Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • TheGGG
    *14* *14* *14* Příběhy vytvořené hráči? Takže Justin Bieber, One direction a opuštěný ostrov? *14* *14*
    • už ses proklikal na konec the order? *1*
  • PLuto.petr
    Sám si tohle nedovedu moc představit. Jsou žánry, u kterých by to mohlo fungovat. Ale přeci jen je rozdíl mezi karetními či hry na hrdiny, kde se sejdou živí lidé a virtuálním hraním. A kvalita příběhu pak závisí na lidech, kteří se na něm podílejí. U nějakých RPG to třeba může fungovat. Ale třeba u takových adventur? Nevím...
    • Asi budu za hnidu, ale adventury by měly být stále lineární. U adventur bych si přál aby vývojáři neexperimentovali s game designem, ale spíše se soustředili na příběh a atmosféru.
      • PLuto.petr
        S tím plně souhlasím. Ale spíš bych si položil otázku, jestli a jakým způsobem je možné aplikovat věci řečené na GDC právě na tento žánr.
        • Robotron3
          Podle mě to neni možné, teď, ani v rámci několika let. A kdyby se nakonec něco takovýho někdy povedlo udělat, byla by otázka, jestli by se takovýmu obsahu dalo ještě říkat adventura *4*
  • No tak budoucnost všech her to určitě není. Nesmíme zapomenout že velká část her není vůbec o příběhu. Existuje mnoho multiplayer her, které nemají žádný příběh a lidi je milují. Hry jsou často o úplně jiných věcech, jako je boj, budování, dobývání, střílení, obchodování a další, které se obejdou bez příběhů. Hra dodává mnohem širší záběr zážitků než jen příběh. Příběh hraje roli jen v některých hrách, ale většinou to musí být doprovázeno i slušnou vizuální stránkou. Myslím, že problém některých takových textových her je to, že nejsou tak dobré, jako když s kamarády hrajete klasickou deskovku nebo pen and paper, ani to není dobré jako středně dobrá hra. Takže to pravděpodobně jen tak nenahradí ani jednu ani druhou skupinu. Navíc si myslím, že mnoho hráčů hraje i adventurní hry pro to, aby mohli zažít nějaký zajímavý příběh, který vymyslí tým profesionálů. Nejde jen o kvantitu, ale také o kvalitu.
    • Ono jde o to co počítáš za příběh... Jestli tak bereš předem připravený děj (příběh), nebo příběh, který ti dává hra tím, že ji hraješ...

      Když tě budu citovat "často o úplně jiných věcech, jako je boj, budování, dobývání, střílení, obchodování a další" a třeba většina z toho co jsi vyjmenoval je pro mě událost v přáběhu. Např Crusader Kings II nemá žádný příběh a přesto ten přiběh odvíjející se během hraní je pro mě v mnohém zajímavější, než předem připravený v jiných hrách...
  • Vojta_Ilavsky
    Vzhledem k tomu co dnešní hráči s oblibou konzumují, radši ne, díky. .)
  • Kozy
    Zní to dobře, zatim je to bohužel utopie.
  • Krescz
    ne nejsou *7*
  • MickeyMutant
    "Příběhy vytvářené hráči jsou budoucností herního vyprávění"

    A automobily projektované Homerem Simpsonem jsou budoucností automobilismu.

    EDIT: Rozhovor se scenáristou Fast Five
  • Přesně tak. Líbí se mi, když mi tvůrci připraví svět, který si mohu vlastním způsobem interpretovat a vytvářet vlastní cestu. Případě koridoru s vlastním a neměným příběhem je dost často medvědí služba, protože málokdy narazím na originalitu a kvalit. Spíše dochází k vršení dalších a dalších klišé, a v polovině hry, kdy už víte jak hra skončí, není důvod se k ní vracet, nedej bože ani dokončovat.
  • to je mi překvápko... filmovej průmysl už je několik let scénáristicky totálně vyčerpanej, točí se každá knížka, co kdo napíše, filmy podle všech komiksů, který nikdo nečetl, remaky remaků a pokračování sto let starejch věcí, a v herním průmyslu (tom A+) je to podobný...

    "už fakt nevíme, o čem to má bejt... hele, tak když už nám to ti lidi sami zaplatěj přes kickstarter, ať si k tomu i napíšou vlastní příběhy!"
    • Takže budeš dle svých slov spokojenější s remaky, nebo opisováním dávno známého... Možná jsem to od tebe pochopil šatně, ale zní to tak..
    • Robotron3
      Po týhle stránce si nemyslim, že by byly herní příběhy vyčerpaný. Naopak oproti filmům mají velkou rezervu, protože ne vždy herní příběhy píší tak kvalitní spisovatelé a scénáristé, jako u nějakých dobrých filmů, nebo knih.
    • Bohužel, hráčům stačí k dokonalosti i průměr či podprůměr vyprávění. Všude jinde by to bylo strháno, ale ve hrách to přijde lidem úžasné a dojemné. Kupříkladu Last of Us, které je plné klišé bez špetky originality a nesourodého scénáře, ale pro všechny je to top top hra generace.
  • Robotron3
    Pro mě rozhodně ne. Dobrý příběh znamená, že ho napíše někdo, kdo má hodně zkušeností a umí to.
    • Souhlasím, když se do příběhu bude montovat spousta lidí, z nichž každý má rád trochu něco jiného, výsledek bude pravděpodobně stejný, jako když pejsek s kočičkou vařili dort. Spousta nápadů, které nebudou držet pohromadě. Kvalitní příběh musí držet někdo pevně v rukou.
      • Držet pevně v rukou souhlasí, ale diktovat by ho už nemusel...

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit