PlayStation 5 vypadá neporazitelně. Navzdory nedostupnosti a Game Passu
-
Zajímavá úvaha ale celkem komplikovaná a o hovně. Tohle se asi nikdy nestane ve finále člověk půjde tam kde je to levnější bez ohledu na nic 🙂
-
Tesla je hlavně omyl průmyslu, to bych sem neplet vůbec.
-
Sony bylo lepší ale v zisku, kvůli těm hrám právě.
-
Podle mě to nesnese srovnání. To je jak ty dnešní nedotknutelné grafiky 😉
-
No to je tou nedostupností jak zadel na hrnec ! 😛😂
-
Jestli se rozhoduješ podle ceny nebo kvality jídla, tak v tom případě by tě "ziskovost" dané restaurace neměla zajímat. Pro tebe jako koncového zákazníka je to zbytečná informace.
-
Sony dnes reagovalo ze zacina predavat ps5 s mechanikou bez straty...
-
-Příslib do budoucna. Zatímco Sony zavírá svá studia, MS tvoří a kupuje nová. Hráči milovaný Days Gone bez pokračování, prorože se Sony nelíbilo hodnocení na Metacritics. Místo toho TLOU remake, o který si nikdo nežádal. Jen zmíním, že hráči dlouho prosili o nové Fable nebo Perfect Dark. A jsou ve vývoji. Ano je pravda, že Sony toho zatím vydala více (i když žádná sláva, já bych si nevybral), ale MS je také v plném zápřahu. A zatímco Sony dělá marketing, kolik titulů mají ve vývoji, MS o tom explicitně nehovořil, ale spočítejte si, kdo toho více připravuje.
- Diverzita titulů. Toto je velmi subjektivní, ale tituly od Sony na mě působí jak přes kopírku. Všechno third person adventury nebo platformovky. Hlavně aby se mohli vytáhnout se svojí next-gen grafikou, ale hratelnost je jaksi pořád podobná. Včera při představení horizonu nikomu nebilo do očí to přitahování ke stěnám jak ve Spidermanovi? Mě osobně přijde zajímavější mít od každého žánru něco.
Na závěr bych podotknul, že konzolové žabomyší války mě nezajímají, koukám se na herní průmysl jako na celek. Ale pokud vyjde oslavný článek na Sony, který ignoruje, co se daří u konkurence, tak je vhodné ukázat i druhou stranu mince.
3/3
-
3) Zřejmě tedy značka xboxu v očích hráčů velmi vzrostla a pořád roste. A to je dobré podotknout, že nevydala zatím žádné velké console-sellers first party tituly. Proč tedy popularita "nepopulárního" xboxu roste?
- Xbox Game Pass. Služba, která je přirovnávaná k hernímu Netflixu. Někteří říkají, že se těší, až si hru zahrají "ZDARMA" v GP. Už jenom to značí, jak moc dobrá nabídka to je. Zatímco Sony zvedá ceny svých her na 80$, MS jde přesně opačnou cestou.
- Poměr cena/výkon. Xbox Series X je výkonější konzole, to se začíná ukazovat u nových titulů. Přesto stojí stejně jak PS5.
-Zpětná kompatibilita. To, že hráči hrají starší hry, aby si to zopakovali, nebo dohání resty je normální. Nové kvalitní hry nevycházejí denně. Když máš knihovnu her, ke které si přirozeně vybuduješ nějaký vztah, tak je příjemné mít možnost si hry z ní zahrát znovu.
-FPS Boost. Souvisí se zpětnou kompatibilitou. Valná většina moderních her (např. nejnovější díly Far Cry nebo třeba Dying Light) může být na xboxu hrána při 60 FPS, to je oproti PS5 30 fps docela rozdíl.
-Lživá nebo mlhavá politika Sony. To bylo nářků, když MS sdělil, že budou vydávat i na old-gen na počátku nové generace. Média se obouvala do MS, jak zpomaluje vývoj. Sony se stavěla do role spasitele - "budeme ctít pravý next-gen". Obrázek si udělejte sami, jaká je realita. Dále Sony naznačovala rok 2021 pro GoWR a nový Horizon. Zatím je jaksi ticho po pěšině (kde bylo potvrzení 2021 včera v traileru Horizonu?). Ale tak hlavně, že ukázali, že narozdíl od MS své velké tituly dodají dříve.
2/3
-
Pane redaktore, k Vašemu příspěvku se nelze nevyjádřit.
1) Úspěšnost konzole se nehodnotí jen dle prodejů, obě společnosti navíc potvrdili, že je prodávají se ztrátou. Navíc obě vlajkové konzole jsou momentálně všude nedostupné, těžko tedy vyvozovat jakkékoliv závěry. Series S dostupný občas je a také na některých trzích se prodává neskutečně dobře (Indie).
2) Na úspěch můžeme pohlížet z více pohledů.
Celková ziskovost. Ta se dnes počítá jinak, než ze samotných prodejů hardwaru. Samotná Sony ve své roční zprávě pro investory uvedla, že konzole jako taková je v důležitosti byznys modelu stále slabším článkem, možná Vás překvapí, že je to pouhých 20 %. Zbylá procenta tvoří software, služby a periférie.
Úspěšnost můžeme hodnotit i přechodově. Jak zájem o značku vzrostl za poslední období. Sony si jede svou díky své popularitě PS4, ovšem ruku na srdce, jede spíše ze setrvačnosti. Microsoft udělal na počátku minulé generace několik přešlapů, ale s přichodem některými jedinci uráženého Phila Spencera, divize Xboxu se nepochybně zvedla, zájem o Game Pass konstantně roste a i přesto, že o Xboxu můžeme mluvit, že přezil vlastní smrt, tak jsou vlajkové konzole beznadějně vyprodány.
1/3
-
Je otazkou, proc by melo nekoho zajimat, nad rekneme beznou zvedavost, ktera konzole se vic prodava?
Napr. uvaha, ze "co se hojne prodava je dobre" - coz neni uvaha ktera v clanku zazniva -, neni nutne blizka realite.
Mne je to uplne ukradeny ktera se lepe prodava a kdybych si nejakou kupoval, tak bych zvazoval jina kriteria nez prodeje. Kdo ze znamych kterou konzoli ma, jaky jsou na ni hry, technicky specifikace, atd.
Kdyz jsem clanek cetl, tak jsem cekal nejakou pointu vyvozenou z te "neporazitelnosti", ale to byla chyba. Proste se vic prodava, no :)
-
Správně. Rozhodnu se buď podle ceny nebo kvality jídla. Né podle zisků, nebo prodejů.
-
Takže se rozhodneš podle kvality jídla a ne jaké má ta restaurace zisky (předpokládám, že Mekáč bude mít zisky řádově větší, než nějaká malá, ač luxusní, restaurace), je to tak? Který řetězec vydělal nejvíc ti bude úplně jedno a při nákupu jídla na to koukat nebudeš?
-
Deathloop je exkluzivní na PS jen z toho důvodu, že tu smlouvu uzavřela Bethesda ještě před akvizicí MS, navíc je to jen exkluzitiva na rok
-
Vaše přirovnání je scestné. U příkladu s restaurací to také může znamenat, že ta první vaří z méně kvalitních surovin a má nižší ceny, které vedou k větším prodejům. Zákazník by se měl rozhodovat na základě vlastní úvahy co je pro něj lepší, nikoli dle toho kdo má větší prodeje. Je pro mě lepší koupit si levnější oběd z méně kvalitních surovin. Nebo ten dražší, ale kvalitnější a chutnější? To už je samozřejmě každého volba. Když vám dám 2000 Kč a řeknu jděte za to na večeři, kam půjdete? Do Mcdonalda, kde mají obrovské prodeje nebo do Alcronu s michelinskou hvězdou, ale malými prodeji? Nevím jak vy, ale já bych zkusil ten Alcron.
-
Hele tohle je ale celé spekulace.
Díky nákupu Bethesdy má MS první (v rámci posledních x let) konzolovou exklizuvku. Kterou je Deathloop :-/
-
"a asi na ukor zakaznika zvysenim ceny"
A vzhledem k tomu, že spoustě lidí stačí hrát hru na jedné platformě a ne na všech, by se to fakt vyplatilo :-D
-
A jsi ochoten provozovat herní platformu (se vším co to obnáší) i když by za nákupy hráči platili někomu jinému? Nic ti nebrání jít příkladem.
-
Jako zákazníka mě bude zajímat, která toho prodá více (ta první). Buď v ní výrazně lépe vaří, že to tam táhne zákazníky, kteří se do té druhé nehrnou. A nebo ta druhá odírá na cenách. Takže nejen že pro mě budou prodeje důležitější údaj, dokonce se na základě nich rozhodnu navštívit tu první.
To stejné u konzolí. Ta kterou má více lidí (zejména v mém okolí) a na které si s nimi tedy můžu snadněji zahrát dané hry bude určitě lákavjěší, než konzole, kteoru v okolí nikdo nemá, ale má super zisky :-D
-
I z pohledu hráče musí být kritérium pro hodnocení úspěšnosti konzole její ziskovost. Dám příklad ve městě jsou 2 restaurace. První prodá 2x více obědů než ta druhá. Přesto ta druhá je ziskovější. Která restaurace je úspěšnější? Samozřejmě, že ta druhá.
Jde mi o to, že pán Homola ve svém "názoru" hodnotí úspěšnost konzolí dle jejich prodejů. Ty jsi toho prodal více, ty jsi úspěšnější. Tohle je mylné uvažování, které bohužel vychází z toho, že spousta lidí je méně ekonomicky gramotná (za což bohužel může i naše školství). Taková Tesla prodá jen zlomek toho co Škodovka a přesto má Tesla jako firma mnohem větší hodnotu.