Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • redicius

    Tak jsem koupil a hraju. Je to takové hloupočké, ale to mi přesně vyhovuje. Na normal si obtížnost užívám. Vyloženě příjemnej odpočinkovej open world. Jediný co mi vadí je, jak je to ukecané :D Na začátku jsem poslouchal, ale těch lidí je a dialogů je tam strašně moc. Tolik práce si s tím dali a já to teď odbouchávám.

    No a ten systém questů je příšernej. Za to by měli někomu strhnout prémie :D

  • Talanské výrazy v dialozích byly už v prvním dílu, takže nechápu tu kritiku. Je to stejné, jako když Řekové v AC: Odyssey říkají za každým druhým slovem malaka... Prostě to má navodit atmosféru.

  • Po demíčku nevím co si myslet. Přijde mi to hrozně neslané a nemastné.

    Na jedničku mám hodně dobré vzpomínky. V tenhdejší době to byla pecka, která spoustu věcí posunula v žánru dál (voxelogá grafika bez placatých polygonů, živoucí svět, vlny na voda, která byla průhledná dle úhlu kamery, dobrý příběh a relativně filmová kamera v rozohvorech - na dnešek nic extra, tehdy nevídané). A i hratelnost byla moc fajn.Ale tohle na mě působí jako běžná UBI hra, která nepřináší vlastně vůbec nic nového a naopak je to takové průměrné béčko s generickým příběhem, generickou hratelností, zastaralou technickou stránkou (screeny vypadají v pohodě, v pohybu jsou třeba animace fakt o ničem).

    Ale pokud to bude v plusku, tak to asi za zkoušku z nostalgie stojí. Ale tisícovka mi za to přijde až moc :-/

  • dworkin

    Recenze i po opravách stále obsahuje chyby (předpokládám, že ty, které Word nepodtrhnul červenou barvou).

    Kromě toho jsou v ní hotové stylistické vraždy. "Planeta Adelpha je domovem tříprstých humanoidů Talanů, pod jejímž povrchem se hlavně skrývá kvantový minerál".  "Krásně zpracované osobité vesnice, které se střídají od města vytesaného do skály až po severskou usedlost na úpatí hory". Proč tohle někdo neodchytil?

    • romankubanektisc

      Myslím to pozitivně (žádná ironie), neměl by jste dělat Games.cz odborného poradce? Nicméně jednu věc nechápu, proč vám vadil Vašek Pecháček?

        • dworkin

          A jéje, "prvně". Kterejpak známej multinicka pochází z ostravska? Napovím, že není smutný.

      • dworkin

        Games nepotřebují odborného poradce, ale úplně obyčejného redaktora v pravým slova smyslu, kterej si každej text přečte, opraví chyby, zpr*á autora za stylistický nesmysly a případně mu text vrátí k přepracování. To není žádnej nadstandard, to by mělo úplně automaticky fungovat v _každé_ redakci. A ne, tohle jim dělat nebudu; já chci číst obsah o hrách alespoň ve standardní kvalitě a jsem ochoten za to na oplátku sledovat reklamy.

        Pecháčka už komentovat nebudu. Je pryč, díky bohu za to.

        • romankubanektisc

          Rozumím, myslel jsem to tak, že po odchodu několika lidí z Games.cz je redakce oslabena (je to vidět na slabší kvalitě video produkce, LongPlay už se asi nedělá...). Pomoc by se jistě hodila.

          • dworkin

            Já myslím, že Aleš Smutný jako absolvent žurnalistiky ví velmi dobře, jak se ta práce má dělat. A je na něm jako na šéfredaktorovi, aby to pořešil jak po stránce personální, tak organizační. Radit někomu takovýmu, že by texty měl před publikováním číst někdo, kdo umí redigovat, mi přijde trochu absurdní. Smyslem dělby práce je pro mě právě to, že nemusím dělat spoustu věcí, protože je dělá někdo jiný a já mu za to akorát něco poskytuju jako protihodnotu.

        • yeniczek

          A tys ho nekdy komentoval? Ne, jens vzydcky mel nejednoznacny hemzy. (To "jens" je tam jen pro tebe.)

          • dworkin

            Jo, komentoval. Ne, nebudu ti to hledat.

