Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • WHIPLASH

    RIP BioWare

    ...už od nich stejně jako od Blizzardu nic extra nečekám.

    • Derp_1337

      Je smutné, jak úspěch dokáže zničit studio změnou v korporátní dojiče peněz.

      • ja_nic_nevim

        Tak teď popiras tu nostalgii, co vycitas ostatním. Nebo chceš ještě stále tvrdit, že mechanismy co se dřív rodily někde doma v garáži jsou na stejné úrovni, jako dnešní čisté produkční přístup u tvorby her? 

        • Derp_1337

          Já nic nepopírám. Očividně jsi přehlédl velký rozdíl mezi všeobecným tvrzením na které narážíš "kdysi se dělali dobré hry, teď už se dobré hry vůbec nedělají" a konkrétním tvrzením "Tahle jedna konkrétní firma změnila svůj modus operandi a teď dělají jenom variace populárních her, aby vydělali co nejvíc peněz v co nejmenším možném čase".

          Oba výroky mluví o dost odlišných věcech.

  • TheGGG

    Pro talentované lidi co chtějí svobodně vytvářet nové originální hry a neřídit se korporátními tabulkami, tak pro takové není pod EA místo. Něco podobného je vidět i u ubisoftu, kdy je doslova z každé jejich nové hry cítit ta bezduchá odevzdanost a strojovost. Prostě lidi přišli do práce, udělali co museli a pak zase odešli... kravaťák se klepe na prachy a na ničem jiném nezáleží....

    • Bohužel to takto funguje ve všech oborech.  Dokud lidé dělají svou práci srdcem, je radost s nimi spolupracovat, bohužel to se dá jen do určité velikosti společnosti. Pak už nastoupí ti kravaťáci a lidé co si tam chodí odsedět svých 8 a v takovém prostředí už ti kreativní lidé dost často ztrácejí tu radost z práce. Těm výjimkám skládám poklonu, jen si bohužel žádnou nevybavím :-D

      • Přesně, zrovna včera jsem se na toto téma bavil s kolegou. Je to jak v učebnici marketingu. Když jakákoliv společnost vychází je to hvězda - lidé to dělají srdcem - malá firma, hudební skupina, atd., když se uchytí, pak se z toho stává dojná k*áva - rýžuje to peníze - firma nabaluje další lidi už to není tak efektivní, skupina už nedělá jen hity, ale i skladby jen aby něco vydali a po čase se dané společnosti rozpustí - pohádají se, nebo zkrachují. Je to zkrátka životní cyklus "produktu".

      • DeathFish

        Myslíš, že je pravidlem, že k této změně přístupu dojde vždy, když se firma proslaví a vzroste? To by mohl být docela zajímavý průzkum, o kterém bych si rád přečetl 🙂

        Co třeba nové auta známych firem jako Škoda, BMW, Audi, atd.. Řekli byste, že v designu těch aut není srdce a myšlenka?


        • Podle mě k tomu dojde vždy, jen každá firma má tu laťku jinde a některá se k ní nedostane nikdy a některé se daří balancovat na její hraně. Něco jako Nohavicova teorie alkoholizmu.

          Hodně záleží i na tom s jakým cílem byla firma založena jak zmiňuje pan.chytrý nebo jestli už ji někdo koupil za účelem maximalizace zisku.

          U těch automobilek je to třeba podle mě to balancování na hraně. Třeba BMW už jede design dle čínských tabulek a u posledních generaci už ani ta kvalita není jako byla.  A kdyby ta kreativita mohla zvítězit ve škodě tak tu místo nudné Octavie rs jezdí Tudor. Vítězství se nakonec dočkala (pyrhova) u čtyřoké octavie ale to je můj čistě subjektivní názor 😁

          • Row

            ...a ne jen Tudor ktereho je vecna Skoda :) Kdyby nebyla Skodovka svazana korporatem (VW) tak uz davno seka kuprikladu dodavky, coz koncern nedovoli protoze by se jim blbe prodavaly Transportery.


            Ale k tematu, ja myslim ze k te "korporatizaci" a ubiti kreativity nemusi dojit vubec, pokud zakladatele chteji byt zamereni na kreativitu, na produkt s cilem, nikoliv produkt pro produkt... a pak ta firma muze zase zaniknout nebo ji prevezme pokracovatel stejneho charakteru... nektere rodinne firmy tak funguji nekolik generaci... srdcar totiz nezaklada firmu s exit strategii a tudiz ho to casto ani nelaka firmu prodat (a nektery ustoji i nabidky ktere se neodmitaji), protoze co by pak delal jineho :)

        • Já si myslím, že daný princip fungování společnosti, jak to popsal "akulacz" jde uplatnit na dost velké množství firem/hudebních skupin/jakýchkoliv společenství. Nejsem ekonom, abych věděl kolik přesně, ale je možné to vysledovat z života kolem sebe. Záleží u dané skupinky lidí, jaká je motivace či cíl. Čím více lidí, tím více se to tříští rozdílné zájmy a pak se to většinou rozpadne. Ale podle mě je to přírodní zákon. Jablko se urodí na stromě, zpočátku je zelené, sbírá živiny, pak je zralé, odpadne a pak se rozloží zase do země. Koloběh.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit