Přejít na výpis diskuzí

Na ray tracing už nepotřebujete grafickou kartu GeForce RTX

12.4.2019 16:03
Jiří Svák 16 příspěvků

Nvidia včera vydala ovladače, které aktivovaly podporu pro vykreslování pomocí ray tracingu i na kartách bez RT jader. Firma tak dostála slibům z letošní konference GDC, kde svůj překvapivý záměr oznámila. Nově si tak ray tracing můžete zkusit zapnout i na grafických kartách Pascal od GTX 1060 6 GB...

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Jack1947

    No pár týdnů tak dalo se to čekat že to bude taková nafouklá bublina a nakonec to zmáknou všechny karty.

  • victor

    RTX mi silně připomíná kauzu FX aneb GeForce 5 . Tehdy si nVidia také uřízla ostudu , když se domívala že konkurence je míle pozadu a sami vědí nejlépe co hráči chtějí . Tenkrát jim FX karty také nikdo se zdravým rozumem nekupoval ...

  • StarejKokos

    Proste vam to RTX nacpeme!!!

    • Kompost

      jasne, prinutia ta s brokovnicou u hlavy vliezt do nastaveni, zapnut raytracing a hrat s nim bez ohladu na tvoju zostavu. ked chodis po obchode tiez si kupujes kus od absolutne kazdeho tovaru ktory maju v portfoliu pretoze existuje ta moznost?

  • LV426

    Zole to brzdi, klasika. At uz je tu ps5 a zase se to posune vsecko.

    • ja_nic_nevim

      Kdyby šlo jen o technickou stránku, ale ono jde i o tu herní...

    • radim.zaty

      Díky konzolím můžeme ještě stále hrát kvalitní singleplayerové tituly bez lootboxů, live-service a podobných hovadin.  

      • ja_nic_nevim

        :-D :-D :-D

      • LV426

        Mas to trochu otocene. Driv tu byly kvalitni hry, pak prisly konzole, jelo se na masovost, vymysleni hovadin, vzpomen si na filmove trhaci zazitky, pruhy atd. :D a skoncilo to tak, ze ted vyjde jestli vubec jedna velka dobra  hra za rok. Letos jen Metro za 4 mesice zatim a to je jeste pokracovani.


        Driv v 90tkach clovek nevedel co hrat driv na PC jedna lepsi hra jak druha, neustale se vyvoj posouval. PS4 znicila herni vyvoj, zamrzlo se na xy let s tim jejich paradoxnim nextgen, coz v realu je downfreezgen.

        • radim.zaty

          Ještě mi pověz více o tom, jak konzole zničily PC hraní. 


          1.  Kde byl problém velkého pirátství až do takové míry, že se nevyplatilo hru vůbec vydávat?

          2. Kde začal fenomén F2P a P2W?

          3. Kde se zrodilo MMORPG, MOBA, BR?


          • ja_nic_nevim

            Problém pirátství odbouralo právě Valve se Steamem, pokud vím tak pirátství byla doménou zejména našeho regionu....vydavatelé měly zůstat u cen odpovídající nějakému poměru průměrné mzdy. 

            Já jsem byl rád, že jsem si za několik týdnů na brigádě přes léto vydělal nějakou tisícovku (doslova 3-4, za celé prázdniny na stavbě 12 tis.) a kupovat si hry za 1500kč bylo mimo finanční rozpočet mladýho studenta. 


            konzole = gamedesign tupýho koridoru plného QTE

            • tomwolf

              tu z casti suhlasim...nez som sa dostal k steamu som si nemohol dovolit ako student utracat vsetky peniaze za krabicovky...jakmile som ale zacal pracovat, tak uz nebol najmensi problem kupit hry aj za plnu cenu...

  • jack

    Díky za info, nevěděl jsem. Zkusim na své 1080ce...

  • Zhrnutie:

    RTX na minulej generacii kariet, pricom to je hratelne len na FullHD s 1080Ti, inak max. 30FPS na zvysku.

    Stale 3 hry s podporou RTX, pricom od sluboveneho skutocneho RTX sme dostali niekolko "downgradov", s tym, ze sa renderuju len niektore objekty a nie cela scena. (stale slaby vykon kariet). Samozrejme pri marketingu to pomoze, tak ako sa vsade pisalo 4K ready a islo o zavadzanie, resp. nie o nativne 4k. Spravit upscaling je pekne, ale dat tomu povodne textury je na facku.


    Kto chce krajsiu grafiku, nech pocka na novu generaciu konzol. Opat sa to vyzranejsie posunie aj na PC... Aspon v tom dufam ,ale kedze je dnes moderne online hranie a dana hra musi bezat na kazdej kalkulacke (Fortnite) tak by som to bral s rezervou.

  • mikezz

    Ray tracing sa dal celkom slušne počítať "offline" už niekde na GTX 8800, takže RTX grafiky skutočne netreba viac ako 12 rokov:P 

    • sukovf

      RT může valit offline třeba i na CPU posledních asi 200 let. Pokud to chceš realtime a tak, aby to k něčemu bylo, jakýkoli pre-RTX GPU ti není k ničemu. To bude platit o to víc, jak se postupem času ve hrách bude objevovat pořád víc a víc RT efektů.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit