Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Imrael
    Ta hra je .. Jiná než ostatní MMORPG .. Svět SW měl obrovský potenciál, který se podařilo využít, ale jen částečně .. Hrál jsem ji první dva měsíce po tom, co vyšla a poté jsem se k ní vrátil, jak šla do F2P módu. Nečekaně jen na 3 dny. Popravdě, je to snad poprvé, co jsem se u hry setkal, že by vyprávění questů bylo zábavnější, než jejich dokončení.
    • USER47
      Bohužel ty questy trpěj klasickým problémem, že jich je strašně moc a v důsledku toho nejsou moc zajímavý. Vlezeš do hubu, oběhneš deset naprosto zapomenutelnejch místních questgiverů a pak už jen běháš od jednoho quest markeru k druhýmu, aniž by sis vlastně pamatoval, co děláš, pro koho a proč. Kdyby tam bylo questů míň, ale byly by propracovanější, provázaný a plný menšího množství zajímavejch charakterů, dost by to hře prospělo.

      A hlavním class příběhovejm linkám by prospělo méně opakování jednoho schématu dokola a celkově nějakej dobře napsanej zastřešující příběh, jehož vývoj by člověk mohl sledovat od začátku do konce. Obecně prostě hře chybí prvky, které by to trochu svazovaly dohromady, všechny oblasti a příběhový linky působěj hrozně osamocené, včetně těch nejmenších.
      • Plne souhlasim
      • Mnoztvi qstu bych jako problem nevidel, jako problem vidim tu pustinu kolem, kde nemuzes delat vlastne vubec nic. Taky bych mozna tak nejak ocekaval, ze se ciny jednotlivce (alespon trochu) nekde projevi ... kuprikladu rekneme kdyz nekde pobiju zadanych 10,20,..40 potvor (vopruz samo o sobe ...) tak ze je tam obratem nebude pobijet dalsich 50 hracu ... ale ze jich proste ubude (alespon na cas) ...

        Jako zcela zasadni ale vidim technicky nedostatky ... loading 5 minut v roce 2013? COZE? Nevericne sem na to cumel ... pak sem se sel podivat do wowka ... zadnej loading, a pokud uz, tak to sou jednotky vterin. Fakt uzasny, zapojim se do grupy a pak se dobre 20minut ceka ... nez vsichni zmenej instanci, nez se dostavej na misto ... proste lol. Zmena instance trebas v lotru je proste !hned!. Nikde se nic neloaduje ... maximalne zmizej npc kolem a postupne se objevujou. Ale proc by se probuh mela loadovat mapa, kdyz je uplne stejna?
        • Viktor_H
          Co máš za stroj? 5 minut jsem snad nikdy nezažil. A 20 už mi přijde fakt hodně divný...
          • Tak 5 minut je lehka (le opravu lehka) nadsazka, ale 2 minuty to sou urcite. A kdyz se ceka na 20 lidi ... (podotykam, ze se mi to loaduje jeste zcela zjevne radove rychlejs nez ostatnim - i proto, ze cteni z raid pole to trochu popozene, a je to znad, ze sem vsude mezi prvnima). Proste je to neuveritelnej vopruz a v zadny jiny mmo sem neco podobnyho nezazil.
          • 5 minut je určitě přehnané. To jsem měl na svém 5 let starém notebooku, kde jsem byl rád, když hra běžela.

            Nicméně musím souhlasit, protože nyní mám TOP-end sestavu (made by KineCzek, možná ho znáte) a nahrávací časy jsou skutečně katastrofální.
            Teď už alespoň přidali možnost se po použití group finderu vrátit na předchozí lokaci, ale v dobách, kdy člověka FP automaticky hodil zpět na fleet, tak projít si loading fleet -> hangár -> loď -> vesmírná stanice -> planeta -> a následná cesta speederem bylo skutečně na hození PC z okna.
            • Nejen celkově. I jednotlivé loady jsou často skutečně velmi dlouhé.

              Podle mě ten přestup měl zvýšit realističnost hry, případně mít připravenou půdu pro nějaký obsah, který nakonec nebyl rozvinut či teprve bude.

              Co se uvěřitelnosti týče, tak bludišťák tam je, ale pro ty z nás, co už nemají 10h na hraní po příchodu ze školy, už jaksi nutnost absolvovat kvadrilion přestupů při snaze dostat se z planety A na planetu B už tak ideální není. Naštěstí už se v řadě posledních updatů hodně těchle věcí zlepšilo a teď je to uživatelsky daleko přívětivější.
            • Viktor_H
              Jo ták. Takže dohromady?? To jo, to je vopruz. Do dneška jsem nepochopil ten stup*dní přestup mezi lodí, komorou, vesmírnou stanicí a teprve potom planeta...
      • Viktor_H
        Yep, souhlas. Objevují se i světlé momenty, ale jinak je to šedý průměr. Jako na příběhu postavené MMO skvělé, jako singleplayer, který by měl obstát sám o sobě nikoliv. JHlavní příčinu vidím v tom, že je to tak strašně rozsáhlé. Spousta dobře napsaných věcí se v tom kolosu tak nějak rozmělní. Neříkám, že se nebavím, ale zenovej zážitek se rozhodně nekoná. Uvidím, co Imperial Agent. Největší fail jsou ale ty schematicky postavené planetární questy. Chtělo by to nějak oživit.
        • USER47
          IA není zlej, rozhodně lepší než třeba JK, ale pořád nic, co by se dalo srovnávat třeba s Kotory.
  • Všimli jste si, že potřebu vyjádřit se mají z 99% pouze ti, pro které je hra strašná nuda, opruz, fail a kdoví co ještě? :) Vám vadí, že to hrají statisíce lidí, královsky se baví a vám to prostě nesedlo, tak musíte tu blbou náladu šířit dál :) No, hlavu vzhůru, každému sedne něco jinýho!

    Mimochodem nejzábavnější jsou komentáře od lidí, kteří SWTOR hráli na začátku a od té doby melou jedno a to samé, jak tam nic není a je to hrozná nuda. Dochází vám, že od té doby tam přibyla tuna nového obsahu? Haló, update 1.7 na cestě :)
    • Procpak se k tomu asi tak vyjadruje podobnej mamlas jako ses ty. Kdyby tu hru hrali ty statisice a bavili se pritom, tak by provozovatel byj nejspis tezce ve vate a neresil f2p ... Tuna obsahu? Kde! Je tam pusto a prazdno (hraju posledni dva mesice obcas).
    • Pozitivitě zdar!

      Jo a dovolím si vyjádřit pochyby, že to hrají statisíce lidí.
      • To klidně můžeš. Poslední oficiální číslo bylo kolem 500k. A to je před F2P. Nemyslíš si snad, že by EA vyvýjeli hru, kterou hraje tak málo lidí jako je třeba 100k? *8*
        • Naivko. A co vyvíjejí? Leda tak cash shop s touhou odrbat co nejvíc poslední zbytky věrných. Jo a gay planetu.
        • Jim nic jinyho nezbejva, protoze miliony co do toho narvali se aspon z casti vratit musej => i pokud by to hralo jen 100k lidi, je to porad vic nez 0 lidi. A ono realne vic lidi hrat nebude. To mas stejny, jako kdyz se WG ohani milionama reg hracu ... ale realne jich hraje radove min, a to jeste drtiva vetsina cas od casu, pravidelne hraje tak setina.
    • a este sa vyjadri k tomu, ze hra ktora je vonku 1? rok+ nejake mesiace uz ma patch 1.7 a su hry ktore su vonku 5 rokov a su na 1.5, tj mam pocit, ze SWOTR bola vydana strasne predcasne
      • Spades
        Patche u MMO jsou jiné než u klasických her.
        Příklad:
        Vem si WoW a Diablo 3 (kvůli tomu, že je to stejný vývojář)
        WoW má patch asi co 2-3 měsíce (velký patch, jako 4.0, 4.1, 4.2...)
        Je to tím, že s každým patchem přibývá OBSAH a PvP balance. Navíc si můžou dovolit vyvíjet nové technologie
        Diablo 3 má doteď patch 1.0.7
        Proč? Protože žádný obsah nepřibývá. Jsou to jenom bugfixy, takže se nemusí vydávat tolik patchů.

        Čím víc má MMO patchů, tím lépe, protože má více obsahu. Vem si Vanilla WoW. Před TBC mělo 12 patchů.
        • Panove,pletete si pojmy. Patch je oprava chyby v programu. Vy se bavite o hernim update a michate to s patchem.
          Zjednodusene receno -po kazdem update temer jiste vyjde patch(nikdo neni dokonaly a chyby se vzdy najdou). Ale patch samotny nepridava zadne nove veci do hry. *2*
          • Spades
            patch = update...

            Kdykoliv vyjde novy obsah, nebo oprava chyb, tak vyjde novy pacth/update ktery zvysuje verzi hry
            • Patch a update jsou proste dve rozdilne veci. Povidej si co chces,realitu tim nezmenis. Samozrejme muze byt patch soucasti update,ale porad tam nemuzes dodat rovnitko.
        • "Čím víc má MMO patchů, tím lépe, protože má více obsahu. Vem si Vanilla WoW. Před TBC mělo 12 patchů."
          ved presne, je to lepsie,len mi pride ze za kratky cas, tj rok, vyjde 7 obsahovych patchov na SW?
          kde soudruzi v Bioware udelali chybu?
          • V BW nikde, EA už nechtěli platit další vývoj, protože hromadu peněz utratili za voice-cover :( To je bohužel chyba, s kterou už nejde nic dělat. Naštěstí díky Cartel Shopu a F2P si zase EA může další vývoj dovolit a obsah přibývá poslední dobou celkem svižně.
  • MidnighT91
    Ta hra je absolutní nuda, ostatně jako naprostá většina mmo...
    • Shenkster
      Právě že tahle hra není jako většina MMO :) Ten příběh který tě tam provází je mnohem lepší než u ostatních (jestli v ostatních vůbec nějaký je).
      • Jinymi slovy je to SP z moznosti coopu. Fajn, ale tak to meli rict rovnou a udelat to f2p rovnou.
        • To by nemohli prodávat hru za 60 doláčů za kus a rýžovat měsíční poplatky od fanboyů.
          • Ale mohli, podívej se na D3 *1* *1*
      • Souhlas, ale - co delas pote, co dohrajes pribeh (mesic hrani) ? Das si jeste jedno kolo za druhou stranu. A pak konec. Hrat dalsi povolani s 90% stejnymi questy??? Ta hra totiz pak uz nenabizi VUBEC NIC jineho nez maji ostatni WOW klony. A na ten pribeh ti stacil single s coopem.
        • No když máš s kým hrát, tak je v pohodě. Hrál jsem SWTOR z počátku 3 měsíce a pak jsem měl pauzu do července. Od té doby hraju a nenudím se u toho. Bude to asi taky díky tomu, že jsem fans StarWars obecně. Jinak žádný MMORPG nevyšlo dokonalé. Ano EAware by se mohl více snažit a né nás hráče osírat. Nicméně pomalu se ta hra mění a je lepší v podstatě s každým updatem. Nechci se SWTOR až tolik zástávat sám hru dost často kritizuju na ofic foru. Ale taky ji neprestanu hrát. Osobně mě zklamali daleko více hry jako TERA online ale i GW2 mě nějak nepřesvědčil.
          • Ja vidim problem v tom, ze to neni SW a ta vesmirna cast ... blah (blici smajl) ... a aneni to ani MMO ... i u toho wowka ma smysl jit na mista, kam te nikdo neposila. Muzes objevit qest ... tady nemuzes objevit nic, absolutne nema smysl zkoumat mapu (zkousel sem to opakovane). Nema smysl letet na planetu, kde nemam ukol ... (katastrofa, naboral bych tim plany vyvojaru ...)

            Ja od MMO ocekavam, ze budou qsty ruzny obtiznosti rovnomerne rozlozeny po mape => bude mit nejakej smysl se nekam vracet. Tady po odehrani planety na ni muzu zapomenout. Casto ani neodehraju "heroic" zony, proste proto, ze nesezenu partaky a kdyz bych se za par lv vratil, tak uz z toho prozmenu nebudou zadny XP ...
            • 2Czlukas: Heroic (a dalsi qsty) objevis tam, kde mas normalni qsty, proste des zanosem a narazis na ne. Proc bych nemoh trebas obchodovat? Opravdu neco pasovat, kdyz sem ten paserak? Z planety na planetu? A jiny hraci by me trebas honili?
              Sranda je, ze jiny veci (jako trebas kostky) se prakticky bez navodu ani najit nedaj. Zase, cekal bych, ze dostanu nejaky indicie typu "tam kde stin nejvyssi veze dopada do jezera" ... chnapes? Ne terc "tady to seber", ale ani ne nutnost zkoumat videotutorialy, kudyma k tomu dolizt ....
              Stejne trapas jsou ty bordel veci jen na prodej ... to muzou padat rovnou prachy, ne? Kdyz ty veci stejne knicemu nejsou ...
              ME neni MMO, ani se tak netvari, ME je ciste linearni strilecka.
              A ve finale - vis proc to neni SW? Ty v ty hre nekde vidis nejaky vesmir? Nejaky bitvy? Proc si trebas nemuzu sednout do nejakyho toho mecha a jit utocit na enemaky? Proc nemuzu ve svy lodi delat podporu ze vzduchu? Proc neprobiha skutecny boj o ty planety? Kde by se proste prubezne menilo drzeni planet - chvili republika, chvili imperium ... podle toho, kdo zrovna ma prevahu?
            • Spades
              Star Wars to je... Extended Universe a hlavně éra The Old Republic je asi nejlepší, co kdy pro Star Wars udělali (KotOR 1 + 2, komiksy, kniha Revan, trilogie Darth Bane...)

              Objevil jsem spoustu heroic a area questů tím, že jsem chodil po mapě... Holt musíš hrát s více lidma (Přecejen je to MMO)

              A proč přesně bys lítal na planetu, kde nemáš úkol? Kde si lítal někam kde nemáš úkol... Mass Effect? KotOR? Ne... Taky si lítal jen tam kde máš.
    • A to kvůli ní uťali Galaxies...
      • No právě, že galaxies po tom co přešly na nový NGE systém stály komplet zahovno. Hrál jsem ještě jak to bylo původní a to mělo nějaký šmrnc. Jinak nesouhlasím, hra rozhodně není nudná jen jak už tu bylo řečeno je třeba tam mít známé :)
    • Mahcake
      A teď zpátky k CoDu, šup šup.
    • Veskoslav
      Ono záleží na mnoha faktorech. Pokud to nemáš s kým hrát a jedeš to jako single, tak to zcela chápu.
      • Jenze ta hra je vpodstate SP .... Dyk tam spousta veci vubec nefunguje ... Najit nekoho kdo s tebou pujde pribeh je vpodstate nemozny ... A tech par skupinovejch akci co sem abslovoval prevazne probiha tak, ze se lokace probehne, pobije se jen to, co vyslovene stoji v ceste a finalni bos, vsechny dialogy se dklikaj ...
        • ted tam naopak uz naprosta vetsina veci funguje, prosinec 2011 - unor 2012 byl traga, to pripoustim :)

          HM FP uz naprosta vetsina lidi jde 1x denne pres groupfinder, aby dostali blackhole commendation, bohuzel tech flashpointu neni zas tolik aby behem mesice nesli kazdy nekolikrat, objizdeni trashe a casto i bossu plne chapu
          pokud chces full run, porad jeste muzes sehnat lidi v guilde nebo na fleetu ;)
          • O to prece nejde, ja to chapu jako chybnej design ... to ze hraci se snazej vytezit co jim hra umozni je jedna vec, a takovy chovani je zcela logicky, ale vyvojari by to meli opravit => nastavit to tak, aby to takhle probehnout proste neslo. Je prece uplne easy zvednout potvoram dosah aby je proste obejit neslo.
            Navic to vyhledavani grup taky prakticky nefunguje (nebo to nikdo nepouziva) ... v zadny jiny gamese se mi nestavalo, ze bych hral par hodin a ... NIC

            Mno a ve finale, od SW bych cekal ze hned po tutorialu zacnu potkavat (primo na planechach) hracsky protivniky (odpovidajiciho lv samo) a ze tam, kde ja budu met nekoho zachranit budou naopak oni mit za ukol ho trebas zabit ... a rozdame si to ... ne nejaky trapny areny ...
      • mna tam bavilo to pvp ale sralo ma ze tam nemas vstky skilly cize je to nahovno ked dostanes najvyssi lvl ale nemas skilly
        • USER47
          Pokud vím, tak i f2p hráči maj přístup ke všem skillům. Akorát u některejch je to o pár levelů později než v případě subscriberů (mounti).
          • on asi mysli kdyz si na lvl 10-49 jde do WZ, zvedne se mu level a attributy na lvl 50, ale skilly samozrejme ne
            • USER47
              Á, já se překouk, on psal pvp a já četl f2p:).
  • Kdyby misto teto hy udelali pokracovani KOTORU, tak by zcela jiste i vydelali. Ale oni rekli ne, udelame obdobu WoW ve svete SW a vydelame majland. No jak hluboko se spletli vsichni vime. Dojeli na svou hamiznost a lehkovaznost, vydali hru naprosto nedodelanou, plnou chyb, bez end-game no, ale hraci jim to velice rychle oplatili - jak se do lesa vola, tak se z lesa ozyva ze.

    Apropos ten jejich slavny f2p model, to je jen dalsi ukazka, absolutni ignorace a pohrdanim hracu.
    • rhaegar
      Jestli se nepletu Bioware chtělí udělat KOTOR 3 jenže se s Lucasarts nedohodli na licenci tak vzniklo ME... A ten hate je už trapný většina hate pochaží od hráčů,kteří hru bud nehráli nebo ji hráli po launchi. Neříkám,že je hra bezchybná ,ale určitě má co nabídnout a progress hardmode Asation nebo nigtmare EC je skvělý a u pve raidu sem se tak dobře bavil naposledy u ICC!
      • Viktor_H
        Musím souhlasit, že HM Flashpointy/ NM Oeprace jsou fakt peklo (v dobrém slova smyslu), po stránce designu je to lahůdka. Bez pořádné grupy tam ani nemá smysl chodit.
      • Asi mas namysl ty 4 usmudlane a zabugovane bossy v EC a 10 milionu treshe k tomu , kdy BW slibovalo 12 bossu atd. A porovnavat tohle s ICC to chce opravdovy kus odvahy, protoze finalni boj Arthase na HC patril mezi to nejlepsi co kdy v MMO bylo vytvoreno a jenom tento boj, strci cele SWTOR taktiky a do kapsy a to nepocitam Sindragosu Profesora atd. Mimochodem ja hral SWTOR hodne dlouho a nejen po launchi, takze si ji dovolim i hodnotit, kazdopadne i kdyby nevim co, dali do hry, tak se jiz zcela jiste nevartim, ale to je jen muj nazor a nikomu ho nevnucuji.
        • rhaegar
          Preč ti si znovu co jsem napsal... Srovnávám snad ICC s Asation? A když to srovnáváme s WOTLK -tak většina raidu byla nalisknutí+ příšerně nudný df. Tak si to shrňme TOC,OS,RS,NAXX,Onyxia, byly naprosto naprosto zoufalé raidy a to nejhorší co wowko ve své historii mohlo nabídnou. Ano Ulduar většinu lidí bavil mě naopak... ICC =ano jeden z nejlepších raidů co jsem zažil.
          • At ctu, jak ctu, porad zde vidim tve srovnavani EC s ICC viz tva posledni veta, jak ses u toho bavil stejne jako u ICC. Dobre, ted nebudu srovnavat taktiky jednotlivych bossu, ale zabavnost techto raidu, kterou prirovnavas k sobe, dle tveho mineni, jsou totiz raidy na stejne urovni zabavnosti s cim ja nemohu souhlasit. Viz muj pedchozi prispevek, taktiky, pocet bossu atd.

            A zabavnost vsech raidu nejen EC v SWTOR bych prirovnal k prototypu noveho auta plneho zavad, ktere se musi pred seriovou vyrobou odstranit. Nerikam ze BW neumi udelat bossy zabavne, ale zatim se jim to opravdu nepodarilo, alespon ne dle toho co jsem hral.

            Apropos, Wotlk patri porad jeste k lepsim datadiskum co Blizzard vydal, ano ToC byl uplny fail s tim souhlasim. OS, RS, Onyx,Malygos atd. nejsou plnohodnotne raidy, tady bych to nehodnotil. Naxx predelavka stareho velice tezkeho raidu, ktery nevysle asi tak jak mel, no a pak zde mame jiz zminovane ICC a Ulduar a tohle patri k tomu uplne nejlepsimu co ve WoWku vyslo, a dale zde mame propadak zvany Cataclysm a Pandy, ktere nejsou vylozene spatne, ale zda sem i ze uz se to jen kopiruje, neco co zde jiz bylo, tohle je muj nazor se kterym, muzes nebo nemusis souhlasit, ale to je tak vse.
            • rhaegar
              Jo možná se tom trošku přehnal srovnávat to s ICC to je trošičku jiná liga než Asation či Denova... ale v 16ti člené opsce je to poměrně těžké a zábavne.
    • no at tak nebo tak, kazdopadne vydelali i na tomhle
      • Pokud vim, tak ani nahodou, jeste neni zaplacenej ani vyvoj ...
        • USER47
          Fakt je ten, že nikdo nevíme nic, protože podobný údaje EA nikdy nezveřejnilo.
          • To jasne, vychazim z odhadu, ktery prozmenu vychazej z nakladu na jiny gamesky. Pokud vim, tak z toho vychazi zhruba tolik, ze pokud by hra mela prumernej uspech, zaplati se za 3-5 let a jelikoz swtor je spis propadak ...
            • 2Rixo: Vrat se na piskoviste ... a rekni mamince, at ti naplaca ... pokud prijmy prevysujou naklady na provoz, tak castecne umorujou investovany prachy. To je porad lepsi, nez ty prachy odepsat uplne. A to ze se snazej provozni naklady drzet na naprostym minimu je videt i natom, ze ac sou servery ve spicce plny, zadny dalsi nepridaj. Tudiz z toho je zjevny, ze znacna cast hracu na tech serverech je f2p (a to doslova => neposlou jim ani cent).

              Jinak realne jde z prodeje krabice vyvojari tak 1/10 prodejni ceny => pokdu krabice v krame stala $60, oni z toho dostali tak 6-10 dolacu. Zbytek je na distribucni retezec. Takze i pokud prodali 2M krabic, mohli z toho mit tak 20M ... coz je (pri vsemoznych odhadech) tak desetina vyvoje.

              Pokud si dovolim strelit, ze na serveru hraje ... 10k hracu => nejakych +- 200k max najednou (20 serveru), pricemz ale pokud zapocitam casovy posuny, a samo geografickou vhodnost, tak sme nekde na 100k hracu online * rekneme 3 vlny(3 casovy/geograficky zony). Dale strilim, ze predplatitele budou hrat celkem pravidelne a ze jich bude cca 1/3 => cca prave tech 100k ... mno, to my vzhledem k odhadovanym nakladum na vyvoj prijde jako celkem tragedie. To totiz hodi na predplacenkach nejakych 1M5 dolacu mesicne. A rekneme ze pres f2p se vyrejzuje jeste dalsi 3M => sme nekde u max 5M/mesic (a to mluvim o prijmech, nikoli o zisku). Tzn, ta hra muze davat tak neco kolem 30M zisku rocne (1/2 prijmu) => zaplati se (mozna) po 10ti letech provozu.
            • jasne ze spekulace, ale na zaklade dostupnych informaci celkem presna
            • USER47
              czlukas: Kde by přišli k 20M prodanejch kopií?:) Nehledě na to, že podobnej výpočet stejně nedává smysl, protože nepočítáš, co si z těch 60 dolarů strhne stát a různý články distribučního řetězce. EA rozhodně z každý prodaný krabice neměli 60 dolarů.

              sk: To, že "ta hra se urcite zaplati a ve vysledku bude generovat i zisk" je právě naprostá spekulace a nemáme jakýkoli údaje, který by toto tvrzení podložily. Stejně jako tvou předchozí informaci, že "nemas pravdu, swtor se zaplatil uz samotnym prodejem ,,krabic,, ".
            • no tak otazka je jestli 150M nebo 300M, otazka jestli +2M je informace za tydenni prodej, mesicni atd...navic do toho nebyly zapocitany specielni edice, takze ze 2M kopii se muze po 4 mesicich vyklubat 3M (navic co se prodalo pres Origin slo rovnou EA)....slo mi spis o to, ze ta hra se urcite zaplati a ve vysledku bude generovat i zisk a pokud si udrzi nejakych tech 800k ? nebo kolik to bylo naposeld predplatitelu, tak ten zisk nebude ani tak maly
            • Spades
              Matematika chlape... matematika.
              Když se prodalo 20M krabic. Kazdá stála 60USD, tak kolik vydělali? 20M*60=??? 300M...
              A to musíš počítat sběratelské edice a navíc ty první 3-4 měsíce, které byly ze startu dražší jak teď.
            • USER47
              sk: Máš k těmto informacím zdroj? Nějak se mi nezdá, že při těch šuškanejch 300m nákladech na vývoj by jim to celý zaplatily dva miliony prodanejch kopií.
            • USER47
              Rixo: To, zda v současný době vydělává na svůj provoz (což si tipnu že ano), nemá nic společnýho s tím, zda je to po započtení všech nákladů na vývoj propadák.

              Oni to prostě budou udržovat naživu, dokud budou ze subscription a mikrotransakcí dostávat víc, než jsou jejich průběžný náklady na provoz. Do takovýho rozhodnutí už ty počáteční náklady vůbec nevstupují (v ekonomický terminologii tzv. utopené náklady). Přesto při nějakým obecným posouzení komerční úspěšnosti projektu musíme i tyhle náklady brát v úvahu:).
            • nemas pravdu, swtor se zaplatil uz samotnym prodejem ,,krabic,, (prodalo se vic nez 2M kopii) + prvnimi asi 3-4mesici, kdy meli cca 1,7M predplatielu
            • Jasně, propadák, a proto se na ní stále pracuje a zrovna vychází datadisk. To dává smysl! My god :)
  • Pro obdivovatele ... http://www.swtor.com/community/showthread.php?t=589230
    Fak uzasny, kdyz nekdo odehraje par lv, prijde dalsi den ... a ... vse je fuc. Evidentne naprosto nezvladaj ani zakladni zalohovani ...
    • Stava se. Tohle neni jedina MMORPG kde se to stalo.
      Je to neprijemne,ale vetsina lidi stejne tech 6 hodin u toho nevydrzi sedet v kuse,takze realne ''skody '' jsou mensi
      Fanousky to neodradi a zbytku to muze byt jedno
      • Stava se ... tyden co tyden ... ??? Bezne??? Vsude??? lol

        Pokud sem zaznamenal, tak tohle je vyjimecny i v beta provozu, v pripade ostryho provozu bych pak ocekaval, ze vsem (byt jen potencielne) poskozenym, ingame nahradi jejich potencielni ztraty ... a to, ze nekomu zmizely veci za !penize! to si snad delaj pr…del ... to je asi tak totez, jako kdyz si v eshopu objednas zbozi, a za tejden zjistis, ze si sice zaplatil, ale kde nic tu nic ... normalne se tomu rika podvod pripadne kradez. A to si dovedu predstavit, ze hafo lidi si nemusi ani vsimnout, ze o neco prisli.
        • USER47
          Týden co týden se to rozhodně nestává. Za poslední cca půlrok jsem hrál průběžně se čtyřma postavama, z toho dvě jsem vyleveloval až nahoru, a nic podobnýho se mi nikdy nestalo...
        • Imo trolluješ na špatném místě. To že se něco takového stalo, tak je sice nešťastné, ale stát se to může.
          Je to stejné, jako by jsi byl provozovatel lyžařského areálu a nyní se vztekal, že za celou zimu nenasněžilo a tys nic nevydělal. Že je to podvod, protože obvykle v zimě sníh je...

          Tohle se stát může. Ale běžně? týden co týden? Fakticky? *3*
          Vztekat se jako malé dítě, že jsi přišel (mimochodem ty konkrétně jsi skutečně o něco přišel, nebo jen trolluješ?) o pár kreditů, či nějaký item je celkem fail.
          V celém tom topicu, na který tak teatrálně upozorňuješ je největší (údajnou) ztrátou 500k kreditů a pár DC případně 4 levelů.

          To vážně stojí za to dělat ze sebe tro_tla... To raději nechci vidět, co budeš dělat, pokud ti klekne disk a s ním i ty terabyty toho nezálohovaného porna...
          • Viktor_H
            Za dva měsíce hraní jsem tohle nezažil. Rozhodně je to ojedinělé, snad to brzy vyřeší. Ale věšet se z toho nebudem. *3*
          • Pro tvoji informaci, databaze, kterou mam na starosti, ma cca 500GB - tedy radove vic, nez co muze mit cela databaze kompletni MMO (prakticky libovolny), a je zalohovana !FURT! kazdou vterinu, kazdou milisekundu ... vime? Pokud bys chtel investovat 10s, rika se tomu CDP(Continuous data protection) ... zarizeni ktery to zvladne, stoji +- mega - tedy vzhledem k cene ty hry vubec nic. I pokud by mi skolabovalo tech +- 60 disku primarniho pole a cely pole se slozilo, sem schopen obnovit provoz z ty zalohy do 10 minut (a to vcetne toho, ze si dam cigaro). Chces mi tvrdit, ze je normalni, ze firma, ktera operuje s miliardama nezalohuje cely hodiny? lol a jeste to obhajujes? lol fakt demence maximalni toto ...
            • Databáze 500GB a řádově větší než než jiné databáze? No asi se pohybujeme v jiných světech. To mou soukromou pracovní databázi, která je relativně malá a má necelých 80GB v tom případě katapultuje do nebeských výšin. Marně se snažím představit si neustálou zálohu těch herních dat, co se vleze na "řádově menších cca 50GB..."

              Takže zkus ubrat plyn, nebo ideálněji jdi trollovat jinam. Žádná hra nemá neustálé zálohování. Vždy když se něco stane, tak se nahrává záloha stará pár hodin. Pokud se obv nepodělá něco hned po tom, co proběhne záloha.

              Jak se ti do téhle diskuze o hrách podařilo zakomponovat cosika o firmách co operují s miliardami netuším, ale jak říkám. Na nás dementy musíš pomalu *2*
          • Miluju dementy, tak se do toho fora podivej, servery vecne nejedou - tedy ti, co plati, nemuzou (za sve penize) hrat, kompenzace ... nula. Vecne neco nefunguje - opet, komepnzace nula. Ani se k tem bugum nevyjadrujou ... takze tu nemel kraviny.
            • Vzhledem k tomu, že každý den hraji a nic z toho, o čem tu trolluješ jsem nezaregistroval, a jak to tak vypadá ani ostatní ne, tak bude spíše problém na tvé straně. Zhruba v místech mezi klávesnicí a židlí. ;-)

              Znova se ptám, máš ty osobně nějaký výrazný problém nebo jen děláš chytrého? To víš, na nás dementy musíš pomalu *2*
        • O tom ze se to deje tyden co tyden jsi se nezminoval. Pokud je to pravda pak neni zadna omluva,ale priste to uved hned. Ale jak rikam,pokud je to pravda
  • Ze zacatku bomba, zkusil jsem po F2P a nic moc uz.MMO je dost nuda posledni dobou, podle me budou ted tahnout MMOFPS, planetside atd. Hraju to a bomba, jak to trchu vic priblizi Rpg, tak nejvic cool
    • Ona to je nuda predevsim proto, ze se vsichni snazej vyrobit dalsi wowko. Az se na to nekdo konecne vykasle, a pujde vlastni cestou ...
  • SWTor dojel na prilisnou podobnost s WOW. Kdo chce hrat WoW styl MMORPG je na WoW a nepotrebuje 98% WOW klon, at uz se jmenuje jakkoli. Zadny WoW klon nema sanci dohnat v poctu hracu WoW.
    Pokud ma MMORPG obsat musi prijit se zasadni zmenou celeho herniho systemu a ne jen s klonem s kosmetickou upravou. Jenze kopirovat je jednodussi a bezpecnejsi nez vyvinout neco noveho, kde neni jistota jak to lidi prijmou.
    To je mozen az potom co si par velkych studii s klony nabije hubu a pochopi ze hraci v MMORPG uz chteji zmenu a ne dalsich 10 let WOW Kloningu s jinymi texturami.
    SWtor jsem za 3 mesice dohral 2 chary (1 za light a 1 za dark hned po launchi). A posledni mesic jsem tam byl uz jen kvuli guildy ktera z 80 clenu za ten mesic klesla na 10 aktivnich - pote co kazdy dohral pribeh. Motivace hrat dalsi char s 90% questu stejnych naprosta 0. PVP totalni blbost. Flashpointy tak na 1-2-3 projiti a pak nuda. A vesmirne bitvy? Absolutni vysmech vsem.
    Na pribeh stacilo vydat singleplayer s coopem, jinak je to WOW s SW texturami ve velmi osklive stylizaci.
    • Možná měl někdo vaší guildě říct, že tam jsou i operace a na měsíce o zábavu postaráno :-D
    • sugyn
      Souhlasim, odehral jsem toho dost a nakonec jsem skoncil u GW2.SWTOR mel velky potencial ktery nevyuzil.Skoda penez.
      • Jak pro koho podle me zase GW2 melo velky potencial co nevyuzil, k swtor sem se vratil po roce a zase me to chytlo.
        • Napodobne. Kazdeho bavi neco jineho.
          • Hlavne jsem velice zvedavej na Elder Scrolls Online, snad asi prvni mmo hra o ktere vim kde jsou 3 frakce, hodne me zajima jak to tam bude s pvp, podle meho nazoru s tim dobyvanim hradu tam - 2 frakce se budou kosit a ta 3 si pocka a pak je jen dodela.
            • Tak dark age of camelot opravdu korunoval v pvp to mi pripomina ze bych to mohl zkusit ale mam obavy aby hra jiz nebyla mrtva
            • Eh, Warhammer Online vlastně ne, ten měl dvě frakce. Sorry. No ale stejně, celá idea tří frakcí už dávno byla v DAoC.
            • Kamaráde, ty víš prd.

              Tři frakce byly před více než deseti lety v Dark Age of Camelot a před pěti lety to s nimi zkoušel Warhammer Online.
    • Viktor_H
      Nevím, kdy jsi skončil, ale od té doby toho celkem dost přibylo. Několik nových flashpointů + Hard Mode pro flashpointy. Několik nových Warzón. Musím nesouhlasit s tím, že PvP by bylo totální blbost, já se u něj bavím skvěle. Chce to holt mít proti sobě dvě sklupiny, kde lidi vědí, co mají dělat. Pokud hráči jen běhají po mapě jako hov*da a a nemají žádnou strategii, je to o ničem, to je fakt. Navíc úplně opomíjíš Operace, které jsou na Nightmare už opravdu výzva. Já osobně nejsem MMO hráč, takže hnaní se za gearem mi moc neříká, ale rád si dám občas PvP, zúčastním se World eventu apod. Až bude čas, rozjedu si kampaň za impérium... Endgame mi přijde v podstatě stejný, jako u jakéhokoliv mainstream MMO.
      • Skončil jsem duben 2012.
        A jak správně píšeš, hra je prostě po dohrání příběhu ničím nezajímavé tuctové MMO. tedy endgame je stejný jako jakýkoli MMO mainstream.
        Uznávám, na dohrání operací jsme neměli dostatečně silnou guildu.

        Nesleduju to asi od letních prázdnin. Vesmírné bitvy jsou počítám stále jen tupá arkáda z automatu IV cenový. Správa guild už je rozšířena nad rámec společného chatu, tedy je tam už aspoň guildovní banka, možnost postavit a spravovat guildovní sídlo. Co PvP, je tam nějaká dynamika, obsazování území nebo jen blbnutí ve warzonách?
        Už jdou sundávat kapuce?

        Nebo, zkraťme to, už se tato SCI-FI MMO po roce provozu liší od jakékoli WOW KLON FANTASY MMO něčím jiným než jen texturami a dabingem???
      • Protože endgame je stejný jako každé mainstream MMO. A TESO bude stejný. Themepark je themepark... dostaneš to stejný jako vždycky, ale s jiným nátěrem. A GW2 taky bylo stejný... to stejný jako vždycky, akorát ještě mnohem víc casualizovaný.
      • Tech nekolik novych warzon je jedna.
        • Spades
          Jsou nové 2 WZ
  • Veskoslav
    No doteď neopravili stojící mrtvoly a mizející dopravní prostředky. A přitom je to jedno z mála MMO, kde příběh hraje důležitou roli a je i zajímavý. Takový příběh za imperiálního agenta považuji za jeden z nejlepších, co jsem měl možnost hrát v rámci světa MMORPG a docela i RPG.
    • USER47
      Stojící mrtvoly a mizící taxíky jsou prkotina, mě spíš se*e ten přetrvávající bug, jak se občas nepřítel objeví pod zemí, ty ho nemůžeš zaměřit ani zranit, zatímco on ti ubírá život. Jednou se mi to stalo i u závěrečnýho bosse heroic 4 mise, takže to znamenalo rychlou smrt celý party.
      • Podzemi nebo v baraku ... jednou se mi to povedlo vyresit pomoci kamose, hodil na nej granat a od z ty textury vypad ... a to se taky deje celkem pravidelne. Hlavne bych nejak celka, ze takovyhle bugy se ladej v bete a ne v ostrym provozu, natoz ze tam sou jeste rok po spusteni ...
    • Podobnych bugu je tam bohuzel pomerne dost - coz svedci o tom, ze to netestujou a je jim to jedno ... Muzu prilozit napr to, ze obcas nelze spawnout kolegacka a je treba relog. Nebo (sem videl doslovat na vlastni voci) zmizi balon ... proste se vyparil a nebyl. Ale co me (a predevsim platici hrace) irituje asi nejvic, je ze servery ve spicce lagujou a celkem casto padaj nahubu uplne.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit