Díky, ale už jsem ho mezitím udolal, stačili nafarmit jenom 2 levely, ale měl jsem namále 🙂, je fajn vidět, že recenzent tu hru fakt hraje a nesnaží se to jenom proletět kvůli recenzi.

• kovar.jakub

Zrovna tady tedy:

Shackle Foe u zloděje - sníží se physical.

Moc pomáhají i amulety, já už v téhle době měl amulet, co zabraňoval insta-death (u mě ho měl trochu papírový Cyrus).

A jinak, od slabých nepřátel se dá v pohodě utéct :)

• Pozeram, ze nazory na tento skvost sa znacne odlisuju :) Tak prispejem svojimi postrehmi do diskusie aj ja. Hru mam uz par dni dohranu (pribehy vsetkych postav) - zabralo mi to nieco cez 100 hodin. V hre mam samozrejme este stale co robit - dungeony, shrines s tymi mocnejsimi povolaniami (bossovia v tychto dungeonoch su fakt masaker), no a samozrejme chcem ziskat aj tie najsilnejsie zbrane v hre, lebo zatial ich vsetky nemam. Moja hlavna postava je Olberic, sekundarne povolanie mam na nom scholara. Level mam tusim 67. Nebudem rozpisovat vsetky moje postavy, ale momentalne moja silna stvorka je Olberic, Cyrus, Primrose a Therion. Niekto tu v diskusii pisal, ze ma problem porazit nejakeho bossa... ano, aj ja som mal parkrat pri bossovi pocit, ze to proste nedam a potom stacilo zmenit taktiku, pouzivat rozne buffy a predmety, ktorych mas urcite plny inventar. Ak ta boss aj porazi, je dobre si zapamatat na ake utoky ma slabost v jednotlivych fazach boja, to ti dava vyhodu pri opakovanom fighte. No a obcas proste treba prehodnotit zlozenie party - pri jednom bossovi napr. mi velmi pomohol Alfyn, kedze boss stale zosielal na kuzla, ktore moju partu paralyzovali, uspavali, atd... Je to skvela hra a pre mna bez debaty GOTY. Uz som sa vo viacerych diskusiach na nete presvedcil, ze to rozhodne nie je hra pre kazdeho, ludom sa nepaci to ci ono, ale ja som strasne rad, ze patrim k ludom, ktori sa v tej hre nasli a ze mi ta hra velmi sadla :)

• maros.goc

vynikajuca recenzia, nova JRPG klasika!! :)

• 0011

to sice divy dělá, jenže jakmile se boss probere z break, čemuž nejde absolutně nijak zabránit, a poté zaůtočí 2x, čemuž taky nelze zabránit, může se člověk modlit aby seslal alespoň jednou boost místo útoku. Co se týče léčení pokud můžu s haanit táhnout a mám jeden BP vyléčím všechny na max, ale stejně je mi to houby platný. Já si nějak poradím, hra je to opravdu dobrá a kdyby mě odrazoval grind tak se JRPG vyhýbám obloukem a například xenoblade je jedna z mých nejoblíbenějších sérií, tam je sice dost grind taky, ale aspoň tam nejsou ty náhodné encountery a u slabších nepřátel si může hráč vybrat, jestli na ně zaůtočí nebo se budou vzájemně ignorovat. Já beru Octopath, že je to takový Chrono Trigger pro jednadvacáté století se všemy klady i zápory co to sebou nese

• kovar.jakub

Koukám, že se sekundárními povoláními jsme se moc nesetkali:

Haanit hunter-thief

Therion thief-dancer

Olberic warrior-apothecary

Cyrus scholar-cleric

Ostatní postavy z hlavy nevím, jen alfynovi jsem dával ještě scholara a to jsem se moc netrefil... Ale ve své podstatě jsem pořád dělal questy všech a partu docela obměňuju podle potřeby (kdo má nejnižší level, ale tak rozumně, ať má ještě člověk healera, tanka v partě).

Pozor na to - sekundární joby upravují i vlastnosti postav a ne každá se hodí pro každý job. Třeba u Haanit mně vůbec nesedí ten cleric (léčení se řídí elemental defense). Jinak důležité je u bossů správně používat schopnosti (třeba thousand spears nebo rain of arrows dělá ve vztahu k breakování divy)

• 0011

Postavy mám následující:

Haanit level 41, druhé povolání klerik,

Therion 41, obchodník

Olberic 41, apatykář

Cyrus 38, zloděj

Ten boss co mi dělá vrásky má schopnost odvát postavu z bojiště, jakmile "vyčistí" zbytek než se postava vrátí je game over, něco jako když v Baldurs gate nepřítel použije na poslední postavu kouzlo maze.

Hlavní chyba některých bossů je hlavně v tom, že jakmile se proberou z brake, tak jim počet štítů potřebných k prolomení naroste a navíc ty zmetci útočí 2x za sebou a tím jsou schopný mi zabít i Olberica(pokud alespoň jeden útok nevyblokuje), který má 4006 HP. Ze stejného důvodu nejsem zatím schopný porazit bosse  ve třetí kapitole obchodnice Tressy, který má doporučený level 34

• spoock

jo, tohle jsem doufal, že ještě poladí do plné hry, ta hra mě v demu uchvátila, ale ty náhodné setkání by chtělo krapet vyřešit jinak,

osobně si to asi někdy koupím, ale až tak ve slevě, momentálně drtím Banner Ságu

• kovar.jakub

A všechny postavy jsou 41 level, nebo je to ta nejvyšší? Jak je na tom výbava? A vedlejší úkoly ani tak nemyslím, spíše "vedlejší dungeony", které se občas po světě povalují (na level 35 je jeden tuším na jih od Saintsbridge).

• 0011

Já jsem po 50ti hodinách hraní na 41 levelu a boss, konkrétně u Haanit kapitola 3, který mi dává zabrat je na doporučený level 38. Nepříjde mi, že mám chyby ve volbě druhých povolání nebo v taktice, spíš musím nagrindovat aspoň 5 dalších levelů než bude vůbec smysl se o to zase pokoušet, vedlejší úkoly mám naprostou většinu vysmějčenou. Fakt mi příjdě že hrajeme jiné hry. Ostatní kvality nepopírám vyhozené peníze to rozhodně nebyly, ale třeba takové bravely default/second mi přišly že soubojový systém měli minimálně stejně dobrý, ne-li lepší a zdaleka jsem tam tolik negrindoval jako tady

• drasta

JJ kvuli nahodnym setkanim to nakonec nekupuju.

• kovar.jakub

Přijde mně, že pokud člověk nechce, tak ho ty náhodná setkání úplně nedožerou - pokud si člověk naplánuje, kam že to půjde, tak je to soubojů jak v každém druhém RPG :)

A krapet naivní spíše ze začátku, potom se to hodně zlepšuje (i když je pravda, že některé věci byly dosti očekávatelné - ale vyznění příběhů bylo za mě super.)

• kovar.jakub

Tak to máme opačné zkušenosti: z JRPG mně Octopath přijde naprosto minimálně grindovací, pokud člověk normálně projde vše z hlavního questu (všech postav), a k tomu občas střihne nějaký ten nepovinný dungeon, tak je v suchu - alespoň já jsem byl. Při prvním questu ve čtvrté kapitole jsem měl H'aanit na 52 levelu, nejnižší v celé partě byl 41, jinak všichni 44-46.

• 0011

Copak náhodné encountery bych ještě překousnul, je to retro a k tomu to patří, ale hlavně je tam pro další postup nutný grind který je přehnaný i dle měřítek JRPG, hodlám to dohrát ale už teď skřípu zubama. Audiovizuální styl je fajn, hlavně hudba ale když po páté prohraju půlhodinovou bitvu s bossem musím si připomínat, že držím v ruce zařízení za 9k... za mě 8/10, souboj je povedený, ale kvůli tomu extrémnímu grindu + to, že příběhy npc nejsou vůbec provázané a přitom by jednoduše mohli si to víc nezaslouží

• Hrál jsem obě dema - krásná a zábavná hra, bohužel opravdu nesnáším "náhodné encountery" ve stylu JRPG, takže pro mě no way..

Ale komu to sedne, tak se určitě bude bavit. Příběh a rozhovory jsou krapet naivní, ale mě to nijak nevadilo..