Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Každý dnes zná Minecraft. Kdo ale zná Wurm Online?

    Wurm Online, starší než Minecraft ale s pokročilejšími mechanikami a lepší grafikou je dnes pro mnohé naprosto neznámý a to je velká škoda. A teď nově přichází projekty, které byť třeba nevědomky kopírují to, co už dávno je právě ve Wurmu.

    Tato hra jinak vypadá velmi dobře. Jen mě štve, že obrovské zisky mají jen ty průměrné až podprůměrné přesně vypočítané projekty, které ale nemají žádnou přidanou hodnotu, nejsou ničím inovativní a vznikly jen proto, že si velmi dobře spočítali, že se to prodá, v jaké podobě se to prodá atd. Velké firmy nemají žádnou odvahu dělat něco opravdu nového a zbývá to jen na malých týmech. Přitom řada projektů by potřebovala opravdu velké peníze, aby se myšlenky autorů přetavily v realitu. Jenže velké firmy chrlí vesměs jen komerční slátaniny, které jim ovce pořád dokola kupují a herní průmysl je pořád hloupější a hloupější.
    • solomon.short
      podívám se na to, přiznávám, že vůbec neznám... ale aspoň někdy se ve zdejší diskusi najde příspěvek, který je užitečný. díky ;)
      • Je to ale hodně hardcore hra. Já jí hrál v několika stavech - v době, kdy byla hodně na začátku a pak o dost později. Posun byl obrovský. Zlepšila se grafika, modely i celkově funkčnost hry.

        Začneš v jakémsi intru - tam si ozkoušíš naprosté základy a pak tě to plivne do velkého světa (nečekej grafiku Skyrimu, ale to je snad jasné). Tvým prvním úkolem je najít si svůj flek, případně někoho, kdo ti pomůže. Určitě to chce najít si komunitu, aby si neumřel hlady a žízní (ano, musíš tam jíst a pít). Když máš svůj flek, je na čase se pustit do práce. Musíš sehnat nástroje (základní už máš) a vyrobit si domeček. Na začátku určitě stačí malý, který budeš postupně rozšiřovat, různě zdobit atd. Ve hře se dá samozřejmě pěstovat rostliny včetně stromů. Dají se tam chovat zvířata. Jen si je potřeba dát pozor, aby neutekla.

        Pokud máš nějaké zásoby a náročnost není tak velká, můžeš se vydat na výzkumné cesty (pešky, na koni, na povoze, lodí), nebo dělat třeba úplné blbosti - znám lidi, co si dali za cíl vybudovat umělou horu a tak kopali materiál, vozili ho na kupu a pořád dokola, až měli aspoň kopec. Ano, můžeš tam zcela přetvářet krajinu - kopat doly, vytvářet řeky, kopce, cesty, sázet nové lesy, nebo naopak odlesňovat.
        Ve hře je boj, ale ten mě nebavil a vyhýbal jsem se mu.
        Když tomu dáš nějaký čas a najdeš si komunitu, je možné si založit vlastní vesnici, tu si pořádně opevnit a pak svůj vliv rozšiřovat.
        Hra je ovšem hardcore, jak jsem psal na začátku a pokud se hře nevěnuješ delší dobu, tvé stavby se nakonec rozpadnou a tvůj pozemek bude nabídnut jiným. Tvé výtvory ale může, pokud si dobře vzpomínám, udržovat třeba kamarád.
        Hra je Free to play. Nikdy jsem za to nedal ani korunu a užil jsem si. Ani jsem nezkoumal výhody. Hrál jsem s kolegou, co si platil nějakou furmu členství a nevšiml jsem si, že by byl oproti mě zvýhodněn. Teď jsou tam snad nějaké free a placené servery, to už nevím. Hru z časových důvodů nehraju (je strašně návyková).
        • solomon.short
          na grafice mi naprosto nezáleží :) pro mě je třeba dodnes nejlepší a nejnávykovější RPG na světě Albion (dohráno asi stokrát)

          fakt díky za tip, podle popisu si myslím, že by mě to mohlo oslovit. I když časová náročnost bude kontraproduktivní, už přeci jen nejsem student s kvantem volného času...
  • eF0iks
    Nevim jak ostatnim, ale me to teda spis nez kombinaci tech tri her pripomina jedinou hru a to UO, respektive je to jako 3D UO.
    • Protože znáš nejspíše jen UO. Je to Wurm, nic jiného. V lepší grafice samozřejmě. Proto to nakonec může být solidní hra. Budu dále sledovat.
      • eF0iks
        Jeden z autoru sam pise ze hral/hraje jak Wurm tak UO, takze se nejspis inspiroval v obou hrach. Ja se ale vic priklanim k UO, jelikoz se jedna o mnohem starsi hru a prvky ve Wurm jsou take nejspis inspirovany samotnou Ultimou.
      • wenceslaus
        Nebo možná neznáš UO. Rozhodně mi to připadá víc jako ta Ultima, než jako Wurm.
    • To by bylo jedině dobře ... stále od stařičké Ultimi čekám, kdy nám nějaké MMO umožní se realizovat po svém tak jako právě ultima. S těmi všemi možnostmi budování/craftingu/úprav co tam byly.
      • DeDy
        Shroud of the Avatar
        https://www.shroudoftheavatar.com/

        EDIT: autor Lord British http://en.wikipedia.org/wiki/Richard_Garriott
        Dobře, ještě video: https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=vo2_QDNO_V0
        • Mno to vypadá zajímavě :) Má někdo vlastní zkušenost?
    • wenceslaus
      Mně taky. A je to dobře.

      *slovosled
      *Mně (lepší? :-) )
      • solomon.short
        *Mně *1*

        a nekamenujte mě, nemyslím to zle.... grammar nazi v důchodu *3*

        edit: lepší a hlavně s humorem, to je fajn :)
  • Pokud někdo hru máte a nemáte se kde realizovat? napište mi na steam, potřebujeme řemeslníky jako sůl,je nám jen 7

    nick:/TLS/Pandapple
    • Teda na to, že je vám sedm píšete skvěle.
      • paní učitelka mě vždycky chválí, děkuji :-)
  • BoB.2
    Hodinu se dívat jak chlápek seká úrodu.
  • Logo té hry je nevkusné.

    Dají se tam budovy stavět část po části, nebo se staví jen předdefinované modely?
    • Co ti vadi na rolnickem načinni typickem pro středověk?
      • Jeho vzájemná kompozice obsažená v logu.
        • Stejně stim nic neudělaš *5* a vubec proč si nekdo vubec všima takych pitomosti? *9*
          • Proc si toho nekdo vsima? vsimaj si toho ti co zazili komance, kdybys uz v ty dobe zil jako my starsi, takove logo by te taky nastvalo, nebo minimalne znechutilo.
          • Spíše proč si toho "nikdo" nevšiml? Vždyť je to totálně mimo vzhledem k době, ve které se hra odehrává. Nedává to absolutně žádný smysl.
            • Kozy
              Jo no, hra nemusí bejt špatná ale to logo je strašně amatérský.
    • toho jsem si ani nevšiml. *1* Fakt hrozný logo.
  • Jsem zvedavy jak to dopadne. Mne se zda dost velky problem, ze budovatelska onlajnovka stojici na kooperaci je nejenom strasny zrout casu, ale vyzaduje fungujici komunitu, kde se hraci podridi nejake autorite. Tipuji ze nakonec bude vice tech co budou chtit nicit a loupit, nez tech co budou chtit stavet. A i ty stavitele to nakonec omrzi, protoze stavet a branit zaroven, to uz chce vetsi spolecenstvi. Pocet hracu 64 tomu moc sanci nedava. *7*
    • 64 je pokud vim limit na tvym serveru, zaroven by to melo bezet jako MMO. A to co pises je samozrejme pravda, ale je to jako u kazdy hry otazka herni mechaniky. Podivej, pokud si ve staricky ultime nekoho zabil ... nedelo se nic. Podruhy taky ne ... ale (a ted strilim) pokud si (bez priciny => ty si zautocil) zabil 5lidi, stalo se z tebe PK ... a to pro tebe znamenalo, ze nemas sanci se ani priblizit mestum, obchodovat s ne PK postavama bylo temer nerealny ...

      Neni problem do hry zakomponovat takovy pravidla, aby niceni melo smysl, ale aby zaroven niceni bez priciny melo nasledky.

      A o te autorite ... zase je to o hernich mechanikach. Pokud prijdu do mesta, kde vidim ze jsou rozestaveny hradby, ocekavam, ze nekde kolem bude moznost se zapojit do jejich stavby. Ne ze se budu muset stat clenem najaky guildy ... proc? Mozna chci pracovat jen tak, mozna nekde muze byt vypsana nejaka odmena za doruceny matros ... a mozna by hra mela sama nejak urcovat trebas "minimalni mzdu" => pokud bys chtel ke stavbe vyuzivat jine lidi nez "svoje", tak bys jim proste musel neco zaplatit a platila by jim to trebas zcela automaticky hra, ze tvy pokladnice.

      Jinak niceni je to, na co cekam az nekdo implementuje ... neni prece nic krasnejsiho, nez proverit svoje opevneni v boji. A pokud by ve hre byla implementovana trebas kvalita/pevnost podle toho kdo to stavel a jaky mel zkusenosti/schopnosti ... tak by po stavitelich byla shanka.
  • Este nech hracov nahradia ai/botmi a uz to zacne byt podla mojho gusta.
    • to je prave problem dnesnich nezavislich mmo.. oni proste chteji byt oldschool a cool.. a nekdy je to prilis cernobile coz trosku muze kazit zabavnost hry.. ale i tak je to dost individuelni.. co se nelibi tobe se jinym libit bude..
  • Hraju, super hra, jen teda na co musím upozornit - nevím jak to mají ostatní, ale grafiku mám nastavenou vse na max a nevypadá to ani zdaleka tak jak na traileru/gameplay od vývojářů. je to docela hnus. nevím, čím to je. jestli prostě do alphy ještě nenahráli lepší textury/světlo.. nevim.
  • XXDarthVaderXX
    Bude tam kadibouda?
  • Nejvetsi problem vidim v tom, ze to nedotahnou do pouzitelny podoby. Jinak UI to ma vskutku strasny, neustale vybirat v menu co bude manik delat je minimalne vopruz. Co se bude dit ma by kua prece dany tim, co drzi v ruce.

    Videl sem par videi, a trebas tam ukazovali, jak staveli z pokacenych stromu pekne hromadu drivi, ovsem promile hracu, ktery bude za zabavu povazovat minutovy umistovani polene na hromadu tak, aby se neprolinalo ... takhle to jednoduse fungovat nemuze.

    Do minecraftu to pak ma poradne daleko + tam jsou nektery nedomyslenosti. Kuprikladu ma nekdo pocit, ze kdyz vykuta tunel, tak ze bude hranatej? Tohle me zarazilo predevsim proto, ze exterier se v tomhle ohledu chova o poznani lip. Bohuzel obecne je to co se staveb tyce zase o skladani prefabrikatu, clovek si nemuze vzit sutry/drivi/hlinu/... a postavit si neco svyho.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit