy, které popisovaly ten svět.

                  Ostatně, když se podíváš na filmové adaptace knih už od jejich počátků, tak je to taky všehochuť ohledně kvality, ale tak jako tak to málokdy dokáže být opravdu věrné předloze.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit