Přejít na výpis diskuzí

Podívejte se, jak mohla vypadat Alien: Isolation z pohledu třetí osoby

5.3.2015 10:38
Aleš Smutný 12 příspěvků

Jedním z prvků, které nejvíce pomohly plíživému hororu Alien: Isolation, byl pohled z očí hlavní hrdinky. Tenhle prvek nesmírně pomáhal ponoření se do stresové situace a každý krok Ripleyové byl i krokem vaším. Nicméně právě tento typ pohledu nebyl ve hře od začátku. Prozradil to Alistair Hope, šéf...

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • CrocoRay
    Pokud zabrousím do minulosti, kdy jsem začínal hrávat na PC (nepočítám své úplné začátky na nintendu), tak kdysi jsem obecně míval raději 3rd person, protože mi tyto hry přišly graficky hezčí a detailnější, zatímco u 1st person bylo vše příliš blízko a nebyl kladen takový důraz na detaily. To během pár let ale naprosto vymizelo a teď už záleží jaký pohled se k dané hře více hodí.

    Je fajn, když se vývojáři rozhodnou zakomponovat třeba i oba pohledy, kde si člověk může přepínat, jak tak nedávno vylepšili GTA pro nové konzole a PC, ale např. u této série mi vždy přijde lepší pohled z třetí osoby, protože je tam větší přehled na akci apod. A pohled z první osoby využiji jen tak ze srandy.

    Ale co se týče samotného Alien Isolation, tak tady mi jasně vyhovuje pohled z první osoby. Souhlasím s článkem, že to má vliv na atmosféru a opravdu jsem si připadal, jak bych tam byl já v kůži hlavní hrdinky. Vše jsem viděl jakoby na vlastní oči a více jsem se vžil do té situace. Alien byla skvělá hra a bavil jsem se u ní docela dost. Z diskuze vidím, že se mnou asi nějací lidé nebudou souhlasit, ale tohle je prostě můj názor a myslím, že pro tenhle typ hry se více hodí 1st person. Aspoň mně vyhovoval :-)
    • firebug
      Je to přesně tak, jak píšeš. U pohledu z první osoby se člověk vždycky snáze sžije s postavou. U sebe to nejčastěji pozoruji, když mi hra nejde a začnu nadávat. U FPS nadávám sobě ("Já jsem ale č#*$&%!"), kdežto u TPS proklínám herní postavy ("No ty jsi ale k#@&**! Doufám že to bolelo ty s$%&!")...
  • Mohu vědět, proč jsou mé příspěvky mazány cenzorem? Nejsem si vědom porušení jakýchkoliv pravidel. Pokud je nutné se zde na webu držet pouze názorů stáda, proč zde vůbec máte zavedenou diskuzi, když k ničemu nemůže ve výsledku vést? Tento web trpí čím dál víc a to nejen na výše zmíněnou cenzuru.

    Přeji hezký den, zejména čtenářům,
    Ludvík Trečko
    • Blue.Shark
      Zase to (opět špatně použité) stádo. Ještě můžeš použít "ovce" a "ilumináti" a vymyslet konspirační teorii o tom, že redaktoři games využili zbraň na ovládání počasí ke zničení dvojčat. A potom se nauč, v jakém kontextu se používají řeči o stádu, abys nebyl za hlupáka. Díky.
    • ales.smutny
      Ahá, tak tebe taky zabanoval můj pes!:)
      Pardon, když jsem si šel udělat kafe, začal se válet po klávesnici a dopadlo to dost chaoticky hned u několika článků...:)

      Jen si nejsem úplně jist, zda je korektní označovat ostatní diskutující, se kterými nesouhlasíš za stádo. To není vyjadřování, které bychom v našich diskusích preferovali a na jejich řešení nepotřebuji ani polehávání svého psa.
      • Aleši seš zajebanej čůяàk to ti teda řeknu. Jako nezlob se na mě, ale tvoje přiznaná nezodpovědnost je na pováženou...
    • Mo a můžu vědět co jsi napsal, že to bylo smazáno?
    • Zrovna tvoje názory jsou silně proti proudu to musíš uznat sám. Jinak souhlasim moc rozpovídat se tu nedá, to se pánům cenzorům nelíbí...
    • To je tady naprosto normalni vec, vubec se tu nezdrzuj. Jiny nazory se tu proste nenosi, na to jsou holt jiny weby.
  • Víc by se mi zamlouval pohled z třetí osoby, byl by větší přehled o dění když se kryjete nebo schováváte. Zas chápu vývojáře, že hru chtěli naservírovat tak, jak oni chtějí abychom hru prožívali a nedali nám možnost volby pohledu.
  • Škoda, že to nedopadlo. S tímto pohledem bych to možná po těch pár hodinách nesmazal. Pohled první osoby mě prostě u her vadí. Jen nepochopím, když už to měli zpracované proč do hry tedy jednoduše nepřidali oba pohledy ať si vyberou hráči.
  • Tuto hru provázela samá špatná rozhodnutí. Doufal jsem, že se konečně dočkáme pořádné hry z univerza Vetřelce, ale samozřejmě, dostali jsme pouze slabý odvar bez příběhu, bez silného hrdiny a co je hlavní, bez jakéhokoliv silného protivníka! Bál jsem se víc i u Colonial Marines, což ve výsledku nakonec nijak špatná hra ani nebyla a dle komentářů tohoto webu soudím, že se spíše líbila i zdejším návštěvníkům. Pohled z třetí osoby mohl A:I zachránit, ale bohužel, jak jsem zmínil výše, vývojáři dělali jen a jen špatná rozhodnutí... Tak snad příště.

    Přeji hezký zbytek týdne,
    Ludvík Trečko

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit