Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Peca

    Předobjednáno, už se těším!

  • 190 GB ufff...

    • Občas mi přijde že některé hry mají až zbytečně příliš nevyužitých assetů které pouze leží ve složce s nainstalovanou hrou, protože 190gb obsahu si skutečně nedovedu představit - a to ani v případě že onen obsah je nejspíš z větší části grafická stránka hry... při 190gb by to graficky muselo vypadat líp jak Alan Wake s path tracingem 😂

      Trochu mi skápla slza když jsem nyní koukal do své složky zálohovaných .ISO souborů her a viděl tam hry o velikosti 900mb, 3gb apod 🥲

      • Derp_1337

        Asi si to neuvědomuješ, ale do jisté míry je tu nepřímá úměra mezi místem na disku a HW nároky.

        Čím více jsou herní assety zabalené (zabírají méně místa na disku), tím výkonější herní mašinu budeš potřebovat, aby v reálném čase stíhala dekomprimovat herní soubory a krmit je do grafické karty.


        Např. Alan Wake 2 při vydání zabíral sotva polovinu místa na disku než GoW Ragnarok, ale taky měl skoro dvojnásobné HW požadavky. Teď už to ale je s AW2 lepší, protože ty HW nároky zlepšili nějaké optimalizační patche.

        • Peca

          Souhlasím. Docela by se mi líbilo mít možnost třeba nestahovat textury a modely nezvolené kvality, to by určitě pár giga ušetřilo :-) Ale chápu, že pro vývojáře je to značná komplikace. 

          • To by bylo fajn. Zvlášť pro lidi s minimální konfigurací, kteří 4k textury neocení a navíc na svém zastaralém strojí mají obvykle i problém s místem na disku. Podle minimálních požadavků by to mělo jet i na Steam Decku, ale 190 GB je dost solidní zářez do jeho úložiště.

        • Chapu kdyz SP hry jsou zabiraji moc mista co nechapu jsou MP hry jako COD ktere vam sezerou velkou cast disku, a jeste k tomu jsou tak blbe udelane ze nemuzete si stahnout SP nebo MP zvlast...

          ( napriklad v Halo:MCC mate launcher a muzete si zvlast stahnout SP nebo MP casti Halo her...)

          • Derp_1337

            MP hry jako CoD zabírají hodně místa, aby byla použitá co nejmenší komprese assetů. Díky tomu, že je tam tam malá komprese, tak to je méně náročné na HW. 

            A tak hráči dosáhnou vyšších FPS a můžou to hrát i na toustovači. 😉

      • Kravicka

        Proc muselo ?
        PT se pocita pri hrani - tam je narok misto na uloziste, tak na vykon dedikovaneho HW v GPU.

        Treba si vem ze tam maji plny baked GI nebo neco co proste pri vetsi kvalite a velkemu rozliseni GI zere GB v ulozisti jak nic, ale nepotrebuje to specialni HW a je to o 50% vykonu lehci.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit