Přejít na výpis diskuzí

Nejzajímavější žánrové inovace v Call of Duty, Battlefield a dalších střílečkách

17.9.2017 14:36
Ladislav Loukota 68 příspěvků

Série Call of Duty platí za jednu z nejúspěšnějších značek herní historie, která ovlivnila celou generaci stříleček. S výjimkou prvního a čtvrtého dílu ovšem nejde zrovna o etalon těch nejkreativnějších her. Přesto různé díly Call of Duty, stejně jako jimi inspirované tituly, čas od času přinesly nečekaný...

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • v součastnosti je top multiplayeru Battlefield 1 a CoD WW2 se zdaleka nechytá ani chytat nebude
  • Lukyz
    Musím říct, že na základě zdejší diskuse jsem si vůbec vzpomněl, že nějaký Infinite Warfare existuje.
    Kouknul jsem na recenze, který chválu moc nepěli, Steam to samý, každopádně jsme do toho šel a co čert nechtěl, královsky se bavím *1*

    Hraju jen SP, ale kampaň jak zasazením, tak scénářem super akční sci-fi béčko, takže za mě naprostá paráda a super odreagovačka *5*
  • Ještě bych připomenul jak vynikající byl zpracován kreativně zvuk v MOH Airborne - například při střelbě zbraní kdy se zvuk moduloval dle počtu nábojů v zásobníku, to nikoho jinde také nenapadlo... *12* *12*
    • Jack1947
      Nojo byla to blbost navíc pěkně hw nenažraná. Krátká a už si moc nepamatuji. Horší hry lepší zapomenout *4*
    • škoda že hra samotná byl odpad, kde střelba do nepřátel připomínala střelbu do pytlů s pískem a vše bylo jak nějaký pseudo online match s boty... bez jakéhokoliv příběhu, postav, nebo normální akce
  • long story short - autor ma rad CoD a prilis jinych FPS nehral
  • Žádná jiná střílečka před a po nedokázala překonat pocit ze střelby a umělou inteligenci jako to umělo F.E.A.R. A k tomu ještě ta atmosféra. 12 let uplynulo od vydání a furt nepřekonáno. Nechápu.
    • Jack1947
      FEAR byl naprosto parádní počin, možná si ho ještě někdy dám a to je kolik 11 let stará hra AI předčí všechny hry dneška. Ten strach tam byl, nebral bych ho jako zbytečnej vnucenej FTW hřebíkomet :D to byla pecka.
    • FEAR bola neohrabaná s****a. Skoro som skapal, keď sa to potom snažili napasovať na melee combat hru - Condomned. Akože je ťažké napasovať boj na blízko do FPS a nieto ešte do toho ich nezmyslu. Uznávam, že vizuálne to vypadalo fajn, ale to aj Half-Life 2 a aká to dnes je otrasná tunelovica.
      • právě jsi zmínil tři nejvíc overrated FPS hry... half life 2, fear a condemned... tím jsi to pěkně shrnul
        • Právě si zmínil svůj názor a dostal 9 disliků.
    • Souhlas, ale v otevřeném prostoru je AI stalkera skoro tak dobrá jako ta u fearu v koridorech. Škoda že fear šla do kopru třetím dílem
      • Fear slo do kopru uz s druhym dilem.
        • S tím nesouhlasím, datadisky k jedničce mi přišly hodně špatné, a dvojka po tom byla příjemné překvapení. Není to taková legenda ale ale pořád je to dobrá střílečka akorát už nemá tu atmosféru, trojka je už špatný vtip, zato první díl hraju dodneška a dvojku si chci po dlouhé době zahrát, akorát toho času už je čím dál tím míň a hry pořád přibývají
    • Jj jednicka byla v tomhle genialni.... jen bych ozelel to stupidni radobystrasidelny klise.
      • Doteď si pamatuju jak jsem se malem po*ral když se Alma oběvila před žebříkem ke kterému jsem se otáčel. :) A hřebíkovač v mulťáku, po chvíly to tam vypadalo jak v mauzoleu vytapetovaném lidskými obětmi. A když se to člověk naučil, tak ten boj zblízka byl taky super.
      • Proč se to asi jmenuje F.E.A.R.?
        • Ja chapu proc se to jmenuje FEAR ale to nic nemeni na tom ze gunplay a AI bylo super a hororovy prvky to vubec nepotrebovalo a spis otravovali. Zadnej fear jsem pri hrani FEARu necitil.
          • škoda že příběh, postavy i akce stáli za prd a epických momentů tam bylo nula nula nic... nějaká AI je mě šumák, když tam jinak nic nefunguje a gunplay byl taky spíš průměr...
        • uaxpk
          Protože - First Encounter Assault Recon
    • ty jsi ftipálek
  • Co je tohle zas za hloupej clanek. To bych musel hrat hry jeden rok a byt prilezitostny hrac bez prehledu abych napsal neco takoveho. Uz po nadpisu mi bylo jasne ze dal ani cist nebudu :(
    • Ale očividněs četl, nebo se snad vyjadřuješ pouze po přečtení nadpisu? :O
      • jasne že jsem to nečetl
  • Série Call of Duty dovedla v jedničce (nezapomínat na vynikající United Offensive) žánr do dokonalosti, ve dvojce začala koketovat s problematickými mechanikami, a v dalších dílech svůj vlastní žánr prakticky zabila. Zásluhy za pozitivní přínos jsou na místě, nicméně z dnešního pohledu vypadá sumář celé série spíše jako seznam všeho toho, co je na FPS žánru špatně. Právě Call of Duty prorazilo cestu koceptu, že hra pro masy musí být i masově hloupá a jednoduchá.
    • Podle mě je dvojka nejlepší. United offensive jsem si nedavno koupil z bazaru a bavila až na ruskou kampan která byla koncem až zbytečně moc těžká. CoD2 má nejlepší level design
      • CoD2 je skvělá hra. Jen tam potichu začaly ty vrtochy (nejdůležitěji auto-heal), které v pozdějších dílech zničily tu naléhavost a atmosféru, kterou série z počátku vynikala.
        • Jack1947
          Byla to jedna z prvních her co to měla, furt lepší než příšerný COD3 který byl jen na konzoli to byl hnus. I COD na ps2 bylo mnohem lepší.
      • Jack1947
        To možná jen ten v rusku ale to bylo v COD:WAW a snad lépe. Třeba COD:Uo bylo naprosto parádní v mp. Potom, i ten waw nebyl špatný v mp i když to trochu připomínalo MW ale víc chaotičtější.
    • Nerozumiem prečo je koncept príbehov u CoD: Ghost, CoD: Advanced Warfare a CoD: Black Ops III, ktoré vyšli každý rok po sebe rovnaký = zrada z vlastných radov .. Nebolo možné vymyslieť originálnejší príbeh ? Bavilo to jedine u Kevina Spacey-ho ...
    • napíšeš toto a pak jdeš hrát braindead slátaninu jako doom... a btw, normální člověk hraje pro pohodu a relax, těch pár tardů co potřebují super těžkou překombinovanou pakárnu, aby si nafoukly ego a něco si dokázali, to stejně není pro devs relevantní trh...
      • Myslím, že jsem nehrál jedinou FPS od roku 2007. To je rok, kdy se trend zlomil, a cílový hráč už nadále nebyl někdo se vkusem a preferencí (a například i nějakou znalostí historie), ale tupý konzument čehokoliv, co se zrovna prodává. Ale já už dávno nejsem dítě, abych se bavil na čemkoliv, co mi kdo dá do ruky. Mám své preference, a ano, komplikovanější a hlubší hry jsou relaxující zase pro mě. Takové hry hrají miliony lidí, (kupodivu většinou dospělých, vzdělaných, inteligentních), a někteří vývojáří přesně na tento trh cílí. Tady tržní nabídka a poptávka funguje.
        Ono je v pořádku, že ty máš potřebu svůj mozek ve volném čase nepoužívat, to je tvůj boj. Ale množství konzumace nic nemění na tom, že hry, které lze hrát bez mozku, jsou obvykle velmi špatné hry. A ty je možné prodávat jen díky tomu, že v masově konzumním prostředí principy nabídky a poptávky prostě nefungují. Tady žádná konstruktivní poptávka neexistuje; konzumuje se to, co je nabízeno.
        • místo toho traktátu jsi mohl prostě napsat, že jsi buď
          1) znuděný zestrálý fotřík
          2) hipster elitář
          další co si myslí, že má jediný vkus a co nebaví ho je bl*st. Holt asi si musíš něco dokazovt skrz hry
          • Znuděný jsem možná tak tím, že musím s mnoha stejně starými, nebo jen o pár let mladšími, mluvit jako s dětmi, protože jejich osobnostní rozvoj zamrzl na úrovni čtrnáctiletého spratka, který neurdží pozornost déle, než jednu větu nebo deset sekund.
      • Jack1947
        Proč chceš zase ban ? i na anonyma... takhle se bavíš taky že pckáři jsou verbež normálně ( něco jako sparta do boje slávie do hhnoje¨) to pochybuji. Prostě respektuj a nekrm trrolly neb se jim sám stáváš.
      • Normální člověk hraje to, co ho baví. Názory těch pár tardů z diskuzí, co si myslí, že můžou definovat, co je a není normální, jsou samozřejmě irelevantní.
        • škoda že to neplatí v diskuzích o CoD, konzolových hrách atd. a kdo nehraje s námi, je ovce a hraje proti nám, takže já se všem těm hardcore hoškům směju...
          • No protoze konzolove hry jsou hloupe arkady, to same cod
            • Tady stačí pitchnout na konzole a zjeví se bílý rytíř ButtHurtTrue se svým brekotem...
            • blbánek si totiž na získávání plusek založil svou existenci...
            • ty nebudeš v plusu at napíšeš cokoliv *3*
            • Tady staci pitchovat na konzole a i Bob je v plusu... :D Skvela ukazka "rozhledu" nekterych mistnich borecku...
            • nah, to spíš tebe šikanoval nějaký konzolista, protože já sám na PC hraji a jediný kdo tu pořád agresivně útočí je banda PC-only tardů...
            • Tebe asi v mladi sikanoval nejaky pc hrac ze mas takovej mindrak
            • přesně jsi popsal dooma, half life a další "pecky", každopádně jen jsi mi dokázal mou pointu blbánku
  • KrPa
    A já myslel, že mezi přelomové FPS se řadí Operace Flashpoint a Hidden & Dangerous.
    • To mimo náš región skoro nikto nehral. H&D dnes už nikto inde vo svete nepozná a ArmA má špecifickú komunitu.
      • KrPa
        si mimo, ja psal prelomove, ne financne uspesne, uspesne hry jsou vzdy ty nejhlupejsi, pro masy hracu, kteri nechteji premyslet

        a) neznam stari hry, kdy by se strilelo pres miridla, coz je asi ten nejprelomovejsi prvnek v modernich strileckach, s tim prisly nase hry, dale i dalsi prelomovy prvek, partaci ve hre, kde hrac neni sam, taky my

        b) flashpoint byl tak uspesny, ze z nej udelali vycvikovy program pro USA armadu - Virtual Battlespace 1
        • lol ty jsi brebta, pohled přes mířidla ani parťáky češi nevymysleli, to jsi slyšel někde v hospodě u piva... sám jsi masa, i když bys rád nebyl.
          • Flashpoint a Vietcong byly opravdu mezi prvnima hrama kde slo mirit pres miridla ale ze byli uplne prvni tak za to bych ruku do ohne nedal.
            • KrPa
              jenze ve wolfovi nemiris, jen se totic po horizontale, takze vzdy trefis, to neni to same, jde o to ze nemas kriz a vyhled je vice blokovany
            • takže mám opět pravdu
            • Tam miris pres miridla porad. Jestli to beres touhle logikou tak byl prvni Wolfenstein 3d.
            • KrPa
              to urcite, tohle rozhodne ne, ta hra je jako s hlavnim hrdinou s 2 metrovou rukou??

              https://www.youtube.com/watch?v=rW-7uatehx4
            • nope Jurassic Park: Trespasser byla první... sigh ti češi... LuLz...
            • Aha tak to sorry na tu jsem UPLNE zapomel.
            • KrPa
              Hidden & Dangerous byla prvni, 1999 rok
      • Mimo náš région to hráli skorem všeci. H&D zítra už každý inde vo světe pozná a ArmA niemá špéfificků kómunitu.
        • ...sa snaží písať po slovensky - to je vždy tragifraška... :D
        • nope, to se dost pleteš... sotva znají tu Armu, to si jen češi myslí, že jsou světoví....
  • poslední CoD mělo luxusní singleplayer a naprosto epický závěr, to vám poví každý, kdo to hrál, že pokud je na posledním CoD něco fakt dobrýho je to právě singleplayer mod. Za posledních 5 let nevyšla FPS s lepším singleplayerem (titanfall 2 je těsně druhý). Každopádně nejlepší gunplay mělo, má a bude vždy mít HALO, tam doufám, že brzo oznámí pořádný další díl. Atmošku pak mělo nejlepší killzone, takže králové singleplayer FPS her jsou CoD, HALO a Killzone (poslední wolf pak taky ušel, ten má čestnou cenu za design nepřátel)
    • Infinite Warfare u mě střídala epické momenty, kdy jsem se královsky bavil, s částmi, které se opakovaly a moc mě nebavily, ale jak zmiňuješ - epický závěr (ať už sebevíce násilně tlačil na emoce) u mě tento díl zařadil po bok toho nejlepšího, co jsem na poli akčních her zažil. Ne po stránce herní, ale celkového zážitku a dojmů, které ve mně hra i po tak dlouhé době zanechala.
    • jinak by mě zajímalo co je oblíbenou FPS hatera loukoty a tvrdit, že bylo na otřesné kampani BF1 něco dobrého, to už je čirý fanboysmus a né seriózní novinařina--- otřesný článek, jak z nějakého blogu
  • CoD je legenda. Zo singlu sa časom stala fraška ale multak je stale top.
    • Mulťiák je naozaj top, mohu to potvrdieť.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit