Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Mne vždy odradí soubojový systém a pak to, že bez konzole a přivolávání a oživování pro quest důležitých postav to snad ani nejde dohrát. Stejně tak quest essential předměty. Vykradete dům, prodáte a po čase zjistíte, že ten prsten támhle v truhle byl potřeba na dokončení questu. Člověk už je hodně zmlsaný z moderních her, kde je hodně vidět jak se hodně věcí zejména z kategorie QoL posunulo dopředu, zejména pokud se člověk vrátí k nějaké starší hře a ty růžové brýle rychle spadnou, když začne zápasit s ovládáním a mechanikami, které už jsou dnes zvládnuty lépe.

    • tyjo..já to dohrál asi před rokem a konzoli jsem nepoužil. co jsem naopak použil bylo autoclicker na trenovani hit ratingu :D aby ten souboják nebyl tak frustrující, abych vlastně něco dělal, když už seknu mečem. Krásná hra, od dětství jsem si k tomu postupně hledal cestu, a určitě to stálo za to. Samozřejmě, jako ve všech svých komentářích musím zmínit že Gothic 2 is the one true jewel, against which all gaming goodness should be compared :D 

      • Tak ono to obecně bylo děsně zabugované. Já si pořád pamatuji, že v thieves guildě se dalo přes ty hypertext odkazy doklikat na nějaký, který víceméně přeskočilo víc než polovinu quest liny.

      • u trénování skillů toho bylo víc, typicky vlézt do budovy, zatížit klávesu běhu někde v koutě a pak jít na oběd a hned bylo pár bodů atletiky nebo podobně trénovat plížení. Na brnění a blokování byli tuším dobří krabi, prostě stačilo držet blok a nechávat se od nich zasáhnout. Ale s těmi quest NPC to bylo špatné natolik, že od oblivionu přišli s essential npc, kteří byli nesmrtelní. Bylo to období, kdy ještě byla denní rutina pro npc v plenkách a dost často se stalo, že když si to štrádovali po kraji, tak je něco sundalo nebo někam zapadli a pak se po nich člověk marně sháněl, když měl dělat questy.

        • ,,stačilo držet blok,, ?

          Morrowind nema aktivni blokovani, nepletes si to s Oblivionem ?

          • pravda, to byl oblivion a výš. V Morrowindu stačilo mít štít a už se to trénovalo samo aniž bylo nutné držet klávesu.

          • Má pravdu, předsedo. Taky se dalo snadno vytrénovat skákání až skoro na level superman

    • Možnost si hodně, nebo i nenávratně, "pohnojit" hru mi připomnělo samozřejmě Daggerfall, ale i stařičký Albion.. - To byla opravdu nelítostná hra.. 😀

      Máš určitě pravdu v tom "zmlsání" moderními hrami. Naše "zmlsání" je ale i naopak důkazem, pokroku videoherního průmyslu.. který určitě v mnoha aspektech hraní nastal.

      Bohužel to má i druhou stranu mince, jako třeba mapy plné otazníků à la Ubisoft, nebo (mnou) opovrhované mobilní hraní...

      • Přiznám se, že už si nepamatuju, čím se dal tak moc pohnojit Albion. Kromě toho, že sis nainstaloval českou verzi ze Score, se kterou dohrání vyžadovalo trochu hackování (a hodně sebezapření při čtení mizerného překladu).

        Daggerfall jsem hrál hodně, ale příběhová linka mě nikdy netáhla nebo jsem ji ztratil (částečně kvůli tomu, že jsem tehdy uměl jen mizerně anglicky částečně proto, že byla blbě podaná). Ale to procházení "nekonečným" počtem měst a dungeonů, plnění náhodných úkolů a budování reputace mělo něco do sebe. Co si pamatuju, na všechno včetně příběhových questů tam byl časový limit, takže se to pohnojit dalo celkem snadno a sledování linky vyžadovalo dost zápisků.

        Ohledně pokroku. Už tehdy byly nevratné zákysy považovány za hodně špatný design a spousta i mnohem starších her se jim uměla vyhnout. Pravda, teď se to vyskytuje mnohem méně a ve specifických případech jako jsou rogue-like/lite hry to neznamená ztrátu hodnocení ani když za zpackaný run nemůže hráč ale RNG. Ovládání se samozřejmě vyvinulo příjemným směrem, ale některé věci přitažené na PC z konzolí ovládání naopak zhoršují (třeba defaultní inventář ze Skyrimu).

        • Tak mainstream má obecně tendence hry zjedondušovat pro co největší publikum a zároveň s tím i na co nejvíce platforem a s tím jde bohužel i limitace ovládání, aby to zvládl hrát i konzolista s gamepadem. Člověk musí zamířit na indie scénu, která se nebojí inovací a dají se tam najít daleko kvalitnější tituly, kdy je vidět, že ještě jsou studia, která chtějí dělat hry, které by si i sami zahráli, jen je někdy horší jen objevit v záplavě průměrných a podprůměrných her.

          • Opravdu se "minimalizace gamebreaking bugů" a "gamedesign, že si hráč nemůže nevědomky zamčít quest (včetně toho hlavního) tím, že klikne na něco dřív než autor zamýšlel" považuje za zjednodušování her? :-D

          • no tak zjednodusovat nevim ja bych oznaceni predmetu ktere jsou/budou potreba pro Q a jejich nemoznost zahozeni/prodani nebral jako zjednoduseni, ale jako zakladni vlastnost a ukazku ze autor u toho trochu myslel...

          • oletadelku

            Ahoj, budu rád za tipy.

            • Pak je otázka co tě baví. Já teď jedu na vlně Factorio, Satisfactory, Dyson Sphere a čekám kdy vyjde Captain of Industry.

              • Reakce na příspěvek:

                Tak vzhledem k tématu diskuse (k jaké hře se váže), mě by třeba zajímal nějaký tip na PC open world RPG ala TES, které bude ale lepší, protože nebude bržděné a zjednodušené konzolemi....

                • Reakce na příspěvek:

                  Ono toho v RPG moc není. Jediné co mě napadá je Enderal od SureAI i s DLC. Úžasný příběh  + open world. Dohrál jsem několikrát a ani ve fázi bez DLC to nebylo příliš buglé. Chystám se také na Nehrim

  • Ahoj, jde na ten Open MW dát čeština nebo je to nekompatibilní?

  • Gulivera84

    Taky by bodl nejakej Mod List.....Mate nejake oblibene konfigurace?!

  • Murlock

    Tak, tak. Open MW a Tamriel Rebuild je ultimátní TES zážitek a navíc kompletně zadarmo. Idealní věc jak si zkrátit čekání na 6.

  • kkING

    Morrowind vysel mezi prvnim a druhym Gothicem a proto tem, kteri dali prednost hre, ktera ma skutecny bojovy system a rpg prvky s dopadem na vyvoj postavy, muze dat Morrowind neco i po 20 letech :-) Tedy nejen to cekani na cestinu :-D

    • Maxianimal

      "ktera ma skutecny bojovy system a rpg prvky s dopadem na vyvoj postavy" To jako mluvíš o Gothicu, jo? lol

  • Gulivera84

    Me se vzdy vybavi nocni obloha a dva rudy mesice , a dotoho ta hudba, vty dobe mi padala huba az na zem jak to bylo nadherny 

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit