Přejít na výpis diskuzí

Nový Xbox nebude mít exkluzivní hry. Po první dva roky bude vše kompatibilní s Xboxem One

13.1.2020 12:03
Patrik Hajda   28 příspěvků

V redakci máme na bitvu PlayStationu a Xboxu docela jednotný názor – Microsoft potřebuje exkluzivní hry. Ty jsou v případě Sony důvodem, proč máme jejich konzoli. Nechceme přeci přijít o ty nejlepší hry své doby, ať už jde o God of War, Spider-Mana, The Last of Us, nebo třeba Bloodborne. Doufali jsme,...

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Kaschul

    Proč by se měl Microsoft snažit porazit Sony v počtu prodaných konzolí? Prodej konzole je stejně, hlavně v prvních letech, ztrátový. Microsoft chce prodávat hlavně hry a může mu být jedno jestli na Xbox, PC, mobilu nebo klidně třeba i na Playstation.

    • moody

      Presne tak, Sony je prodejce hardwaru a potrebuji software (exluzivni hry), aby ho prodali. MS je prodejce softwaru (at uz windows nebo hry jejich studii) a xbox je jen doplnek, kde ho prodavat.

  • Jestli krome cyberpunku vyjde na ps4 i nova upirska maskarada a last of us2, tak se obavam, ze k nakupu nove konzole nebudu mit par let duvod :-)))

  • Osobně mi připadá, že článek zbytečně špiní nový Xbox. To že budou vycházet nové hry jak na starý Xbox One, tak i na nový Xbox Series X je náhodou výborná zpráva - beru to spíše jako plus než mínus. Alespoň vám nutně nenutí si kupovat nové železo jen kvůli nové hře. Na druhou stranu nová konzole zase není nijak velká investice v porovnání s dnešními cenami za všechno - to je jako stěžovat si dneska, že televize jsou drahé... Je pravda, že Sony o něco málo vede s exkluzivitami , ale Xbox to hodně dohání nejen nakoupenými studii, ale i službami...Když si zpětně vzpomínám, PS3 jsem si kupoval především kvůli Last Of US a Heavy Rain (mám rád příběhovky :) )Last of Us byla pro mě hodně průměrná hra bez inovativních herních prvků a Heavy Rain mě zklamalo B-čkovým příběhem, s předvídatelným koncem...Ale abych nebyl tolik kritický, God of War se na PS4 hodně povedl :)

  • moody

    Tak za tohle MS tleskam.

    Nove konzole si stejne kupuji jen harcore hraci, ale spoustu casual hracu a majitelu PS4 nebude hned investovat do nove konzole, takze Sony velke mnozstvi z tech 100 milionu majitelu proste odstrihne. Strategie "muzes si zahrat Halo Infite, ale pojud ho chces rychlejsi a hezci, kup si XsX" je mi urcite sympatictejsi.

    • Derp_1337

      To jsi nějaký zaměstnanec Micro$oftu, že ty tu píšeš tuhle marketingovou dezinformaci?? A nebo jsi prostě zaspal/ignoroval veškeré předchozí informace o nových konzolích a nevíš o čem mluvíš?


      Sony dávno oznámilo, že hry z PS4 taky pojedou na PS5. Microsoftu nezbylo nic jiného než to udělat taky, jinak by hráčcská komunita zanevřela na novou konzoli.

      Chápeš to?? Microsoft pouze kopíruje strategii Sony!

      • moody

        lol, zkuste se zamyslet jeste radsi dvakrat

        nejde o to ze hry z ps4 pojedou na ps5...ale aby ty z ps5 jely na ps4, tohle udela microsoft...think again

        • Derp_1337

          A ty si myslíš, že Sony to udělá jinak?? Sony to udělá stejně.

          Už to tak udělali při přechodu z PS3 na PS4. Po vydání PS4 první roky většina her vycházela zároveň i pro PS3! Akurát Sony nikomu nic nediktovala, ale nechala na samotných vývojářých, jestli chcou vyvinout verzi i pro starší PS3. Vývojáři to samozřejmě první roky dělala, protože to byl nezanedbatelný trh.


          V zásadě jde o to, že Sony to rozhodnutí nechává na jednotlivých vývojářích. Zatímco dle tiskové zprávy MS to vypadá, že oni centrálně naplánují vydávání her současně pro obě konzole po 2 roky a pak MS odstřihne Xbox One.

          • moody

            sony to udela jinak, zkuste si obcas neco presict.

            jinak mate pravdu, killzone sjafow fall nebo uncharted 4 byli na ps3 fakt super...boze, nemam dost jidla pro trolly, sbohem

            • Derp_1337

              Jo, pár her vyjde exluzivně pro novou konzoli PS5, ale v dohledné době o ničem nevím. Aspoň v roce 2020 o ničem očekávaném nevím. To přijde až časem, až se posune vývojový cyklus her dál. Podobně jako u MS.


              A co ti vadí na PS3 verzi Uncharted nebo Killzone SF?? Samozřejmě ti hry vypadali na starých konzolích hrozně, ale někomu to prostě stačilo.

              Možná to pro tebe bude překvapení, ale někteří lidé se spokojili se zastaralou konzolí PS3 nebo X360 a prostě nechtěli utrácet 10-13 tisíc za novou konzoli. Dodnes ještě fungují bazarové prodejny se starýma hrama a pořád to někdo kupuje a hraje. Prostě jim to stačí.

              • moody

                Reakce na příspěvek:

                to byla ironie, launchovka shafow fall na ps3 nikdy nevysla, ani uncharted 4. a stejne tak nevyjde treba podle jasona schreiera (uznavany novinar kotaku) ani zadna exluzivita z ps5 na ps4. nemate znalosti a ja nemam cas, jdete cist nejake clanky misto diskuze.

                • Derp_1337

                  Reakce na příspěvek:

                  Možná to byla ironie, ale jiné hry vyšly na PS3. I dnes se najdou lidé, co chodí do obchodů s bazarovým prodejem her (třeba JRC) a pořád nakupují a hrají ty staré hry.

  • To je presne ten duvod, proc jsem dal pri vyberu sve prvni konzole prednost PS4 pro pred vykonejsim a lepe vybavenym Xbox one X. Jestli mam hrat multiplatformy, radeji zainvestuju do noveho pc. Ten 7 let stary notebook uz je hrozny krap....

  • victor

    Zastávám názor , že nevidím důvod proč mít Xbox když stejnou hru si rozjedou i na PC . Na druhou stranu proč mít gamepass , když by PC bylo vynecháno ? 

    Microsoft baží po předplatném a při současných cenách naláká dost oveček , kterým nebude minimální počet exkluzivit na Xboxu proti srsti ....

  • > Doufali jsme, že nadcházející generace konzolí nám dá důvod, proč investovat do Xboxu


    Nepřestává mě překvapovat, jak těžce redakce Games.cz podporuje proti-spotřebitelské chování (nejen zde, i ve Fight Clubech). Každá úspěšná exkluzivita je výhra pro prodejce a prohra pro zákazníka (protože je nucen koupit více systémů, pokud si je vážně chce zahrát). Microsoftu by se mělo zatleskat že se pro jednou chová vstřícně ke spotřebiteli. Samozřejmě že by mohli mít silnější pozici, kdyby si zaplatili dobré exkluzivity, nejsou blbí. Ale nedělají to a my můžeme jenom doufat, že se trh vyvine tímto směrem. Že se bude soutěžit kvalitou hardwaru, softwaru a služeb, a ne tím, kdo umí zaplatit exkluzivitu větší značky. To by ale v tom musela být podpora novinářů, kterou fakt nevidím, ačkoliv je to v zájmu nás všech.

    • Spotrebitel sice jsem, ale kvalita exkluzivnich titulu (pro me prevazne 1st party hry od Sony) v naproste vetsine pripadu prevysuje veskerou multiplatformni produkci (cest vyjimkam) a malokdy mam problem takove hry dohrat, spis u nich vykysnu dlouhe hodiny najednou. 

      To neznamena, ze bych nechtel, aby vyvojari hry na vice platforem nevydavali, ale realita je proste takova, ze ty dopady tam jsou a i kdyz jsou dnes konzole na x86 architekture, stale tam ty zvysene naroky na vyvojare jsou, takze budu vzdycky plne respektovat rozhodnuti zamerit se na jednu platformu poradne.

      To, ze zaplatim vic, je pro me mene podstatne nez to, ze je vetsi sance ze zazitek bude kvalitnejsi.

    • TheGGG

      soutěžit v kvalitě HW a SW? To známe, takže nejlépe, aby vycházely jen neoptimalizované extrémě náročné multiplatformní hry, které si bude moci užít jen malá elitní skupina PC master race.... kdepak kdepak, díky bohu za sony, čím více exklusivit, tím líp. U exklusivity alespoň vím, že ji hraji v takové kvalitě jakou tvůrci chtěli. Vždy budu podporovat výrobce konzolí, který dodržuje věrnost k zákazníkům a tedy EXKLUSIVITU!!!!!! svých her.

      Těším se až si exklusivně tento rok zahraji THE LAST OF US 2 A GHOST OF TSUSHIMA. Díky SONY

    • Broecz

      Přínos exkluzivit je pro hráče především v maximálním odladění pro danou konzoli. Třeba takové Last of Us vypadalo i na PS3 skvěle a přitom běželo na hardwaru, na kterém by měl i microsoft Office problémy. Navíc se třeba Sony nebojí investovat do nových značek a her. Zároveň jsou jedni z mála, kteří stále věří silným příběhovým hrám (hry od Naughty Dog, Horizon Zero Dawn, Detroit, Heavy Rain, ...)  a nebo dají šanci novým konceptům (Death Strending). Jednoduše se nebojí riskovat a v tom je obrovský přínos pro hráče.

      • Femt0

        3.2Ghz 6-jádro by mělo problém s Office? Lol. Teď tu o karkulce. Jediný důvod toho tvého "maximálního odladění" u her typu LoU je fakt, že je to tunel prošpikovaný cutscénama. Nemá to žádnou souvislost s hardwarem, ale s herním designem. Žádná magie se nekoná. Jde o kompromis v gameplayi a svobodě. Slušné PC v té době by tu hru zvládlo taky a v lepší kvalitě.

        • TheGGG

          zase mluvíš úplně z cesty... hra je sice více méně koridor, ale vypadá graficky naprosto úchvatně a ve své době byla dechberoucí, kór s přihlednutím k výkonu PS3. A že jsou tam cutsceny? jak to jako s celou věcí vůbec souvisí? Trochu mimo ne? Cutsceny jsou pro každou příběhovou hru naprosto klíčové, ale když se řeší výkon a HW, tak přítomnost cutscen ve hře není argument... a opět mluvíš o slušném PC, spíš je otázka, jak by to zvládlo PC v ceně PS3, nikoho nezajímá master race a jejich předražené PC za obrovský prachy z kapesného

        • Derp_1337

          A to je jako něco špatného, když hra má tunelový level design??

          Pokud si to myslíš, tak se asi vezeš na marketingové vlně "open world her", kde ti markeťáci podstrčili myšlenku, že hra může být dobrá jenom když je "open world".

        • Broecz

          Problém byl především s pamětí.  Konzole měla jenom 256 MB RAM a k tomu dalších 256 MB VRAM pro grafiku. S tím to sotva poběží Windows XP.

          Jinak někdy nastavené limity podpoří tvůrčího ducha, protože se s nimi musíš kreativním způsobem poprat. Ano, je to i v návrhu herního designu, který se přizpůsobí možnostem a snaží se vytěžit maximum s dostupnými zdroji. 

          Takle magie občas funguje u filmu. Často jsou filmy s malým rozpočtem lepší než jejich nákladnější pokračování. Někdy je prostě lepší třeba monstrum jenom naznačit a pracovat se strachem... ve finále je to lepší, než když běhají po plátně hromady digitálních monster jednoduše proto, aby ukázali, že na to producenti dali peníze. 

          • Femt0

            WinXP mají minimální požadavky 64MB RAM. 256MB je naaaprosto v pohodě, zvlášť pokud optimalizuješ systém (osobně sem je bez problémů používal se 128MB). No a tehdejší Office měl taky jiný nároky, že. Ale to je jedno. Co se týče LoU, tak sem rád, že se chápeme. Gratuluji k relevantní reakci, bez hysterických zavádějících strawman blábolů, které předvedli ti kašpárci nahoře.

            • Broecz

              Taky jsem rád za konstruktivní diskuzi :-)

              Kdysi jsem rozběhal Windows XP se 48 MB RAM čistě jenom proto, abych dokázal, že to jde. Dokonce jsme na něm testoval i náš informační systém, ale k práci to moc nebylo.

              Co se týká nároků MS Office, je potřeba brát v potaz, že Last of Us je z roku 2013 a tehdejší Office 2010 už moc úsporné nebyly (minimální HW požadavky Pentium III; 256 MB RAM). Takže i když si Windows XP rozumě vystačily se 128 MB RAM, pro Office to bylo málo.

              K optimalizaci: doporučuji shlédnout dokument od Naughty Dog a přečíst si nějaké knihy, které se věnují vývoji Last of Us. Nešlo jenom o přizpůsobení v herního designu, ale řešili i takové věci jako stíny (některé byly statické, jiné dynamické), počet objektů a kvalitu textur, optimalizaci pro jednotlivá vlákna CPU a tu jejich superrychlou paměť, kvalitu objektů v dálce, ... . Na spoustu těchto věcí vývojáři na PC prdí nebo je výrazně upozadí, protože jim jednoduše stačí zvýšit minimální hardwarové nároky a nědělat nákladnou optimalizaci.

  • Derp_1337

    M$ si nechce opakovat to fiasco s Xbox One, kdy první dva roky po vydání nové konzole nebylo prakticky co hrát. Navzdory názoru marketingové oddělení těch pár remasterů her z Xbox360 tu konzoli opravdu nemohlo zachránit.

  • uher

    Zajímavé. Čekal bych po tom posledním fiasku, že se tentokrát budou snažit Sony opravdu konkurovat nějakou agresivní strategií a tohle se mi zrovna jako dobrý nápad nezdá...

    • Předpokládám že to je doba kterou potřebují nově nakoupená studia na vydání prvních her. Nehledal bych za tím víc než to, že ten exkluzivní obsah musí teprve vyrobit. Pokud bude cena konzole přijatelná stejně si jí koupí dost lidí díky gamepass vyjde určitě levněji než nákup a provoz stejně výkonného pc. Kbybych neměl rozsáhlé digitální knihovny her na počítači tak by mě nový X box lákal, i ten design se mi líbí, nehledě na to že je velice praktický co se týče chlazení.

    • Z ich strany to je logicke, preco by mali delit svoj trh ? Na PC maju monopol a Xbox One ma stale slusny vykon oproti PS4. MS isiel vzdy cestou otvorenosti co najvacsiemu poctu ludi.

      Xbox nema tolko exkluzivit aby sa mu to oplatilo. Nakupil vela kvalitnych studii a ma opat sancu dohnat Sony pri novej generacii konzol.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit