Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • tak jsem se zasmál, souboje zmalovanejch kindervajec má být duchovní nástupce Quake? :)
    • stejne jako pinky a zbytek postavicek z priserek sro v novem doom ..zapomente na demony tady jedou plysaci *3*
  • ja_nic_nevim
    žádné moba, žádné ústupky pro zpřístupnění nezkušeným, žádné ústupky konzolím, +18, žádné speciální schopnosti, dedikované servery ... ale hlavně, taky to musí vypadat....

    Snad se novému UT zadaří, pro ty, kteří si pamatují:
    https://www.youtube.com/watch?v=b0DgQVuPx28
    • Jojo pravda je taková, že pro oživení UT by stačilo, aby všichni začali hrát UT2004. Je to skvělá MP akce, která je dosud nepřekonaná. Stále sice jede spousta serverů, ale lidí to hraje málo. Přitom je to stejná pecka jako před dvanácti lety. Kvůli seskupení hráčů ale bude muset vyjít nová hra.
  • ***To kdyby ještě nebylo jasné, že Diabotical je další z řady her, které sází na nostalgii.***

    Další z těch, který nechápou význam slova nostalgie, resp. ho používají nesmyslně.
    • vaclav.pechacek
      Nostalgie (z řec. nostos, stesk po domově, a algos, bolest) je původně chorobný stesk po domově, v současnosti obvykle stesk po něčem minulém, zašlém, ztraceném. Například po ztraceném dominantním žánru arénových stříleček.
      • Když pominu, že nějaký stesk u mladých hráčů těžko může nastat, tak arénové střílečky nikdy ztracené nebyly a ani to není nic zašlého. QuakeLive nebo QuakeWorld se pořád hraje. Podle vaší logiky je posluchač Mozarta nostalgik a kdokoliv, kdo skládá klasickou hudbu, sází na nostalgii...
        • vaclav.pechacek
          Spousta lidí vyrostla v době, kdy arénové střílečky kralovaly. Takže jim logicky chybí velcí, promakaní, vysokorozpočtoví zástupci toho žánru. Je to jako kdyby v devadesátkách letěla klasika, vycházela spousta nových symfonií a najednou by začal vycházet exkluzivně hip hop a pop. V tom případě by poslouchání klasiky nejspíš taky bylo nostalgické. Vzhledem k tomu, že klasická hudba se drží na podobné úrovni popularity už desítky let a rozhodně nezažívá nějaké velké nárůsty nebo pády popularity, srovnáváte nesrovnatelné.
          • Trefa vedle. Klasická hudba byla ve své době populární (dokonce nejpopulárnější), proto jsem jí uvedl jako příklad, který je samozřejmě srovnatelný. Nostalgie se používá primárně ve významu vzpomínek na minulost a hlavně z nich plynoucích emocí.

            Na mě tahle hra nijak nepůsobí. Prostě je to hra na nějakých mechanikách, který mám rád. Mám je rád, protože mě baví a ne proto, že se mi stýská. Stejně jako třeba Queen je kapela, kterou mám rád a je naprosto irelevantní, jestli je nebo není populární / stará. Poslouchám jí, protože mě baví a ne proto, že jsem se v té době narodil. S nostalgií to nemá nic společné.
            • JohnyTheZik
              1) ma pravdu, taky jsem na to reagoval :D

              2) ne, to neni vubec pravda, zadna takova implikace nikde ani nezaznela.. a to rovnitko mezi navraceni slavy a nostalgii jsem taky nikde nedal, ale hrani na notu "hra jako za starych casu" k tomu ma rozhodne mnohem bliz)

              EDIT: ocenuju, ze se to udrzelo v normalni diskusni rovine, pokud odpovis, prectu si to, ale vic se k tomu vracet nebudu.. bud zdrav
            • 1) Co tvrdí James mě nezajímá. Jeho kampaň může působit na nostalgii některých lidí (to sem nikdy nepopíral, protože to logicky není to samé, co tu řeším), nicméně já reagoval na výrok Pecháčka, který označil hru (resp. její principy) za nostalgii. Mám pocit, že už se opakuju, což působí úsměvně - potom co si mě nařknul z toho, že píšu třikrát to samé. Asi to nestačí. *15*

              2) Podle tvojí logiky hraje skoro každý další díl dnešních AAA her na nostalgii, protože furt jedou to samý dokola roky a roky - sází na zážitky z dětství hráčů, co na tom vyrůstali. Hlavně mi (na obranu)nezkoušej tvrdit, že nostalgie je o *navrácení slávy* něčemu starému, což je těžce mimo definici toho slova...
            • JohnyTheZik
              No, ty si porad jedes to svoje a cely tvy argumentovani spociva na tom, jak ty to beres a jak to podle tebe vypada (koho zajima, ze ty to beres jako poptavku, bez urazky). To, ze o tom tak James mluvil, je ti jedno, ale je to tak. Nakonec, napsal sis to sam hned na zacatku - Nostalgie je o spojení minulosti a nějakého silného zážitku. Arenovky: zacatek online hrani aka silnej zazitek z minulosti.

              A jestli tahle hra bude nebo nebude mit uspech bude zalezet predevsim na tech hracich, kteri to zafinancujou + to budou po releasu streamovat.. A to budou vpodstate jenom lidi, co stravili detstvi na cs 1.6 a quakovi.

              Jenom te poprosim, nemusis priste trikrat napsat to samy v dlouhejch odstavcich :D
            • Ne. Nostalgie je o spojení minulosti a nějakého silného zážitku. Pokud sázím na nostalgii, tak sázím na city. Ironie, že zmiňuješ právě retro hry, které pro mě nepochopitelně nepovažuješ za nostalgii, přitom právě retro móda (pixel art) je mnohem víc o nostalgii, než nějaký Quake. Retro móda obecně vyvolává u spousty lidí silné vzpomínky na mládí / dětství.

              Tvrdit, že hra sází na nostalgii může vyznít lacině, zpátečnicky, snažící se působit na city nějakých lidi, kteří zamrzli v minulosti. To je dost zavádějící, protože z 10 potencionálních hráčů této hry budou třeba dva nebo tři, kteří ho hráli část dětství AFPS a mají k tomu silné vzpomínky (LAN party, pařby do rána, úspěchy v progamingu atd.), zatímco zbytek budou mladší hráči, u kterých žádný stesk nemůže nastat (koneckonců Overwatch je plný mladých hráčů, které tahle hra může přilákat) a pak lidi, kteří to třeba někdy tenkrát hráli na škole, ale žádný vztah k tomu nemají, přesto takový hry mají rádi.

              Tvůj příklad s tím, že si pozval tehdejší hráče na podporu by měl možná relevanci, pokud by autor článku tvrdil, že sází na nostalgii některých lidí ta kampaň, jenomže on za nostalgickou označil tu hru - její principy a mechanismy. Mnohem vhodnější by tak bylo použít výrazy jako sází na konzervativní přístup nebo old-school mechaniky. Nostalgie vyznívá tak, jakože je to zašlý, překonaný a snaží se to jen vetřít lidem hrou na city.

              Nakonec, co se týče potřeby obnovy nějaké zašlé slávy nebo velkých her (jak tvrdil autor článku v reakci), tak to je řekl bych, irelevantní. Může(te) mít pocit, že lidi chtějí obnovit slávu nebo velkou aaa arénovou střílečku, ale to se nemusí nutně slučovat s realitou. Osobně sem hrál Quake a podobné střílečky, ale nějaká sláva nebo grafika a velikost je mi ukradená. Stačí, když někdo udělá dobrou hru z toho žánru. Já totiž to, co ty nebo autor článku můžete považujete za stesk, považuju prostě jen za hlad / poptávku, což nijak s nostalgií nesouvisí. Stejně jako nesouvisí s nostalgií to, že poslouchám klasickou hudbu, i když je stará a nepopulární (dřív byla maximálně populární), čímž se dostávám k tomu, že si ten příklad nepochopil. Každého, kdo tu hudbu plodně skládá, bych totiž podle tvojí logiky, kterou si vlastně teď protiřečíš, mohl označit za někoho, kdo se snaží obnovit zašlou slávu žánru...
            • JohnyTheZik
              Ne, michas hrusky s jablkama. Ta klasika je OK priklad, ale pouzitej spatne. Skladat klasickou hudbu, resp. programovat retro hry, kdyz to ty lidi bavi, je uplne normalni a na tom, vskutku, neni nic nostalgickyho.
              Ale bejt u vzniku a zaniku sceny (a to James rozhodne byl) a vytvorit hru ciste na popud zasle slavy nejakyho zanru s tim, ze sezve tehdejsi Pro hrace na podporu svy hry, nostalgicky rozhodne je.

              Westwood vyvojari budiz druhym prikladem. Stali vpodstate za vznikem moderniho RTS s Dunou a od nepameti delali CnC hry a dalsi treba v Petroglyph games, kde delaj podobny hry dodnes. Na druhou stranu kdyby se ted ReDeYe rozhodl vytvorit Starcraft: BW klon, tak to je uplne stejne nostalgicky jako tady 2GDho pokus.

              EDIT: ad ztracenej zanr - jestli se neco nehraje jako driv, tak arenove strilecky.. to, ze cas od casu nekdo zapne QuakeLive, o nicem nevypovida..
  • Náhodu super těším se *14* . 2GD byl super komentator a hlavně je to srdcař a quaker :))

    Když už kvuli ničemu jinýmu tak kvuli tomudle http://1url.cz/KtWkR to musim zadotovat :D
  • Vite co je sranda. Blizard nehorazne vyfailil na moba zanru. Soudy s dotou, nepodchyceni dota modu ve w3, vznil Lolka atd atd. Nejuspesnejsi zanr blizardu unikl a trapny pokus HOTS ani nepocitam.

    Ale blizard ted vlastne obchc*l cely moba zanr protoze vytvoril Overwatcha tak jak kazdej solil moby tak ted bude kazdej solit fast arena shooter :D

    Umi chlapi umi.

    Battleborn, lawbreakers, toto, dalsich milion klonu toho sameho.
  • Pete.palis
    pokud vám schází devadesátková řezba, mrkněte na hru TOXIKK

    https://www.youtube.com/watch?v=FoYcjeHVbnI
    • a co Reflex?
  • XorxoxTalarius
    Dle meho velmi dobry napad, klasicka cista strilecka ... cely koncept zni lip nez ten novy QuakeWatch. Jedine co mi vrta hlavou je jak se udeluji headshoty ...
    • Souhlas.. letosni quake vypada jako dobra "moba" blbost
  • Tak to teda fakt nevím jestli se jim to bez krve podaří.
    • XorxoxTalarius
      Maji jeste tricet dni a uz maji 45% vybrano
      • Já myslel být tím duchovním nástupcem. Ne že se to nevybere.
      • Pokud vim tak v quake se na headshoty nehralo, dulezity byl zasah hitboxu
        • XorxoxTalarius
          A ten hit box byl v hlave ... takze jsi musel udelat headshot aby jsi zasahl hlavu, jelikoz headshot doslova znamena hlavostril
          • Ano ale hitbox byl po celem tele a to ze jsi zasahnul hlavu neznamenalo nejakou vyhodu, proste trefit telo stacilo.
            • XorxoxTalarius
              V Quake 2 daval headshot dmg x3 :)
              Proto se taky strilelo railgunem primarne do hlavy

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit