Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Fallout 1+2 jsou jediná RPG, ke kterým se s odstupem několika let vždy vrátím. Od Bethesdy jsem hrál jen Morrowind a Skyrim a přestože jsem si je taky užil, určitě bych nechtěl, aby Fallout vypadal obdobně. Zatímco u Falloutů si vždy užívám příběh, u Morrowindu byl debilní a ve Skyrimu jsem se k němu po několika misích už nevrátil, přestože jsem ve hře strávil přes 100 hodin tím, co dělá tyhle hry unikátní - prozkoumáváním světa. Fallout jako postapo. hřiště na hrdiny s questy dones/přines/vymlať dungeon (vault plný supermutantů, ghoulu nebo deathclawu) a vrať se pro odměnu o kdovíjaké rozloze stovek km2 a tuctovým příběhem jako zdůvodněním, proč se vlastně namáhat mě neláká. Osobně si myslím, že Bethesda značce škodí, škodí odkazu prvních dílů a snaží se ji transformovat na 'futuristický TES', který u nich hraje druhé housle. Raději bych značku viděl v rukou někoho jiného. I když je pravda , že Ubisoft nebo EA by mě možná přesvědčili, že dno kreativity může být ještě níž.
    • Ono to je prostě o vkusu, co se komu líbí. Píšeš, že Morrowind měl debilní příběh, a já si třeba myslím, že měl jeden z nejlepších příběhů, co jsem v RPG viděl. Každého zajímá něco jiného. Recenzenti velebí příběh v Dragon Age: Inquisition, a já mám pocit, že ten příběh je další kravina v nekonečné sérii komerčních fantasy kravin.

      Z těch diskuzí jsem úplně nepochopil, CO přesně se líbilo lidem na F1 a F2, co nebylo v příběhu F3, ale každopádně bys možná ocenil New Vegas - to se zpravidla líbí lidem, co nemají rádi trojku. Za zkoušku to stojí.
    • A duž hubu...
    • fallanga
      Ono je to v dobrých rukou, jen si Bethesda neuvědomuje, že z toho nemá dělat druhé TES. Pokud si to uvědomí, tak to může dopadnout velmi dobře. Osobně bych to dal spíše někomu od 2K, ale Bethesda je taky velmi dobrá. Ono samozřejmě záleží i na tom kdo to bude vyvíjet. I když tam Bethesda protlačí engine, který chtějí a dají tomu nějakou "osnovu", tak dobré vývojářské studio z toho může udělat dobrou hru. Obsidianu se to skoro povedlo.
  • Moc bych vám F4 přál, tak jako si stejně přeju Dishonored 2, ale náhodou nenapadlo někoho, že může jít o cokoliv? Klidně o úplně novou hru? Nebo automaticky "E3 Bethesda konference" = Fallout4/Dishonored2? :)

    Ale líbí se mi ty spekulace o spekulacích, že to nakonec byly nejspíš jen spekulace. Ale aby došlo k zachování rovnováhy, je potřeba přijít s jinou spekulací.

    Ten kdo tohle vymyslel u píva s kamarádama, že zkusej rychlost šíření hoaxu, ten se musí plácat do kolen :).
    • No, tady se ale ta spekulace opírá o fakt, že chlapík kterej pracoval na trailerech pro The Elder Scrolls Online, Far Cry 4 nebo Forza Motorsport, si čerstvě do CV na LinkedIn dopsal že pracoval na traileru na Fallout 4. Nemyslím si že by se těmto lidem na takové síti vyplatilo kecat.
  • 3 byla blba a nebavila me, NV byla pecka... doufam ze tuto bude luxus :)
  • Enclaw
    Na nový Fallout se těším. I když jsem příznivcem spíše starších Falloutů (1,2&Tactics), tak jsem rád, že tato značka neupadla v zapomnění. Jen někdy jde prostě až moc poznat, že nové díly pochází od tvůrců TES. Za sebe můžu říci, že F3 a NV nejsou hry které překonaly předcházející díly (tady má trošku svůj podíl i můj sentiment a spousta dlouhých nocí, strávená u monitoru, v mém mládí), ale i tak jsem si je rád zahrál (NV mnohem radši).
    Z Wastelandu jsem byl spíše zklamaný než nadšený. Doufám tedy že alespoň F4ka potěší alespoň trochu nás staré "Falloutisty"...
    BTW taky vás napadlo jak úžasný by byl nový Fallout ve stylu Pillars of Eternity? *14* Už jen ta grafika by neměla chybu a krásně by navázala na F1 a F2 + místo pevnosti by měl svůj člověk svůj vlastní Vault... na tohle bych backnul na Kickstarteru klidně 5 tisíc bez přemýšlení.. ach jo, člověk může jen snít... *7*
    • žijeme v roce 2013, tak AAA hry by meli byt 3d
    • Ta myšlenka s vlastním Vaultem je zajímavá, ale bojím se, že by to ubralo dost na syrovosti a nehostinosti herního světa. Jde také o to, že v PoE se všechny nelogičnosti a mezery zalepí magií, ale ve Falloutu by hráč musel opravdu řídit/vést velkou komunitu lidí, protože ve Vaultu nemůže být jen jeden zemědělec, zbrojíř, doktor atd... Sice by se princip dal zjednodušit přes čísla, ale osobně bych raději potkával reálné postavy. Myšlenka je to fajn, ale rozsahem by samotný Vault zabral samostatnou hru, která by ostatně mohla být hodně dobrá.

      Mě osobně management vlastní pevnosti poměrně ruší od samotného hraní a považuju to jakousi šedou zónu, kterou se nastaví herní čas. Třeba v PoE vlastní pevnost nepřináší nic navíc. Vydělávat se na ní sice dá, ale hráč má stejně desetitisíce zlatých, takže nějakých pár set za daně už ho nevytrhnou. Podzemí je sice fajn, ale to by se dalo naroubovat kamkoliv jinam. Také jsem moc nepobral vězení - asi je tam jen pro ten pocit spravedlnosti, ale vězni stejně po čase utíkají :) A vlastní herbalista a drahokamy také nejsou třeba, protože v okolním světě se toho nasbírá hromada.
      • Enclaw
        Ve skrze máš pravdu, ale byl by to takový fajn pocit mít prostě svůj vlastní "domov", základnu kam se vracet, oddechnout si od supermutantů/ghoulů/otrokářů a pro kterou shánět po světě vylepšení (vodní čip *15* ) a kde mít různé followery, garáž na vozidlo s kterým by hráč brázdil pustinu, atd.. Možná jsem jen hračička, ale takovéhle "hry" uvnitř hry mi dávají větší možnost se do hry vžít a přidávají ten roleplay faktor....
        • Jasně, nic proti :) Já mám radši roleplay party lidí v podobě samotářů, do sebe uzavřených individuí, kteří si jedou to svoje a vždycky mám velkou radost, když mi tam autoři začnou motat extrémní mezilidské vztahy (asi hlavně série Mass Effectu), pevnosti a já nevím co. Mám kurňa honem zachraňovat svět a ne se na měsíc ulejvat v pevnosti a nechat si drbat nohy :) Je pravda, že nějaké vztahy mezi postavami by být měly. V tom mi třeba vyhovovalo BG2 - všechno jelo tak nějak souběžně a nerušilo od hraní příběhu. Předpokládal bych, že když se ke mě dobrovolně připojí společník, asi budeme mít společný cíl a nebudeme přehnaně filozofovat nad city, když v každé misi zrubeme stovky nepřátel :), což je velký problém novějších her.
          • Enclaw
            No taky nechápu tu protěžovanou romanci např. v Mass Effectu, asi jde o to přilákat co nejvíce lidí něčím "kontroverzním" co se ve hrách moc nevidí. Ale to mi spíše překáží. Za to naopak followeři jako jsou Sulik, Marcus, Cassidy, Dogmeat z F2 mi zůstanou v paměti snad už navždy... Společně s nezapomenutelnými nadávkami během soubojů *15*
            • Enclaw
              Autoři to v plánu měli, ale do hry se to už nedostalo. Ovšem v Killapově restoration patchi ten Q už byl pokud mě paměť neklame *4* , ten do hry přidával dost podobných záplat. Sulik: "My a já namačkáme tebe do dželé!" *1*
            • Tj., rozkopávačky prd*lí od Iana jsou nezapomenutelné :). Sulik měl tuším krvotrysk? Ostatně Sulik je jedna z mála poslav ve hrách vůbec, kde mě mrzelo, že autoři nakonec nedali do hry záchranu jeho sestry, ale zase to dodalo při prvním hraní jistou míru napínavosti.
  • fallout 4 bude urcite zajimavej, ale mam trochu podezreni aby taky neoznamily novy TES, preci jen uz jsou to 4 roky co vysel Skyrim, a dle jejich pravidelnosti prichazi ten cas novej dil TES oznámit:) (ale je to hodne velka konspiracni teorie, uznavam)
    • Enclaw
      No novej TES bych nečekal, přeci jen nebudou si vypalovat vlastní rybník (TESO). Zatím je ještě příliš brzy, teď je řada na Fallout už jen z této marketingové logiky...
      • Tak TESo dela uplne jinej tym nez single TES, a vypalovani rybniku necim co vyjde třeba az za rok nebo dva moc vypalovanim není:)
        • Enclaw
          Tak tady nejde o tým, ale o cílovou skupinu. A pokud by vyšel nový TES, tak si myslím, že nezanedbatelná část hráčů by radši než po TESO šáhla právě po něm (respektive by si rozmyslela koupi TESO a čekala by na nový TES). Z marketingového hlediska by to prostě nebyl rozumný krok.
          • homeles8
            A podle mě hraje TES Online jiná skupina hráčů, než kteří hrají/hráli TES Arena až Skyrim. Takže by to nemělo mít žádnej vliv v tomhle ohledu.
            • Ona hlavně hraje Oblivion až Skyrim (a vlastně i Morowind) úplně jiná skupina hráčů než Arenu a Daggerfall. *5*
            • Od oznameni hry do vydani muzou uběhnout klidne dva roky, TESO uz bezi, nevim jakym zpusobem by TES hra mohla za dva roky TESO ovlivňovat. To jako chces rict ze dokud TESO pobezi tak nevydaj zadnou další TES hru?..kravina..
            • Enclaw
              Zkus to vysvětlit managerům v Bethesdě *1*
  • jestlipak budeme moct ridit auto a bude novy engine?
    • Jestli nebude novy engine a lepsi strelba ze zbrani tak to hazim z okna
      • koukal jsem kdo je zodpovednej za ty hry a asi to bude ten emil pagliarulo (mel roli writera ve skyrimu i F3), toho by se meli hlavne zbavit (nadeje že odejde tod howard je mala i když to by bylo nejlepší). Pagluarilo je neschopnej blázen, jakmile bude na pozici lead dizajnera nebo writera tak to rovnou mužem zabalit.
        kdyžtak by mu mohli dat jinou pozici ale at daji vrchni dohled nad hrou nekomu jinemu *7*
        • Howard delal uz na Dagerfallu, nevim koho lepšího by na to sehnali s vic zkusenostma ..meles blbosti..
          • jak se rika ryba smrdí od hlavy, proto jsem zminil howarda, ale prstem jsem ukazal na pagluaria, ktery začal sedet na vedoucim postu prave ve F3 a Skyrimu (to byli nejvice zesrate dily). Jinak howard jako šef firmy nebo šef projektu to ma na haku a prakticky tam nic nedela (nereší jak bude vypadat herní svet, questy atd).
            pravda jen jsem to narychlo googlil takže to mohou byt mylne informace, ale pointa je aby vykopli toho vola co zesral skyrim a fallout 3. Zajimave že na vedoucím postu morrowindu i oblivionu (co byly mnohem lepší hry) figuroval jiny človek - nejaky ken rolston
            • V čem byl Oblivion lepší než Skyrim? Imo je Oblivion nejhorší hra jakou jsem kdy viděl. (Hlavně protože naprosto nenaplnila očekávání jaká jsem na nástupce Morrowindu kladl.)
            • Skyrim a Fallout 3 jsou velmi uspesne hry, takze Howard zustane tam kde je. To ze si zaprdenej a nelibi se ti, důvod k vyhazovani nebude..to snad chapes..zejo?:)

              Fousatej deda Rolston byl super, mimochodem si myslim ze z jeho odkazu tezi dodnes...ale trosku s nabizi otázka jestli na to mel skutecne takovy vliv, při tvorbe Kingdom of Amalur se zase tak moc nepredvedl.
          • Enclaw
            No ideálně bych to viděl na Joshe Sawyera, který byl project director a lead designer u FNV.
            • To si myslis ty a par lidi na zapade, chlapce:) Obsidian nebrat..howg.
            • flash: Tak pořád lepší patlal z Obsidianu než patlal z Bethesdy.
            • FNV je celkem (ehm) dobra hra, ale skutecne bych si ani ve zlem snu nepral aby na dalším TES delal nejakej patlal z Obsidianu.
  • Ked som sa prvykrat dostal k Fallout 2 bol som este decko. Nevedel som velmi anglicky a tak som ani tak moc netusil co sa deje, jasne ze som sa strasne bal toho ze umriem tak som si vsetko nacheatoval ako to len slo. Napriek tomu ze v tom veku nevedel ocenit co sa ku mne dostalo tak som nemohol prestat. Hru som dostal cez leto a viem, ze 24 decembra som potom co ma tatko volal k vianocnemu stromceku vcelku kaslal na cele vianoce lebo som stale kalil Fallout 2.

    V momente kedy sa mi po velmi dlhej dobe dostal do ruk fallout 3 bol som trochu sklamany. Nie preto, ze by bola hra uplne zla, ale preto, ze som nemohol hrat ako som chcel. V tej dobe bol cely VAULTs system uplne zabugovany a prakticky nefunkcny a ked mi z mojho domu v MEGATON city zacali miznut nahodne predmety hru som uz nezapol. Skusil som to o rok neskor kde som si spravil ENERGY GUY specialist ale toho som nemohol hrat dlhsie ako 15hodin lebo vsetky tie ASH PILES urobili FPS tak 15 snimkov a bolo to nehratelne.

    Prisiel na rad NEW VEGAS a ja som neprestal verit. Konecne bola selekcia zbrani viac ako vo FALLOUT 2, na mutantov som uz nesiel nejakou cudnou puskou ako LINCOLN REPEATER ale veci ako BOZAR a cela plejada uzasnych zbrani. Vyzbroje boli omnoho krajsie a tie plaste vskutku dodali pocit takeho pustneho serifa. Dokonca som odpustil aj zabugovanost VATS systemu pretoze pribudla moznost strielat ako v FPS hrach... Podla mna to bola ovela lepsia hra ako Fallout 3 ale mnozstvo technickych chyb, prepadajucich sa nepriatelov a mnozstvo WTF momentov nepomohli.

    Tak mi neostava dufat, ze FALLOUT 4 vezme to dobre z oboch hier. Ze budem mat vela moznosti ako hrat, ze stealth system nebude systemu nepriatel pride k 25 mrtvolam svojich prave zosnulych druhov a zabije "It must have been nothing" alebo potom ako dostane revolverom do hlavy po case zamumle "I must have been imagining things". Verim ze Fallout 4 bude mat velky vyber moznosti ako spravit postavu, mnozstvo zaujimavych perkov, velke mnozstvo zbrani a brneni a stale tak dobru atmosferu a to vsetko v rozumne vyladenej hre. Je jasne ze v takom formate sa nejaky ten bug najde ale je nemyslitelne aby uplna CORE mechanika hry bola prakticky nefunkcna. JA PROSTE VERIM, ZE TO BUDE FAJN.
    • Proč jsi F2 hrál v angličtině? Pro F1 i F2 byly perfektní češtiny, a snad všechny edice který vyšly měly tu češtinu přiloženou.

      Ale jinak mi opravdu uniká, jak si věčně někdo stěžuje na bugy v F3 a FNV. Odehrál jsem všechny 4 (Tactics mě nebavil), a F1 a F2 na tom teda byly s bugama mnohem hůř (teda hlavně spíš z důvodu že v době kdy jsem to hrál nebylo uplně jednoduchý dostat se k patchům), od neviditelných postav po nedokončitelné questy.
      • Ked som to hral tak som mal tak cca 10-11 rokov. Nevedel som, ze nieco ako cestina existuje. Nemal som internet a uprimne som v tej dobe ani neveril, ze internet mat niekedy budem. Na rovinu poviem, ze moja edicia bola napalene CD, ktore mi doniesol spoluziak... teraz si vsetky hry kupujem ale v tej dobe to proste nebolo mozne... ako 10 rocne decko som proste nemal cash a rodicia povedali ze na tak blbosti prispievat nebudu ani ked budem doma makat :D

        Co sa tyka bugov tak ale nesuhlasim. Fallout 1 a 2 mali bugy ano. Neviditelne postavy OK, nejaky quest ktory proste nejde dajme tomu este...Ale Bethesda je preslavena tym, ze jej bugy niekedy uplne zabranuju hraniu jej hier urcitym sposobom. Napr v oblivione bolo byt lucistnikom prakticky nemozne... v Skyrime bolo na MASTER obtiaznosti hrat ako MAG az stupidne a FALLOUT 3 a NV mali fakt breaknuty VATS system a akoze sorry ale prepadajuci sa nepriatelia do zeme... ktorych nevidis a potom ta odspodu zabiju je fakt stupidita. NV mi brickol Xbox asi 6 krat behom jednej hracej session a ak hras IRON MAN tak to fakt je nieco neprijemne... Plus na XBOXe nemas ziadne community patche co by to aspon trochu ulahcili
        • fallanga
          Měl bych výtku ke Skyrimu. Za mága to šlo celkem dobře i na legendary (či jak se ta nejvyšší obtížnost jmenuje). Ovšem už jsi se nesměl zaměřovat na illusion a restoration, které byly celkem nepoužitelné.
          • :D Prave som myslel DESTRUCTION ako utocna pretoze ma velmi zly scaling. Kuzla maju fixny damage a ten sa neda velmi zvacsit. Najjednoduchsie riesenie je vyrobit si "FREE" zbroj a vsetko kuzlit zadara. Spolu s perkom IMPACT sa daju zablokovat uplne vsetci. Ale uprimne je to strasne lacna taktika... zabit draka na legendary chce cca +50 dual cast fireballov a sice sa drak nemoze hybat ale je to dost stupidne.

            Naopak ILLUSION je velmi pouzitelny pretoze to ze nepriatelia zapasia medzi sebou nieje ovplyvnene obtiaznostou. Jedina nevyhoda illusion je ze draci su na to uplne immune. Takisto Conjuration je velmi fajn na LEGENDARY... ale panom bleskov proste nebudes... aj s najvyssim MASTER kuzlom utocnym trva cca 10s dat dole obycajneho mestskeho strazcu.
            • fallanga
              To je pravda no. Zlatý Oblivion, kde jsem se navlékl do těžkého brnění, vzal si nějaký štít a zbraň a házel jsem po nepřátelích firebally, když došla mana, tak jsem sekal. To byly časy. Bretonec/bojový mág byla tak skvělá kombinace. Ve Skyrimu jsem se musel spolehnout na vyvolávání těch příšerek.
  • Fallout 3 je pecka hra, takže věřím Bethesdě, že čtyřka bude stejně dobrá. New Vegas mě taky bavil, ale ten má svým pojetím blíž ke starým Falloutům a těch už jsem se nabažil.
    • Souhlasím, New Vegas jsem odložil asi po 20 hodinách, Fallout 3 jsem s chutí hrál až do konce. Jediné, co mi tu hru pokazilo, byla DLC. Hru jsem dohrál hned po vyjití, takže jsem vlastně viděl polovinu obsahu, který tam časem po kouskách dodělali. Doufám, že u Falloutu 4 zvolí spíš přístup a la Skyrim - tj. velká hra plná věcí hned od začátku.

      Je fakt, že New Vegas měl lepší vývoj postavy a takovou tu "číslíčkovou" složku, ale z hlediska ponoření do světa a zábavného obsahu jednoznačně preferuji Fallout 3.
      • Nutno podotknout, že když v NV jdeš natvrdo po příběhové linii, tak po 20 h jsi tak v půlce. Když stejně budeš spěchat v F3, tak za 20 hodin to máš dohraný snad i několikrát
        • To je možná pravda (nevím, NV jsem nedohrál), ale já myslím, že hry od Bethesdy obecně nejsou k tomu, aby se hrály "natvrdo po příběhové linii". To je jen jedna, ne moc podstatná složka hry. Hlavní je pro mě svět a co se v něm dá dělat, jestli je zajímavý ho zkoumat, zlepšovat postavu, a hlavně žít v tom virtuálním světě.
          • Na to jsem právě trochu narážel. Odložit NV po 20 hodinách, to je skoro jako bys to nehrál vůbec. Já mám v NV odehráno dobrých 150 hodin, a stejně jsem nepotkal všechno co hra nabízí. Největší kouzlo je v tom, že když už to dohraješ po několikáté, a pokaždé jinak, tak si uděláš novou postavu klidně s naprosto absurdníma statama (třeba INT 1 apod.) a hra má zase uplně jinej rozměr, dialogy nabízí možnosti který jindy neuvidíš a klidně můžeš hrát další desítky hodin, a ani ti nepřijde že vlastně hlavní příběh jede zase dokola. Teda pokud je člověk opravdu RP hráč. Pokud je člověk jen chodič/klikač co dialogy zásadně přeskakuje a spěchá k další přestřelce, tak pak je to slabší, ale myslím že o tom Fallout nikdy nebyl.
    • názor Dana Vávry na fallout 3
      http://www.madbrahmin.cz/fallout3/recenze/level_dan_vavra.jpg

      http://games.tiscali.cz/tema/fallout-legenda-pokracuje-54019
      • No, v zásadě má asi pravdu, ale rozhořčení nad tím, že se mu nepovedlo udobřit Gouly a zbohatlíky v Tempenyho věži, a svádění to na hru, mě vskutku pobavilo. Jinak si ale nemyslím že by se F3 nějak zvlášť odchyloval od standardu a je trochu škoda že nebylo obsáhlejší, ale kolik jiných her bylo, že?
        Každopádně když se tak hrozně rozčiluje nad každou druhou hrou, a to obzvlášť nad hrama který jsou v zásadě dobrý, tak jsem hodně zvědavej co předvede v KCD. Bylo by hezký aby sme si z něj pak nemuseli dělat srandu :)
      • skvele clanky, vdaka za ne
      • Ta recenze Vavry celkem sedi. Uplne jsem se videl v tom jeho - no je to takove jako nic moc, grafika nic moc, level design nic moc, ale presto me to "bavilo" a rad jsem to hral. Proc? Protoze proste nic jineho nebylo a bylo to ze sveta falloutu. Na ctyrku se samozrejme tesim.
      • Typická vávrovina, ale tak co, aspoň má názor a nepapouškuje ty cizí. *4*
  • teším se, po šlápnutí vedle s FNV, konečne plnohodnotny díl
    • Ale no tak, to byl hodne slabej trolling. Umis to lip, tak to prestan flakat a trosku se snaz.
  • yuri.sidius
    Jo tak to by byl metal. Jen doufám, že se poučí u komunity a bude to jako F3 s wanderers modem a dalšíma. F3 byl dost dobrý, ale s modama byl ještě lepší. *4*
    • Kdyby to dali radši zase Obsidianu. New Vegas mělo svoje chyby, ale tu tragédii jménem F3 s klidem zadupalo do země.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit