Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • ten interface se mi nelíbí už teď, vypadá velmi podobně jako ten neuvěřitelný chaos v Icewind Dale 2... asi nejhorší hře z portfolia D&D
  • tak tohle je pro mě top a dokonce už se na to těším víc jak na wasteland 2...

    grafika vypadá skvěle a co mě potěšilo byl jeden obrázek s hodně oddálenou kamerou doufám, že to tak půjde i ve hře.

    *14*
  • ringmancz
    sorry, ale to se nedá číst. milion odkazů a závorek...
    • taky závorky v textu nesnáším, ale přes ty je tu expert spíš Aleš
  • Thorleif_cz
    Co se týče toho přejímání, jsou v posledním screenshotu použity prvky z menu IWD...
    Např. ikonky kouzel, akcí a prvky jako je ikona inventáře, nastavení...

    Ale imho je to naprostá titěrnost, z který by bylo hloupý dělat nějaký předčasný závěry.
    Navíc pro mě jako fanouška IE her je to, že vycházejí z původních her spíše dobrá zpráva a jinak než náznak pro všímavé a znalé to nevidím...

    edit: Ještě teda... Pěknej článek Smejki... Málem bych zapomněl.
  • Konečně první článek od pana Smejkala, který neobsahuje žádné anglické patvary typu "Hell yeah!" a podobně. I v ostatních aspektech se kvalita článků tohoto autora zvyšuje, jen tak dál.
  • Ta grafika je neuvěřitelně překrásná *-))) Chci tu hru! Konečně takovéto RPG!
  • Drakens
    Grafika jako taková není podstatná, podstatný je svět, systém (exp, itemy, atd) a zápletka. Pokud tyhle tři věci splní tak se ta hra vyplatila. K čemu je hra která vypadá jako diamant a ve vnitř je jak shnilé jablko? Navíc vybrali pár milionů ne pár desítek bohatě bude stačit když to bude vypadat jako třeba Van Helsing (právě hraji a doporučuji za 300 kaček dobrá koupě) .
    • Inquisitor
      Ano grafika není všechno a třeba takový Inquisitor je toho důkazem :)
    • Keyz
      Tak kvalitnější texturu na štít může plácnout a nepotřebuješ mnoho prachů navíc. Navíc již si nemusíš vybírat jestli grafika nebo příběh. Lze mít obojí. Některé nezávislé hry vypadají skvěle.
      Zrovna Van Helsing má na pohled lepší textury zbroje apod. Hlavně to tam na lidech vypadá jako zbroj/hadry.

      Udíme jak se to změní. Trpaslík drží sekeru tak divně, že jí vlastně nedrží. Tohle určitě upraví ale ostatní nevím.
    • smejki
      K čemu je výtečné jablko naložené v močůvce? grafika (=stylizace) tvoří spolu se hrou celek. Jedno bez druhého trpí. Kdyby tomu tak nebylo, nebyly by hry vizuální médium.
      • Black_Hand
        jo no, je tezky mluvit o "grafice", kdyz kazdy ma trochu jinou definici. staci se podivat treba na bastion, grafika je tam nesmirne dulezita. nebo treba u hororu jako treba amnesia. i kdyz u hororu bych rekl, ze zvukova slozka je jeste dulezitejsi.
    • walltar
      Přesně tak ... dobrá grafika je super bonus, ale hra se na ní stavět nedá ... potom nám vznikne naleštěné hovno, na které se sice super hledí, ale hrát se to nedá.
      • Tomuto typu říkám interaktivní filmy. Vypadají úchvatně, ale hratelnost skoro žádná. Když to tak čtu, je to hozená rukavice Numenéře. Ale těším se na oboje.
      • Mozna ze grafika dulezita není ale to neznamena ze hra musí vypadat hur jak Sacred 1.
        Podobne vypadajících her jako predvadi tyhle obrazky byly před lety tuny a většinou pochazely z Ruska a nikdo je moc nehral. V době kdy budou nove konzole a graficka stranka her by mela pokročit smerem nahoru to tyhle hry nebudou mit lehky.
        • Jenom jedna otázečka. Hrál si někdy nějakou z her běžících na Infinity enginu?
          • Drakens
            Nevím jestli to myslíš na mě, ale pokud ano tak ano hrál byli to BG serie, Ice windy a samozřejmě Planescape (dle mého nejlepší RPG všech dob) a možná Arcanum ale tam si nejsem teď jist a mezi námi téže velice výborné RPG ....nejspíše byli ještě další, ale ty jsem asi nehrál nebo si je nevybavuji. Proč? (grafika nádherná i v dnešní době hlavně s modama)
          • Kdo? ja? hral..proc?
            • ja nikde nepsal ze vypada osklive, jen zastarale. Infinity byl peknej engine ve sve době, ale ted je jen nostalgicka zalezitost
            • Já jen nechápu jak někdo kdo tyhle hry hrál může napsat, že PE vypadá ošklivě. Já teď zrovna hraju BG 2 a i po 12 letech ta hra vypadá nádherně. Jediný co to chce je Widescreen mod pro větší rozlišení. PE zatím vypadá přesně tak jak jsem doufal.
        • walltar
          Proto sou to indie hry ... míří trošku na jinou skupinu lidí. Pokud ta hra přinese dobrý gameplay, příběh a nebude zabugovaná, tak si ji lidi koupí. Já taky hraju dwarf fortres proto jak je ta hra promyšlená a složitá a ne proto jakou má grafiku.

          Pro hráče, kteří ve hrách hledají "fun" tu je hromada AAA titulů ... na hráče, kteří chcou něco hlubšího se poslední dobou hodně zapomínalo. A tak ti hráči nemají až takové nároky na grafiku.

          Ale samozřejmě k prodejím jako mají AAA tituly se nebude moct PE dostat, ale to ani nebyl ničí cíl.
          • Ja bych to takhle nerozdeloval, myslim ze cilova skupina je hrac RPG a ne hrac indie rpg a AAA rpg hrac. Navíc pozornost kterou kickstarter tituly slavných vyvojaru upoutali urcite nepochazi od indie hracu, kdyby to tak bylo tak se o tom nepise na kazdem hernim webu.
            • Drakens
              pisu s mobilu tak se omlouvam za pravopis. K tomu legend of grimrock bylo vice veci. 1) cena 2) Byl po staru byl vyzvou a za 3) nebyl lehkej, mel spousty hadanek ktere nutili hrace myslet. Grafika jako takova byla pekna ale jak si napsal je rozdil udelat takovej dungeon a udelat rozsahle rpg. Kazdopadne za jeho uspechem stoji hlavne netradicnost a odmitnuti se poklonit tendru udelame to pro masy takze za rucicku.
            • walltar
              Jinak ale neberte mě špatně ... i pro mě je celkem grafika důležitá. Stači se podívat na star citizena ten má nádhernou grafiku a hlavně proto sem jim dal už přes 6000,- a ostatním podstatně míň
            • Grimmrock je dobrej priklad. Mel uspech protože vypadal dobře. Jsou spousty indie dungeonu jako je grimmrock ale nikdo se o ne moc nezajima, zejména proto ze zanikaji v sedi prumeru a zkostnatele technologie. Grimmrock je navic priklad toho ze s malym rozpoctem jde udelat slusne vypadajici hra, samo nejedna se o rpg s velkym svetem takze s tim nemeli tolik práce, ale myslim ze peníze co vybral Obsidian mnohonasobne prevysuji rozpocet Grimmrocku. Pravda je ze je brzy soudit, ale zatím se Obsidian moc nepredvedl:)
            • walltar
              Ano cílová skupina je RPG hráč (ona totiž neexistuje pevná hranice) já sem ani o skupině "indie rpg hráč" nemluvil ... jde spíš o to, že musí mířit na tu trošku víc HC skupinu hráčů, na hráče, kteří si aktivně vyhledávají hry a zajímají se o hry, protože pasivní hráče nemají jak oslovit ... nebudou mít skoro žádný marketingový rozpočet. Takže i když si to nějaký takový hráč koupí, protože si v tom třeba přečetli na tom velkém herním webu, tak nemůžou v obsidianu spoléhat na to, že takoví lisé budou tvořit tu velkou část zákazníku, tak jako u velkých AAA projektů.

              A ten aktivní víc HC hráč má jiné požadavky, než ten pasivní hráč, který veme hru na zkonzumuje ji za odpoledne.
            • Drakens
              Dovolím si oponovat, vem si že třeba Dragon age 2 cílil na masy a byl hodně často odmítnut s různých důvodů (příklad nic mě teď nenapadlo rychlejšího) . V indi scéně jsou lidi třeba kteří řeknou : " hele nám tyhle RPG příjdou strašně jednoduché kde se dělá vše samo a hráč je vozen za ručičku, pojďme udělat něco co je po staru" třeba příklad Legend of Grimrock. Pak na to sedne novodobí hráč a řekne sakra to je moc těžké a ani si to nebude pořizovat. Ale pak si k tomu sedne skalní hráč který a řekne "bomba konečně něco pro mě.

              Jinak jak jsi psal o té technologii doporučuji tohle staré video od 1:50. Tohle třeba rozhodně ve Van helsingovy neuvidíš...tady tenhle engin má převahu. Já tomu pořád věřím dokud neuvidím gameplay.
              http://www.youtube.com/watch?v=AUleDEFkUtE
          • Drakens
            Velice dobře napsané .
        • Drakens
          Dovolím si oponovat. Budou to mít lehký protože budou mít příznivou cenu (viz Van Helsing třeba) navíc tyhle obrázky jsou nedodělky takže pořád nechápu proč každý ječí jak to vypadá....

          Ta hra nebyla dělána na to aby využívala DX 11 (pokud se pletu tak mě opravte) nebo nové technologie konzole. Mě se třeba ta grafika libí protože si dokážu představit že se tam dodělá pár maličkostí a bude to vypadat pěkně.
          • Van Helsing je oproti tomuhle technologicka spicka:) Pokud se budeme bavit o zanru RPG, tak není tezke si domyslet cemu majorita hracu da prednost v budoucnosti. Bude to Zaklinac 3, Fallout 4, Vavrova hra o husitech a dalsi nebo tohle. Nedavno vysla kickstarterem financovana rpg hra Legends of Dawn, a situace je takova ze nekteri lide se dozaduji vraceni penez, vypada podobne jako obrazky od Obsidianu:)
            • Moc se me to nechce rozvadet, ale namátkou..Borderzone, Golden Land, Hard to be a God, A Farewell to Dragons, Metal Hearts a další. Vetsinou ceska nebo anglicka lokalizace. Rusove taky byli zatizeny zrealizovat hru ve stylu Elite ale s tim ze tam pujde všechno, pristavat na planetách atd..Parkan 1,2, Precursors, a taky třeba Space rangers který byli hodne povedeny i když jen ve 2D s 3D planetarnima bojema. Ony ty jejich hry byli takovy varila mysicka kasicku, ale spousta věci jim fungovala super, nektere moc ne. A asi je to uz evidentne unavilo, pac na kickstarteru co vim zadny rusaci nic moc nepradvadeji:) Me to bavilo sledovat, protoze ty jejich hry byly tak nejak jiny, zvlastni:)
            • Drakens
              Nevím které ruské hry máš na mysli a jak měli dělanou lokalizaci, uveď příklad rád se poučím...
            • Eternity sem zafinancoval právě kvůli tomu jak vypadá, připománá mi to baldurs gate a vývojářskej team je zkušenej takže i herně to to bude určitě dobrý. Kdyby měla grafiku jak crysis tak bych se nad ní ani nepozastavil.
            • Jo ještě ty hry z ruska..dost jsem jich hral, predpokladam ze nas moc nebude kdo je hral. A muzu s klidnym srdcem rict ze hratelnost to nebyla na co dojeli, spis velke ambice. Jinak vyvoj postav, souboje, pribeh byly myslim na celkem slusne urovni, mnohdy lepsi nez měli slavnejsi hry. A taky dojeli na to ze proste byli z ruska.
            • legends of dawn samo není propadak jen kvůli grafice, ale hlavne kvůli pristupu ze stare skoly, spousta hracu si stezuje ze nevi kam jit, ze nemaji tutorial, ze predmety jsou stroze popsane atd...clovek by řekl ze to tem lidem co hraji starou skolu vadit nebude a ono to je naopak. Nebo ze by to hrali i ti hraci o kterých tu tvdite ze je tyhle hry nezajimaji..no uz to tak vypada:)
            • GlaDOS
              Asi si neuvědomuješ, pro jakou skupinu hráčů Project Eternity je. Je pro lidi, kteří už ho zasponzorovali. Ve výsledku tak studio po vydání nemusí okusovat nehty a počítat prodané kusy s vědomím, že pokud nepřekročí určitou hranici, studio jim krachne. Samozřejmě prodané kusy nad rámec Kickstarteru budou také potřebné, ale ne tolik, jako u jiných studií. Zaklínač 3 cílí na trochu jiné hráče než PE, i když průnik množin tu bude také. Ty hry z Ruska, které zmiňuješ v předchozím příspěvku dojížděly hlavně na hratelnosti. A Legends of Dawn není propadák kvůli grafice.
            • smejki
              na technologii sere pes :-*
            • Drakens
              Jistě jistě a pak si řeknou že koupím si hru za 900 stovek třeba (příklad) nebo za 300 ze stejnou hrací dobou dejme tomu dobrým systémem ale horší grafikou? Já zaklínači fandím, ale přece jen viděl bych tu diametrální rozdíl ve srovnávání Indy her a Korporací ale EA.

              Znova se ale optám viděl snad někdo gameplay? Viděl snad někdo živou betu ? Jediné co tu máme je par SS kde se dohaduje s kterého buildu hry to je.

              Co se týká Legends of Dawn přiznává nesledoval jsem to není to můj kůň, ale co si pamatuji tak už tu padlo ještě před vypuštění té finální verze že má problémy.
  • ta grafika je hrozna, zajimalo by mne kolik z tech penez si ulili
    • Občas se taky napiju, ale ztřískat se až takhle...
    • Hm, mně ta grafika připadá nádherná. Ale mně by stačila hra postavená i na starém dvourozměrném Infinity Enginu. Asi jsem nenáročný hráč.
      • Black_Hand
        tak ono to je 2D, jen postavy jsou 3D + nektera data pro nasviceni sceny.
    • Drakens
      Byli doby kdy se na grafiku nehledělo vůbec a lidi se bavily dějem a systémem a bylo jedno kolik pixelů měl meč *3* Pokud chceš něco grafického jako bombu dej si Stara nebo Diablo.
      • Na grafiku se hledělo vždy, ale není a nebyla to nejpodstatnější věc.
        • Nemyslim ze puvodni textovky nebo hry typu Angband stavely na grafice ;-)
          • walltar
            Tak taky se musel vybrat nějakej pěknej font *1*
      • Black_Hand
        kdy byly takove doby? takove doby nebyly ani v dobe EGA/CGA grafiky. myslis jeste driv?
        • Drakens
          v Ega a CGA ( jéé to už jsem tak dlouho nepsal) se na to taky moc nehledělo. Si pamatuji když jsme myslím v Isahru hledali jeden klíč v tehdejší trávě u bazilišků..porod na několik hodin :-D Jasně když vyšel Dm a jiné tak se mluvilo o revoluci jak je grafika užasná atd ale mezi námi zas takové táhlo to nebylo (co jsem tenkrát byl s děckama tak bylo to fajň ale né na prvním místě).

          Co se týká dřívějších dob podívej se třeba jak vypadal Pedit nebo Akalabeth: World of Doom :) *4*
          • Black_Hand
            tak graficky tahla mas typicky pri kazdy novy generaci konzoli, jinak to zas tak uplne okate neni.
            • Drakens
              To s tebou souhlasím.
    • walltar
      Vždyť dostali pár milionů ... s tím se zase nedají dělat zázraky. Hodně se taky podle mě ztratí, protože je to normální studio, které má normální zaměstnance a ti berou normální platy. Uvidíme kolik tam bude assetů ... já bych radši víc různých itemů, víc prostředí atd, než málo hry s lepší grafikou (to si můžu kopit nový BF)
    • Keyz
      Uvidíme na konci. Zatím, když se podívám pouze na postavy, tak je tedy nic moc. Ale beru, že to není finální. Bohužel, nejsem si jist jak moc to jsou ochotno měnit.
  • MrSanta
    Mullyové *15*. Přiznávám, pár vteřin to mozku zabralo.
    Taky doufám, že uživatelské rozhrání dojde změn. Zmiňovaný Dragon Age: Orgins to měl vyřešné velmi dobře.
    Otázečka do diskuze: zbroje - měli by být ve hrách všeobecně rozdělené podle základní velikosti ras? Myšleno že třeba klasický trpaslík těžko bude nosit zbroj určenou člověkovi a naopak. Co si o tom myslíte?
    EDIT: já bych se nejspíš přiklonil k řešení mít zbroje rozdělené podle výšky rasy, ale s možností nosit je pro všechny. Přidělil bych ale bonus, když bude zbroj nosit rasa se správnou výškou. Nebo by byl naopak postih. Pro příklad Dragon Age: Origins - člověk oblíkne trpasličí zbroj, ale bude v ní mít větší fatigue, než když tu samou zbroj bude nosit trpoš.
    • Čím víc specifikací u věcí jako je zbroj akorát směřuje k dalším složitostem. Už samotný pocit, kdy vám padne výborná zbraň ale nikdo ji nemůže používat, jelikož s ní nikdo neumí zachazet celkem dost zamrzelo.
      Pak se stane, že děláte postavy na základě toho, co může ve hře padnout a co ne.
      Takže takové to speciality ano, ale v tom momentě se musíte zaměřit na variace dropů (unikatní, vzácné atd.) a hlavně též četnost a všechno tohle samozřejmě vyvážit, aby jste to dokázali získat ještě když se to hodí a nebo to nedostali příliš brzy (a nestal se z vás polobůh).
      • Keyz
        Tak mně to nevadilo. Na co bych měl používat super luk, když ho nikdo neumí tak dobře ovládat. To je logické a postavy na předměty jsem nikdy nedělal. Naopak mně to mohlo nabudit dát si hru znova v jiném složení, protože jsem tušil, že mohu získat něco dobrého pro jinou partu.
      • Drakens
        Máš celí tým postav takže to vždy někomu narveš :) Mě to v Arcanu třeba problém nedělalo stejně jako v jiných hrách (river of time mě teď napadá ale určo jich bylo víc).
    • Drakens
      Jen dle tvé icony mě bleskla hlavou hra která tohle měla dobře řešené...Arcanum :)
    • Keyz
      Já bych to bral podle rasy. Když zabiji trpaslíka tak logicky se sotva do jeho zbroje narve velký člověk. Leda, že by se dali trochu práce a udělali aby šla zbroj u kováře zvětšit/zmenšit.
      Tohle pochopi i tupec a neodradí to lidi jako kupu čudlíku v nějaké tabulkové HC hře.

      - Obecně o tom mluvil i Dean Hall v Levelu. Je dobré, když to autentické a hráč to nějak očekává a nebo si to umí lehce zdůvodnit. Tohle je ten případ. Stejně jako, že 2H zbraň je těžká.
    • smejki
      Jsem ochoten přijmout i universální zbroje. Pevné velikosti zbrojí imho nevedou k ničemu jinému než bordelu ve správě inventáře, byť je to realističtější. Takže je otázka, jestli spíše navrhuju hru (XCOM novej) nebo simulaci (XCOM starej).
      • MrSanta
        Ví se už, jak to plánují s nošením zbraní? Bude čudl na vrácení zbraně do pochvy, nebo bude mít hráč zbraň v pohotovosti pořád, nebo se bude automaticky "uklízet" po skončení boje jako v Dragon Age: Origins?
        • smejki
          nemám tucha
    • oboji ma vyhody i nevyhody
  • walltar
    Jo na PE se celkem těším, ale z KS RPG mě víc zaujmulo Sui Generis. Ale jinak Star Citizen celkem válí ... nedávno 12M USD ... pokud to poserou tak to hodně otřese s celou crowdfundingovou scénou.
    • Drakens
      Pokud to poserou tak to bude mít dost negativní následky a jediné co by to mohlo zachránit je Westland. Pokud i ten zkrachuje tak to bude pro herní scénu dost tvrdá rána kdy velká herní studia budou slavit a indy vývojáři budou docela slušně v prd***.

      Bohužel je jen otázka času kdy někdo vybere hodně peněz a pak to celé prokaučuje, ale pokud do té doby bude dost dobrých projektu tak škoda bude minimální.
    • smejki
      Sui Generis jsem taky backnul, ale obávám se, že herně-designérsky to je jedna velká neznámá a může to skončit jako blbost se zajímavou technologií. Ale ta je sama o sobě tak zajímavá, že jsem jim ty drobáky taky musel poslat.
      • walltar
        Jo nápodobně ...

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit