Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • tuco

    Kde si zatím trochu nejsem jistý zvolenou cestou studia, jsou vtípky a hlášky postav. Na druhou stranu se ale Jagged Alliance nikdy nebrala příliš vážně a na přehnaných charakterech a archetypech jednotlivé díly dost často stavěly.

    Vskutku, ve videu tomu Currie rika (studio ma) "quirky sense of humor" tedy rekneme sverazny. Ja bych se toho nebal. Respektive, komu sedela jednicka a dvojka, tak by mohl byt spokojen, pokud se jim ten sveraz povede napodobit.

    Dalsi pozitivum vidim v tom, ze kreativni reditel JA hraje dodnes, ze jak se zda, chteji vytvoril duchovniho nastupce. Kdyz to srovnam s BG3 tak se vic tesim na JA3, protoze ja tu svou nostaligii chci ukojit. Nechci perfektni hru plnou modernich trendu, mechanik a technologii, ktera s puvodnim dilem bude mit spolecny jen navez, ja chci BG/JA3. 

    • Lariani vždycky chtěli udělat hru nad pravidly D&D a byli ochotní se přizpůsobit zasazení. Je logické, že budou věrnější pravidlům než příběhu, ke kterému nemají až tak hluboký vztah. Já to beru, protože víc než BG jsem si užil Planescape: Torment. A to především z příběhového hlediska, protože ani tam mi soubojový systém nesedl a spíš jsem ho exploitoval.

      • tuco

        Ja to taky beru. My narky jsou narky na mou nostalgii, ne na Larian, respektive jak delaj hry a BG3. 

        Ono uz co znamena byt duchovni nastupcem?  V prve rade pro kazdyho neco jinyho, jelikoz ten duch se da navodit ruzne. Byl napr. Bioshock duchovnim nastupcem System Shocku jak si Ken Levine predstavoval? Mozna jak on si to predstavoval! ;) Za sebe tak maximalne  napul.  Konec koncu, prvni laska je proste prvni. 

        Samozrejme Larian/BG3 nehejtim. Ani jsem to jeste nehral. Ale nebudu rikat, ze su utrzenej protoze z toho mala co jsem z BG3 videl a slysel jednoduse utrzenej nejsu. 

  • victor

    Trochu mi připadá , že JA upadá do stereotypu .Tropický ostrov ,tropická země a do xté trojky zase vidíme banánovou republiku  ....Ok ,myslím že na zasazení na dvorek dalšího diktátora asi pamětníci zase tolik nelpí . Základ JA musí naopak být tahová sqad action s žoldáky , s promyšlenými charaktery i životopisem .To je základ celé série . Samozřejmě akce žoldaků se nesmí omezovat jen na běžné atributy jako morálka ,síla,zdraví a specializace . V původní JA hráli roli i unikátní zbraně s kterými přichazeli jednotliví bojovníci ...inu základ ten by měl být i v nové JA . Koketování s realtime a zjednodušování akcí  nepovede k úspěchu jako u nového Xcomu . Naslouchátka ,detektory min , tlumiče ,puškohledy (kolimátory ,laserová ukazovátka atd. ),zápalné láhve  k tomu moderní crafting , kdy by starost a rozvíjení vlastní základny ,a následné útoky nepřátel na ni dávaly jasný smysl ....

    Po létech by i v takové hře mohla už konečně být ovladatelná vozidla a nemusel by to hned být zrovna tank ;)  (motorky, džíp ,náklaďák,lokomotiva atd .) O tom sním od 90 a místo toho trpím Walking simulátory obzvlášť u her jako Fallout3 :(

    Silent Storm od Nivalu měl nadějný engine ,kde se omezeně počítalo i s fyzikou jednotlivých cihel . Chtěl bych zažít evoluci žánru i enginu v tom co dokáže nejen na poli grafických efektů.

    Dobré pokračování je i Firaxí Xcom ač trpí tím ,že je zjevně stupidně omezený a zjednodušený pro všechny nové hráče .Pokud ovšem odeberte možnosti z Jagged Aliance vznikne vám akční bloudění mátoh po džungli aka Rage:Back to Action na konzole ....a to vážně po těch létech a zase! nechcete .Dostal jsem chuť zahrát si první Jagged Aliance a dostávám stále větsí chuť vidět důstojný remake Hired Guns z Amigy ...s dnešními možnostmi absolutně nevyužitý potenciál taktických squad akcí a strategií ...


    • Zasazení je dost omezující, když má jít o hru se žoldáky, která má mít strategickou složku. Ta banánová republika tomu dodává nádech racionality. Dalo by se určitě vymyslet i něco jiného. Třeba více městské prostředí s gangy a tak. Což už ostatně předvedli modeří v Urban Chaos a fungovalo to dobře.

      • palcov

        Kdo říkal že to musí být žoldáci? Jako vojenská taktická akce se to může odehrávat prakicky všude. To "kupování" vojáků nebylo základním kamenem hry. Tím byla perfektně realisticky zmáknutá taktická akce. Souhlasím s viktorem, že omezení na tropický prales je už trochu nuda.

        • No, JA2 se neodehrávalo v tropickém pralese. Bylo tam několik biomů od mírného pásu přes bažiny, step po subtropy a v datadisku bylo i pár misí v zasněžené krajině (jinak nestál za řeč). Problém byla spíš ta další nepovedená pokračování, která se na ty tropy dost fixovala. Já tu banánovou republiku bral spíš obrazně. Vhodný stát nebo oblast s problémy vyžadujícími žoldáckou jednotku může být klidně někde na Sibiři, v poušti, v horách nebo na subpolárním ostrově typu Falklandy. Vlastně jde o něco podobného jako Far Cry ale v taktickém (a pokud možno méně generickém) provedení.

          JA fakt není jen o skvěle zvládnuté taktické akci. Kdyby ano, tak by dvojku nikdo neřadil mezi nejlepší RPG všech dob. Vždyť o tom píše i viktor. Když odebereš nebo upozadíš ty další pilíře, už to nebude JA, ale třeba X-COM.

  • Zapomněl dodat, že k sérii patří i zajímavý záporák. Toho nepředstavili, ale jestli to má být překvapení, tak nevadí.

    Jinak to vypadá fajn. Graficky sice hodně podobné X-COMu, ale s akčními body místo akcí (což z toho dělá víc počítačovou hru a méně deskovku), takže beru. Bulhaři asi nebudou mít stejný smysl pro humor jako původní borci ze sir-techu, ale pokud to bude dobré, tak změna nevadí.

    Hlavně uvidíme, jak se jim to podaří dát dohromady a vyvážit, protože jednotlivé prvky zatím vypadají slušně. Zajímalo by mě, do jaké hloubky mechanik půjdou. Pravděpodobně asi ne hlouběji než JA2 (přece jen to chtějí prodat početnému publiku), ale snad to nechají otevřené pro modery, kteří z toho mohou udělat mnohem komplexnější záležitost ve stylu modu JA2 1.13.

    • tuco

      Snad proto jim Currie pise a snad od nej neco nasaji. S mody se neda nez souhlasit.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit