Přejít na výpis diskuzí

Nápady nejsou důležité a na nevraživost vůči mobilním hrám nereaguji, říká tvůrce Chameleon Run

25.3.2017 19:26
Ladislav Loukota 10 příspěvků

Vyprofiloval se jako jeden z nejúspěšnějších tuzemských tvůrců mobilních her, začínal při tom jako muzikant a "matfyzák". Proč zvolil vývoj her a v čem vidí přínos "improvizované" tvorby her skrze game jamy, na to odpovídá Ján Illavský z Hyperbolic Magnetism, jehož Chameleon Run se...

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Pripada mi to jako ten imbecilni princip rychloskakacky typu Temple Run. Proste v mobilnich hrach jsou penize, chápu, ale to nic nemění na tom, ze se skutečně jedna o odpad v porovnání s poctivou pc nebo konzolovou hrou, ktera je peclive upravena pro ovládání gamepadem/mysi. Jedinou hrou, u niz vidim mobilni potencial, jsou stare dobre sachy. Clovek si muze promyslet tahy pres den i behem práce a nic ho netlaci a nenuti nonstop civet do displeje. Jenze přemýšlení vetsinu lidi boli, tak raději hraji primitivni skakacky, ktere k nicemu nevedou. Mobilni hry jsou slepou a falešnou vetvi herního průmyslu, ktera se servilne podbizi masam za ucelem maximalizace zisku.
    • Jack1947
      Byl bych s těmi odpadami v té "dospělejší" herní sféře opatrnější. Jenže brečíš - argumentuješ tam kde se nedá ty hříčky jsou proto že jsou hříčky proto jsou dobré. YHráli jsme hada a space impact a nepřeměšlely nad tím jako na odpadem.
    • Robotron3
      Co se týče toho podbízení a maximalizace zisku... To píšeš o velkých firmách, které už mají tvorbu her jako zaběhnutý byznys. Ale to se týká jakýchkoli her, hlavně i AAA produkce na PC a konzolích. Kdežto hry jako Chameleon Run je to samé co na PC indie hry. A ty vznikají uplně naopak. Na začátku stojí jeden, či více lidí, které hry tvoří protože je to baví, jinak by to nedělali. A obzvláště na mobilech je extrémní rozdíl projektů úspěšných a neúspěšných. Respektive těch, co něco vydělají a těch co ne. Takže děláš takový jednoduchý mobiní hry pro radost, strávíš na tom stovky a tisíce hodin jako koníček, jinak z toho nemáš vůbec nic a doufáš, že jednou se ti poštěstí, že se trefíš do nějakýho úspěchu.
    • Tvůj příspěvek mi připadá jako výtvor absolutního "nehráče". To co si napsal se bez problémů dá vztáhnout na většinu, jak říkáš "poctivých" her. Podle tvého mustru bych směle mohl napsat něco podobně pokryteckého na téma šachy vs. PC/konzolové hry.
      O tom podbízení se masám a maximalizaci zisku, myslíš, že na PC a konzolich je to jinak? Fakt?
      Nejsem nijak velký fanoušek mobilních her, mám jich pár, včetně těch šachů. Ale pokud to někoho baví, ježiši proč ne.
  • Jack1947
    Je to zábava pro kasuály lidi co jinak hry nehrají.To hlavně.
  • risa2000
    Proč si vykáte, když v Tea clubu jste si tykali? Zní to divně. Jinak Janovi, potažmo Hyperbolic Magnetism držím palce. Koho to zajímá, tak doporučuji Tea club linkovaný v článku.
    Chameleon Run mám na Androidu a souhlasím s tím, co Jano říká v článku, je to dokonalé ve své minimalističnosti. Jediné, s čím nesouhlasím, je názor, že pro PC hráče jsou mobilní hry odpad, protože je pořádně nehráli. Zkoušel jsem to mockrát, kdysi na iPodu, teď na Androidu a stejně jsem tomu nepřišel na chuť.
  • Robotron3
    Na jednu stranu je vážně super, že mobily jednotlivcům umožňují udělat hru a být s ní úspěšný po celém světě. Zvlášť dnes, kdy člověk ani nemusí pořádně nic znát, v Unity 3d udělá nějakou skákací kostičku a třeba bude mít štěstí a uspěje. Na druhou stranu se ale vůbec nedivím hardcore hráčům, že pro ně takové mobilní hry ani pořádné hry nejsou...
  • "Pro PC a konzolové hráče jsou mobilní hry totální odpad, i když za svůj život hráli jen 4 blbosti na jejich polorozpadlém Androidu."

    To je hodně krátkozraký a dost primitivní názor. Mám kvalitní telefon, minimálně desítku her v něm (ano, i Chameleon Run), ale hraní mám mnohem raději to velké, tzn například na konzoli. Mobilní hry jsou příliš omezené svojí platformou a nemůžou se měřit s velkými tituly. Dokonce i převedení čistě PC/konzolových titulů na mobilní platformy nedopadá dobře, protože selhává plynulá interakce hráče a hr, tzn problém je v ovládání. Hry jako Chameleon Run mě osobně nebaví, mám radeji spíše experimentálnější zážitky typu Dark Echo nebo Reigns. Ale i u těch strávím maximálně desítky minut. Mobilní hry jsou pro "velké/HC" hráče plné kompromisů, které jejich domovské platformy hrabvě překonávají. Možná proto tolik kritiky.
    • Souhlas jediné co na mobilu ted jiz delsi dobu hraju je Hearthstone jinak jsem hral na mobilu hromadu her, ale nic z toho mne netahne je to ODPAD
    • Jack1947
      I když se ty hry čím dál tím alespo graficky zlepšují souhlas a nikdy nemůžou bejt vážná platforma spíš na zabití pár minut času. ( nebo hodin)

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit