Pentiment – recenze detektivní adventury ze středověké kroniky
-
Už se těším. Jméno růže je jeden z mých top filmů. :)
-
Kdyby se mel Pentiment srovnat s Pillars of Earth, jak by dopadl? Lepsi a zabavnejsi? Horsi a utahanejsi? Prilis jiny, nez aby se dal srovnavat (byt dle recenze pusobi dosti pribuzne)?
-
-
Příbuzný určitě jsou, žánrově i tématem. PoE za mě byly utahanější, nesedl mi tam pomalejší rozjezd, rozhodnutí rozsekat ho na epizody a Pentiment mě víc bavil i po umělecký stránce, protože středověk prostě tak šedohnědej nebyl. Ale rozhodně k sobě mají blízko.
-
-
Skvele, diky za porovnani. :)
-
-
-
Vedle Inkulinati se ještě hodně pěkně středověce stylizovaně vymyká Apocalipsis: Harry at the End of the World. Mimojiného zde působí v roli vypravěče Adam "Nergal" Darski ze slovutných BEHEMOTH. To byla snad vůbec první hra, která měla kompletní "středověký vizuál". https://games.tiscali.cz/recenze/apocalipsis-harry-at-the-end-of-the-world-recenze-312260
-
Přes cloud na mobilu cestou do práce, moc fajn hra. Ano, jsem barbar 😀
-
Počítám, že když je Jméno růže moje oblíbená knížka (a film) tak jsem cílovka. Díky Joshi.
-
"Čas v Tassingu plyne, děti se rodí, dospívají, lidé umírají a důsledky
vašich činů formují místní komunitu a náladu v ní způsobem, který je
nemožné předem odhadnout."Chcel by som sa opytat recenzentky ako dosledky mojich cinov formuju komunitu a naladu v nej.
Pytam sa preto, lebo tu hru som hral trikrat vzdy inak a vysledok bol uplne rovnaky.
-
-
Když jsi hru dohrál třikrát, tak jsi jistě obdržel průvodní dopis, který zakazuje před vydáním prozrazovat osudy jednotlivých postav, není-liž pravda? Mně ty dopady teda připadaj docela pádný, po návratu po první popravě na tebe postavy reagujou dost jinak, když odsoudíš mnicha nebo vdovu, stejně tak můžeš některý odradit od kacířství, vstupu do kláštera nebo od rezignace na hledání pravý lásky, což za mě komunitu formuje dostatečně.
-
-
No praveze mne to prislo velmi slabe, lebo skutocne dopady tie rozhodnutia vobec nemaju. Vseko je to len v ramci toho ze ti nejake postavy povedia v nejakej situacii nieco ine. Nic z toho skutocne neformuje komunitu a uz vobec nie dej. Hra sa odvija vzdy rovnako.
Konsekvencie v tej hre maju podla mna maximalne dopad na hracove pocity, nez na to, aby naozaj nieco ovplyvnili. Na kaliber Obsidianu je to podla mojho nazoru malo.
Tu predsa Obsidian mohol o dost zabrat a nechat ma skutocne hrat podla seba a napriklad nechat popravit postavy, ktore maju vplyv na dej hry. Ved koniec koncov, hra nema ani dabing, nema suboje, nema RPG prvky, tak jedine to, co mali vytvorit, bolo vytvorit nove dialogy a situacie, ktore by vyrazne menili raz Tassingu.
Pentiment je krasna hra, ale podla mojho nazoru len na jedno prejdenie. Ja dufam ze bude dvojka a teraz uz aj so skutocnou hratelnostou.
-
-
-
@jesawyer
Some of the other physical books I referenced for Pentiment (not all of them but probably 3/4 of them) if you are interested.