    • To je po otravski p..o 😀

    • JamesFaith

      A jéje, Dworkin se zase nudí a zahajuje po zvuku a nesubjektivnich recenzích další křížovou výpravu.  Připravte se na měsíc pravidelného prudění v diskuzích a obviňování z podvratného lajkování a používaní falešných účtů, jakmile se s ním odvážíte nesouhlasit.  

      • Hidden

        Proc hned krizovou vypravu? Ty vety opravdu byly divne a zjevne s tim souhlasila i redakce, protoze byly v clanku upraveny, takze upozorneni na problem bylo namiste.

        • JamesFaith

          Protože posledně to začalo úplně stejně - jedna věcná připomínka, ze které se stalo spamování stejných komentářů pod každý druhý článek.

          Navíc tady už přede mnou stihl přejít do osobních výpadu proti gluttonovi, což také dělal pokaždé, když někomu nevadilo to co jemu.

          • dworkin

            Z praxe, kdy se tady v recenzích zvuková stránka nehodnotila téměř nikdy, jsem udělal praxi, kdy aspoň nějakou zmínku obsahují téměř všechny recenze. Ty jsi pro čtenáře Games neudělal nikdy nic.

            A těch recenzí, pod které jsem napsal, že není hodnocen zvuk, bylo asi tak pět. Ty "každej druhej článku".

            • SlavicBes

              hm...hodnotit zvuk...toto je herna stranka a recenzenti tu hodnotia hlavne hratelnost a grafiku...naozaj hodnotit zvuk, na to je vazne treba zvukoveho inziniera, pricom ak by to malo byt vobec nejako tak relevantne, vsetci by museli pouzivat rovnake sustavy reproduktorov

              • dworkin

                Reakce na příspěvek:

                Videohra je interaktivní audio-vizuální dílo a její hodnocení samozřejmě musí zahrnout i zvukovou stránku. Ta se hodnotí z pohledu technického i uměleckého. Na to druhé žádné technické vzdělání nepotřebuješ a na to první stačí úplně základní vědomosti o tom, jak se dělá mixing, jak fungují technologie prostorového zvuku a především jak to zní, když se něco někde nepovedlo (typicky přepálená ztrátová komprese, kterou dnes trpí víceméně všechny hry od Ubisoftu a vůbec se o tom nepíše). Ve chvíli, kdy herní žurnalistika mlčí o problémech zvuku, vydavatelé vidí, že na něm můžou i nadále šetřit (jak při přípravě, tak při nákupu místa u distributora, a samozřejmě i po vydání v rámci oprav). Tím jsme přímo poškozováni my hráči. Proč zní dvacet let starý Thief líp než poslední Assassin's Creed? Protože recenzenti už neumí poznat, jak má správně znít audio. Přitom dobře uděláný zvuk je potěšení pro uši a umocňuje herní zážitek. Bohužel někteří hráči jsou tak zblblí, že současný systém, který je úmyslně nastavený v jejich neprospěch, hájí.

    • Naštěstí to ničemu nevadí, takže pohoda.

      • dworkin

        Tebe musej dodavatelé milovat hele.

  • SlavicBes

    no tak to som rad, ze sa to nakoniec aj dost podarilo!! demo bolo fajn takze hru kupim

  • Jsem rád že je to celkem dobrá hra. Trochu paradox že pokračování revolučního průkopníka open worldů je dneska vlastně zastaralej open world, ale co už. Btw jak jsou na tom ty questy, jde o filler busywork fetchquesty jak z ubisoftovin (třeba z poslední doby avatar byl otřesnej), nebo jsou lepší/unikátnější?

    A jak ta hra na PC běží?

    Recenze je docela skoupá na některý detaily.

  • ... Avatarem od Ridleyho Scotta??
    • cms.jakub-malcharek

      Kriste! Odjakživa se mi z nějakého důvodu pletou. Můžou za to nejspíš Vetřelci. Opraveno.

  • Taronyu

    To nevyzerá ako Avatar trochu inak, to vyzerá úplne ako Avatar 😀Niektoré screenshoty akoby z oka vypadli Frontiers. Mimozemšťania tu sú akurát trošku vyspelejší. Škoda toho jazyka, že si nedali viac záležať, ale je to milá snaha 🙂

    • A přitom Outcast vyšel 10 let před Avatarem, takže jestli je něco něčeho rip-off, tak Avatar Outcastu (samozřejmě, pravděpodobnější varianta je prostě náhoda, pochybuju že Cameron Outcast kdy viděl).

      • Nejsmutnější na tom je, že tenhle typ příběhu: "Zlá společnost chce těžit na cizí planetě bez ohledu na její ekosystém a mystické obyvatele. A ty jako odvržený zaměstnanec té společnosti tomu musíš zabránit." Má nejlépe zpracovaný prastarý Albion z roku 1995. Od té doby proti němu všechny další pokusy ať už filmové nebo herní vypadají jako slabý odvar.

        • Derp_1337

          Nejsmutnější na tom je, že tenhle typ adorace starých věci je většinou velmi neobjektivní a dost mimo. Lidi si neuvědomují 2 věci:

          1.) V mládí se člověk mnohem snadněji nadchl. Takže se člověk dokázat skvěle bavit i u průměrných her. A ty lehce nadprůměrné hry dokázal považovat za nejlepší díla všech dob.

          2.) S odstupem času člověk vidí věci s růžovýma brýlema. Na to špatné zapomněl a ty dobré věci si pamatuje lepší než ve skutečnosti byly.


          Podtrženo, sečteno: Albion byl maximálně tak nadprůměrná hra. Rozhodně to není nic legendárního, co by bylo dodnes nepřekonané.

          • Jako hru celkově ho obhajovat nebudu. Z hratelnostního i technologického hlediska měl hodně nedostatků snadno překonaných modernějšími hrami. Psal jsem jen o vystavění světa, příběhu a postavách ve velmi specifickém subžánru. Jestli máš lepší příklad, rád si doplním vzdělání, ale svět, příběh a postavy v Avatarovi (herním i filmovém) ani v Outcast mi nepřipadají lepší.

            • Taronyu

              Albion som hral i keď už si moc nepamätám. Avatar má dnes omnoho bohatší a zaujímavejší svet. Lore je premakaný do podrobných detailov, lenže to málokto vie, lebo nikto poriadne nehral ani hru a o knihách a komiksoch ani nehovorím. A to sa bude ešte omnoho viac rozširovať.  Len jazyk Na'vi je plne funkčný jazyk ktorým sa dá normálne komunikovať.

            • Derp_1337

              Tak Avatar byl sonymum pro kýč. Jenom to rýžovalo podobné témata a vůbec se to nesnažilo být nějak zajímavé.

              Osobně se mi z tohohle žánru fakt líbilo FF7. Jako bývalý zaměstnanec (voják) se tam přidáš ke skupině eko-teroristů, kteří bojují proti zlé korporaci Shinra Inc. Shinra je typický diktátor, který má prsty ve všem od generického inženýrství až po monopol v energetickém průmyslu. Oni extrahují životní energii planety (Mako energie) a během toho ničí život na planetě.

              Final Fantasy 7 se dá považovat za mistra v tomhle specifickém žánru.

              • Reakce na příspěvek:

                OK. Bohužel jsem nehrál ani nejsem obeznámen s příběhem. Ale vzhledem k pověsti, jaká hru provází, předpokládám, že je to hodně dobře udělané.

                • Derp_1337

                  Reakce na příspěvek:

                  To máš ale velký rest. Je to fakt legendární hra. Vřele doporučuji. 

                  A teď ještě ještě celé předělali s remakem (reimaginací), takže je to ideální doba na to začít hrát.

                  Part 1: Final Fantasy 7 Remake Intergrade

                  Part 2: Final Fantasy 7 Rebirth

                  Part 3: za pár let vyjde Part 3 (FF7 Revival?)


                  PS: A čekání na Part 3 si můžeš zkrátit třeba zahráním spin offu: Crisis Core: Final Fantasy 7 - Reunion.

  • dworkin

    Recenze obsahuje množství překlepů a dalších chyb.

    • RodneYCZ

      A hlavne zadnou zminku o zvuku!

      • dworkin

        Kecáš, je tam!

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit