Nejdřív technologie, teď peníze. Můj oblíbený žánr umírá už podruhé
-
Miluju tenhle žánr. Je to těžké loučení s Mimimi.
-
Já to vezmu z druhé strany a zkusím i přes konec studia trochu pozitivní pohled. Ať to skončilo, jak skončilo, zkrátka přišlo studio, které z bažiny vytáhlo mrtvý žánr a přineslo 3 vymazlene, rozsáhlé hry, které nám už nikdo nevezme. A možná je to lepší, než aby v tomhle žánru vycházely 2 nebo 3 ročně. Za prvé by ta kvalita nebyla udržitelná, za druhé bychom se toho hrozně přejedli.
Ono i tehdy těch her (tím spíš dobrých) nebylo tolik. Kromě trilogie Commandos a prvních Desperados tady bylo co? Robin Hood byl ještě na hraně, Desperados 2 a Chicago 1930 už byly regulérne nepovedené a tim to pomalu haslo (snad tam bylo něco ze světa Star Treku, co hned zapadlo?) . Ono se zkrátka v konceptu taktických strategii přece jen nedá vymyslet nic moc nového a ty tři hry od mimimi považuju (ac jsem fanda zanru) za resurekci, která logicky nemohla trvat věčně. Buďme za ni rádi a buďme rádi i za to, že máme 3 geniální hry, a ne 10 průměrných.
-
Pekne napísané, pridávam sa, boli to krásne časy pri Commandos 1, 2 a Desperados 1, a aj Robin Hood mal atmosféru.
A potom prislo sucho ktoré nahradil az Shadow tactics, Desperados 3 a posledný Shadow gambit.
To hranie u mňa bolo špecifické - pozriet mapu, premyslieť možnosti, skúsiť to a ak to nevyslo alebo aj vyslo - prestávka aj pol hodinku na jedlo, kafe, a tak dookola s prestávkami aj 4 hodinky na jednej misii - neskutočný relax
-
pekne spísaná téma. dva malé postrehy z mojej strany:
a) všimli ste si, že žáner odišiel s commandos 3 a teraz sa (ako autor píše) zdá, že odíde... s commandos: origins?
b) pamätá si niekto český počin na tomto poli - Korea: Forgotten Conflict? Netvrdím, že to bol práce klenot, ale hra svojej doby príjemne doplnila neustále točených commandos a desperados. no napriek tomu ju dnes nielen že oficiálne nekúpite, ale na hru si temer nikto nespomenie. nebol to klenot, ale zmienku si zaslúži. -
Padly tu názvy řady starších her žánru, tak bych jen doplnil jeden pozapomenutý kousek - Star Trek: Away Team :)
-
Kéž bych někdy přišel na chuť real-time stealth akcím. Vždycky se mi hrozně líbí ta perspektiva a vzhled hry, ale hrát mě to nebaví. Říkám si: kéž by to byly tahové RPG :-) Ty si koupím a dohraju nejmíň 3 za rok.
-
Připojuji se ke skupinovému pláči. Commandos byl fenomén a když se po mnoha letech objevilo Shadow Tactics (Desperados jsem minul), měl jsem z toho druhé Vánoce a přestože už toho tolik nenahraju, u ST jsem strávil celou noc. Díky za vše Mimimi
-
nejsem fanda žánru, ale první Commandos byla jedna z her, která mě vystřelila z ponožek, nic takového jsem tehdy nehrál. Pamatuju se na demo ze Score cd, byla tam tuším první mise a pak třetí (?), kde jsme museli vyhodit do povětří přehradu.
Hráli jsme to do kupy s dvěma kamarády, vždycky jeden hrál a ostatní kibicovali, a takto jsme se střídali.
Koupil jsem Shadow Tactics a Desperados 3, ale teda v té slevě, spíš že to odzkouším jak bude nálada, při dlouhých zimních večerech...tak uvidim
-
Doplnil bych a vřele doporučil War Mongrels (2021). Hutná "východní" atmosféra WW2. Ve zdejší recenzi se mluví o větším množství bugů, hráno letos zcela bez problémů.
-
Ako tvorca podobnej hry myslím, že je celý žáner hlboko pod záujmom publisherov, pretože základňa fanúšikov je malá. A aj keď je jednoduché zavádzať mechaniky - sú tu prísne pravidlá sveta - ladenie si vyžaduje profesionálny testing.
Tematicky by som sa o žáner nebál, po oznámení "Suskartofel" som okamžite odskočil od pirátov a hľadal špecialistov inde. Z nápadov považujem za obstojné LXG so Steampunkom, Argonautov a z histórie Sharpa a jeho boj proti Napoleonovým vojskám.
Pre ultra fans žánru sú vo vývoji Roma Incognita, StarGate: Timekeepers a Red Glare.