Přejít na výpis diskuzí

Nový VR headset Vive Cosmos konečně přináší sledování pohybu bez majáků

17.9.2019 21:28
Jiří Svák 20 příspěvků

Osobně mám k VR na PC dvě výhrady netechnického rázu: překážející kabeláž, která spojuje headset s počítačem, a nutnost rozmístění a kalibrace polohovacích majáků. Zatímco první z výtek je od nástupu HTC Vive Pro už řešitelná pomocí bezdrátového adaptéru WiGig (ač velmi drahého), druhá výtka až doteď...

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Jack1947

    DOkud to bude stát kolik stojí + bude potřeba pc které stejně nepomůže s nějakým dobrým převedením je to stále jen v hooodně velkých plenkách.

    To ještě bude trvat a jestli to využití pro běžného hráče vůbec bude čím dál tím více se to přiklání k čemukoliv jinému než pořádnému hraní.

  • Zaho

    Jaký má smysl pro počítačového hráče se víc přiblížit k realitě?

    Netoužím šermovat, když chci hrát středověkou akční hru, netoužím točit volantem a šlapat na pedály u závodní hry a nepotřebuju držet v ruce zbraň abych mohl střílet atd.

    Hraju na počítači, když si budu chtít řídit auto, sednu do auta a projedu se.

    VR hezky vypadá, ale není praktické.

    • Taronyu

      A určite si aj v reálnom živote sadneš do vesmírnej lode a preletíš sa galaxiou, však?

    • Ilusiveman

      Ale není to zle pro všechny. 


      Ja koupil "nejvíc sh*t" verzi k PS jen tak z hecu a jasně, objektivně to asi zatím tolik srandy za ten set za 6ku neposkytlo, ale má to něco do sebe a určitě počítám jednou s pořádnou VR místnosti. Čistě na základě mého testování těch několika her a zjištěni, že sem tam to má něco do sebe. 


  • Zaho

    Každý kdo hraje počítačové hry ví, že VR je kravina.

    Na 5 minut fajn zážitek, ale hrát hru se s tím nedá.

    • Ilusiveman

      To je nějaká nemoc, se automaticky vyjadřovat v množném čísle, či rovnou slovy "každéj", když chci někde sdělit nazor? 

      Vždyť to je úplně nesmysl, předpokládat  takovej přehled. Skoro jako bůh, nebo tak něco. 

      • Zaho

        Jo trochu jsem provokoval a čekal na reakce.

        • Taronyu

          Tak trochu si použil argumentačný klam :)

    • TIRsk

      To moze povedat len ten co nikdy poriadne na VR nehral.

      "Poriadne" znamena odskudat aspon 10 hier a samozrejme rozneho razenia.

      Mam Vive Pro a hram na tom kazdy den.

      Sportove hry su naozaj dokonale a este ked mate aspon 4mx3m priestor.

      Taktiez sa daju pozerat 3D filmy a ehm aj tie speciaalne 4K  3D 180° POV 18+ :D 

      Kazdy si najde svoje, je to (temna) buducnost.

    • Row

      copak, blinkas? ... nedovedu si predstavit hrat letecky simulatory, auta atp. uz na necem jinym takze tvymi slovy "kadzy kdo hraje pocitacove hry vi, ze VR ma svoje opodstatneni" a to jsem zminil jen zlomek toho co se na tom da dobre hrat a stoji to za to

    • několik let dohrávam všechny ačkovy tituly co vyjdou at pc nebo ps měl sem ps vr tam musim uznat že hratelny nebylo skoro nic  kuli směšnému rozlíšení ,  tědka  mám htc vive a her na to je važně hodně a těch plnohodnotnejch sice mín ae rozhodne je to užasnej zažítek (fallout 4  , Skyrim , doom , arizona sunschine , všechny díly serious sama , payday 2 atd..)

      tydle hry sem si užil ve vrku uplně jinym rozměrem než se to da klasicky nad všema jsem ztravil x hodin , konkretně ve skyrimu sem ve VRKu zvladnul jednou i 14 hodin vkuse

      ačkoli plnohodnotnejch titulů je mín rozhodne to za to stojí  po koupě VRka sem několik měsicu žadnou klasickou hru nezapnul ...


      Osobně sem velmi  žvedavej na inside out tracking v porovnaní s klasickým valve trackingem

      funkce externiho snímaní  s external padem je dost nevymyšlená jelikož sním nefungujou nové ovladače a veškterá inovativita jde stranou z5 ke starému vivu

      • Ghost47

        U těch stříleček nevím, na Riftu to mívá místama problémy (když simuluješ pušku nebo luk a ovladače jsou v zákrytu za sebou nebo moc blízko headsetu). Na simulátory jako DCS, Assetto Corsa nebo Dirt je to super, jeden kabel do počítače a to je všechno. Akorát je potřeba v místnosti dostatek světla, aby se kamery měly čeho chytnout.

  • Zajimavy clanek a terminologie. Kazdopadne inside-out tracking je tu uz hodne dlouho a neni to zadna novinka. Tenhle headset neprinasi nic noveho a revolucniho. Radsi bych si koupil za polovocni cenu oculus rift s nebo mnohem lepsi valve index.

    • Ghost47

      Rift je o něco víc než za půlku a nemá HW nastavení IPD (takže pokud máš oči moc blízko nebo moc daleko od sebe, nedostaneš z něj ostrý obraz). Plus si u Vive Cosmos připlácíš za vyšší rozlišení.

      Index je dalších 15 tisíc navrch a třeba na simulátory je zbytečný, stejně držím v ruce volant nebo knipl a sledování prstů nepotřebuju.

      • Mate pravdu, ze cosmos bude asi lepsi nez oculus rift s, ale pomer cena/vykon bude vyrazne na strane riftu.

        Co se tyce indexu, tak rozdil v cene za cely vr kit bude nejakych 280,- euro (7300,- kc), ale pokud hrajete hlavne simulatory, staci vam z indexu jenom bryle + 1 base station za 700,- euro, coz je o 100,- euro levnejsi nez cosmos.

      • Coffin.Corner

        No nevim, zrovna v DCSku, u moderních mašin, kde na HOTAS nemáš šanci všechno namapovat, je viditelnost klávesnice zásadní. 

        • Ghost47

          Sledování prstů na Indexu je trošku jiná věc... mám ovladač, ten mi drží popruhem na ruce a snímá, jak hýbu prstama (takže nejde rychle přeskakovat mezi ovladačem a HOTAS). To už je lepší klasický ovladač z Riftu položený vedle, jenom po něm hrábnu a můžu mačkat tlačítka na MFD a další věci, co si na HOTAS nenamapuju.

          Pustit do helmy obraz z kamer by headsety s inside-out trackingem měly umět, na Riftu S to funguje.

  • Row

    Jestli je to 700 babek za kompletni reseni, tedy vcetne ovladacu a zjevne bez nutnosti dalsiho HW jako jsou majaky nebo pozustatky predchoziho modelu jako to melo Vive pro, tak uz to bratru neni tak brutalni cena.

    Jinak co se tyka WiGig, tak spis nez vysoka cena by mi tam vadilo to enormni mnozstvi ztratoveho tepla ktere a) znamena neefektivne vyuzitou kapacitu baterii b) indikuje brutalni vyzarozvaci vykon v EM spektru, se kterym tak nejak nejsem vubec komfortni vzhledem k tomu ze to ma clovek na hlave (to uz muzu jit strcit hlavu do mikrovlnky) :-/

    • V evrope ma stat 800 euro a potrebujes k tomu PC. Puvodne to melo nejak fungovat s telefonem, ale ted o tom neni nikde zminka.

      • Row

        Tak pokud se mame bavit o serioznim hrani ve VR tak je k tomu (dostatecne vykone) PC samozrejmosti... kdyz si ale vezmes co stalo si koupit Vive Pro tak je to razantni zlevneni oproti tehdy tusim v zasade 1100 USD pokud si nemel puvodni Vive

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit