Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Asijský styl ať už grafický či jiný mě od hry vždy spolehlivě odradí... Nechápu tu kulturu, nelíbí se mi ultravyzáblé asiatky s megaňadry bojující s mečem dvakrát přesahujícím jejich výšku. Jestli se to někomu líbí, tak proti gustu...., ale do evropy tento styl prosím pěkně netahejte.
  • Stímto plně souhlasím. Naprosto stejné je to i u asijských filmů viz. hodnocení na čsfd. Ty příběhy jsou často tak absurdní a pomatené, že tam často hledají lidé vyšší smysl než tam skutečně je (samozřejmě že se najde i spousta vyjímek). Je to prostě jiné a některé lidi to hodně láká, protože mainstream už unavuje a raději se podívají na "inovativní ptákovinu" než na průměrný kvalitní film a to se pak projeví ve výsledném hodnocení.
    • Skôr by som povedal, že niektorí ľudia nevidia rozdiel medzi kvalitným príbehom s hlbším zmyslom a "ptákovinou" tak dajú automaticky 100% len preto, že je to Ázia. Nehľadal by som v tom nič viac. Je tam veľa jedinečných a kvalitných príbehov.
    • EuroSamurai
      To co říkáš je z 90 procent blábol.
      To, že ty nedokážeš ty filmy pochopit je jen tvoje blbost to, že ty v tom nevidíš hlubší smysl protože nevíš nic o folkloru,zvycích atd. danný země je taky jen tvoje blbost.
      • EuroSamurai
        Opět žádný argumenty .
        Člověk vám muže dát dukazy a podložit tak svoje argumenty a vy jen mínuskujete, protože ste ubohý neználci který plivou na něco o čem nic něvěděj .
      • Někdo nachází hlubší smysl v zrnkách kávy a poloze kostek ledu ve Whisky.
        • EuroSamurai
          Někdo možná, já ne.
  • mirekdusinojc
    Kdybych se měl na toto téma rozepsat, tak by to byl článek minimálně stejně dlouhý. Proto se zkusím udržet ve stručnosti s jednou z mnoha myšlenek na toto téma. V článku zmíněné Gears of War je dobrým a zároveň špatným příkladem hry, jenž se dá s japonskou tvorbou srovnávat. Osobně mám rád první díl a to hlavně kvůli jeho minimalistickému příběhu, který má jistou, autory pravděpodobně nezamýšlenou mnohovrstevnatost. Je tu jeho hlavní prvoplánová vrstva drsných chlapíků sypajících drsné hlášky a kosících miliardy nepřátel. Ovšem když se pak zamyslíte nad celkem, je tu vrstva eposu, nebo lépe balady o lidstvu, nicotnosti jedince, jakéhosi metaforického nevyhnutelného trestu za lidskou přirozenost. Mluvím pouze o prvním dílu a kdyby celá sága skončila právě prvním dílem, nezůstala by mi v puse pachuť sračky, do které se hra dalšími díly, alespoň po stránce příběhové, transformovala. A přesně to, co uměl první díl GoW dokáží japonské hry. Přestože jsou protkány všemi možnými klišé a některé prvky hraničí až s nesnesitelnou patetičností, celé je to epické natolik, že si uvědomujete, že vy ve hře nejste hrdina, kolem kterého se točí vesmír, ale vy samotní se otáčíte ve vesmíru, jenž dalekosáhle přesahuje vaši postavu. A právě vícevrstevnatost japonských her zaručuje, že hráči mají ze hry mnohem více, než z tuctově prvoplánových GoW 2 či dalších západních mainstreamových her. Nehledě na to, že na západě jsou stále dosti mizerní herní scénáristé, jenž se dopouští mnoha dalších chyb. Viz například opět GoW 2 a množství neuvěřitelných deus ex machina, jenž museli scénáristé zakomponovat, aby naši milí svalnatí hrdinové mohli zachránit svět.
  • Nippon prostě umí
  • asijske hry jsou dobre i spatne, ale hlavne jsou jine...kdyz vas budou cely zivot krmit rizkama a pak vam daji treba rybu, tak to vetsina lidi oceni

    Tak nejak si nevybavuju zapadni hru, ktera by byla ,,jina,,. Nejde o to ze by mela mit super ultra originalni pribeh, ale ten pocit ze hry, kdy tak uplne presne nevite co se stane v dalsi kapitole a kam to vsechno smeruje a co z toho nakonec bude.
    Zapadni vyvojari se boji rozhovoru, boji se v nich vyjadrit nejakou poetiku a vzbudit emoce a kdyz, tak to vetsinou pusobi dost krecovite a divne. Tezko jim to vycitat, vzhledem ke kulturni a historicke megarozdilnosti.

    I prirozene jednani napr. japoncu na nas pusobi zvlastne, co teprve potom jejich hry nebo filmy. No a nekomu se to libi a nekomu ne. No a neco na zamysleni...porovnejte si treba filmy ,,7 samuraju,, a jeho zapadni kopii ,,7 statecnych,, a uvidite rozdil, kdyz vzniknou 2 stejna dila, prakticky podle uplne stejneho scenare, jen jedno natoci japonec a druhy american
    • Half-Life 2, ten příběh jsem naprosto emocionálně prožíval a dokonce se trochu zakoukal do Alyx. Ještě teď vidím scénu jak nastupuji do výtahu, dveře se zavřou a ona položí ruku na sklo a nesměle řekne ať jsem opatrný.
      • Ta hra má i příběh? Já si tedy nevšiml. *3*
        • Ano nádherný Orwellovský příběh, kdo četl 1984 ví....
          • Četl jsem a nic jako Orwellovský příběh v HL2 nevidím. *3*

            Říkáš příběh?

            Já němý vědec z prvního dílu se najednou probudím ve vlaku co přijíždí do města s poněkud (dost) drsným režimem, vládne mu chlapík který je bůhvíproč zadobře s emzáky. Ti mu zřejmě postavili hafo robotů a obludně velkou věž z který všemu šéfuje.
            Všichni mě znají, jsou ze mě celí paf, ale že se v ulicích města vyskytují dříve nepřátelští mimozemšťani z prvního dílu, podivní zombie, hlavokrabi , obří mravenci a další podivná zmutovaná havěť to vůbec nikoho nezajímá, je to zdá se normálka.
            Brzy potkávám starýho kumpána z Black Mesa, ale v ten moment se zřejmě provalí kdo jsem a jdou po mě vojáci. Utíkám, potkávám spřízněnou roštěnku, která mě zavede k mýmu dalšímu spřízněnému vědátorovi, ten mě spojí s velitelem jakéhosi odboje či spíš mého fanklubu, neúspěšně se mě k němu pokusí teleportovat jenže tím na sebe upozorním hlavního diktátora a hon na mě nabírá na obrátkách.
            Prostřílím se skrz vojáky spousty mutantů a divných zombií až do ústředí kde se dozvím úplný prd, že mám několikaletej výpadek paměti tu nikoho nezajímá, jen jsem prej ten jejich dlouho očekávaný hrdina a bojovník odboje. Dlouho se neohřeju a vojáci útočí na základnu. A tak zas prchám přes nasraný vojáky a spoustu divný havěti. Později zachraňuju šéfa odboje a účastním se revolučních bojů v ulicích. Nakonec se mi spolu s onou roštěnkou podaří zničit věž hlavního padoucha, v okamžiku smrtícího výbuchu se na místo teleportují mimozemšťani z prvního dílu a jakousi snad magií nás zachrání.

            Teda sorry, ale tohle není příběh, jen akční béčková splácanina se spoustou wtf momentů! Kdyby alespoň hlavní hrdina mluvil, takhle z toho mám dojem jako kdybych ovládal němýho Forrest Gumpa, kterýmu každej jen říká co dělat. Srovnávat tuhle diskotéku s 1984 je přinejmenším úlet. *8*
            • No právě, G-man spadá do těch "co to kur*a je" momentů, probrání z hibernace po X letech jakbysmet, ještě víc mě na tom fascinovalo, že nikdo za celou dobu Freemanovi nevysvětlil situaci. Jinak první díl byl na tom v tomhle ohledu daleko líp, akorát ten zběsile se teleportující G-man (a ten konec samozřejmě) byl dost rušivej element.

              Každej příběh se shodit rozhodně nedá, to jen velká část těch herních obsahuje hromadu nesmyslů. A HL2 není vyjímkou, spíš naopak, tady se těch bizarností sešlo dost. *5*
            • Ano napsal jsem to špatně. Skvělý příběh inspirovaný Orwellovou knihou 1984. Takto znehodnotit jako ty mohu každý příběh. Nesmíš zapomínat na první díl a mezi ním a druhým dílem asi 20letý skok, také záhadu okolo G-Mana.
            • sirWallace
              Uplne, ale uplne presne...
              Tahat do tohoto Orwella ?? Takhle bych ho nesnizoval...
      • http://www.errantsignal.com/blog/?p=151

        Nejlepší hra všech dob!
        • Proč bych to měl poslouchat? Pro mě je důležitější můj vlastní zážitek, pocit a názor, že si někdo myslí něco jiného? To mě má deptat?
          • Nemá.
  • EuroSamurai
    Smazat prosím .
  • leon87
    Mě se zdá, že pan Hutchinson zaspal dobu. Kdyby něco podobnýho prohlásil před 5 ,10 lety tak budiž, ale dneska se na Japonce v herným průmyslu hazí nejeden bobek.
    A se týče toho přístupu západný východný proč nikde není nějakej rozhovor s Japonským vývojářem co mluví o západných RPG? Jo to bych si přečetl.
    • O tom nevím, ale když se jich ptali, co je jejich oblíbená hra z roku 2011, tak dost řeklo Skyrim.

      A Hideki Kamiya řekl "nothing", protože to je Hideki f*cking Kamiya, a když nothing, tak nothing.
      • leon87
        Ctený Kamiya si říká své nothing už nekolikerým rokem, ale je to Kamiya takže odpuštěno. *1*
        • Taky má anglickej twitter a háže tam někdy solidní hlášky a stěry.

          P*del prej byla, když ho tam nějakej blb obvinil, že v Bayonetě jen okopírovat Devil May Cry.
          • leon87
            My o vlku. Už hodil tweet na ten rozhovor.
            • odkaz plz
    • japonský rpg není pro asiaty zajímavý. Na druhou stranu asijský rpg očividně pro některý evropany zajímavý jsou.
      • západní rpg není*
  • Národ, jehož lidé vytvořili snímky jako Visitor Q, mi nestojí ani za zamyšlení se nad kvalitou jejich jiné tvorby.
  • Nemám rád styl anime (ani ve filmech a seriálech), nelíbí se mi japonština (pro moje uši nepříjemná a nelibozvučná), a jejich hry mě taky nebaví. Zároveň upozorňuju všechny cipísky, že jde o můj čistě subjektivní názor a nikomu neberu jeho vlastní a právě opačný. *4*
    • Mě se nelíbí čínština. A němčina.

      A fakt - co je to ten anime styl?
      • Aha, jasně. Ano, asi existuje milion druhů technik, které od sebe odborník na tuto problematiku dovede bez problémů rozeznat a pak se smát laikovi, že měl na mysli "blablašišimo", zatímco napsal "blábolototumi". Mně je to jedno. Laik pozná, co mám na mysli, a upřímně přiznám, že studovat to nebudu i za cenu toho, že odborník bude prskat. *4*
        • Ne to nemyslím. Jen přijde, že lidi dneska říkají anime styl všemu z Východu, co se jim nelíbí. Ani pořádně neví proč... a je to jasný, anime styl.

          Skutečný anime styl má své pevně dané prvky.
          • Budiž.
            • Ono jde asi spíš o to, aby to nebylo jako s některými asia-hate lidmi, co kydají na "anime styl" špínu, ale třeba nevědí, že seriály a filmy jako včelka Mája, Transformers, Želvy Ninja, nebo i těch slavných 7 statečných jsou z asie. Pokud bych chtěl být jo drsnej, tak bych řekl, že celý Hvězdný války jsou vykrádačka asijské kultury. Ale tam je to trochu víc složité.
              Proto bych chtěl říct jen to ža ano, nadržuje se japonským příběhům, protože západní kultura se jaksi asijskými příběhy dosti a někdy až okatě "inspiruje".
        • EuroSamurai
          Na to nepotřebuješ bejt odborník ale mít dobrej zrak .
          Technika netechnika anime muže mít kresbu kde budou lidi vypadat realisticky nebo kresbu kde to budou znetvořený chibi zrudičky.
          • Já ti věřím, protože ověřovat to nebudu.
            • EuroSamurai: Tak jo, já ti to teda napíšu příkladama. Takže, nelíbí se mi grafická stylizace filmů/seriálů jako je: Princezna Mononoke, Neon genesis evangelion, Spirited Away nebo třeba Ghost in the Shell. Tak, máš srovnávací materiál a třeba v tom najdeš něco společnýho. Nebo možná ne.
            • EuroSamurai
              Mě jen zajímá co to ten anime styl je, protože mi zatim nikdo a že jich bylo hodně nebyl schopnej odpovědět a když už tak to byly klasický bláboly ala velký oči,zvláštní učesy apod.
            • A proč by to dělali? Oni vědí, co se jim nelíbí, akorát třeba nevědí, že tomu mají říkat nějak jinak, aby se experti nechytali za hlavu.
            • To lidi co, nemají rádi "anime styl" neověřují nikdy. *3*
          • Fríkulíne... *15*
            Každej se zaměřuje na něco jinýho, někdo na právo, někdo na medicínu a někdo očividně na nějaký druhy kresby anime a všichni jsme spokojení a nemusíme se předvádět, kdo má delší kravatu
    • Ty to schytáš! *15*
    • EuroSamurai
      Co je to ten anime styl?
      *8*
  • Masa-san
    Pokud se Alexovi Hutchinsonovi nelíbí, že hráči hledají i jiné než na západě "omleté" koncepty a jsou unaveni ze X-tých pokračování zaběhlých značek, musí se pustit "bezpečného a ověřeného zábradlí ohraničující hluboce vyšlapanou cestičku" a zase jednou přijít s něčím novým, nerecyklovaným a nenastavovaným. Ovšem je to risk, nemusí se totiž prodat X milion kusů, ale na druhou stranu to může být i úspěch a protržení "začarovaného kruhu" ve kterém se leadři herního trhu zasekli.

    Také, nesmíme zapomenout na to, kdo hodnotí jednotlivé hry. Recenzenti jsou (měli by být) zkušení hráči, kteří jsou na stereotypy a simplifikaci trochu citlivější než průměrný mainstreamový hráč a ani milionová kampaň by je neměla ovlivnit. Proto hodnocení her nemusí odpovídat číslům z prodejů.
    • Pokud se Alexovi Hutchinsonovi nelíbí, že hráči hledají i jiné než na západě "omleté" koncepty a jsou unaveni ze X-tých pokračování zaběhlých značek.

      Hmm.... Co by ti na to řekl pan Mario, Zelda, Final Fantasy a mnoho dalších titulů z východu.
      • EuroSamurai
        Až nato že vyjmenované serie s každým dílem přijdou s něčim novym *3*
        • Ano? Nechám se rád poučit...
          • EuroSamurai
            FF serie má díl od dílu diametrálně odlišnej gameplay např. zkus porovna FFX a FF12 .
            Navíc sou zasazený v jiných světech .
            Zelda no řekl bych, že největší změna je pohybový ovládání .
            U maria si nejsem jistej.
            Ale předpokládám, že to nemá cenu psát páč lidi jako ty zakládaj svoje teorie na ničem.
            • EuroSamurai
              Diametrálně odlišnej gameplay a jiný universum není dostatečně velkej rozdíl?Nebo co chceš vědět?
              Navíc u mě to nejsou teorie páč já ty hry narozdíl od tebe hrál *3* teda krom maria tam sem hrál jen 64 .
            • Ostatně podle toho, že jsi nenapsal žádný velký rozdíl to sedí i na tebe.
      • Masa-san
        Dobře, my tu ale řešíme západní trh a ještě k tomu generalizujme, správně?
        Máme tu určitou nabídku západních titulů a menší nabídku Japonských titulu, které jsou odlišné od těch západních.
        Pokud se tedy hráč přejí, bude to pravděpodobně těch západních, po čem pak sáhne ?
        Bud další stereotyp nebo Japonský titul.

        Nehledě na to kolik mají tituly pokračování, záleží na tom jak moc jsou ohrané na jednotlivých trzích. Pokud bych byl Japonec pravděpodobně to napíši stejně, ale "z druhé strany bariéry" *3*
        • V tvém příspěvku, vidím právě to diskutovaná "nadržování". Když měřit, tak přece stejným metrem. Je přece taky spousta západních titulů, které jsou naprosto odlišné a originální, bohužel ty jsi zaslepený a vidíš jen ty nejvíce propírané.
          • Masa-san
            To není pravda. Mluvím všeobecně a dokonce jsem uvedl, že pokud bych byl Japonec napíši to stejně akorát o Japonském trhu. Čili beru stejný metr.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit