Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • smejki
    "jak by na podobné tracky reagovali skladatelé minulých století"
    Většinou by si řekli "Taková banalita?"
  • ZvacA
    No, nevím. Čím by mělo končit umění? Tím pomyslným červeným šušněm na bílým podkladu, který má být údajným vstupem do hluboké analýzy? Nebo jen stačí tuny komornosti? "Bombastičnost" je možný vnímat jako součást hudby v jakékoliv podobě, a vyskytuje se tedy i u těch klasických děl...

    Pánáčkové, cílem není zpochybňovat klasickou onu dogmaticky umělecky vnímanou hudbu a její představitele, jen poukázat jak se její odkaz dočkává v současné době pozornosti a že i v téhle současné variantě s respektem ke kořenům má stále posluchači co nabídnout, od skladatelů po skladby. S tím, že se osobně domnívám, že by oni oldschool představitelé tohoto žánru mohli slušně čumět, co se může ještě zajímavýho komponovat.
  • ZvacA
    Ano, považuju momentální instrumentální soundtrackovou tvorbu a její využití za specifickou větev dřívější klasické hudby a to převážně proto, že se u ní staví na základech a zkušenostech z minula, ale současně ji doplňují nový experimenty + zmíněná sféra použití. Současná tvorba v téhle sféře sama o sobě nepředkládá ve velkým prvky těžkopádnosti, snad nenese ani přílišnou komplexnost klasiky, ale neztrácí nic ze svého instrumentálního jádra a zajímavosti žánru, a naopak její nasazení je dost široký naskrz různými žánry. Opravdu v tom je možný vysledovat modifikovaného pokračovatele toho, co se mohlo slyšet dřív a k čemu sloužil. Orchestrální kompozice pro filmy za posledního půl století a pro hry za posledních více jak deset let prošly změnou a rozšířily formy konceptu téhle hudby, tak se alespoň domnívám a vnímám [ http://youtu.be/0omoMnhg5uE ]. Jestli ti čakrami pohnulo ono slovíčko "vyvinutou", tak věz, že nechci tvrdit, že je to dogmaticky hudebně LEPŠÍ a okamžitě JINÝ žánr než dřív, jen si myslím, že dřívější tvorbu rozšířil a přiblížil neméně působivým způsobem díky současným platformám její využitelnosti i samozřejmě díky různým blbinkám hudební vymoženosti.

    Získat zcela novou údernou, překvapivou melodii a začlenit ji do celku, aby způsobila hudební katarzi je už dneska přece jen obtížnou věcí. Co track, to připomínka něčeho jiného, dokonce mám dojem, že je to i statisticky podchycený. Alespoň v rámci tohoto žánru. Cukry a načančaný a přegelovaný mainstream nemám v plánu brát do úvahy...
  • Urcite nestrikli. Nezamenuj pozlatko a bombasticnost za umeni.
  • JohnyTheZik
    Nechci reagovat na vsechno, ale celej ten prispevek me jako muzikanta fakt nenechal chladnym a to z nekolika duvodu..
    "ale mY tu máme možnost poslouchat přece jen specifickou vyvinutou formu toho, se kterou oni kdysi začali" -> skladat pro filmy neni vyvinuta forma klasicke hudby, v hudbe vlastne nemuzes takovyhle tvrzeni vubec pouzit, je to jak kdybys rekl, ze country se vyvinulo v rock'n'roll a tedy rock je lepsi. Neni. (ten priklad nebrat vazne) Je to jen casovej posun, ne vyvin v hudbe.
    "originální melodie docházejí" tohle je treba uplnej nesmysl, zadny originalni melodie nedochazeji, chapu asi puvodni zamer toho, proc si to psal, ale je to blbost, bez urazky. Opravdu.
    Samozrejme ze v popovy hudbe se ty motivy a melodie vice ci mene opakuji, ale to je uplne jina vec.
  • ZvacA
    Dovolím si pochybovat i přestože to zůstane nevyřešenou otázkou. Oni sice mohli mít vkus poplatný době a ovlivněný názorovým myšlením a nevím čím ještě, ale my tu máme možnost poslouchat přece jen specifickou vyvinutou formu toho, se kterou oni kdysi začali. Oni komponovali opery a další - dneska se skládá pro filmy, hry a jiné. Možná to není těžká hluboká klasika, originální melodie docházejí, momentálně převládá jakési držení se standardu a kopírka a někdo by mohl držkovat o nečistotě instrumentálních nástrojů a jejich použití ve stejně tak nečistých kompozicích a podobně, ale přesto se domnívám, že se orchestrální-instrumentální hudba povýšila do míst, do kterých posluchačsky a technicky nezabrousili. Možnost kombinací různých žánrů a jejich propojení s orchestrální hudbou by mohl být takový případ, byť by jim mohly při poslechu tzv. hybrid rocku asi stávat paruky nebo se mačkat cylindry. Minimálně trailerová hudba by mohla dokazovat, že využití instrumentů i sborového zpěvu nabízí hodně zajímavých podob a stejně tak to umí dobře znít. To samé u filmů nebo her, které vlastně taky pracují na budování zajímavého podkladu pro celkový výsledek, stejně jako kdysi ve velkým "tracky" pro divadelní hry a podobný. To mi řekni, že by si například z tohoto Mozart s Josefem nestříkli do gatí [ http://youtu.be/FYe649BclSI ] ; [ http://youtu.be/ApgASf6d7Do ].

    Já považuju za vůbec dobře, že se v téhle hudbě i díky filmovým, herním a k ním prudukčním instrumentálním soundtrackům a v nějaké podobě pokračuje a nebál bych se říct, že obecně u části nové generace zažívá tahle sféra díky tomu velký boom. S tímhle by mohli být alespoň kolegové z minulosti spokojeni. Ve výsledku rozhodně nelze říct, že by nebyli i dnes kvalitní a zapamatovatelní skladatelé a nevznikaly kvalitní a zapamatovatelný kompozice, přestože dejme tomu, že by to hudebníkovi před více jak sto lety připadalo " ničím ", ačkoli jsem převědčenej o opaku...
  • MickeyMutant
    "...kdyby měli možnost poslechnout současnou tvorbu a ty nejlepší instrumentální a orchestrální kompozice od filmů po hry, museli by snad sbírat hubu týden ze země a to při vší úctě k nim."

    Divili by se, že slyší přibližně to, co už ve své době důvěrně znali. Hudebně by na tom pro ně nebylo nic moc zajímavého a ti z posledních dvou století by možná nechápali, proč posloucháme něco tak "obyčejného".
  • Magister_Peditum
    Tohle nechává většinu tzv. áčkových her daleko za sebou. Bomba! *14* *4*
  • Inquisitor
    Hudba v Crusader Kings II taky není k zahození.
  • Mě se ze sérií Paradoxu asi zatím nejvíce líbil výběr skladeb v EU II, na ty si vzpomenu i teď po letech *4*
  • jiri.krepler
    Trochu v tom slyším motiv z šifry mistra leonarda a tak trochu i z posledního mohykána,moc hezkéééééé :-))
  • ZvacA
    Waldetoft prostě umí. Vždy si při podobně slušných kompozic říkám, jak by na podobné tracky reagovali skladatelé minulých století. I oni komponovali své bomby, ale kdyby měli možnost poslechnout současnou tvorbu a ty nejlepší instrumentální a orchestrální kompozice od filmů po hry, museli by snad sbírat hubu týden ze země a to při vší úctě k nim. Sice je dneska problém s originalitou, ale rozhodně je mazec, jak jejich hudební odkaz v té, či oné podobě pokračuje.
  • Snad to bude opět kvalita, předchozí díl měl jeden z nejlepších OST co jsem slyšel.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit