Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Já si nemůžu pomoct, ale už se snad 10 let v kuse směju, když výrobci grafických karet pro ilustraci postnou dva rozdílné obrázky, jeden prinscreen z "Up-to date" GPU a jeden

    z předchozí generace. Proč ty obrázky z předchozí generace VŽDYCKY vypadaji jako kdyby

    byly z roku 1999 a jednalo se o RIVA TNT2? :-D


    To je jak ta stará, trapná flashová animace s kuličkou v pohybu, kterou neinformovaní debilové rádi používali pro ilustraci rozdílů mezi 24/60/120fps.......a už byli líný dohledat, že ta kulička byla uměle zpomalená na 16fps, aby se to trhání projevilo ještě markantněji. Za mě si můžou řadu

    2xxx zatím strčit tam kam slunce nesvítí, dle videí pro ilustraci jde jen o to, že bude černá ještě černější, takže v tý temný místnosti bez baterky neuvidíte vůbec nic.....hm, šokující, asi z toho nebudu spát.

    • wenceslaus

      Ne, o černou nejde. Jde (mimo jiné) o to, že se světlo bude šířit realističtěji a bez pomoci ručně narafičených dalších světel.

      Možná si taky „nespal“ když se začly používat normal mapy, nebo kdyź hry přešly na PBR ale jde o docela zásadní věc.

      • Jack1947

        Tak jinak mě ten "vylepšený " obrázek připadá rozmazanější než ten méně vyblitý... jestli tohle je revoluční skok tak si neumím už představit co většího nás může čekat snad jen že , uvidíme úplnou eliminaci slunečních paprsků a naprostou tmu 😀😛😎😇

        • wenceslaus

          Proč tmu? Je to o tom, že bude světlo tam, kam by se skutečně dostalo - ne o ptostém ubírání světla.

          Zavřená místnost bez oken je temná ať už veku svítí slznce nebo ne.

          Osvícená stěna zas odráží světlo.

          • Jack1947

            To ano ale ve finále nikdy není úplná tma, vždy je nějaké to světlo jen je menší/větší tohle beru prostě jen jako blbost a už vůbec o tom vypovídá když ty karty se ted prodávají tak přemrštěně proč jen kvůli nějaké té Ray tracing fičuře ? Pokud se jedná o pokrok tak je to dost smutné - takže v další generaci asi už bude znatelný rozdíl mezi nasvícením venku - uvnitř.

            Není to důvod aspon pro střízlivého člověka hned koupit kartu na kterou ani nemá peníze ani chut.

            • Jack1947

              Stačí prostě jen nekoukat na pokrok ale brát to normálním pohledem pokrok v rámci slušnosti možná ale opravdu to tolik lidí nadchne, jinak si nedovedu představit pokrok ve grafice než tak že by byla ještě více fotorealistická než je. Prostě kouknul bych na hru a řekl je to je film - ve hrách to stále lze poznat i z filmečků otázka je jestli to vůbec chceme mě to kupříkladu tak jak to je už stačí. Jen by to možná chtělo nějakou tu Far cry, Crysis hru která udělá posun at už třeba s tím Ray tracingem 😉

  • Skeleth

    Tady je zase hloupch komentaru. Sakra lidi, vy nechapete co se tu deje. Tohle je velky asi jako pristani na Mesici. NVIDIA tu obrovskym krokem priblizila lidstvo k fotorealisticke grafice. Tyto graficke karty by se mely prodavat minimalne od 50k nahoru. Vlastnit RTX by melo byt vysadou ! NVIDIA prezentace, kterou jsme mohli pred par dny videt, vejde do novodobych dejin. Temer celou prezentaci jsem probrecel a to jsem kus chlapa. RTX se okamzite stala mym zivotnim cilem a ja napolevim dokud ji nebudu mit doma, pujdu klidne i pres mrtvoly.

    • i586

      Potvrzuje další z odborníků na ray-tracing.😉

    • Jack1947

      Slušné za snahu -10 bodů

    • TheGGG

      dobrej trolling

    • wenceslaus

      Jedna stará kočičí moudrost, která se sem teď moc hezky hodí...
      https://www.youtube.com/watch?v=BSyOF_bLktY

    • Still

      Ironie, trollování nebo o koleško víc? Nemužu se rozhodnout...


      "Tyto graficke karty by se mely prodavat minimalne od 50k nahoru. Vlastnit RTX by melo byt vysadou !"

      Ok, je to o kolečko víc...

      PC: Mezi slovem a vykřičníkem se nedělá mezera, sakra!

  • Whoossain
  • Jack1947

    RTX 2080 a 2080Ti je možné již také předobjednat, ale ceny jsou závratné: 21 999 Kč, respektive 32 700 Kč (Prostě LIDOVKA😉😀

    Jinak raytracing dle screenu mi to příjde takové více rozmazané a tmavé ? to je ten trik...

    • Další expert na RT 😀

      • Jack1947

        Tak mi to vysvětli co je na tom tak špičkového krom toho že to žere jednou tolik výkonu, počkat to mi něco připomíná nebylo něco podobného (ne)slavné physics než se to stalo nedílnou součástí karet.

        • TheGGG

          špičkového na tom není nic, ale pro vývojáře to je další důvod proč uměle zvýšit náročnost her a pro pár sheeps pseudo-pc mustard race elitářů je to zase záminka k dofouknutí ega nákupem pár karet za desítky tisíc...

        • Hidden

          Zjednodusene - lepsi sviceni (GI, area lights, lepsi stiny, AO, atd.), lepsi odrazy a refrakce. Veci, co se dnes delaji triky, komplikovane nebo nejsou mozne vubec (minimalne aniz by to zralo jako blazen) tak jsou s timhle najednou realne a podstatne snadneji realizovatelne. Ve vysledku lepsi a realistictejsi grafika. Vyssi rychlost prijde casem. Odvazim se tvrdit, za par let uz nikomu neprijde, ze by to melo byt jinak a hra co to nebude umet bude sto let za opicema. :)

          • Jack1947

            Takže jen nějaké blbosti.

            • Hidden

              Zalezi jak to vezmes - hra kvuli tomu hratelnejsi nebude, ale pred lety se treba stencilove stiny, normalove mapy a tak dale take mohly leckomu zdat jen jako nejake blbosti, co akorat zerou vykon... :)

              • Jack1947

                Reakce na příspěvek:

                Akorát mi tady tvrdíš jak je to pomalý vývoj, nic velkého stejně jako DX12 přidali co rozevlátá roucha :D Dx11 aspon byla teselace-vrstvení zato DX10 byl podle mě celkem velkej pokrok ale bohužel na Vistách nehratelnej. DX13+ zda li bude očekávám jen nějakou blbinu navíc. 

                • Hidden

                  Reakce na příspěvek:

                  Nic z toho co pises jsem nerekl. Rozhodne je to citelny kvalitativni skok kupredu a rychlost dalsiho vyvoje a "usazeni" na "trhu" zalezi jen na tom, jak moc se dane karty budou kupovat a jak dalece se bude raytracing implementovat do her. Rikam jen, ze za par let muze byt docela klidne nemyslitelne, aby jakakoliv vetsi hra raytracing nemela a bude se pak uz jen klasicky honit FPS. Extenze pro raytracing (DXR) je uz pro DX12, netreba cekat na DX13, ale to je jen soucast celku. I kdyby to tam nakrasne meli deset let, dokud by nVidia nebo AMD nevydali kartu, co to realne zvladne, tak by to tam jen "smrdelo" bez uzitku. ;)

                  • Lukyz

                    Reakce na příspěvek:

                    Jako body za snahu, ale bavíš se tady s trollem a s trotlem 😅

                    Vyšší šanci na rozumnou diskusi máš když budeš mluvit do zdi. 

                    • Jack1947

                      Reakce na příspěvek:

                      Za to ty se taky moc nezabavíš, nebo rozumíš tomu nějak lépe ? to že se ti názor nelíbí ještě neznamená že se jedná o trotla!

                  • Jack1947

                    Reakce na příspěvek:

                    No jasně, to byl jenom příklad toho vývoje za největší vývoj v oblasti DX považuji DX10 možná se to podobné stane s dx20 kdoví... jenže to si ještě počkáme heh 😬

                    • Taronyu

                      Reakce na příspěvek:

                      Možno to nebude až tak prevratné, ale ja som rád aj za to. Vždy keď som v minulosti sledoval tie renderované filmečky, tak som si hovoril, že raz to takto bude vyzerať v real time. No a toto je o krôčik bližšie k tomu. I keď ja to na svojom monitore tak skoro aj tak neuvidím 😬

  • TheGGG

    je čas vyhodit archaické gtx 1070/gtx1080, které stejně již nic nerozjedou a nakoupit za stovky dolarů gtx 20xx, v místnostech bude větší tma a odrazy na autech budou větší a to se vyplatí soudruzi z nvidie...

    • Blue.Shark

      Když někdo chce realistickou grafiku, něco to holt bude stát...

      • i586

        On nemluvil o větším realismu, ale o větší tmě a odrazech. Asi si toho odborníka špatně pochopil.😂

      • skaven

        PRESNE TAK!

        dufam, ze si tie karty kupi cim viac ludi, aby sa RT dostal do 5tich rokov aj medzi nas ostatnych, ktori nechcu za gpu platit 700-800€


  • Lukyz

    Konečně nějaký posun, mám radost a jsme zvědavej na testy. Teď počkat 2-3 roky až spadnou ceny a ustálí se nereferenční modely a bude se nakupovat 🤗

    • TheGGG

      a v tu dobu již vyjde gtx 3080 s nějakým novým hyper "přelomovým" bs a stejně ti gtx 20xx budou na houno...

      • Firingo

        Naprostý souhlas, za 3 roky tu bude nějaká další přelomová generace a může čekat zas další 3 roky až spadne cena a takhle pěkně dokolečka :D 

  • sukovf

    Nejde ani tak o cenu - schopný člověk si na tu kartu jednoduše vydělá a nebude to řešit, ale RT v současnosti použitelné implementaci je jednoduše k ničemu. Dokud nebude takto renderovaná komplet celá scéna (ještě HODNĚ dlouho nebude), dostaneme jen pár efektů, které v zápalu boje beztak přehlédneme.

  • BoB.2

    A ku*a, a ku*a, a kur*a.

  • Když se o RT  v minulosti bavilo, tak každý říkal jaká je to super věc, jenže HW to nestíhá. Teď když s nějakou podporou pro RT vyšla NV, tak mne zaráží, jak to někdo bagatelizuje či snad říká, že je to zbytečné, že rasterizace to zvládne taky. Dodnes si vzpomínám na demonstraci RT v  Quaka III Arena, jak prohlédl.  Osobně doufám, že v tom budou pokračovat a nedopadne to jako s tesselací.

    Teď ještě ty testy, zejména výkon spotřeba s/bez RT, kvalita DLSS, bude to zajímavé. Při skoku z 16 nm na 12 nm výrobu jsem žádné výkonové zázraky neočekával, to přijde až s 7 nm, zvlášť když nárůst velikosti čipu je spíše kvůli RT a tensor jednotkám, ale třeba překvapí. 

    Čipy jsou větší, paměti dražší, ale cena grafik mi přijde opravdu vysoká. Jsem zvědav, kolik bude stát 2060, zda bude GTX či RTX a na velikost paměti. Doufám že to zase nebude jen na těch 6 GB, byť zatím uvedené karty nasvědčují, že s velikostí paměti a sběrnicí asi hýbat nebudou.

  • KREI

    Myslím že v článku chybí jedna zásadní informace a to že RTX neznamená mermomocí Ray Tracing, je to Ray Tracing a DLSS, tím pádem to že titul podporuje RTX vždy NEZNAMENÁ, ze podporuje Ray Tracing, jsou zde tři varianty:

    a) Podporuje Ray Tracing a DLSS

    b) Podporuje jen Ray Tracing

    c) Podporuje jen DLSS

    Tzn ze když Nvidia ukazovala všechny ty tituly co budou podporovat RTX, nebylo tím na mysli reálné světlo, například u PUBG už je jasné že to je jen DLSS a ne Ray Tracing... Což případného kupce může trochu překvapit.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit