Přejít na výpis diskuzí
Nový Unreal Tournament je nepopsaná kniha, kterou napíše komunita
15.5.2014 | Ladislav Loukota
30 příspěvků
-
Doufám, že autoři se budou držet původního ,,Unreal Tournament" z roku 1999 (tzv. GOTY edition)...skvělá hratelnost, skvělé mapy, mody, kdyby jen vylepšili engine a tvar zbraní a mapy nechali stejné, hru bych 100% koupil :-), nejlepší mapa v CTF - Lava Giant, no a konečný boss alias XAN... ,,Iam the Alpha and Omega" ...rpostě TOP .-)
-
Meli by z toho udelat UT2k4 s modernejsi grafikou a jsem spokojeny. ONS a DM mody tam byly naprosto skvele odladene, chovani vozitek a vubec dynamika celeho souboje pusobila vyborne, cistokrevna zabava. Delka 1 vs 1 souboje byla primerena, zadny BF4 style, tj. spawn - sniper headshot - dead - spawn - killed by explosives - spawn ...
Jo a mohli by vratit stejny styl double click DODGING jako byl ve 2004, tam fungoval vyborne... jako v jedinem UT. -
Pro fanoušky hudby z prvního UT mám dobrou zprávu. Původní hlavní tvurci hudby k UT Alexander Brandon a Michiel van den Bos projevili na základě podnětu od fanoušků zájem se k projektu připojit. Více na fóru zde https://forums.unrealengine.com/showthread.php?4828-Music-%28Original-Unreal-UT-Composer%29
-
-
no Peter Hajba by se taky mohl pridat. Razorback byla taky jedna z tech tezko zapomenutelnych.
tak a Michiel rika mluvil i s Kevinem Rieplem, a ten pry ma taky zajem: https://forums.unrealengine.com/showthread.php?4828-Music-%28Original-Unreal-UT-Composer%29&p=42109&viewfull=1#post42109 -
Paráda. Hudbu z prvního UT už z paměti asi nikdy nevymažu :)
-
-
Já taky plus první Unreal a Deus Ex (rovněž hudba od těch samých týpků).
-
-
-
Mělo by to být uživatelsky jednoduché aby si to mohl zkusit opravdu každý. Něco jako lego skládačka
-
copak ted je skoro každa strilecka unreal
-
Jako jsem docela aktivní na fóru, a i když je tam hodně balastu, tak se modi snaží a tahají z toho dobré nápady. Už je tam návrh prototypu pohybu, kterej z části vznikl z nápadu jednoho hráče.
-
Když se rekne komunita, tak me spis beha mraz po zadech. Staci se rozhlednout tady na games, a clovek ma docela predstavu co takova ,,komunita,, dokaze..
-
Jsem zvědavý, co z toho (ne)vyleze...nicméně skvělý přístup a otevřenost ke komunitě...
-
V prvom rade iD Software uz ani v podstate neexistuje, minimalne nie tak ako sme ho poznali. Teraz sa to skor vola IDmax alebo iDzemax, mozno BethID ?
A co sa tyka UT, mam z toho uz od zaciatku zmiesane pocity. Neviem preco panuje take presvedcenie ze z komunity vypadane nieco pouzitelne a hratelne. Ked si pozrieme kolko hracov nejaku hru hra a kolko k danej hre spravilo kvalitny mod, tak to su obrovske nepomery. Ostatne aj spetne k tym rozsirenejsim FPSkam kolko vzniklo zaujimavych a dlho hranych modov ? viac ako desiatky to nebudu. A ak to nenechaju uplne na komunitu, co podla clanku nenechaju, tak to zasa bude selekcia akurat ze oni nebudu mat ziadnu pracu s tvrobou len budu brat percenta (co je ok a legitimne len potom nechapem tie PR keci naokolo). A tiez mi pride utopisticke ako sa chcu zavdacit kazdemu, to nejde. Aby to nakoniec nedopadlo ako finale Mass Effectu 3, budu vsetko menit len preto ze bude najaka cast hlasno vykrikovat. -
-
kazdy hrac nemusi delat mody. staci jen par. pamatujes si dobu HL1? pokub by novy UT1 ziskal stejny status pokud jde o mody tak je to za vodou. sice se presune platba za samostatnou hru na samotny obsah od jinych lidi, ale po pravde to beru jako ferovejsi model. navic to bude dobra motivace k tvorbe vice modu.
predstava, ze bych se zase dostal do doby Natural Selection 1, The Specialists, Research & Development, Sven Co-Op, Action Half-Life, The Ship, Pirates, Vikings & Knights atd. tak by mi to stacilo. ty mody samotne za nejaky dolar rozhodne staly a ted by se penize dostaly autorum. nastesti si spousta z nich pak udelala dobrou karieru...
nakonec bych nadhodil spise opacnou otazku: jaky obchodni model multiplayerove arenove strilecky by si navrhoval pro moderni hrace, aby se zaplatil? f2p veci vypadaji jako jedine zivota schopne (i kdyz to typicky konci horce) a to kvuli tomu jak jsou uzavrene a rozbiji se "docasne" hra aby se novy balicek blbosti lepe prodaval. tohle riziko anoncovaneho obchodniho modelu UT nehrozi. -
-
To je aj nerealne aby kazdy robil mody, ani na to kazdy nema. Ja si dobre pametam dobu HL1 aj Dooma aj este starsich titulov, ale prave ku kazdej takejto znamej hre vyslo ,fakt kvalitnych modov, v jdnotkach maximalne (pri tych popularnejsich) v desiatkach kusov. A nehovoriac ze tie mody su kolkokrat vyrazne odlisne. Neni moc jasne kde alebo ako to chce Epic ukocirovat, kde nakresli ciaru. Ked da takto volnu ruku tak bude z toho len chaos. Este dalsia vec, dovolim si tvrdit ze v dnesnej dobe by uz napriklad taky Counter Strike nevznikol. Ostatne ani za posledne roky ziaden vecsi a znamejsi mod nevznikol. Ked uz tak je to vecisnou prekopavanie existujucich do novsej verzie enginu/hry. A dovod je jednoduchy, zatial co do doom2 dokazal "nakreslit" level skoro hocikto a do HL1 to stale bolo docela jednoduche, dnes ani ked su uz nastroje vyspelejsie je to radovo komplikovanejsie spravit level a nie este mod. Iste zlepit nejaku mapu z odadnych assetov sa da, ale toho bude kvantum a vecsinou to niesu mapy z ktorych by sa clovek posadil na zadok.
A aky obchodny model? Ja som asi stara skola ale radsej zaplatim nejaku koncovu cenu za hotovy produkt kde je podpis tvorcov ale aj beru aspon aku taku zodpovednost za dielo. Iste potom ked si dana hra spravi meno, nech podporuju komunitu a povedzme spravia nejaky obchod na addony a podobne. Ale ten dnesny odrbavaci pristup splocnosti s roznymi f2p modelmi, monetiazacia kde sa plati aj za uprdnutie a hrac je len metrika v statistike pre generovanie zisku, To uz neni o hre a zabave. -
-
hele to uz je na delsi debatu, tak se uz vyjadrim jen k druhemu odstavci. ja chapu jak to myslis, ale problem je, ze placene arenove strilecky dnes moc netahnout, protoze se spousta lidi boji, ze dostanou na prd*l. mas trochu jinou populaci hraci. bojim se, ze by ve starem modelu novy UT nemel sanci vzniknout.
jinak f2p taky nemam vubec rad, protoze to cloveka, ktery si jen chce uzit hru kvatlitne, stoji ve vysledku vic, nez standardne placena hra. a mnozi vyvojari jdou jeste dal a naschval tu hru platicim lidem jeste vice prasi aby platili jeste vice. -
-
Nuz ano i nie. Nejak nechapem managerov ktory rozhodouju o trendoch. V dnesnej dobe sa nejak nesie trend ze pride novinka, na nu naskoci cast populacie a to co bolo doteraz, respektive populacia ktora pouzivala doterajsiu technologiu bud premigrovala alebo okamzite skapala, asi.
Stale je dost hracov ktory si chcu zahrat FPSku zo starej skoly, klasickeho "arena" stylu. Ano tym ze masa sa presunula inam, neni to uz hlavny prud a urcite nebude schopna tato cast hracov uzivit niekolko AAA hier a teamov, ale to neznamena ze neuzivi jednu, dve kvalitne hry. Ostatne staci sa pozriet na doterajsi uspech Warhorse s Deliverance. Tiez vydavatelia mali pocit ze konzole/PC su mimo a jedine co pojde budu tablety, RPG bez magie no way a podobne. Tak isto prakticky vykapali vesmirne simulacie a Star Citizen je ako monzunovy dazd po suchom obdobi.
Dnes ak si chcem zahrat arena style FPS tak komercny titul uz asi neni ziaden ktory by bol pri zivote a podporovany - UT v podstate skoncil, Quake Live tak isto, Painkiller je este mrtvejsi nez tieto dva. A vsetko su to inak stare hry ktore proste pretrvali. -
-
tak s czlukasem docela souhlasim, ze UT je v nejlepsi pozici ozivit zajem o tenhle zanr. z her, ktere se o to pokousely v mezidobi viz treba Warsow, Nexuiz nebo Xonotic.
-
Jediný kdo může oživit žánr je zavedená značka. Quake 4 a UT3 zemřeli na velkých HW nárocích a na nepřehledné grafice a konzolifikaci. iD už na Quake sere, takže tam se oživení nedočkáme, ale UT by právě mohlo vlít novou krev do źil arena FPS.
A to, že se to nehraje, neznamená, že to lidi nechtějí. Prostě Q4 a UT3 vyšli na zahlcený trh, jenže teď je na trhu pouze CoD a BF a jiné podobné střílečky, takže je ideální doba na návrat. -
Iste nizka konkurencia len pomaha, ale ludia proste chcu hrat nieco nove. Jasne aj dnes sa da v pohode zahrat UT, ci uz s botmi (ktory su stale celkom pouzitelny) alebo aj sem tam najist nejakeho hraca, ale proste vydiet ze to uz neni podporovany titul a uz ma svoje najlepsie roky za sebou (a teraz to ani nemyslim po grafickej stranke). Ja som osobne moc pokusov o obnovenie klasickych arena FPSsiek moc v poslednej dobe nezaznamenal. Bud tu bezi styl BF, CoD (realne prostredia a kvazi realisticke spracovanie) alebo potom rozne akcne hry z 3tieho pohladu (zastupca povedzme GoW).
Ono za tu situaciu mozu vyvojari/vydavatelia sami. Bud donekonecna sa zmykaju zname znacky, ktore navyse vydavaju kazdy rok (coho sa samozrejme ludia rychlo nasytia) alebo potom vydavaju rozne zlataniny podla toho ako sa hybu trendy.
Ono staci sa pozriet kde je teraz trh s RTS hrami. V polke a koncom 90tych rokov kazdy skoro robil real time strategiu, co bolo samozrejme nerealne aby trh uzivil tolko titulov. A dnes ? Sa to vycistilo (az trochu moc) a mame tu par velkych titulov ktore prezili a drzia sa. Osobne si myslim ze este zopar by sa uzivilo, tak isto tahovych strategii len teraz su pripo*raty vydavatelia na jednej strane a na druhej chcu zisky od 10mil predanich kusov vyssie. -
ja vim, ale pokud jde o star citizen atp. (freespace, xwing, wing commander) tak tu nic odpovidajiciho typu nebylo. jen se to par her snazilo predstirat. pokusy o obnoveni arenovych strilecek tu byly a moc neuspely. UT4 muze dobre otestovat jak moc to lidi doopravdy chteji. to je ze zdarma, to ze jde, dle jejich slov, vytvorit poctive UT tomu jenom nahrava. pokud UT4 s necim takovym uspeje tak mozna to ozivi zajem o cely zanr.
-
Kdyz si koupis na gogu UT,tak multak neni problem. Jeste se mi nestalo,ze bych nenasel spoluhrace. Pravda serveru je pomalu,vzdycky dostanu naklep ale co, stejne si rad zahraju. A ne pro vyhru ale pro samotnou hru,ktera me bavi a o to prece jde.
-
-
-
Tys to ale špatně pochopil.
Jádro UT dělá Epic a jen si bere připomínky a nápady od hráćů.
To co bude placené nejsou módy jak je znáš z jiných her (kompletní překopání), ale mutátory, které dokáže splácat každej (třeba zvýšení rychlosti hry) a herní typy, jako třeba VCTF, nebo XMP.
Dále pak budou placené mapy a skiny, které taky tvoří hodně lidí.
Jádro bude ale stále UT. Nebudou módy, které z toho udělají CS.
A obchodní model je takový, že udělají hru zdarma, a všichni modeŕi se naučí dělat s Unreal Enginem. Když pak budou chtít dělat vlastní hru, zaplatí si Unreal Engine. To není žádné odrbávání hráčů. Neude žádné premium, ani VIP, prosté budeš hrát zdarma. -
-
Ale ja to uplne chapem lenze jedna vec je co sme my z toho pochopili druha co si planuje Epic a nakoniec ako to cele dopadne sa uvidi. Ich pohlad je celkom jasny, spravia zaklad, platformu - UT, tj egine, fyzika, nejake tie klasicke mody (ctf,deathmatch, teamplay a mozno zopar dalsich z UT), zakladne assety a zopar map (predpokladam ze prerobia klasky z UT ako Facing Worlds alebo Lava Giant a tym kretivna stranka zo strany Epicu zhasne. No a potom cakaju ze ludia z inetu zacnu robit skiny, zbrane, mensie mody (mutatory zo stareho UT,cize skor len mensie zmeny v pravidlach,hratelnosti) az po total conversion. A tam si budu uctovat nejake percento z ceny. Pre nich je to vyhodne lebo jednak budu nieco zarabat, vytvaraju si komunitu a meno a tak isto to mozno casom previazu z planovanym asset storom pre Unreal Engine - nejaky hrac spravi vybornu zbran tak ju moze rovno pradavat aj na aset store pre Unreal Engine (v podstate potrebuju dobehnut naskok Unity Asset storu). Lenze ako to dopadne to sa uvidi.
A prave naopak ani by som sa nedivil keby vznikly alebo minimalne sa preportovali aj nejake velke modifikacie (True Combat, Project Reality a podobne z inych hier/enginov) ak samotny zaklad bude dostatocne dobry a flexibilny. A vyhoda pre teamy bude ze maju vyspelu technologiu, slusnu dokumentaciu a zazemie a ked to Epic dotiahne tak vlastne aj vyriesenu distribuciu. Moze to kludne dopadnut aj tak ze hrac si nainstaluje vanilla UT a ked bude chciet si zahrat nieco z 2 WW tak si stiahne Day of Defeat mod, ak bude chciet nejaku realnu combat simulaciu tak si stiahne iny mod a podobne. Ale ja to az tak ruzovo nevidim -
-
ja v toto doufam. samozrejme nevime jak to dopadne, ale o cem se muzeme bavit jsou ty plany. jestli jsou ok, tak pak dobre. jinak s tebou souhlasim.
-
-
ja to chapu tak, ze muzou. bylo by divne, kdyby sis nemohl pridavat assety.
-
-
Zase to by si Epic sral sám sobě do huby, protože místo těch konverzí můžou vydat ti vývojáři celou hru, a z toho má Epic víc peněz.
-
nemam ten dojem, opravdu ne. ja cekam mody typu Tactical Ops, Air Buccaneers atd.
-
Nejde o assety, ale o kompletní předělání gameplaye. Jakože v tom módu by nešly hrát původní mapy a používat původní mutátory. Něco jako Red Orchestra pro UT2004.
Jako neříkám, že nevzniknou, to samozřejmě nemůžu vědět, ale není to to primární.
-
-
-
-
-
-
aby z toho nevyliezol F2P hajzlák...
-
-
cetl jsi jak bude vypadat ten obchodni model? kdyz vezmes v uvahu, ze do vyvoje pridali komunitu, tak pokud by k tomu pristupovali jako ke standardnimu f2p, ze kteryho by meli prachy jen oni a bylo by to naschval blby f2p, tak by je lidi, kteri pomahali s vyvojem, zlyncovali.
jejich obchodni model spis pripomina steam, pokud by steam byl i engine s nejakou zakladni hrou a ne jen proste obchod. z toho tezko udelas f2p.
-