Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Tenhle clanek pusobi jakoby stat branil ceskym hernim firmam byti konkurenceschopnymi.
    Je to skutecne tak?

    - Factorio uz je vic nez poul roku 10. top seller na steamu
    - Space Engineers z Prazskeho Karlina uz davno prodali 2M kopii za vic nez 20 eur jednu
    - Arma 3, prestoze je totalne zabugovana a nedolelana patri k nejoblibenejsim armadnim simulacim na svete

    Kdoze tady ma problem konkurovat?
  • Černopr...ník co se spojí třeba s čertem, hlavě aby byl u koryta!
  • Ono by to chtělo celkovou reformu školství. Osekal bych kraviny na technických oborech a to už na středním stupni školství. Nevidím jediný důvod, aby se technik učil dějepis či biologii. Na vysoké pak naprosto nepochopím různé úvody spíše humanitně pojaté. Chtělo by to více se věnovat konkrétním věcem a projektům a dát stranou obecné žvásty.

    Další kruciální záležitostí je změna daňového zatížení a cena práce u nás. Nejde jen o to u nás vychovávat herní programátory, animátory atd., ale je vhodné je zde udržet a lákat další ze zahraničí. Samozřejmě nějaká dočasná stáže v zahraničí by měla být vítána, ale bylo by fajn, kdyby se ty lidé vraceli.

    Další nutností je skutečná liberalizace trhu. Když udělám hru, neměl by být problém jí prodat kdekoli - aspoň v rámci EU.

    Samozřejmostí by mělo také být a to už je úkol pro nás všechny hráče, bránit hry a ukazovat, že to nemusí být jen stupidní zábava. Jistě, řada her jsou fakt totální voloviny, ale vždycky se najdou hry, které mohou být pozitivním příkladem dobré zábavy.
  • pb_historic
    Pokud z té podpory vznikne nějaká pecková hra proč ne.
  • Samozřejmě uvítám veškerou podporu hernímu průmyslu, ale jako všechny výroky politiků je třeba to brát s rezervou... *1*
    Podporu ve formě vzdělávání uvítají hlavně větší společnosti, které si mohou dovolit nabídnout adekvátní odměny.
    Finanční podporu uvítají zase malé rozvíjející či indie firmy *3*
    GJ
  • To je stejně kvalita... Borec řeší co z miliardami které si sám nevydělal...
    Jo, kdyby si to vydělal byl to schopný podnikatel atd.... Ale ne. V životě dělal nic a tady řeší peníze lidí jako by to bylo jeho *1* To je znalec. Pak se mu to rozhoduje když to není jeho a má 0 odpovědnost.

    A vedle maká podnikatel od rána do večera aby měl firmu které bude fungovat.
    • dneska podnikatel schopny vydelat si miliardy znamena, ze umi hrabnout na dotace, neco jako babis
      • jo a pak co nejvic ulejt pred zdanenim
  • solomon.short
    socialista do domu - hul do ruky :D
  • Já vám lidi nevim. Jistě, proti tvorbě novejch vzdělávacích oborů nic nemam, vývoj her dává koneckonců o dost větší smysl, než romistika, nebo genderový studia a studovanej člověk v tomhle oboru bude mít jistě větší uplatnění. Na druhou stranu ani jedinej legendární vývojář nic takovýho jako školu pro tvorbu videoher nemá, čili to evidentně jde i bez toho. Ale proč ne.
    Co mi ale je proti srsti jsou dotace do videoherního průmyslu. Nalijme si čistého piva, ten, kdo by tu dotaci potřeboval na ní v 99 % případů nemá šanci dosáhnout. Pak vzniká situace, kdy malý a střední podnikání krachuje, zatimco obří korporace pobíraj miliardy na dotacích, což je poměrně perverzní. Navíc se může hodně snadno stát, že se nebudou dělat hry, který by vývojář chtěl, ale prostě to, na co dostane dotaci. A to nemůže mít pozitivní důsledky. A v neposlední řadě, dokážu si velmi snadno představit situaci, kdy vzniknou společnosti vyvíjející hry striktně tak, aby na dotace dosáhly.
    Jinými slovy, pokud se začne dotovat herní průmysl, dopadne to jako vždycky. Prachy potečou do velkejch firem a k lidem, co v tom umí chodit. A malej vývojář, kterej má třeba super nápad, ale chybí mu prostředky (tedy jedinej druh, u kterýho bych byl schopen dotaci v rozumný výši se skřípěnim zubů akceptovat), dostane zase prd. Mimo to, trh nám ukázal, že sehnat peníze na hru se dá i jinak, než panáčkovánim před bandou kravaťáků u velkejch vydavatelů. Máme tu crowdfunding, soukromý investory, nadšence, který to nedělaj pro prachy, nástroje jsou k dispozici buď zcela zdarma, nebo za pakatel. Tak proč do toho šťourat, když průmysl jako celek funguje i bez státních intervencí?
    • Pri pravidlách veřejné podpory bude niekto ťažko brať miliardy podpory na vývoj hier.
    • jamar28
      Souhlas. Chtít dotaci na umění v době crowdfundingu je drzost. A v podstatě tím dotyčný přiznává, že o jeho umění skoro nikdo nestojí, takže potřebuje pomoc státu. Navíc zadotované české hry bude ok pirátit, protože si je každý daňový poplatník už zaplatil. *3*
    • Dotace jsou podporou neschopnosti!
      Pokud má někdo životaschopný projekt, ať jde do banky a přesvědčí bankéře k půjčce. Ať svou firmou ručí a má svou zodpovědnost.
      Srovnejte dva podnikatele (pozor je to reálný scénář):
      1. Přišel s nápadem, vzal si půjčku, kterou splácí, najal si zaměstnance, kterým vyplácí mzdu. Funguje a buduje už několik let. Nabízí produkty, za tržní ceny.
      2. Okopíroval nápad, dostal dotaci, zaměstnal nezaměstnané, kterým na výplatu přispívá stát. Právě začal a nemá téměř žádné závazky, může si dovolit prodávat za dumpované ceny. Vytvořil konkurenci ve které suverénně vyhrává.
      Je tohle OK?
    • Goblin
      Ono to "jde i bez toho", ale hlavní smysl vzdělávání je v tom, aby člověk znovu a znovu nevynalézal kolo. Ti legendární vývojáři museli často řešit problémy, jimiž se dnes zabývat by bylo pro 99% lidí u fochu jednoduše ztráta času. Se zbytkem komentáře nelze než vřele souhlasit...
      • Máš samozřejmě pravdu. Inu prostor, kterej dává komentář na internetu neni dost velkej na to, aby se v něm dala obsáhnout tak komplexní problematika, jako terciální vzdělání. Krom toho, jsem se snažil spíš obsáhnout víc úhlů pohledu, kdyby lidstvo zabředlo v přístupu "jde to i bez toho", nikdy by se nikam neposunulo. Hřebík se koneckonců taky dá zatlouct bez kladiva, což ovšem nic nemění na tom, že kladivo je sakra užitečná věc.
  • Bohatě by stačilo, kdyby stát a EU PŘESTALY "POMÁHAT". Nesmysly jako kontrolní hlášení, povinnost evidence pro DPH v každé jednotlivé zemi, kde člověk prodává elektronický produkt např. na app storech atd.

    Tyhle regulace zabíjí malé a střední vývojáře. Místo toho to pak EU kompenzuje programy na "podporu" herního vývoje cílenými jen na velká studia, kde je podmínkou např. rozpočet na prototyp hry 20 tisíc EUR apod. Fakt díky. *13*
  • Frfnějte si tu jak chcete, ale že je to pozitivní informace, to nikomu nepopřete. Já mám radost. :)
    • Co je na tom pozitivního? Že, lidem kteří si neumí sehnat prachy normálně dá prachy stát (nedobrovolně lidi)?

      To je opravdu pozitivní a sobecké myšlení. Mě se třeba libí určité skupiny a rád bych aby hráli někde...Ale nenapadlo by mě jásat nad tím, že někdo dá prachy lidí na mojí oblíbenou skupinu... Raději bych byl aby lidé měli více peněz a přežilo to, co přežít má.
      • Copak lidi, který si neumí sehnat prachy sami. Tam bych ještě pochopil, že s pomocí státu může někdo realizovat svojí vizi, která v důsledku přinese užitek i ostatnim. I když s tim nesouhlasim, dokážu takovej myšlenkovej pochod akceptovat jako relevantní. Ale strašná hromada prachů z dotací končí u lidí, který si prachy normálnim způsobem sehnat umí... ale proč se namáhat, když ti to zacvakaj daňoví poplatníci, žejo?
      • Nejak nechapu ty penize.. v tom clanku je psano hlavne o skolstvi a o lidech.. Skolstvi je u nas 100 let za ostatnima a je jenom dobre ze se snazi neco udelat pro dalsi generace vyvojaru..

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit