Přejít na výpis diskuzí

Pathfinder: Kingmaker – recenze

17.12.2018 19:55
Jiří Svák 33 příspěvků

Hned v úvodu přiznám barvu: mám slabost pro RPG založená na systému D&D. Kromě nespočtu seancí Dračáku už ani nepočítám, kolik hodin jsem utopil v prvním a druhém díle Neverwinter Nights. Pathfinder: Kingmaker má ke jmenovaným RPG velice blízko. Hra přímo vychází z gamebooků Pathfinder, což jsou...

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • triptich

    na tento kúsok sa teším. vďaka za recenziu.

  • XorxoxTalarius

    K tem casum loadingu musim rict ze disk dela hodne, mam novy M2 s 3.5 GB/s zapis/cteni a vsechny loadingy mi klesly na 0.5 vteriny. Takze vlastne ani neregistruju jestli se hra automaticky uklada nebo se nacita, hraju uplne plynule bez preruseni.

    • To jsi jeden z mala stastnych, kterym se to nahrava rychle. Protoze spouste lidem ani prechod na SSD nijak nepomohl a jak clovek ve hre pokracuje tak se nahravaci casy neustale zvysuji. Nemluve teda o tom, ze u takove hry to nema ani zadne opodstatneni...tam to ma byt blesk, i kdyby se to tahalo z diskety.

      • XorxoxTalarius

        No ... prijde na to, vzhledem k tomu ze kazda lokace si pamatuje kde lezi jakej item a mrtvola, plus co vsechno jsi tam udelal, tak to dava smysl. Kazdopadne muj osobni nazor co tomu pomohlo je ze jsem si koupil GOG verzi, nejednou se mi stalo ze GOG verze jela rychleji nez Steam verze. At uz se jednalo o nacitani nebo hru samotnou.

  • walltar

    Hra je parádní... jen jediná věc mě na tomhle typu RPG trochu vadí. To že jsou dělané jako realtime s pauzou. Nějak potom nestíhám opravdu taktizovat v soubojích, nebo se souboj stejně mění v tahovku, jen si každých 10s zmáčknu mezerník (nebo nastavím automat).

    Tenhle sytém hry by mě absolutn vyhovoval mít tak 1 nebo 2 postavy, ale pro tu velikost party kterou tam mám bych radši tahovej systém jako má třeba Divinity.

    Ale tohle mě vadí už od dob baldurs gate... Ale je to spíš takový menší problém.

    • i586

      V Baldur's Gate to zas takový problém nebyl, protože tam si nemusel mikrovat u každý postavy KAŽDÝ "KOLO" tisíce abilit. Řešil si jen kouzla u 1-2 postav (kterých je dost omezeně) a sem tam něco z quick slotu. Jinak ale souhlas. U těch novějších her je to občas frustrující. Realtime s pauzou byl vždycky takový kriploidní koncept. Nemá to přednosti ani jednoho systému. Je to jeden velký kompromis. Realtime hraju kvůli realismu a nutnosti se naučit hru ovládat, tahový zase kvůli přehlednosti a hlubším taktickým možnostem (můžu efektivněji využívat pohybu, plošných útoků, útoků do zad, iniciativa má větší váhu atd.). Realtime s pauzou nemá ani jedno. Jako realtime je to nehratelné a ve finále je z toho nepřehledný zkriplený turn based, kde spamuješ mezerník a zápasíš s path-findingem a AoE útoky. Dokonce si ani ty souboje nevychutnáš, protože i v tom tahovém systému se normálně přehrají animace boje, tady je vše neustále pauzované, protože pro každou postavu končí akce v jinou dobu.

    • maros.goc

      pauzovať môžeš koľko len chceš, čiže nechápem, čo nestíhaš lol :D

    • KrPa

      takze bys tu hru doporucil nekomu, kdo hral orginal sin a wastelandy? prave boje me v pilarech extreme nudily a po chvili jsem i prestal pouzivat kouzla, hra se nedovedla prekousat mim vysokym lvl postav i kdyz sem si zvysil obtiznost

      • hoj, me se taky Original sin líbil moc, ale taky se mi celkem líbil první PoE. Deadfire mě umlátil obsahem hned na začátku, takže jsem to vzdal. Souboják v Pathfinderu je v zásadě to samé co PoE, takže jestli tě nebavil tam, nevidím důvod proč by to tady mělo být jinak. Já doufám v další Divinity..OS 2ka byla jedna z nejlepších her posledních pár let.

    • XorxoxTalarius

      No ja si nedovede predstavit ze bych to hral na tahy ... jako kdyby tam byla moznost si to prepnout ala X-Com Apocalypse a hrac by si vybral, pak by to bylo ok, ale dat tam tahvej system, tak to bych se na celou hru vykaslal, kdyz si predstavim kolik je tam boje, nehlede na to ze v pozdejsi fazi vetsinu potvor zabiju na jednu ranu, fu

      • walltar

        Ta možnost si to přepnout by byla nejlepší... stejně ta hra jede na tahy, jen se to mezi tahem nepauzuje.

        • já si  říkal, že by to chtělo AI skripty, jako mělo Baldurs Gate, aby nebylo třeba vše oklikávat, ale možná to už přidali, chvilku jsem nehrál

  • Murlock

    Definitivně absolutně povinost pro každého hráče RPG. AŽ vychytaj všechny bugy, dodaj DLC a vyjde nějaký ten unofic patch tak se tato hra zapíše zlatým písmem do RPG historie.

    • KrPa

      az az az, takove hry nestoji za rec, z kazde sra*ky udelas jednou klenot

      • Murlock

        Až na to, že kvalitní RPG základ tam je. Jediný zápory co ta hra má jsou bugy a možná loading screeny ale kdo v roce 2018 nemá SSD. Stejné to bylo jako s New Vegas. Při vydání prakticky nehratelné ale Falloutí komunita tu hru hraje dodnes.

    • maros.goc

      len či už potom nebude neskoro...

      • skaven

        neskoro? preco...kolko rpg hier(nie skyrimov) vlastne dokopy poslednych 10 rokov vyslo? 10? 5?


        • když do toho nepočítáš akční hry, co se tváří jako rpg, tak zase tolik ne 


          na druhou stranu, není Skyrim svojí otevřeností a množstvím možností jak přistupovat k hraní právě nejvíc rpg ze všech? 🙂

          • skaven

            nechcem spustat flame, ale ...skyrim nepovazujem za rpg

            . :)


            • nó, neni to RPG ve stylu Dungeons&Dragons se spoustou statů, čísel, a hodů kostkou, ale ten roleplay element je tam na druhou stranu obrovský, tak právě nevim. Málokterá hra ti dá takovou svobodu rozhodování jako Skyrim

              • Reakce na příspěvek:

                Skyrim měl katastrofální RPG systém, protože člověk si tam mohl vytrénovat všechny vlastnosti a dovednosti na 100, a stát se šéfem všech guild v jednom hraní. Tím naprosto zabili jakoukoliv znovuhratelnost. O dalších stupiditách jako levelování potvor spolu s hráčem či o levelování náhodného lootu v truhlách nemluvě.

        • maros.goc

          na zapisanie sa do historie myslim

  • maros.goc

    skutočne krásna recenzia :) okamžite ma navnadila na hranie :) v súčasnosti hrávam prvý Baldur's Gate, zatiaľ mám 80 hodín nahratých

  • to vypadá jako něco pro mě. Předevčírem padla Melissan (hlavní padouch TOB BG2) a už jsem rozehrál IWD1 :-)

  • Hidden

    Zeptam se - jak je to se skrytymi timery (na klasicke questy, ne ukoly spravy kralovstvi)? Po vydani si na to rada lidi stezovala, ze zasadni questy maji timer, ktery se nikde nezobrazuje a pokud se cirou nahodou trochu loudate, po desitkach hodin muzete zjistit, ze jste proste v haji a zasadni ukol nestihnete a muzete rozehrat znovu. To mi prijde jako neodpustitelny prohresek gamedesignu a pohrdave mrhani hracovym casem. Je tenhle jev v soucasne verzi jeste pritomen?

    • pokud se trochu loudáš, nic se nestane, timery jsou nastaveny dost benevolentně, navíc se vždycky krize v království stupňuje, takže bys to musel naschvál ignorovat, když se vše kolem hroutí, aby sis toho nevšiml


      timery v Kingdom Come mi přišly přísnéjší


      nebo třeba takový Fallout, když neděláš vysloveně blbosti, máš hromadu času, abys našel water chip, když hraješ normálně tak to skoro nehrozí 

      • Hidden

        No jde mi o to, jestli ty timery na questy jsou stale skryte nebo nikoliv. Je v poradku, kdyz te tlaci cas a vis o tom, ze se nemas loudat. Ale pokud nemas ani tuseni, kolik mas casu, natoz ze tam nejaky timer je, prijde mi to jako celkem podpasovka.

        • Zbývající čas tam vidět neni, to by byla blbost, ale skrýté to taky neni, spíš se to odhaluje příběhem hry , ve stylu začne nějaká krize (kapitola) máš třeba měsíc klídek na rozjezd a vyšetřování, po měsíci se stane nějaký event, který tu situaci trochu zhorší, když to pořád neřešíš, za další měsíc už začne jít do tuhého, všude jsou nepřátelé, království se začne hroutit, rádci na tebe křičí, ať něco uděl´áš, no když na to budeš kašlat a dál to ignorovat, asi to může dojít až na game over, ale tak daleko jsem to snad zajít nikdy nenechal 

          • Hidden

            Aha, tak timto stylem se to zda celkem v poradku. Diky za vyjasneni. :)

            • ja to mam teda teprve rozehrane, ale hlavni ukoly jednotlivych kapitol jsem mel zatim casove presne urcene...napr. jsem dostal na prvni ukol 90 dni a v deniku to presne odpocitavalo kolik casu jeste mam, to se tyka i dalsi kapitoly atd...

              • Reakce na příspěvek:

                to len na zaciatku, ten prvy hlavny quest je casovo obmedzeny... potom uz len v kralovstve sa s tym stretnes, ked budes cakat na to co sa udeje v ramci jedneho Kingdom questu

              • Reakce na příspěvek:

                možná to patchli? já to měl jen v první kapitole, v té druhé s králem trollů se mi už žádný limit neukazoval 

                • Reakce na příspěvek:

                  to mas pravdu, ale treba curse se mi odpocitava

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit