Přejít na výpis diskuzí

Očekávaný Transport Fever 2 ukazuje záběry z hraní. Rodí se nástupce Transport Tycoonu?

25.11.2019 16:15
Jan Slavík   19 příspěvků

Nový tycoon od Urban Games vychází už za dva týdny. Ode dneška si ho můžete s drobnou slevou předobjednat, k čemuž se vás tvůrci snaží popostrčit pomocí objemné upoutávky. Máte-li chuť na stavitelskou a logistickou cestu od poloviny devatenáctého století až do současnosti, můžete začít chystat pražce.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • "(...)Na pohled to vůbec nevypadá zle. Zejména slibně se jeví individuální
    simulace lidí (i zvířat, mimochodem) v kombinaci s jejich potřebou
    pracovat, nakupovat a cestovat, na což musíte reagovat svou
    infrastrukturou. (...)"

    Ono se to nejeví slibně, ono to totiž už takhle dávno funguje v jedničce.

    • nightborne

      Jasně, ostatně stejně jako v Cities nebo Tropicu, ale to neznamená, že se to zároveň nemůže jevit slibně, ne ;)

    • Což paradoxně taky recenzent na Tiscali nepochopil a hru za to nepřímo zdrbal :-D (ne za tu simulaci. Ale protože mu nedošlo, že když vozí někdam, kde není poptávka, tak mu to nevydělává jak ve starém TT, kde koncový zákazník vždy koupil všechno)

      • Starý TT je až moc jednoduchý. Ve starém TT platí jednoduché pravidlo. Čím dál to je, tím více to vydělá. Stačí hned na začátku hry na jeden konec mapy postavit jedno letiště a na druhý konec mapy letiště druhé, a je vyděláno. Za jeden let splaceny všechny půjčky. To samé se dá říct i o převozu zboží. Hledat co je nejblíž k sobě? Tak to ani náhodou! To moc nesype. Naopak propojit fabriky, co jsou co nejdál od sebe a bum... jeden vlak blbýho dřeva vydělá 10M. V Transport Fever je to o dost náročnější, protože, jak píšete, nemůžete vozit víc, než jaká je poptávka.

      • To je legendární recenze, místo toho aby ji stáhli a přepracovali - přiznali chybu, tak hlava v písku a recenze tu straší pořád, ale zase na druhou stranu to zapadlo mezi povrchními recenzemi odjinud, které to hodnotily podobně. Ale je fakt, že nejslabší bod TF byl tutoriál a když je na recenzi je chvilka tak prostě není čas shánět si info i jinde.

  • Marines
    Videjko je jistě zajímavé a plní úlohu píárka, hra ovšem v jedničceTF nijak nedosahovala kvalit, ze kterých bychom měli upadnout na záda. Jednička TF, byla jen dalším nepříliš povedeným klonem původního Train Fever a Já osobně, byl zklamán, takže k dvojce TF budu již přistupovat více opatrněji a zcela vypustím počáteční nekritické nadšení...!
    • Asi jsme hráli jinou hru. Train Fever bylo spíš tech demo a Transport Fever již solidní hra, kde (a to se dnes u pokračování moc nevidí) vychytali většinu neduhů a osobně mi to jako nástupce TT přijde více než dobré, navíc postupm času to dostalo řadu velkých updatů, které odstranily prakticky vše, co se dalo v recenzích kritizovat. Jediný problém Transport Feveru je, že ho většina recenzentů znalých mechanik TT kolosálně nepochopila. Zejména to, že se musí řídit poptávkou a začít stavět prakticky opačně - od města k továrně a pak k dolům. Lidi jezdí jen tam kam potřebují a umí přestupovat! Typicky MHD -> Vlak -> MHD ; postav jen vlak a proděláš kalhoty. Další plus jsou směrová náměstidla namísto archaických bloků, které bohužel některé hry zase vytáhly (Mashinky, Factorio, Workers&Resources). Docela by mne zajímalo proč konkrétně jsi byl zklamán.

      • Ještě bych vypíchl automatické rozestupy silničních vozidel a tramvají na linkách. Něco podobného je snad jen v OTTD, nicméně, tam je nastavení hodně neohrabané. Tady si vozidla drží relativní rozestupy automaticky.

        • Marines
          Ne, nemyslím, že jsme každý hráli jinou hru, jen nás dělí opačný pohled na hru, kterou někdo miluje, jiný ji nemá rád! Když vyšel Train Fever, bylo to jako zjevení a i když nebyl dokonalý a trpěl mnoha chybami, mne zaujal, proto jsem si okamžitě po vydání koupil zdařile píárkově zvládnutý Transport Fever a co jsem dostal, nepodařený klon Train Fever s mnoha herními bugy a jediný co ve hře bylo navíc, bylo nastavení si opotřebení dopravních strojů. Takže u mne navoněná bída, ale nechci se zbytečně hádat na netu a mohu Vás ujistit, že si Transport Fever 2 také koupím, pořád totiž věřím, že když někdo se jednou splete, podruhé si dá pozor. Jediné co Vám ještě dodám, že si sám určím za kolik si tu hru koupím, i kdybych měl čekat rok....!
          • Tomu moc nerozumím. Transport Fever je prakticky ve všech směrech dokonalejší a odladěnější pokračování Train Feveru. Tam třeba křížení tratí byl docela problém, stavba železničního přejezdu taky nebyla nic na co bych rád vzpomínal a podobně napojování tratí byl šílený pixel hunting. Nechápu v čem je konkrétně Transport horší než Train? Já to vnímám přesně opačně. Poté co vyšel Transport už mám Train v knihovně prakticky zbytečně protože není důvod ho spouštět. Transport ho plně nahradil a překonal. Není to jen o lodích a letadlech - ty stejně prakticky nepoužívám.

            • Marines
              Train Fever byla hra, od který nikdo nic nečekal a přesto překvapila, kdežto píárko TF1 dlouho před vydáním lákalo a můj dopad byl naprosto opačný, než u Trainu. Je to samozřejmě jen můj názor a Vašeho názoru si cením, jelikož vím, že tenhle typ her se moc zrovna nenosí. Já si vlastně už prohřešky a nedokonalosti TF1 pamatuji už matně a dlouho jsem ji ani nehrál a teď dost často proháním mašiny v Railway Empire, takže prosím o paměťovou schovívavost. Novou hru Transport Fever II si koupím, ale až si přečtu pár negativních recenzí a srovnám je s případnými přenosy, prostě budu se tentokrát držet zpět. TFII bude snad tentokrát hra, která positivně překvapí.....
              • Reakce na příspěvek:

                Tak nejprve jsem stáhnul "testovací" verzi a po pár hodinách už jsem to měl v knihovně na Steam. Je to sice TF 1,5 ale vzhledem k tomu, jak se dneska dělají pokračování her, tak jsem rád, že zachovávají funkční základ a i dopravní prostředky z minula + k tomu přidají něco málo a celkově to odladí. Největší tahák jsou modulární stanice (všechny i letiště) a možnost omezit nakládání/vykládání i % podle typu nákladu ve stanici na úrovni linky. Pak je o fous lepší správa dopravních prostředků. Jinak je hra po ekonomické stránce benevolentnější takže přístupnější a recenzenti, kteří to nepochopí to snad znovu nestrhají, protože v kampani je teď tolik poněz, že se snad ani nedá zbankrotovat a továrna přijímá zboží i když zrovna nevyrábí, ale je to zastropované po 100 podle produkce, takže když vyrábí 0-100, přijíma 100 vstupních surovin, pokud začente odebírat a poptávka je vyšší, tak se časem vylepší a po 100 se zvedá poptávka po surovinách a možná výroba;Sice je to zjednodušené, ale ve výsledku je to asi lepší systém, snadněji se to balancuje a vstupní suroviny může být o trochu víc a nezpůsobí to pak problémy se zahlcením skladu a výpadky dodávek, takže výstupní suroviny je vždy akorát, pokud vozíte dost vstupů.

              • Reakce na příspěvek:

                Tak i já budu s nákupem čekat. V den vydání nebo dokonce předobjednávkou (zajíc v pytli) nakupují snad jen masochisit. Lepší počkat pár měsíců až se to odladí. Railway empire jsem si taky zkazil tím, že jsem ho hrál hned ve v1.0. Teď jsem zkoušel 1.9.x a musím uznat, že po prvotním zklamání už se z toho klube slušná hra, ještě aby šlo dát věž s vodou a pískem i do nádraží jako to bylo v RR2 a už nemám co vytknout, ale když to vyšlo, tak ani nešlo překřížit koleje a tím rozvětvit 2-kolejný koridor. Teď jsem koukal že už tam jsou i dynamicky přiřazovaná nástupiště, jen škoda, že je na to potřeba extra nádraží a nejde to omezit ve stylu 2 nástupiště v jednom směru a 2 ve druhém ať si pak ty vlaky zbytečně nepřekáží. Buďto vše nebo fix.

                • Marines

                  Reakce na příspěvek:

                  Máte naprostou pravdu i RE mělo svá slabší období, ale Kalypso na ni asi stále maká a hodně věcí se zlepšilo a celkem mne baví hru řídit semafory, stejně jako v Train Fever, nebo Transportu. Tenhle typ her asi nikdy nebude šlágr, ale nás pár si to jistě užívá. Mám rád řád a logiku a proto mne to dnes baví víc, než kdejaká bombastická tupá střílečka..... 
                  • Reakce na příspěvek:

                    Je možné, že pohled na Transport Fever mám jiný, protože jsem ho hrál až po posledním velkém updatu (cca 1,5 roku od vydání) a co jsem zpětně procházel log, tak se toho hodně změnilo k lepšímu.

    • Luke_F

      Já jsem třeba Tebou zmiňovaný Train Fever vůbec nehrál, takže první kontakt s tímhle žánrem přišel až s Transport Fever 1 který mám akorát rozehraný a strašně mě baví. Aktuálně plním Americkou kampaň na všechny medaile, což je občas dost o nervy, když se blíží deadline. Co přesně tě na TF zklamalo, abych věděl na co se zaměřit? Protože to gameplay video vypadá hodně dobře. Přijde mi sice, že tam není skoro žádná nová herní mechanika, ale i kdyby to bylo"čistější" TF1 s obsáhlejším vozovým parkem, nezlobil bych se. Líbila se mi třeba možnost kombinovat "nákladní" kolej s "osobní" tj. v rámci jednoho nádraží

      • Minimálně je v tom videu vidět inspirace UI z cities skyline což je hra, která má zatím nejlépe zvládnutou stavbu silnic. Pokud to tak bude, tak to bude bomba.

        • Luke_F

          Jj toho povedeného UI jsem si všiml taky. Docela se mi i líbí, že ne každé město nutně potřebuje všechny komodity. Může se to sice zdát jako ulehčení, ale ono tahat koleje přes celou mapu, ke každému městu je docela oser. Asi by se to v reálu řešilo vlakem s více vagóny, kdy část veze koncový produkt a část materiál do dalšího města, ale nevím jak dobrou má v tomhle TF logiku. Včera jsem zrovna chtěl na jedné mapě udělat síť, kdy nákladní auta z farmy odvezou obilí do přístavu, tam jej nabere loď odveze do cílového přístavu, kde ho další nákladní auto, odveze do cílové firmy. Vše bylo v "catchment" area a přesto farma ne a ne odstartovat produkci. Pak jsem se dočetl, že vzhledem k nízké rychlosti lodě, to pro farmu není dostatečně dobrý způsob dopravy a raději upřednostní silnici, která ale v té době nebyla postavená. Tak třeba zrovna tohle bych uvítal. Možnost stanovit co se kam bude převážet, nehledě na výhodnost. Protože výnosnost každé linky se dá dohledat, takže časem by hráči došlo, že je to ztrátový způsob. Ale takhle, když jsem nevěděl, v čem je problém, to bylo dost na prd.

          • Ono zrovna tohle je ve své podstatě jediná forma konkurence, kdy když bude někde silnice a ty navrhneš ještě horší trasu, tak tam nikdo jezdit nebude, ale lze to upravit mody na snížení maximálky privátních vozidel. Jinak přestupování funguje velmi dobře, je simulovaný každý náklad nebo člověk a v pozdější fázi je třeba nutné mít ještě nákladní zastávku ve městě a dozásobovat autem to co už nepokryje nádraží a skutečně vlak vyloží většinu rovnou do města a přesnou část nákladu pošle náklaďákům. Podobně lze z jedné továrny zásobovat více měst, každá linka dostane svůj příděl. Jinak k tomu vození všeho, tak stačí mít šikovnou síť koridorů a pak lze je stavět odbočky a můžeš poslat vlak odkudkoliv kamkoliv 

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit