Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Corvus

    Hrál jsem vše od Piraní, ale musím si to přiznat: dvojku u mě převálcovalo nové Outcast, sorry jako...

  • Gothic 2 je pro mě nejlepší hra co kdy vyšla. Psal jsem to tu tisíckrát, nebudu to rozvádět znova. Ale Elex pro mě bylo hrozný zklamání, dvojka vypadá že jde v jeho šlépějích a vlastně mě vůbec nezajímá. I tak si to ale koupím, prostě proto že to studio jednou udělalo hru ze které mám už dvacet let radost, a já jim to tak nějak dlužím. Myslim že na vině je tu znovu THQ Nordic - ten vydavatel je prostě mor, nevim co dělá těm studiím ale není to nic hezkýho. Viz THQ Barcelona a remaster Gothicu.

    • Ty hry od Piraní šly do kopru v momentě kdy začli do všeho dávat piráty. 

      Kdyby udělali normální fantasy "středověké" fantasy ve stylu Gothicu tak by udělali líp.

      • piráti byli už v G2 

      • ale první Risen je ještě dobrej. Není teda moc znovuhratelnej. Ale od dvojky je to katastrofa, nechápu co se dělo.

  • Dal jsem jedničce hodinu. 6x zemřel na prvním nepříteli. Umlátil mě zaseknutého v textuře, pak jsem zase proběhl zdí a zabil se po dopadu, nepřítel šlápl na vlastní minu a zabilo to mě, po mém taktickém ústupu a návratu se zázračně uzdravil a první NPC na kterého jsem ho lstivě nalákal dokonce zázračně obživnul atd. Nakonec jsem ho dostal a místo nože, kterým se oháněl měl u sebe sušenky a toaleťák. A pak mě přes zeď zabila mina. To fakt ne.

    • Dolero

      S radostí budu pokračovat. Hráč dostane k dispozici trysky, které se kromě průzkumu světa hodí i k boji, jako že se vznese, přesune se vzduchem a zaútočí odjinud. Aby to však nebylo moc OP, rozhodli se vývojáři, že všem nelidským NPC dají útok i na dálku, ať je to zmutovaná krysa, slepice či dinosaurus. Laserově naváděný flusanec vás dokáže trefit i obloukem. Nepřátelská NPC mají taktéž předem stanovený dosah svých útoků zblízka, nezávisle na zbraních, které z nich navíc nepadají a taktéž se jim vždy spawne nová při každém startu či loadu hry. Každopádně se vám tak často stane, že přímo vidíte, že vás nepřítel netrefí, ale stejně vás zraní a kolikrát zabije. 

      AI nepřátel a hlavně společníků je neuvěřitelně tupá. Společníci čekají, až vy do někoho seknete či někdo do vás, jinak jen koukají. Při boji se točí dokola, útočí pomalým tempem. Jsou však nesmrtelní a vždy obživnou. To platí i o přátelských či neutrálních NPC. Honil mě velký robot, dovedl jsem ho na stanoviště ke dvěma NPC. Robot se zaměřil na ně a po x desítek herních hodin, než jsem zesílil natolik, abych ho zabil, stál na místě, neustále omračoval dvě NPC stojící u ohniště, ty zase vstaly a zase je omráčil a tak dokola. Bylo jim to jedno, že po nich obří robot střílí rakety a laserové střely. 

      Vývojáři rozhodli, že aby hráč náhodou nechtěl prozkoumávat svět (který je neuvěřitelně absurdní a hloupý), tak za úkoly jako sesbírej 10 kytiček dostane 1k exp, zatímco za super silnou potvoru, kterou zmlátí na úrovni 30, dostane 200 exp. Samotných potvor je 7 druhů, které se liší podle prostředí (les, poušť, sopečná oblast, ledová, mutanti) a od nich se odvíjí jejich síla, bojují jinak stejně. Hra je spawnuje na stejných dle hráčovy úrovně. Tam, kde byl na začátku hry obyčejný troll, bude ke konci zmutovaný kyklop s laserovým okem. 

      Vývojáři, ačkoliv to vůbec nikde ve hře nezmíní, z vlastností postavy jako síla, obratnost atd. udělali jen hodnotu potřebnou pro nošení zbraně či naučení se schopností. Je tak jedno, jestli máte 10 nebo 100 síly, rozhoduje pouze zranění vaší zbraně + příbuzná schopnost, která přidává zranění zbraně dle jejího levelu v % (10 %, 20 % atd.). Zlepšování postavy je tak skokové a záleží jen na tom, jak silnou zbraň najdete. Na jedné z věží, kam se můžete s trochou snahy dostat už brzy na začátku hry, můžete získat super silnou plasmovou pušku, rychle na ní vycvičit příslušnou vlastnost a zbytek hry zabijete už úplně všechno.

      A je toho mnohem, mnohem víc. Osobně jsem hru celou dohrál, protože jsem fanda PB her (teda jmenovitě Gothic 1, 2 a Risen 1) a ELEX je zatím jejich nejhorší dílo, co se týče světa, jeho logiky, inteligence jeho obyvatel atd. Mix fantasy, sci-fi a postapo nedává v jejich pojetí vůbec smysl a to se tak pormítá v celé hře. Lidé používají pomalé plasmové pušky a brokovnice, ale ne pistole či samopaly, ačkoliv jsou ve hře obrovské stacionární kulomety/kanóny, nikdo je nepoužívá. Robota z kdovíjakých slitin jde rozflákat klasickým ocelovým mečem či šípem. Některé frakce používají futuro letadla, ale pozemní dopravní prostředky nikdo, přestože je ve hře hromada vraků aut i tanků. Všichni používají světlice, ale svítilnu nikdo nevymyslel. Futuristické helmy technofrakcí nedělají nic, zatímco obyčejné sluneční brýle nalezené na větrné elektrárně dávají možnost vidět přes zdi. Technofrakce používají počítače a jejich stanoviště jsou spolu propojeny, ale stejně pošlou hrdinu přes půlku světa se zprávou, přičemž po cestě potká 10 mutantů a několik stanovišť zlé nepřátelské frakce. Ačkoliv se ta katastrofa odehrála více jak 100 let před dějem hry, tak člověk najde všude kostry, polorozbořené domy a batůžky. Polovina domů má sejf, přičemž si jeho na kost ohlodaný majitel nezapomněl kombinaci poznačit na papírek, který přežil desítky let, nebo na magnetofonovou pásku, která taktéž přežila. Celkově je zajímavé, jak některé materiály dokáží ve hře přežít desítky ba stovky let na jednom míste. Zatímco poušť v jedné oblasti hry pohltila většinu domů, tak batůžky a tašky, které tam lidé utíkající před katastrofou 100 let zpátky nechali, jsou v bezvadném stavu. To samé vidličky, hrdníčky, toaletní papír, kartony cigaret, "nepoužitelné" lékarničky a podobně. Místy tak svět vypadá, jako by v něm civilizace nikdy nebyla, zatímco někde jako by ho lidé opustili před rokem poté, co ho trochu zdemolovali při chlastačce. 

      Osobně čekám, že ELEX 2 bude +- to samé jako předchozí díl, což z gameplaye, co vysílal jeden streamer, vypadalo, a to mě moc netěší, jelikož jednička je fakt průměrná hra na těch 5-6/10. Blbé je i to, že třeba vývojáři slíbili aspoň na ty herní problémy jako bugy, nefunkční schopnosti, divné chování AI, nezobrazování čísel ve statistikách atd. velký super patch, což ostatně po vydání hlavní vývojář hry oznámil slavnostně na streamu. Patch však nikdy nevyšel. 

  • Elex mel super old school atmosferu, ktera asi novym hracum moc nerekne, ale dinosaury zahreje u srdce

  • Mmeow

    Já se těším, první Elex určitě měl mouchy, ale ty skvělé dialogy to vše překryly (pro mne). 

  • malachi

    mám jednotku ..a celkom sa mi páčila..tak prečo nie . :)

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit