Pod pozlátkem Clair Obscur: Expedition 33 se skrývá hardcore RPG
-
Asi už stárnu, ale nikdy jsem nepochopil ten vizuál číselného damage v podobných hrách 😯. Vždy jej v nastavení vypínám - v tomto konkrétním případě mi to navíc přijde ještě rušivější než např. u takového Diabla IV.
Prostě rubu, dokud monstrum nechcípne, a nezajímá mě ani nemám radost či nějaký pocit uspokojení / soutěživosti, když vidím, že jsem mu zrovna dal damage 50 anebo 9,999.
Někdo stejně?
-
-
Na jednu stranu je to rušivé, ale na druhou stranu to v některých RPGčkách může být užitečné při výběru a porovnávání účinnosti zbraní proti určitým nepřátelům. Podobně to mám s health barem nepřátel. Prostě nějaký vizuální indikátor je třeba nebo můžeš skončit s tím, že hodinu rubeš do nepřítele, který je proti konkrétnímu útoku imunní a divíš se, proč už konečně nelehne. Možná by bylo lepší, kdyby ty indikátory byly přirozenější a na monstru by bylo poškození přímo vidět, ale to je zase komplikované vytvořit.
-
-
Healthbary to zase ano, bez těch "nedám ránu", a nějaký ukazatel potřeba určitě je, to je pravda.
Pro damage staty ale využívám spíš rozklíčování setů a jejich analýzu v inventáři než vizualizaci zranění přímo ve hře, no... 😉
-
-
V některých hrách jsou odolnosti potvor, které nejsou na první pohled jasné, takže ti analýza v inventáři nepomůže. Proto je fajn mít indikátor přímo v boji. Health bar na to v zásadě stačí, pokud není moc mrňavý.
-
U spousty her je tolik nepresnosti v popisu skillu a efektu a tolik bugu, ze presne vedet co se deje je fajn. Samozrejme cislicka nemusi litat nad hlavou.
-
-
-