Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • tuco

    Nevim jestli nasledujici spravne chapu:

    U chlazení ještě zůstaneme. Podle slov inženýra Sony by totiž měla PS5 uzpůsobovat chlazení na míru jednotlivým hrám. Konzole k tomu obsahuje čtveřici teplotních sond (SoC + 3× na desce), které dohromady ovlivňují, jak rychle se bude ventilátor točit. Sony má v plánu sbírat uživatelská data o provozu her a podle nich pak chce ladit profily chlazení k jednotlivým titulům, aby ventilátor neběžel zbytečně nahlas, nebo naopak aby při dlouhodobé zátěži dostatečně zabral.

    ale neni ladeni profilu k jednotlivym titulum zbytecny, pokdu se otacky budou odvijet od teplot zjistenych sondama, tedy jak na PC? Mame okolni teplotu, mame airlow/umisteni konzole v postoru, mame prach .. tedy individualni podminky radeji nez individualni tituly.

    Asi to dobre nechapu, jelikoz neni mozny ze to SONY nevi/nezohlednuje.

    • Samozřejmě se bude větrák točit podle teplot. Pochopil jsem to spíš tak, že mohou existovat profily pro různé hry. Podle mě to souvisí s různým zahříváním komponent pro různé hry. 

    • Taky mě to zarazilo. Podle mě to bude špatně pochopené či přeložené vyjádření, možná už přímo u zdroje, ale jak píšeš, je to nesmysl. Proč by Pepa Novák, co sedí doma ve sklepě v ambientní teplotě 18°C měl mít nastavený stejný profil chlazení, jako Franta Vomáčka, co je na na poušti v Ománu ve 40°C? :).

      Chlazení se bude prostě řídit teplotami ze sond, čímž bych Sony rád přivítal v 21. století (prý v další verzi bude možno přehrávat MP3!).

    • Aja1984

      Jediná optimalizace v závislosti na konkrétní hře mne napadá něco ve stylu: A) Hra má nadupaný metalový soundtrack, tak si můžeme dovolit pustit ventilátory na maximum, protože je přez hudbu hráč neuslyší. B) Hra má poklidný tichý soundtrack, tak raději pustíme ventilátory na menší otáčky a omezíme buď FPS nebo životnost součástek.

      • Lol, tak snad tam bude i optimalizace "sluchátka", tzn. větráky  budou moci generovat svých obvyklých 34dB ;). A holt v nejhorším případě přijde zazvonit soused, jestli už nechci skončit s tím luxováním :).

    • jiri.svak

      Co jsem pochopil z překladu japonského článku, teplota se odečítá z APU + ze senzorů na desce (nejvyšší naměřená z těch tří). Z toho se odvozuje rychlost ventilátoru. Ale je zde jakási rezerva, která se dá ještě optimalizovat podle toho, jak se hry na konzoli chovají. Data si Sony obstará od hráčů a může pak křivku chlazení upravit per game. No uvidíme, zda to bude fungovat, a zda to není jen marketingová pohádka. Zajímavé to ale je.

      • tuco

        JJ masinka je to hezka a stejne tak vychytavky ktery predstavuje. Za ty prachy mam gfx ktera je +/- na stejnym vykonu. Ocividne i proto, o cem pises.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit