Přejít na výpis diskuzí

Oficiálně: na PlayStation 5 si zahrajete ve 4K při 120 Hz a využijete savy z PS4

6.6.2019 17:01
Jiří Svák 11 příspěvků

Zástupci Sony v poslední době nešetří vyjádřeními k připravované konzoli nové generace. Po velkém rozhovoru pro Wired, kde se rozpovídal Mark Cerny, poskytl další informace sám CEO divize PlayStation Jim Ryan. A zdá se, že zpětná kompatibilita s PS4 jde nad rámec pouhého spouštění her.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Row

    Cele to dava smysl uz z pohledu toho, ze presli na x86 architekturu... dokonce bych ocekaval podporu PS4 her i hluboko do boudoucnosti (resp. by ji nemelo nic branit po strance HW).

    V zasade je to zas jen dalsi krok jako byl PS4 -> PS4 Pro jen s tim rozdilem ze uz nebudou chtit po vyvojarich aby podporovali starsi zelezo... pristi "PS5 Pro" predpokladam taky prijde driv nez za 8-10 let a "PS6" nebude mit duvod nedrzet kompatibilitu se vsema x86 predni pokud na te architekture zustane... a neda se ocekavat z cenovych duvodu zas nejaky odklon od x86 standardu k uplne nove proprietarni technologii (to uz spis treba prechod od x86 na ARM, RISC-V nebo neco podobneho pokud by to melo znamenat rapidni snizeni ceny nebo zvyseni vykonu).

  • Row

    tomu se ale rika terminalni rychlost volneho padu :D

  • Duchino

    Adaptivní synchronizace je podle mého tutovka. Jednak ji má Xbox a druhak je tohle jasně cíleno na ty hráče, kteří si konzoli někdy připojí k hernímu monitoru. Že by do budoucna tuhle funkci nějak masově nabízely televize a ještě navíc s vysokofrekvenčními panely, to si nemyslím.

  • Jack1947

    Takže tam už byl UPSCALE hmm jinak bez kompozitního (digitálního ) kabelu to byl humus na LCD.

  • Jack1947

    Já myslel že 4K jelo už v poho na PS4.

  • flash789

    Tech her bylo pet. Jackass the game, NHL 04, Valkyrie Profile 2 a ty dve co jsi jmenoval.

    A to jen za pouziti komponentniho kabelu a aktivovani progresivniho skenovani za pomoci stisku krizku a trojuhelniku pri startu hry na ovladaci :)

  • Btw, takova mene znama vec, ktere podpora 120hz pomaha, je ze kdyz mate hru s odemcenym frameratem (treba God of War nebo Kingdom Hearts III), ale stale je zapnuty vsync (vetsina her na konzolich), tak pri omezeni na 60hz mate mene moznosti, jak ty snimky nacasovat pro 60hz. Pri tech 120hz je moznosti vic a to znamena mensi skoky v fps. Samozrejme plynulosti adaptive sync technologie to nedosahuje, ale lepsi neco, nez nic.

  • kkING

    Tak na poradnem kopecku oktavka taky treba vytahne 300Km/h😀 Tak proc by nemohl bezet tetris ve 4K a 120 fps

  • Fun fact: Už PS2 podporovala 1080i, ale byly jenom dvě hry, které v tomhle rozlišení běžely: Gran Turismo 4 NTSC a Tourist Trophy NTSC. Xbox One S taky tuším už má podporu 4K a 120 Hz displejů, ale víceméně to nic neznamená.

  • radim.zaty

    Přesně tohle je trklo hned, když jsem viděl nadpis.

  • 120 Hz je refresh displeje, to nijak nesouvisí s fps, které hra vykresluje. Stejně jako na PC můžu mít 144 Hz monitor a hrát ve 20 fps, tak PS5 bude podporovat (až) 4K displeje se 120 Hz, ale klidně na nich může renderovat hry ve 720p@30 fps.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit