Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • JJ, máš pravdu - Nejrozšířenější je čínština, po ní španělština a až na třetím místě angličtina... co se týká rodilých mluvčich.

    Já osobně mám jiné jazyky (reálné pro dané období a místo) rád, ale titulky jsou potřeba.
  • Magister_Peditum
    Kostrbatěji by to napsat už asi nešlo, co? *4*

    Jinak, pojetí o historii má kde kdo. Někdo více založené na kulturních stereotypech a takovém tom jejím "hospodském výkladu". Někdo se o ni zajímá víc, nebo ji dokonce studuje. Ale v zásadě je historie jedním z mála témat, ke kterému mají co říct snad všichni.
    Jo, kdybychom se tu bavili o kvantové fyzice nebo léčbě Creutzfeldt-Jakobovovy nemoci (o ni nic nevím, jen si ji pamatuji z dotazníku při darování krve, aby bylo jasno *15*), tak tu budou o tom zasvěceně psát 2 lidé, nebo taky nikdo.
    Navíc je to článek o přednášce tvůrce historických strategií od Paradoxu , takže si to přečtou určitě jejich hráči, kteří asi něco málo vědět budou (bez jistého povědomí o historii si dost dobře neumím hraní těchto her představit).
  • To ovšem také není lež...

    Obvyklá individua zdá se vyhnuly se článku (resp. příspěvkům) jako čert kříži. I tak jsem ale pobaven jak lehce se vyvinula hádka níže.
  • jamar28
    Lidé nemusí být doktoři ani docenti, aby mohli mít historii jako koníček a vyznat se v ní.
  • Magister_Peditum
    No, někdy ti ale nic jiného ani nezbývá. *15*
  • Tady je mi najednou profesorů, docentů a doktorů historie...
  • Civilizaci jsem nikdy nebral jako exkurzi do historie, ale jako sandbox pro vytváření své vlastni historie na reálných základech toho, jak má vývoj lidstva fungovat. Dodnes mě nepřestává udivovat jak dobře dopady většiny kroků a rozhodnutí hráče odrážejí realitu, přestože se musely brutálně zjednodušovat mechaniky, aby hra byla přehledná a zábavná a přestože se AI občas chová divně.
  • "...základní poučka při sledování filmů je vypnout mozek..."

    Ty budeš zřejmě filmový fanoušek, že? *3*
  • jedna věc je historický film a druhá je historický dokument. základní poučka při sledování filmů je vypnout mozek a nepřemejšlet o tom. u dokumentů se ale taky dokážu pořádně rozčílit když je něco špatně. u her je to stejné, pokud je to bráno jako zábava tak nad tím nepřemýšlím ale pokud by to mělo být na výuku (i takové hry jsou) tak je třeby být naprosto přesný
  • Taky si nemyslím, že by v Civilizaci šlo o nějakou historickou přesnost - spíš je to taková milá "příchuť". Ale jak píše Drizzt, stejné herní schéma skvěle funguje i jako scifi (Alpha Centauri) nebo fantasy (Master of Magic).

    Já mám například civilizaci velmi rád, ale nikdy nehraju "reálné" mapy. Nebaví mě dělat "objevnou plavbu", abych objevil Austrálii, o které vím, že tam bude...
  • Taky se primlouvam za vic takovych clanku. Sice na to koukam primo na gdcvaultu, ale lidem by se to hodilo. Nemyslim si, ze herni vzdelanost je jen o tom, kolik her jsem hral.
    Nikdo samozrejme neocekava, ze tu z toho nekdo udela Gamasutru :-D
  • civilizace si nikdy nehrála na historickou hru, vždycky to byl simulátor vývoje civilizace - ekonomika, dobývání, management zdrojů, expanze, objevování atd. O žádnou historickou věrnost tam nikdy nešlo. A paradoxně nejlepší a nejzábavnější civilizací je Alpha Centauri.
  • Magister_Peditum
    Kušuj! *15*
  • Magister_Peditum
    MickeyMutant: Aramejštinu a Jidiš posoudit nemůžu, ale ta latina byla úsměvná, jak tam použili moderní italský dialekt. Takhle se tehdy rozhodně nemluvilo.
  • Historicke strategie jsou GRO me herni existence a Civilizace je ta nejmene 'historicka' a zabavna stretegie jakou jsem dosud hral. Spise historizujici nez historicka. Ty osobnosti dejin to uz nezachrani. Nejradeji mam CK2, Victorii 2 a serii The Guild. Civilizace je neco co by me bavilo naposledy mozna tak pred patnacti lety, kdy nebyly jine hry verneji zpracovavajici historicka obdobi. Tehdy bych se s tim spokojil jako kdysi kdyz jsem v AoE2 drtil Turky za Byzanc ve skirmish a predstavoval si pri tom ze zachranuju r. 1453 Konstantinopol. U Civilizace musi clovek zapojit tu predstavivost na plne obratky aby si tam tu historii nasel.
  • Tak tím se vysvětluje to, proč mám hry od Paradoxu tolik rád. <3

    SOCIALIST UNITE!
  • MickeyMutant
    To vymyslel Mel Gibson, protože je magor. Původně nechtěl ani titulky. Fungovalo to jen jako kuriozita, bibličtí obyvatelé Judeje by z toho jistě měli kabaret, jako my ho máme třeba z češtiny v DX: Mankind Divided. Kdyby se měl ve filmech důsledně používat autentický jazyk, tak se z toho produkce zblázní a diváci jakbysmet.
  • Magister_Peditum
    Tak v tomhle mají autoři z Paradoxu celkem volnou ruku. Nikdo v jejich hrách neočekává, že bude mít Janov stejné startovní podmínky jako Francie.
  • MickeyMutant
    V Narcos Kolumbijci nemluví anglicky, protože v USA žije přes 50 milionů Hispánců a seriál se prodával do celého světa, ve kterém je španělština druhým nejrozšířenějším jazykem. Kdyby byl seriál o Mongolcích, tak nikoho z autorů mongolština samo sebou ani nenapadne.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit