Přejít na výpis diskuzí
Připomeňte si sci-fi trilogii Marathon od Bungie
2.12.2011 | Aleš Smutný
22 příspěvků
-
Mně právě to ovládání spolu s atmosférou připadalo geniální. Jinak, když už se tu rozjely ty vzpomínky, tak z těch méně známých a zapomenutých se mi hodně líbila Strife. A upřímně Marathon, Cyclones, TekWar a asi bych si vzpomněl i na další mi připadaly ne moc dobře hratelné. K Marathonu jsem se teda dostal až po jeho uvolnění zdarma pře pár rokama a tomě nebavilo ani chvilku, moc si nepamatuju, ale vzpomínám si na nějaký blbý pohyb.
-
Marathon 2: Durandal - LEGENDARY
-
Jj to máš pravdu...začalo to tou asociací na cybermaga a pak už to nešlo zastavit:) Jo teď když sem koukal na screeny, tak to věru moc pohledně nevypadá...ale možná tam šlo přepnout na nějakou svga nebo něco takovýho, protože z toho mám vzpomínku jako na škatulku "téměř fotorealistická grafika" :))), ale ty screeny tomu fakt neodpovídaj. No nic, tak zas příště u nějakýho jemně nostalgickýho článku;)
-
:D http://i.imagehost.org/0977/tekwar.png
-
Hral jsem demo myslim ze Score. Sel jsem tam do naky banky a tam me policajti zastrelili. To je tak vsechno. Vypadalo to jak vystrihovanka z abc, vsude pravy uhly a dlouhy plochy textur, celkem i na tu dobu fuj. To je dneska nakyho vzpominani :)
-
Jj, přesně jak říkáš, předběhli dobu nápadem a bohužel ne provedením. No vida, to mi připomíná (a to už je fakt naposled slibuju:)) ještě jednu záležitost s vcelku zajímavým nápadem, ale opět horším provedením.......TekWar. Tam sem zas byl vcelku paf ze zvláštního grafickýho enginu a živého města s metrem a dopravními prostředky...ale jinak hra nic moc.
-
jj, chvilku jsem to zkoušel, v podstatě první hra, kde bojoval člověk v aréně proti počítačem řízeným oponentům (dlouho před Quake III/Unreal Tournament). Borci tím v zásadě předběhli dobu (nápadem, nikoli provedením) a XS zapadlo.
-
To si pamatuju jen na ten nazev :)
-
Sorry tohle je mimo mísu, ale teď jsem vzpomínal nad jednou zapadlou (a ve výsledku vcelku špatnou) FPS až jsem si vzpomněl...XS (DOS,cca 1996). Neříká vám to něco? Skoro bych řekl, že to byla první hra s AI boty a tenkrát sem na to dost čuměl a měl z toho zvláštní pocit, že bojuju proti umělým protivníkům.
-
On je ten engine takový zvláštní (vizuálně i pohybově) a díky němu se Marathon nedá s přímočarostí Doomu úplně srovnávat. Marathon měl na druhou stranu daleko propletenější levely, dalo se v něm plavat, střílet obouruč, člověk četl kvůli příběhu dlouhatánské logy. Já jsem si zahrál celou trilogii kvůli "doplnění vzdělání" a bylo to zvláštní, ale velmi slušné.
-
Marathon jsem hral kdysi a popravde se mi moc nelibil, prislo mi to trochu divny a ehm nehezky. Ale to jsem byl okouzlenej Doomem a ten prevalcoval jakoukoliv FPS. Mozna si to jeste zkusim, o co jsem prisel...
-
Jj, líp bych to nepopsal:) Jinak Cyclones byla taky pecka, ale tu už jsem tolik nasmažil.
-
Ono to bylo asi myšleno tak, že volné rozhlížení do všech směrů přinesl právě až TFS. A já osobně jsem právě kvůli tomu omezení na horizontální otáčení nikdy mulťák v Doomu nehrál jinak než na klávesnici.
-
:) To víš, že hrál, ale i na tý klávesnici jsem si dával myšoidní týpečky a to ke všemu jen to horizontální míření, takže myšku jsem tehdy ani nějak nepotřeboval....pravda ale je, že zrovna mulťák Dooma jsem tolik nepařil..jako třeba později první kolo Duka:D
-
Cybermage byl super. Snad první použití vozidel v FPS (myšleno stylem krom klasického chození nastoupit do tanku nebo vznášedla, aby mi tady někdo neomlátil o hlavu vykopávky typu Delta V), vylepšování postavy, geniální level design a atmosféra, kódy v audiologu. Já si to snad zahraju znova. Těch 7/10, co tomu dal tuším Anastasov ve Score mně přislo málo, dal bych alespoň o bod víc už jen za ten gejzír nápadů, co se běžně ve FPS nevidí (ani tehdy, o dnešku nemluvě). Podobná zapomenutá pecka (co do gejzíru nápadů) jsou CyClones.
-
To jo, ale kdo hral Dooma v multaku, ten byl myslim v Terminator Futureshock s mysi jako doma :)
-
Jenomže v mulťáku Doomu (myšleno v původní verzi) šlo mířit myší jen horizontálně, protože vertikální rozhlížení podporoval až Heretic.
-
V Marathonu byl kladen velký důraz na podání příběhu, na Halo je vidět, že hru dělalo stejné studio. V Marathonu byli také použiti jako v jedné z prvních FPS spolubojovníci. Sérii Marathon vřele doporučuji, protože je jiná než zbytek FPS produkce.
Na http://welcome.to/3d-shooter-legends je v sekci MODs/TC možné stáhnout mraky předělávek.
Jinak na enginu Marathonu běží ZPC nebo Damage INC. a pravděpodobně také série Rebel Moon. -
Tys asi nehral Dooma v multaku? ;)
-
Nevim proč, ale ty screeny mi dost připomínaj starou FPSku Cybermage 1995). Jinak to myší míření bylo první v Terminator Future Shock..nebo aspoň teda na PC myslim a vzpomínám si, že mi to tehdá přišlo pěkně pitomý a neohrabaný:)..kdybych tenkrát věděl.