Přejít na výpis diskuzí

Nekonečný vesmír No Man's Sky vyjde ve stejný čas na PS4 i PC

17.6.2015 14:34
Honza Konfršt 34 příspěvků

Zdánlivě nekonečným výčtem ocenění a nominací začíná trailer na takřka rovněž nekonečnou hru, která se od začátku prezentuje jako nedohratelná. Jedinec by potřeboval nepředstavitelné množství času a je pravděpodobnější, že by dříve vyhaslo naše Slunce, než by kdy takový nadšenec vůbec stihl navštívit...

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Zatím jen tech demo jako Elite. Jsem zvědav, co se tam bude dát dělat.

    Vágní herní náplň Elite je naprosto nedostatečná - kor když uvážím, že Elite nelze použít jako planetárium, protože jako planetárium neobstojí, což bylo pro mě primární důvod, proč jsem to koupil. Obchod je brutálně nevyvážený a nezajímavý (čistý grind) a boj nudný. Nic jiného tam není. Těžba je nehorázně stupidní. A lodě jsou technicky na úrovni letadel první světové války. Ani autopilot tam není. *7* *1* *7* Elite na mě působí jen jako engine bez obsahu. Velký vesmír a to je vše. Kdyby nebyl Space Engine tak brutálně zabugovaný, snad bych i raději "hrál" to.
    • Boj me fakt bavi a bylo to to proce jsem si Elite poridil ale po case se ho clovek dost zaji... Navic sehnat nejaky bojovy mise s piratama mi prijde prakticky nemozny coz me taky pekne stve.

      Co se planet tyce tak tam souhlasim to je velky zklamani. Hlavne kdyz vezmu v uvahy ze nedokazali az na vyjimky verne udelat ani planety a mesice ktere z nasi slunecni soustavy zname dost dobre. Objevovani planet je potom taky velka nuda vzhledem k tomu ze se tam stridaj dokola tri planety a mesice ktery vypadaj prakticky stejne. Na vyjimku clovek nenarazi vzacne a planety jako takovy vetsinou nemaj zadny kratery a jsou proste nudny nudny a nudny.... Udelat pruzkum takovy slunecni soustavy je tak zalostne nudny a trva to tak dlouho ze mam chut za to nekomu fakt dat pesti do bricha. Vydelek z pruzkumu je prakticky minimalni.

      Jinak je to opravdu umornej ale umornej grind... ceny vetsiny lodi jsou absolutne silene vysoky a ceny komponent jeste vyssi takze grind grind a zase grind. Pak jeste trochu grindu a nejakej grind navic.

      Priblizovaci autopilot alespon u prozkoumanejch systemu v supercruisu by bylo neco co bych opravdu uvital a nechapu proc to tam neni. Dokovani zvladnu levou zadni za chvilicku ale tohle tam opravdu zoufale chybi.
      A nejvic me sere ze vydelat si nejaky rozumny penize jinak nez obchodem je prakticky nemozny coz totalne bori moji touhu po tom stat se bojovym pilotem.
      • Ti nevim Drasťo. Teď jsem "grindoval" v Type-6 a najednou jsem na jediný stanici dostal několik misí najednou na pašování. Přesednul jsem do připravený kobry která je na to ultimátní a do 15 minut jsem měl 500tis k dobru. Bylo to spíš zpestření (navíc výhodný), ale příjemný. Teď už sehnat jenom nějakou novou traderoute. Zisk mám z cesty tam a zase zpět průmerný výdělek cca 700cr na tunu a už se mi to zdá málo...chci víííc....vííííííc. :) (imho je to jeden skok z Aulinu, takže lame jak prase). Bountyhuntingem jde vydělávat dost slušně. Správně vybavenou lodí smahneš něco většího s bounty přes 100k během chvilky. Jde o to si jenom najít to místečko.
        • Mne fakt nebavi delat vesmirnyho kamionaka. Chci vydelavat bojem a 100k mas za chvili kdyz se dari najit cile ale to casto neni vubec jednoduchy. Nav beacony, resource extraction sity a vsechny tyhle mista cile maj ale nelitaj porad. Kolikrat fakt musis cekat a hledat a to cely grindovani priserne zdrzuje. Navic vetsinou vubec nemuzu najit zadny mise na boj proti piratum a i tak boj po dvou vecerech zacnu nudit a radsi jdu hrat hry co me opravdu bavi. Zezacatku jsem to hral dost ale po 14ti dnech hrani se z ty cely veci stala nudna a ubijejici rutina. Zadna motivace k tomu opravdu s nekym bojovat nebo neco delat.

          Ceny jednotlivejch lodi navic nejsou vubec odstupnovany. Mas bitevni lode do 300k (cobra, viper), pak nejaka pruzkumna dodavka za 6M ktera se na boj da pouzit ale je hnusna a navic na boj nic moc a dalsi lode jsou uz za desitky milionu.
          Zadna lepsi cobra nebo jeste lepe lepsi viper za 5M nebo 3M.

          Navic kobru ma uplne kazdej protoze je OK proste na uplne vsechno. Je to prakticka lod za rozumnou cenu kterou v podsate nemusis menit dokud nenasetris prvni milion (kdyz jsi kamionak). Viper je pak prakticky zbytecnej...
          • Ueeee a co Vulture???? Cena 5M, kostič s 2x large slotama na zbraně, je malý, obratný...no prostě přesně to co popisuješ :).
  • del0
    Tohle je ta pecka, která si vytře se Star Citizenem? Oh wait.. už to není PS4 exkluzivní, takže fanboys jsou zticha. *15*
    • Ehm nic ve zlym, ale o týhle hře se vědělo že vyjde i na PC už od samýho začátku...
  • Fakt neviem, čo si mám o tejto hre myslieť... Na jednej strane kompletne procedurálny vesmír znie atraktívne, na druhej strane sa stále nemôžem zbaviť dojmu, že sa autori sústreďujú len na technickú stránku, a že hernú náplň nemajú snáď ani na papieri a vymýšľajú to za pochodu... A musím povedať, že tohoto dojmu sa nemôžem zbaviť už od samého začiatku, čo tu hru oznámili.
  • Francis
    "Nekonečný vesmír No Man's Sky vyjde ve stejný čas na PS4 i PC"

    Môžete to potvrdiť? V celom článku o tejto informácii nie je zmienka (preklep?) a je to pomerne zaujímavá informácia, pretože najprv mala vyjsť PS4 verzia a PC až "later" ako sami vývojári niekoľkokrát povedali (mám pocit, že aj v E3 2015 gameplay videu tvrdili to isté, preto som trochu zaskočený).
    • Potvrdil to sám Sean Murray na konferenci PC gameru. https://www.youtube.com/watch?v=3w1g3dZ3tU4&feature=youtu.be ( čas 01:05 ).
      • Francis
        vďaka!
  • To ma jako kazda hvezda obyvatelnou planetu nebo clovek muze narazit i na sutr na kterem nic neni? Taky vam prijde ze obyvatelne plany vypadaji velmi podobne?
    • Upřímě mě se zdá, že i tohle video je jenom jinak sestříhaná změť videí již z drívějška. Neukázali vůbec nic.
    • Mě fakt spíš zaráží, že jsem doposud neviděli jedinou ukázku souboje, komunikace, interface obchodu/lodi a jejího vylepšování - atd. atd. atd.
      • Souboj je v tom gameplay videu a nevypada nic moc...
        • Jsem to video o příšerné kvalitě jen proklikal - máš pravdu, je tam jakože ukázka, která spíš než cokoli jiného vzbuzuje další otazníky...
  • No tak třeba DayZ, nebo Elite D taky nemá prakticky žádnou náplň a jak jsou úspěšné. Navíc NMS má ultimátní úkol a to je dostat se do středu galaxie.
    • nightborne
      Mno jo, jenže DayZ i Elite jsou MMO hry, tam si tu náplň vytvářejí hráči interakcí (nebo by alespoň měli), NMS je singl, ne? Nebo jsem to v těch poněkud zmatených informacích, co o hře jsou, přehlédl, a je to taky MMO?
      • Upřímně jsem multiplayerovou složku hry moc nepochopil a doufám že do toho vnesou v budoucnu trochu víc světla. Když to řeknu hodně v kostce, tak tam určitá forma multiplayeru je ( oni nechtěj aby si lidi mysleli že to je mmo), ale hra je tak megalomansky obrovská, že nemusíš nikdy nikoho potkat (spíš je šance že ani nepotkáš) a když už se tak stane, tak prý ani nemusíš vědět že to je hráč ( hra ti to nijak nedá najevo).
        • Říci o Elite a DayZ, že nemají žádnou herní náplň... Erm... DayZ je survival - když řeknu tohle, vím, že budu mít pravděpodobně napilno... Elite je klasický bojový/obchodní vesmírný simulátor... Ale tohle ze svých mechanik neprezentuje nic - jen obecné fráze, které jsou dost možná spolu s obecnými prvními ohlasy rovněž procedurálně generované *7*
          • V DayZ je herní náplň jasná a dostatečně silná. U Elite rozhodně ne.
            • A víš co je tvoje osobní ultimátní náplň života když to samé tak vyžaduješ od hry která tě bez toho jinak nebaví... Baví tě život?
              Já Elite nechci dohrát za 14 dní. Mě v něm stačí obchodování...když se začnu nudit, začnu pašovat (ono to hned zvedne pumpičku), nebo si skusím najít nějaké hezké a klidné místečko na těžení a až toho všeho budu mít dost, přestavím loď a prolítnu pár tisíc LY. Možná při tom najdu i hezký místo na to těžení. Pak si postavím bárku která to zvádne tam i zpět. Možná se mezitím stane převrat v mých systémech a budu muset odtáhnout jinam...
              To není hra na desítky hodin v kuse, ale na stovky až tisíce hodin v průběhu let.
          • To co si řekl o DayZ a Elite je všechno i v NMS. Survival, boj, průzkum, obchodování, mining....
            • Mno nejlepší bude si počkat na finální věc (nebo alespoň betu jestli bude) a pak se uvidí...
            • Já si prostě myslím (ano srším despektem), že prostě na herní mechaniky nemají - hloubka vesmíru je jedna věc, hloubka samotné hratelnosti je věc druhá - a mnohem raději bych viděl právě tu...
            • To že o tom jen mluvili a ještě neprezentovali přece neznamená, že to tam nebude...
            • Potíž je v tom, že nic z toho, narozdíl od DayZ, není prezentováno...
  • Llour
    Mě to vždy přišlo jako generická pastelkovaná blbůstka. Pár hodin zkoumat může být fajn, ale co tam dělat delší dobu, to netuším. Na SC se těším mnohem víc.
    • Naprostej souhlas.
    • nightborne
      Tuhle obavu poněkud sdílím. Zasadit do podobného prostředí nějakou smysluplnou náplň, strhující příběh, důvody PROČ vlastně prozkoumávat - a máme tu parádní hru. Jinak to, obávám se, bude vážně sotva na pár hodin. Necháme se překvapit, což =)?
  • walltar
    To jsem rád, celkem se na tuhle hru těším, i když zůstávám celkem skeptický kvůli přílišnému využití procedurálního generování, které třeba Elite celkem ublížilo.

    Tady by tomu mohlo pomoct generování zvířat, rostlin a podobně... ale taky to může trpět repetitivností, právě jako Elite.
    • Elite nieje generované, je tam presne vymodelovaná naša mliečna dráha a naša mliečna dráha je stále rovnaká, nemení sa.
      • walltar
        Elite je procedurálně generované, to že je něco procedurálně generované nezamezená, že se to musí pořád měnit, například mapa v minecraftu se ti pod nohama taky nemění.

        Ve hře jsou implementované katalogy pozic hvězd, ale všechny ty katalogy budou mít kolem 20 milionů hvězd. V elite je zbytek těch hvězd doplněný procedurálním generováním.

        Navíc to že víš pozici hvězdy neznamená, že víš co je v jejím systému. Opět, co je v systémech hvězd je procedurálně generováno.

        Takže přesně vymodelovaná galaxie tam není... je tam procedurálně generovaná galaxie, systémem který napodobuje realistické rozložení (aspoň podle současných výzkumů a teorií) hvězd, planet, měsíců....
    • No, krom průzkumu, z herní náplně neprezentovali ještě téměř nic - toho se fakt obávám - "styl" to má, ale je to jenom skořápka...

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit