Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Tak velky uspech nextgen konzoli me docela prekvapuje. Ocekaval jsem vlaznejsi zajem skrze vyssi konkurenci smatfounu a tabletu nez byla v minulosti. Zvlaste kdyz ani Vite a Wii U se moc nedarilo a 3DS z pocatku take ne. Ani launchove tituly nejsou zadny zazrak. Ale jsem za ten zajem a obrovsky uspech rad, hernimu prumyslu to vleje novou krev do zil. Je evidentni, ze strategie levnejsích nextgen konzoli je velmi uspesna a ukazuje se, ze majorita hracu je nastesti dostatecne rozumna na to, aby chapala, ze pro dobrou zabavu neni vysoky hruby vykon to nejdulezitejsi. Doufam ze si z toho vezmou ponauceni i vyvojari a zameri se vic na hratelnost, nez na grafiku.
    • me docela prekvapuje, ze nepouzijes svoje znicujici argumenty na tohle

      805... pěkný :-) Mimochodem, mohou mne tu zástupci obou stran vysvětlit, jakej je vlastně čistě v HW rozdíl mezi "HERNÍM PC" a PS4 - X1? Jinak sem Pc čkář, ale časem půjdu do PS4: už teď vrním blahem při představě dalšího Uncharted pro PS4, to samé jistě cítí fandové HALA.

      Jejdasek (anonym)
      Ciste v HW je rozdil u PS4 treba v sekundarnim CPU, HUMA architekture nebo pouziti GDDR5 jako systemova ram.

      n (anonym)
      ddr5 maj udajne vyssi latence, takze jejich uziti jako operacni pameti je s pomerne vyraznym otaznikem, je to spis kvuli tomu, aby si mohla graficka karta ukrojit z ty svoji oblibeny - a kde tam vidis sekundarni cpu? ja tam vidim jedine secondary chip, coz je naka mezipameti
      ( It features Samsung’s K4B2G1646E-BCK0 which is a 2Gb [not Giga Bytes, it is Giga Bits] DDR3 SDRAM secondary chip. )
      • a jeste se te zeptam na tvuj na nazor na huma (coz je sdileni stejny pameti pro dva ucely, jako operacni pamet a pro gpu, to podle me nebude zadnej booster, spis dalsi z uspornych kompromisu, jako zbytek konzoli)
        • A co z toho neni rozdil mezi PS4 a PC?

          HUMA je prime sdileni stejneho pametoveho prostoru mezi CPU a GPU. Odstranuje to nutnost kopirovani dat mezi pameti pro CPU a GPU. Tim se za prve setri cas CPU a za druhe to umoznuje aplikovat nove techniky spoluprace CPU a GPU nad rozsahlymi datovymi baliky, ktere dosud nebyly mozne z duvodu neefektivni nutnosti kopirovat tam a zpatky mezi pameti pro CPU a GPU. V zadnem ohledu to neni usporny kompomis, je to naopak pokrocila technologie sjednoceni pameti pro ruzne procesory. Je to jedna z technologickych novinek PS4, kterou se programatori budou muset naucit efektivne vyuzivat. Predpokladam, ze bude vyuzivana predevsim u exkluzivnich titulu i kdyz si umim predstavit i drobne optimalizace u multiplatformnich enginu.
          • A ještě jedna věc. Nevyužít toho k optimalizacím by byl zločin. Už jen třeba základní použití textur. Tradiční model je, že se načtou do systémové RAM, potom se zkopírují do video RAM a nakonec se vymažou ze systémové RAM. S tím je spojena řada operací pro alokování a kopírování paměti provázené řadou přerušení. U PS4 to může odpadnout, textury se načtou do systémové RAM a hotovo, tady už s nimi může GPU rovnou pracovat. Stejně snadná je i aktualizace textur. Je to jednoduché a rychlé. Ale je to asi realizovatelné jen u APU, takže normální PC s dedikovanou grafikou si o tom bude muset nechat jen zdat a bude to muset řešit hrubým výkonem za cenu plýtvání zdroji. Proto nemá smysl porovnávat papírový výkon PC a Konzolí, nejde jen o výkon, ale i efektivitu jeho využití. A v tom konzole díky svým zákaznickým obvodům a unifikovanému hardware výrazně vedou. Za rok až dva se proto na PS4 začnou objevovat technologicky velmi pokročilé hry.
            • To neni vec konzole, ale priorit vyvojaru. Uz na PS3 maji nektere hry 60 fps.
            • asi mas pravdu, nezbejva nez cekat, jestli konzole prekonaj bajnou hranici 30fps nebo ne *5*
            • Není to nic složitého, sdílení je jednoduché, programátoři tohle řeší úplně běžně, zvládají to bez problému i studenti. Je to programátorský denní chleba. U PS4 jenom tady dostávají nové možnosti na hraní si.

              Srovnávat to jde, ale je to nesmyslné úplně stejně, jako posuzovat rychlost vozidla podle výkonu motoru.
            • jo, usetreni toho prenosu je urcite plus, ale sladit ten zbytek, to nebude nic jednoduchyho, viz vyse, sdileni prostredku je dost o "drzku"

              srovnanat to celkem jde, protoze vykon cpu a gpu neprekonas, muzes ho jenom min brzdit, a architektura je porad x86-64, takze revoluce se cekat neda *5*
          • Zapomněl jsi uvést, že ze tím také výrazně šetří kapacita paměti, protože v ní data nemusí být dvakrát.
          • to je prave otazka, jestli se to nauci vyuzivat efektivne, myslenka sdileni ve tvym podani vypada lakave, ale zase to mas jedna pamet a pristupujou k ni dve ruzny zarizeni, to taky nepude uplne snadno a samozrejme, kdyz ma kazdej svoji, tak se urcityoperace muzou provadet paralelne...
            • To jsou prostě špatně optimalizované hry. Ale na obranu vývojářů je nutno uvést, že na pc se optimalizuje špatně, když je každá ves jiný pes. Efektivita využití hardware na konzolích je výrazně vyší. Ale to je vedlejší, podstatné je to, že se není potřeba děsit přístupu více procesorů do paměti. Děje se to běžně, PS4 to jen povýšila na nový level, který odbourá spoustu zbytečných paměťových operací.
            • jo, ale tady krome tech vice jader jeste gpu, coz je jeste vetsi gulas

              a to nemluvim o tech pruserech, jako ze AC4BF jede na jednom jadre na 100, na dalsim na 20%, treti na 40 a posledni na 60 (nebo tak nejak), coz ve zkratce o vyhodnosti reseni zrovna dvakrat nepresvedci, kdyz k tomu do rady jeste prihodite gpu...
            • S tím se setkává každé vícejádrové CPU.
            • snadno? jedna informace a chtej ji obe zarizeni zaroven, co s tim? jedno musi pockat?
            • Pujde to snadno, tusnadnost zajistuje prave HUMA. Neni to zase az tak nove, programatori sdileni pametoveho prostoru uz znaji z PS3, ktera to umi taky, ale ne tak snadno a s jistymi omezenimi (rychlost pristupu byla vyrazne asymetricka). PS4 ti umozni mit i klasicky vyhrazenou pamet, HUMOu onic neprichazi, jen ziskava neco navic, programatori si pro jednotlive operace budou moci vybrat, co je pro ne priznivejsi.
          • a to vymysleny sekundarni cpu? to jsme prehlidli, zrejme *5*

            njn, ses jen typickej demagog, o konzolich jen pozitivne
            • tak to asi zase cerpas z jinych zdroju nebo rozumime oba pod pojmem "standby" neco odlisnyho...
            • Přínos pro výkon ve hrách to má nepřímý. Tím, že se druhé CPU stará o servisní procesy na pozadí typu ukládání videa na pozadí, cross chat a podobně, tak se uvolňují ruce hlavnímu CPU. Nejdůležitější je na tom stabilita výkonu hlavního CPU, která je důležitá pro optimalizace na hardwarové úrovni. Ve výsledku to umožní efektivnější využití hlavního CPU a tedy dosažení vyššího reálného výkonu. Na PC bys toho mohl teoreticky dosáhnout vyhrazením jednoho jádra CPU na takové procesy, ale vzhledem k velké roztříštěnosti hardware v herních PC to nemá smysl a nepoužívá se to.
            • All in all the PlayStation 4′s newly revealed resources aren’t going to have a considerable impact on games, and aren’t going to boost graphical performance.

              Sony already said the secondary cpu is for standby tasks.

              hm, tak jsem to vicemene trefil, usporny reseni pro stanby, takze k vykonu ve hrach prinos nula nula nic
            • diky, spis se mi to hledat nechtelo, na prvnim linku o tom nic nebylo *5*

              arm procesor, skoda, ze tam nepisou k cemu je, kombinovat risc a cisc jsem videl i v jednom chipu, to bude spis zas kvuli uspore energie, vetsina aplikaci tezko bude na konzoli napsana pro obe architektury zaroven
            • http://vr-zone.com/articles/second-ps4-processor-extra-gddr3-ram-revealed/64081.html

              Ty si ani neumis vyhledat jednoduche informace?

              Na otazku jake jsou rozdily mezi pc a ps4 jsem odpovedel ciste neutralne. Uvedl jsem pouze fakta a nijak je nehodnotil. Hater, ktery se i na tom snazi vyvolat flamewar jsi ty sam.
  • hry robia konzole dobrými nič iné inak je to hardware na XXL rokou
  • banduru!
  • ucho
    no jo, ti Angláni: http://youtu.be/UHm8k4uLDkE
    • Hned jsem si vzpomel - http://www.youtube.com/watch?v=kAG39jKi0lI
      • Fajne :D to asi jsem jeste nevidel.. :(
        Ale asi na to jeste parkrat mrknu.
    • God-of-War
      My se taky dočkáme:)..
      • Již brzy.
  • Je to potěšující, že je PS4 venku. Určitě si ji pořídím. Ale časem, až vyjdou nějaké dobré hry a vychytaj se dětské nemoci. Teď v říjnu jsem si koupil PS3 v bundlu s GTA 5 (dosud jsem hrál jenom na PC a konzolemi jsem lehce pohrdal - chyba! ;) ) a jsem na dost dlouhou dobu naprosto uspokojen. *5* Čekají mě pecky jako Red Dead Redemption, Last of Us a asi i ty Watchdogs si zahraji na PS3, jelikož dle videí nevidím velkého rozdílu mezi verzemi pro PS3 a PS4.
    • Rozdíl je tam velký. Lepší rozlišení a hlavně vyšší fps.
      • BookerDeWitt
        U Watch Dogs zrovna ne. Je už jisté, že obě verze, jak pro Xbox One, tak pro PS4 pojedou jen v 30 FPS. Sice to nebude padat, což u stávající generace bude nevyhnutelný, ale i tak to není žádná sláva. Kreativní ředitel hry navíc sám řekl, že si není jistý, jestli "next-gen" verze pojedou v 720p nebo 1080p.
  • Osobně mi zcela uníká důvod proč se stále pc hráči navážejí do konzolistů. Jediné co mě napadá, je že nasypali spostu peněz do svých nabušených sestav, tak nedejbože aby někdo řekl, že jsou konzole lepší.
    • navazime se do konzoli, konzolisti si to jen vztahujou na sebe, konzole je zbytecny a omezujici zarizeni, usnadnuje jenom loupezivy praktiky sony/ms a co je nejhorsi, pro ty pozersky troglodyty, co si kupujou elektroniku podle znacky/hypu, se sijou hry na miru, takze jejich uroven sla za poslednich 10 let prudce dolu (jo a grafika me az tak moc nerajcuje, staci mi, aby to bylo koukatelny, ale hlavne svizny, tzn. ne 30fps, ale aspon 60, vic nema u lcd cenu)
    • Osobně mi zcela uníká důvod proč se stále pc hráči navážejí do konzolistů.

      Nerikej "pc hraci", ale nekolik bezmozku, kteri podlehli trollovani tady par dalsich pc hracu, kteri se citi jako velci mocipani potom, co tu donutej zareagovat par psychicky unstable jedincu.
      • Ale jo, na tom něco je, tak se omlouvám za označení "pc hráči"....
      • Zdravím "dvojníka". Asi budu x2.
        • Zdarec, tak to pardon, nebudu ti lezt do zeli a zmenim si to, tys to mel urcite driv :D
    • Obě zařízení (konzole, PC) jsou lepší na něco jiného. A nenavážejí se jen PC hráči do konzolí, ale také naopak. Je to vzájemný, stupidní, dlouhotrvající internetový spor.
      • Co bychom si bez nej pocali... dyt by nebylo, o cem se bavit :)
    • Tak ti, co do nich nasypaly spoustu peněz se můžou bát akorát toho, že konzole budou mít lepší exkluzivity, jestli lepší myslíš výkon, tak to sotva když někdo dá přes 10 litrů jenom za grafickou kartu
  • Je lepší PS4 nebo XBO?
    http://img.izismile.com/img/img6/20131129/1000/friday_gifdump_508_10.gif
    • ta jako ze PS4 se seká, ale jede v lepsim rozliseni a XB0 jede plynule, ale lowres? jeste ze tu je PC kde si v klidu zahrajeme 1920x1200 120Hz*1*
      • Tilwaen
        Thanks, Captain!
  • Moander
    To je zase zumpa tady. games.zumpa.cz nebo zumpa.tiscali.cz?
  • Rhulad
    to jump- Mám macbook air a je to nejlepší notebook, co jsem kdy měl, mám apple iphone 5 a je to nejlepší smartphone co jsem kdy měl a vyzkoušel jsem toho opravdu dost od samsungu až po sony. Poserr se z toho *3*
    • jj apple toho udělal pro hraní her strašně moc -> pippin, nejlepší videokonzole všech dob *7* o který ví prd dokonce i apple fanblboys jen tak na okraj k té "neomylné" firmě, která je postavená na tom, že ukradne patenty a poskládá z toho zařízení, dá tomu 5x větší cenu než konkurence a tváří se jako revoucionáři
      • Ty znáš apple jen z bulváru, viď?
    • Záleží, podle čeho posuzuješ "nejlepší notebook". Air je výkonem velice pod průměrem, ale design je parádní a skladný. Mně by ale nestačil a tak musím obětovat design za výkon. Taky OS nemusí každému vyhovovat. Mě například omezuje a tak zůstávám na Win7, které podle mého názoru smazaly rozdíly ve stabilitě a rychlosti oproti OS. A o kvantitě dostupného softwaru (často zdarma) na Windowsech obecně nemůže být vůbec diskuze.
      • Rhulad
        Tak já na cestu do práce potřebuji skladnost a hlavně mobilitu a nemám problém jet 10+ hodin bez nabíječky.. Na hry to opravdu moc není, ale diablo III to zvládne v pohodě.
        • JJ, výdrž při "kancelářské" práci je super. Je to prostě o prioritách.
    • Tak litovat te nebudu, na druhou stranu osobne proti macu nejsem, videl jsem ho a je to zajimavy system, ale taky z nej nejsem nijak odvarenej. Muzu rict, ze nektery verze se jim povedli. Ja jsem proti tzv. zombii chovani, ktere obecne komunita zastavajici Apple ma.
      Vsude se najde vyjimka, ne ze ty bys zrovna nejaka vyjimka byl..
      *1*

      PS: doufam ze jsi rad, ze jsem ti odpovedel, kdyz to bylo mirene na me, ale musim se omluvit, prujem opravdu neplanuji, neni ani duvod.. *5*
      • Ono je to tím, že půlka lidí, co kupuje Apply (v tomto případě Phony a iPady) to pořizují jen protože je to cool a ke spokojenosti jim stačí svítící jablíčko. Nejsou to ale o nic větší zombie, než ti nedočkavci na PS4, kteří byli ukázaní ve videu níže... Já třeba taky dělám na Macu (iMac), ale je to čistě dané tím, co dělám (grafika a video) a v tomto směru je Mac spolehlivostí a rychlostí trochu jinde než Windows. To, že ten komp navíc pěkně vypadá beru jen jako bonus a vysoká cena mě netrápí, protože je to moje pracovní nářadí a peníze, které jsem za to musel dát, se mi už dávno vrátily.
    • Moander
      tatka ti koupil?
      • Rhulad
        Tak samozřejmě. Někdo dostáva na narozky ponožky, já Apple *3*
        • Vidis to, a ja si o ponozky sam rikam, protoze me udelaji radost :). Drive jsem je nemel rad a nyni si je vychvaluju. Kam se hrabe PS4 nebo Apple na ponozky !! *5*
          • Rhulad
            Hmm tak když na nic jiného nemáte co ti zbývá .) Já si letos budu užívat Ipad Air a ty nové ponožky. Každý má to svoje *3*
            • on ma na rozdil od tebe život, trolle
        • výrobky od Applu tvé pochybné sexuální orientaci moc neprospějí.
          • Rhulad
            Máš pravdu. Taky se citím tak nějak obyčejně, když sem jenom obyčejný heterák. Musím někomu podržet, abych byl víc cool *3*

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit