Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • DeathFish

    Parádně sepsaný článek. Muselo to dát dost práce, takže moc děkuji 🙂

    • souhlas ten článek se mi fakt líbí jak je to sestavené a pečlivě utříděné

  • nejsem majitelem PS ani jiné konzole, ale když si přečtu ten přehled, který je mimochodem velice pečlivý a opravdu hezky sestavený, tak bych začal být nervózní, kdybych měl PS. 

    Pokud totiž majitel PS není fanda multiplayerových odnoží známých značek, tak se nemá téměř na co těšit. Vždyť, co konkrétního se ví? Snad jen že vyjde nový Spider Man, vznikne asi další závodní hra od Polyphony a bude tady nové MLB. Zřejmě pak za 3-4 roky přijde nové TLOU. 

    Co ale víme více? V podstatě nic. Neví se ani obsah nových projektů natož pak možné datum vydání, ale to nasvědčuje tomu, že to budou data hodně vzdálená rok 2025 a později. Exkluzivní hry pro PS s datem vydání 2023 a 2024 vznikají zejména v produkcích externích studií, kterým musí SONY platit jistě nemalé peníza za to, aby ty hry exkluzivními zůstaly. 

    Celé mě to vede k úvaze jak jsou ta studia, které SONY vlastní, řízena a jestli se nám tady tak trochu nerýsuje selhání vrchního vedení v tom, že SONY nemá dostatek vlastní produkce, protože si neumí dobře rozplánovat práci a nové projekty. Jestli by Sony místo nahánění akvizice MS + Blizzard nemělo své síly spíše upřít k vlastní produkci, aby se bylo na co těšit. 

    • Derp_1337

      "Nejsem majitelem PS ani jiné konzole, ale když si přečtu ten přehled... tak bych začal být nervózní, kdybych měl PS."

      Hele, nemůžeš všechno brát tak doslovně jako 100% reprezentaci skutečnosti. Ten přehled je sice hezky uděláný, ale pořád je to přehled pro laickou veřejnost. Ve skutečnosti je všechno mnohem komplikovanější.

      Nemusíš se obávat, že by Sony nevědělo, že musí vydávat kvalitní "exluzivní" hry, aby si udrželo vysoký zájem mezi hráči. Oni to moc dobře ví.


      A starosti o to: "Jestli by Sony místo nahánění akvizice MS + Blizzard nemělo své síly spíše upřít k vlastní produkci" jsou fakt zbytečné.

      Sony je velký korporát se spoustou různých oddělení. Pokud já vím, tak právnické oddělení se nevěnuje žádnému vývoji her, takže se klidně může věnovat jiným činnostem jako je legálnost akvizice Blizzardu.

      • Spoustu věcí je nejasných a u většiny studií se neví na čem pracují. Pokud budou produkovat podobné hry jako doteď, tak se o budoucnost nebojím.

        Spíš od hráčů na XBOXu slýchám, že jim žádné hry nevycházejí (od Microsoftích studií). O je jich hrách možná jde slyšet, ale nic tam zatím pořádně nevyšlo.

        • Derp_1337

          Jo, přesně tak. Na Xboxu mnoho dobrých "exluzivit" nevychází. Tam to nad vodou drží hlavně ten laciný gamepass. Proto taky PS5 drtí v prodejích nový Xbox.

    • Tak já jako majitel PS5 (a k tomu Switche) na ní nehraji pouze exkluzivity, ale i multiplatformní tituly, takže se mám stále na co těšit. 1st party hry beru jako příjemný bonus, který mi tato platforma poskytne. No a když se podívám na exkluzivky, které na PS5 zatím vyšly,  tak jich i tak pár mám v backlogu, například nákup Forbidden West jsem odkládal tak dlouho, až ho dali do PS+ Extra :)

  • fakt by mě zajímalo, kolik musí Sony platit např. FromSoftware, aby držel Bloodborne jako PS exkluzivitu. Když se člověk podívá na prodeje Elden Ring (20 milionů prodaných kusů), přičemž víc než polovina jsou PC prodeje, tak to musí být drahé jak prase. Když hra stojí 60 Euro a prodalo se 10 milionů PC kopií, tak to je 600 milionů Euro, tj nemalá částka

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit