Přejít na výpis diskuzí
Paradox oznámil datadisky do Europa Universalis IV a Crusader Kings II
15.8.2014 | Adam Homola
19 příspěvků
-
Já taky, ale kdyby to místo Číny bylo Japonsko nebo Korea tak bych se nezlobil... *1*
-
Je tam možnost "scorched earth", která na 60 měsíců oholí ekonomiku provincie. Trvalé následky to nemá. Můžeš protivníka rozebrat na prvočinitele, uvrnout do chaosu, podrobit, ale úplně se ho zbavit ne.
-
da se v eu4 plenit? že bych se neobtezoval s cizi kulturou a pod ale nepratele vypalil a vyplenil
-
ja by som do Crusader Kings zmenil režim občanských válek -
keď sa proti mne vzbúria dve frakcie, tak by sa tie dané frakcie mohli za kompromisu a podmienok dohodnúť na spolupráci proti mne, alebo teda proti vládcovi
1) takto by sa pre hráča ako vládcu danej zeme ťažšie válčilo ale o tom by to bolo zaujímavejšie a zábavnejšie
2) hráč ako vodca alebo člen frakcie by v prípade spolupráce s inou frakciou mohol ľahšie nadobudnúť vítaztvo, ale po vyhranej vojne by sa musel potýkať ohľadom spolupráce, zda inú frakciu zvýhodní, alebo nezvýhodní pre svoj prospech
3) hráč ako vazal vzbúreného lorda by jeho armáda automaticky neznamenala automaticky len žrádlo pre kráľovské vojsko a hráčov hrad len ako žrádlo pre katapultov a drancírov -
Ja myslim, ze zas tak obludne by to nemuselo byt. Slozite samozrejme ano, ale obludne ne - vzal by se zakladni event (rakousko-madarske vyrovnani, treba), a akorat by se namisto pevne danych triggeru (neco jako "jsi rakousko=ano, je rok 1234=ano, mas druhou nejvetsi kulturu=madarskou=ano" takze se stane=event vyrovnani") by se vzaly nejake obecnejsi, dynamictejsi pozadavky. Neco jako vyse uvedeny priklad, jen by misto "mas druhou nejvetsi kulturu=madarskou" bylo neco jako "mas druhou nejvetsi kulturu=XXX", tak se stane "XXX vyrovnani". Snad to dava smysl, hehe.
-
To je sice hezké, ale samozřejmě by se tím množství událostí a variant mnohonásobně zvýšilo do absolutně obludných rozměrů, pokud by to mělo být udělané pořádně.
-
Nevidím důvod, proč by Francie neměla být mocná. Nakonec, pokud ti šahá to tvých věcí, máš se o její oslabení postarat ty. Ale silná Francie přirozeně krotí své sousedy, což může být i výhoda.
-
Máš pravdu, to dává větší smysl :-)
-
Mě teda v CK docela chybí trochu jiná verze té historie. Je mi poměrně jedno kdy jsem co dobil, ale rád bych věděl kdo mě kdy zradil, který poradce mi vytriggeroval negativní nebo pozitivní event atakdále. Když chce člověk udělovat nějaké ty honorary titles nebo někoho zavraždit tak musí sakra namáhat paměť aby věděl kdo co a jak.
-
Podle mne se tim mysli ze pokud tebe nekdo obleha, tak muzes vyslat z oblehaneho mesta vojaky a uskodit nepratelum. Nedo jako v CK2 kdyz se objevi pri oblehani zprava, ze nepratele napadli tabor a zabili par vojaku.
-
... a stejně tak lze přepsat okupovanou zemi na spojence.
Hurá! Tohle mi v původní hře chybí (po modech jsem se nedívala) - chtěla jsem z pozice velkého státu vypiplat v alianci nějaký malinký, za který by normálně "nešlo" hrát, a až následně jsem zjistila, že to nijak zvlášť efektivně nejde. Naopak u nich potom máte záporné body, pokud území v jejich blízkosti (které jste původně chtěli přepsat jim) zaberete sami a oni si je pak nárokují *1* Sice jej lze prodat, ale ne za všech okolností (válka, dluhy, cokoliv).
... například se dočkáme možnosti vysílání malých jednotek z obléhání ven.
Pokud myslím to stejné, co autor, tak svým způsobem to jde i teď, bez DLC. Pokud obléhám jednou velkou armádou, tak ta lze při obléhání rozdělit tak, aby z ní vznikly dvě jiné: jedna malinká - akorát tolik mužů, aby bylo obléhání úspěšné, a zbytek. Pokud je tedy potřeba odseparovat malou část, nic mi nebrání v odeslání právě té malé jednotky namísto oné velké. -
Existují mody, které mají právě tyto historické eventy zabudované
-
Ja bych si - asi do dalsiho dilu, tezko by to dostali do DLC - ze vseho nejvic pral nejaky neuveritelne silny nastroj, ktery by byl schopen brat historicke udalosti a naroubovat je na nehistorcky se vyvijejici hru.
Co tim myslim - soucasny stav je takovy, ze jen historicke veci maji tu extra "omacku" okolo, at uz to jsou texty nebo skutecna rozhodnuti, bonusy, eventy atd. Ale tyhle jsou omezeny prave temi skutecne historickymi predpoklady - narodnosti, konkretnimi provinciemi, proste triggery nutne ke spusteni historickeho eventu.
Ale co by se mi libilo by byla nejaka vec, ktera by tomu dodala nejakou dynamiku. Ze treba Tricetileta valka se ted muze stat jen (ted si absolutne vymyslim, jde jen o ilustraci) pokud je provincie Pomoransko protestantska, ma nemeckou kulturu a jeji majitel je ve valce s Kolinem. Ale s touhle "dynamickou historii" by se zachovala napln veskerych eventu, ktere jsou s Tricetiletou valkou spojeny, ale byly by podle predchoziho vyvoje hry upraveny ty triggery. Ze (opet si vymyslim) kdyby behem hry treba zmizeli Madari, tak by Rakousko mohlo zalozit Rakousko-Cesko misto Rakouska-Uherska, rozumite mi.
To mi asi na EU chybi nejvic, ze kdyz clovek hraje nehistoricky - takze prakticky vzdycky - tak pak prijde o spoustu tech zajimavych historickych zalezitosti a musi se spokojit s temi obycejnymi eventy. Kdezto nejaky takovy novy system by hru okorenil tim, ze by vic tech udalosti zachoval. Proste tak, ze by historicka fakta prislusne upravil realiim hry. -
Rika, ze je moc silna a ze v kazde instanci jeho hry drti vsechny okolo. Ne, ze kdyz za ni hraje, tak je postrachem :)
-
To je věc, která mě zatím na EU mrzí. Nedodělané východní národy, kupříkladu to zmiňované Japonsko. Bez adekvátních portrétů generálů, budov, "evropský" technologický strom, atd.
-
tak za ně nemáš hrát, je jasné že když za ně hraješ tak budou postrach
-
Rád bych nějaký DLC ve stylu Sunset Invasion, třeba pro změnu z druhý strany, samurajové táhnoucí na Vídeň. Za třicetiletou válku jsem rád, byla škoda že v EU tak nějak neproběhla.
-
Já bych v EU4 rád viděl více dialogu mezi státem a církví, doladit trochu systém koalicí nebo trochu oslabit Francii, protože z té je v každé mé hře postrach Evropy
-
V CK bych uvítal Čínu.