Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Trochu doplňujících informací k Assault Squad 2, neb sleduju už nějakou dobu dorum:

    1) Problémy s optimalizací nejsou na straně vývojářů, ale Valve (co vlastní Steam). Jedná se o nějaký problém s IP adresami v MP a způsobuje tak skoro všechny lagy a další problémy. Už se testovala před 2 týdny 8v8 hra přes DirectIP na max rozlišení a fachalo to luxusně. Takže vydržte, už se to řeší a brzo i dořeší *3* Pak bude AS2 opravdu grafické pozlátko oproti AS1.

    2) Autor článku očividně hru moc nehrál - přibyly skiny pro jednotky, do zimy i léta - tzn., oproti AS1 už nebude ani pouštní ani zimní bojiště vypadat divně. A za mě, nové skiny stojí za to *3* Ani nemluvně o nových HD modelech vozidel, hlavně tanků. Třeba takový King Tiger teď vypadá asi nejlíp ze všech ww2 her co sem viděl...

    3) Proč AS "2" ? Přešlo se na nový engine, což přinesl dost práce. Přešlo se z Gamespy na Steam servery - pro malé studio jako je DMS (autoři AS1 a 2) je to kupa práce. Dále se přidal Workshop (tzn. snadná práce s MODy), nahrávání videa během hry, nové ozvučení všechn 5ti národů, atd...

    4) Cena - u tak malého studia jako je DMS, které produkuje opravdu TOP ww2 RTS hry, si myslím, by se nemělo koukat na každou korunu... Jednak protože pracují na dalším titulu z moderní doby a jednak se chystají na vývoj Men of War 2. Nehledě na to, že 20e (a to nepočítám letní slevy) je cena 4 lístků na 2D film... si myslim že ty hodiny zábavy nad AS2 stojí za to...
    • * pokračování výše, je tu limit na odstavce...
  • Miserius
    Hral jsem jen puvodni MoW a Red Tide a oboje to jsou naprosto famozni strategie... Kdyz se do toho clovek dostane a pochopi ty jejich pravidla, je to fakt pecka... Doted si pamatuju misi kdy se za Rusko bráníte v továrnách proti postupujícím náckum a musíte vydrzet nez nalozi posledni vlak... Ke konci clovek operoval s 5 vojakama kterejma drzel desitky vojaku a brzdil vozidla... Možnost se "vtělit" do vojáka taky hodně pomáhala... Člověk pak v pauze poletoval po bojišti a sbíral náboje a granáty než přijde další vlna
    • Třeba ta popisovaná mise byla fajn, taky mě bavila, jen mě trochu mrzelo, že mám na konci pár vojáků, němci víc než stovku a já je držím zpátky.
    • Zayl
      Já si pamatuju misi za němce, myslím že z jedničky, kde člověk bránil velitelství proti překvapivému výpadu spojenců. Člověk nafasoval jednoho Tigera, pár 88ek na křídlech a pár vojáku... To byl sakra masakr. Na konci mise Tiger střílel už jen z MGčka a to jsem vylootoval celou mapu pro munici.
      • To byla ta pouštní žejo ? *3* Jo ta byla super :-)
  • Chtěl bych říct, že tuto sérii mám křížem krážem projetou od původních Soldiers, faces of war, přes mow1, datadiskové singloidní levobočky až k současnému dílu a jako takový mám pocit, že už to není tolik o inovacích ale o jemných nuancích, které se objevují tiše a nenápadně. Subjektivní je, komu to vadí a komu ne. V CoD je to vražedné ale u takhle rozsáhlé záležitosti na tisíce hodin to je vadou? Např. každý kdo tuto hru trochu zná, hned po startu hry svým jednotkám zakázal "volný pohyb", protože to byla nejrychlejší cesta k jejich popravě. Zkuste to udělat u AS2 a budete mile překvapeni. Systém byl totiž kompletně překopaný a v tomto režimu jednotky vrací granáty, uhýbají se, hledají překážky, přeskupují nezávisle na hráči. Ano, má to občas chyby, ale v takhle komplexním sand-boxu je to očekávatelné. Jak už tady někdo zmínil, je tu levelování jednotek. V recenzi zmíněná NEPŘÍTOMNOST hráčů stejného levelu je bohužel jen nepozornost autora, jelikož hra obsahuje levely ( v podobě prýmek) u jména hráče. Tudíž okamžitě vidíte, s jak zkušeným hráčem budete hrát, pro ještě detailní informovanost můžete rozkliknout profil hráče, kde vidíte rozehrané hry/ vítězství/ úprky z bitvy ( skvělé abyste nehráli s tzv. leaverem), takže naprosto víte na čem jste, ještě v lobby a můžete hru opustit a vybrat si jinou. Já osobně postrádám fantastickou kampaň jaká byla v původních Men of War, ale tvůrci na rovinu ohlásili, že slušné kampaně budou především v oficiálních pokračováních, což bude Men of War 2. Co je zatím nedotažené, je skutečně optimalizace ( AS1 jsem měl v MP naloadovaný mezi prvními, zde z nějakého důvodu jako jeden z posledních). Je ale třeba říct, že je ve hře spousta nových a překrásně vymodelovaných a otexturovaných modelů. Přítomnost prvků z předchozích dílů považuji za plus ( u Gran Turisma se taky nikdo nerozčiluje, že obsahuje mody z 3 =) ). Pro mě je tato hra opět malé posunutí toho všeho ještě dál a těším se na nové updaty které hru nejen vylaďují ale i rozšiřují.
    • Konečně další objektivní pohled... *4*
  • 5) Obtížnost - tady musím uznat, pro nováčky je to dřina. Proto, nemáte-li hluboko do kapsy, zkuste původní Men of War (za pár šupů) a zkuste si mise. Jednak se tam naučíte základy a jednak ty mise opravdu stojí za to a ukážou vám právě sílu téhle série *3*

    6) Matchmaking (taky automatch) - systém, který bude asi hlavní tahoun MP her, až se spraví optimalizace (snad již brzy). Bude řadit proti sobě hráče se stejnými zkušenostmi. (Mimochodem, oproti AS1 změna - sbírají se zkušenosti, každý hráč má velice detailní statistiky - kill/death ratio jednotek a každý národ, nejlepší/nejhorší jednotky, % vítězství apod... opravdu hodně detailní statistiky)

    7) To ani nemluvím o několika nových jednotkách, novému přebalancování národů a dalších drobnostech, který AS1 už hodně chyběly...

    = Podtrženo sečteno - tahle hra stojí i za těch 20e. AS1 bude brzy mrtvá (Gamespy vypíná postupně servery), má dost nedodělků, chybějící balanc národů, a s podporou jednoho jádra to nikdy nebude takové pokoukání, jako AS2. Samo sebou, jakmile se doladí optimalizace. Proto, chcete-li tuhle hru, doporučuji za sebe. Pokud se vám ještě nezdá její stav, připojte se na Steamu do hlavní skupiny v komunitě a sledujte, kdy se objeví patch, který MP pořeší (měl by již brzy).
    • Jack1947
      Matchmaking je asi opravdu naprd. 30level , vs 15level... (aspon to řikali v Re-playi.)
      • Matchmaking zatim zlobí (bohužel), ale měl by brzo fungovat... navíc hodně se změní, až dokončí (již brzo) optimalizaci - pak jej bude hrát víc lidí a trochu se ranky rozhejbou.

        P.S. Zatim MM řadí lidí podle celkových zkušeností, ne podle lvl za jednotlivý národ. Tohle by se mělo pořešit.
      • Ahoj, mohl by jsi (mi) nám poradit nějakou strategii real -time/ unreal time kde to tak není. Jako matmatking ok ale (lepší) level 10. Něco jako v Re-play. Díky
        • no nevim, ale napr. v CoH jsem mel v 90% MP her stejny ci +-1 level soupere. Nejake vetsi extremy byly pouze v dobe, kdy bylo malo hracu apod.
  • Dobrá hra, hezká grafika a možnost hrát za více národů. Jen mě štve, že se ty kampaně pořád opakujou. V prvním kole se bráníte, potom jdete dobývat, v druhém máte základnu a postupně dobýváte území. A tak to je u všech národu. Co kampaň, to ten samý úkol, akorát z jiného pohledu.
  • vonTossis
    Pěkná recenze. Men of War znám jen velmi povrchně a taková recenze mi vyhovuje. Neutápí se v popisu každého jednotlivého prvku, ale dostatečně mi zprostředkovala, co bych asi tak mohl očekávat. Vypadá to zajímavě, ale musím uznat, že na mě je to až moc hardcore. *4*
    • Zayl
      Jak říká kolega, ta obtížnost je do značné míry iluze. AI v kampani má přesně dva módy chování, buď někde stojí a brání, nebo útočí na nějaký bod.

      Je docela škoda, že se s assault squad 2 série nepohnula z místa, protože neznám jinou RTS, která se snaží o jakž takž realistickou balistiku a penetraci projektilů, má direct control, inventáře, cover systém, atakdále. Stačí koupit na steamu jedničku, která teď stojí 3 eura a ošahat si to.
      • Vpodstatě,stačí koupit jedničku,žádná nová dvojka vlastně ,neexistuje,až na pár nových misí,tanků,mise jsou totožné,možná nějaké technické změny nastaly,ale ani jsem nijak vyrazně nezaznamenal.... *14*
    • ale, zas tak těžké to není, nepřátelé jsou dost tupí a často se skupina AIček zasekne na jednom tvojem vojákovi
  • Dost osekaná recenze. Kde je zmínka o level systému, o propojení se (servery, Workshop), už teď velký počet módů atd ? To je u AS2 zasadní. A pokud si autor stěžuje na obtížnost, vyzkoušel mise od SirHinkela ?
    • recenzuje vydanou hru, ne mody....je fer ohodnotit, co vydavatel za penize nabizi, a nemichat to s komunitou, ktera zadarmo hry dokoncuje a dela z nich casto hratelny, hratelnejsi zalezitosti, k nimz se maji hraci chut vracet......
      • Minimálně přechod z Gamespy na Steam, tím pádem nové servery, celkově překopaný MP, workshop (pro modery), videa apod... chybí tam toho hodně... zmínit jen, že je to těžká hra a že tam roho oproti AS1 moc není (což není až tak pravda), je snadné...
        • davidBray
          nevím jestli jsi k smíchu nebo k pláči.
          • Nějaký věcný koment by nebyl ?
            • To jsem měl (mimo jiné) právě na mysli, ti, co tvrdí, že toho má AS2 málo, ať si srovnají snímek z MoW a AS1 vs AS1 a AS2. Těch rozdílů má AS2 mnohem více *3* Navíc, stačí si na foru na Steamu přečíst change-log... právě ty drobnosti jako trajektorie granátů, ukazatel došlých nábojů, statistiky jednotek, kill ratio každé jednotky apod... je toho opravdu hodně, nicméně někteří asi místo tanků čekali stíhačky... Tímto neomlouvám nedotáhlou optimalizaci a další...

              P.S.2 Goliath je náhodou super *3* Holt se s ním musí počítat, když hraješ proti němcům *3* Navíc, není až takový problém ho zničit, základem každá hry je mít AT pušku a bazuku po ruce, kdyby tě náhodou chtěl někdo objet s lehkym obrněnym autem a sejmout ti artilérku *3* Takže v tomhle případě stačí sledovat bojiště a máš klid... něhledě na to, že USA a UK maj na většině tanků .50 cal, kterej Goliáše zasaví *3* A rusové na IS 2 taky *3* Na druhou stranu, když hraješ za němcě, může to být dobrej pomocník, jen s ním musíš umět zacházet *3*
            • No je fakt ze jen sem to jen s tou kritikou trochu preťáp *7* . Napriklad sem oproti recenzi postreh ze se daleko zlepsilo umistovani vojaku do oken v budovach, nebo na jina strategicka mista, stejne tak se mi zda ze preskakovani prekazek jim jde lepe. Lepsi viditelnost toho kdyz je nejaky vojak bez naboju .. automaticky rozdeleni munice v oznacene cete je takz rozhodne plus. Celkove me prijde ta dvojka v mnoha detailech vice uveritelna a vychytana co se ovladani a prehlednosti tyce. *4*
              Ovsem to ze Nemcum zustal takovej totalni nesmysl jako je Goliath je i pres to vsechno tristni! *5* *4*
            • Na jednu stranu máš pravdu, nicméně už o AS1 se vědělo, že je zaměřený hlavně na MP, a skirmish byl spíš doplněk. Zároveň, nikde neni na steamu uvedeno "40 nových skirmish misí", ale 15 nových a 25 předělaných. Komu to může vadit ? Co kdyby tam dali jen 15 misí a nic víc ? Furt je lepší, když si člověk může opětovně zahrát AS1 mise, v lepší grafice a s novými modely tanků... přeci jen je to něco navíc.

              Jde taky o to, že AS2 je spíš takovej most k MoW2 (mimochodem, už neofic. oznámeno), kde by měla být opět regulérní kampaň. Proto nevím, proč si lidi stěžují... přeci jen, když už mají vývojáři nějaký ten čas, ať zapracují na MP a dalších věcech, které komunita a modeři předělat nemohou... a když se nadje někdo, kdo rád SP mise, šak jich je ve Workshopu hora, s takovou tvůrčí sílou vývojáři nemůžou soupeřit. Proto lepší, že věnují svůj čas MP.

              P.S. Já ale zmiňoval hlavně aspekty, který recenze nezmínila. A který taky nejsou zrovna maličkost.

              P.S.2 - Nikdy se nedá vyhovět všem. Co sleduju fórum, tak jedni chtějí víc realizmu. Další zase větší jednoduchost a arkádovost... tihle chtějí víc MP obsahu, víc map... a tihle zase víc SP obsahu. Jak může malý studio vyhovět všem ? To by bylo lepší, kdyby 6 let pracovali na jedný megahře, nebo to "dávkovali" pomaleji ? Já se jich nezastávám, taky mě deptá, že ještě hra neni optimalizovaná a že tam ještě je dost nedodělků, nicméně na druhou stranu... která aktuální ww2 hra AS2 trumfne ? ...
            • Tak já třeba nenechám na na většinu dílů MoW dopustit .. nicméně recenze je naprosto objektivní. Nezlob se na mě ale šoupnout do NOVÉHO DÍLU hry mapy z dílu předchozího ... a to ještě s tím že si je musíš odehrát aby jsi se dostal k novejm ... je čistá lenost a nedotažená prasárna.
              Mě (kterej ty staré originál skirmish mapy dohrál už stokrát) to leda zprudilo ... vždyť kolik času by asi tak mohlo teamu zabrat vytvořit nové...
              Proč tam už konečně nenacpali nějakej kontinualní champing ... to je to co tý hře nejvíc v singelu chybí .. u předchozího dílu byl aspoň dodělanej externě ... tady k tomu je prd
    • Propojení se Steamem...
  • Assault squad mám dodnes nainstalovanej a podle mě je to nejlepší strategie z ww2 o to líp že dvojka je v podstatě stejná. Baví mě i skirmish třeba ve čtyřech kde za bitvu je na každýho pár vojáků dělo a tank tak doufám že to je taky stejný a hned jak bude nákej čas na hry tak rád koupim dvojku. :)
    • Ona je ale doslova stejná, jak je to možné?
  • Hrál jsem Mow mulťák původní i AS... můžu o sobě říct že jsem byl celkem dobrej. Ovšem nějak jsem z toho vyrostl a teď když padl gamespy, tak další titul se už kupovat nechystám. Každopádně všichni co hráli company of heores by se rozbrečeli hned kvůli složitosti :D *9*
  • po tejto hre som pokukoval uz dlhsie, ale ako vidim, asi si ju odpustim, predosli diel som hral a vadila mi tam nevyvazena obtiaznost, kde som sa skor spoliehal na stastie, ako sa sam snazil, hlavne teda v misiach, kde mate nieco branit, tam tato seria dokaze byt tak frustrujuca, ze to kvoli tomu ani nema cenu hrat, ine misie su zase prijatelne tazke a este stale zabavne, ale ak hrac natrafi na jednu z tych fakt hardcore, tak ho prejde chut na celu hru, potom sa hrac pomaly boji spustit dalsiu misiu...nie nie, taketo hry uz idu mimo mna, radsej si dam znovu CoH2 na hard (i ked par misii z dlc k CoH2 vedeli byt tiez dost hardcore, konkretne jedna bola prakticky nehratelna uz na easy)
    • tomocz
      CoH2 vs. MoW2 = CoD vs. Arma (s trochou nadsázky) :)
      • mozno arma vs bf, coh2 je o niecom inom ako MOW, original coh ma velky vyber modov ktore zvysuju obtiaznost a do dvojky pribudla expanzia ktora je fakt zabavna, posledne dni som mal hry 4vs4 ktore trvali cca 1hod a dali zabrat, treba pochopit ze nie kazdemu vyhovuje hc piplanie sa s inventarom kaydeho vojaka ktory chcipne za sekundu, Red TIde bol super doteraz si pamatam ako som jednu misiu ukladal 50krat skoro na kazdom kroku, s orig. Mow zelezn. stanica a obrana Sevastopolu, skoro sa tie kvanta vojakov nedali ovladat ale vyzeralo to ako rusky vojnovy film
      • Miserius
        Jenže CoH i MoW jsou oboje dobry strategie... *15*
      • a pointa??? Ja ich neradim vedla seba, len pisem, co je pre mna osobne zabavnejsie.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit