Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • uher

    Jo s tím si v Sony neumí poradit už od dob PlayStation 2. Teď se chlubily tím, že mají mít v pětce nějaký ultra-super-moderní systém chlazení a já doufám, že nekecají, protože mě už nebaví jejich konzole rozebírat a upravovat.

    • Chlazeni jeste nepredstavili, ale naznacili, ze bude predelane. Co ale predstavili je novy koncept rizeni vykonu, kdy by PS5 mela mit v podstate stabilni vykon za vsech okolnosti, coz dost zjednodusuje navrh chlazeni, ktere muze pocitat s vetsi stabilitou celeho systemu a nemusi se tak (a i jine komponenty) designovat pro ruzne urovne vykonu a ruzne scenare vyuziti.

  • spoock

    clickbait, podle krabice nikdo neví jak to vypadá uvnitř, analogie z PC tu prostě neobstojí

    • Thanquol

      Napsal jsi to hodně přesně. Taková je doba.  Je to jen názor na základě právě analogie "jednou jsem stavěl počítač" vůči "nejednou jsem navrhoval sériovou výrobu nové konzole" 

      Umístit nástěnku nic nestojí, ba naopak ti spíš vydělá. 

      Každá informace si dnes zákazníka najde. 


  • Houdini

    Pekne spísané, má to logiku.

  • Chladenie a s tym spojena hlucnost. Konecne priorita konzoly na ktoru by sa mala pozerat vacsina. Samozrejme pre konzumny svet (ten pre ktory su konzoly urcene) nebude riesit hlucnost a dokonca ani vykon a bude prevladat dizajn a vernost znacke, nech sa deje cokolvek.

    Zaujimava bude cena. Kazdopadne dakujem za clanok s triezvym uvazovanim, co dany dizajn ovplivni na chladeni konzoly.

  • Ta prakticnost designu xboxu se MS fakt neda odeprit a jako nadsenec do hw jsem velmi rad, ze i takovyto design se v dnesni dobe objevuje, obvzlast u krabice pro ten nejvetsi mainstream. 

    O to vic me zajima, jak se s tim poprali u Sony,  kdyz je ta konzole tak obrovska. Navic pruduchy po vsech stranach znamenaji, ze ma hluk snadnejsi cestu k nasim usim, uvidime.

  • victor

    Reálně to vidím na stejné řešení u obou platforem ...oba počítají s komínovým efektem .Sony vsadilo na jeden tlačný ventilátor v horní straně .Teplo přirozeně stoupá a Sony bude jeho odvod zrychlovat stejně jako u PS2 , PS3 či PS4 ....miniaturním radiálním ventilátorem :/. Jak to ale chtějí uchladit v horizontální poloze , to je otázka 

  • Carnage666

    To já mám PS4 Pro asi rok a půl kupovaný nový a když hraju hry který nevyšli při vydání PS4 ale nový věci jako GoW, Days Gone, Spider-man, RDR2 nebo DmC 5 tak ta konzole dělá takovej kravál že mám strach že se za chvíli uškvaří. Zkoušel jsem rozebrat jen vršek  a větrák byl čistý takže to takhle asi má být a podle yt to rozhodně není nic výjimečného. Tak to jsem na ně zvědavej teď.

    • Tak to jsem sam zvedav, ps 4 pro mam od Vanoc a zatim jsem hral jen starsi hry a remastery last of us a uncharted. Tak uvidim, jak na tom je, mam predobjednane tlou 2. :) 

    • riss

      Tiež mám ps4 pro približne rovnako dlhý čas a žiadna zo spemunutych hier okrem spidermana ktorého nemám, neuhučí alebo len mierne tak neviem prečo, či je taký rozdiel vo výrobe alebo to závisí od umiestnenia v poličke, jediná hra ktorá mi na konzole hučala bolo call of duty WW2 digitálna verzia čo bola teraz zadarmo v PS plus, a hučalo to hlavne v menu,  počas hrania už menej

      • Carnage666

        Já měl původně na vertikálním stojanu a teď pod TV a žádný rozdíl v obou případech to dělá kravál. Údajně poslední model hučí méně tak třeba mám ten předposlední vyrobený. Netuším ale je to docela ostuda od Sony.

        • Werewius

          Zajímavé. Já mám PS4 Pro taky cca rok a půl a hrál jsem na něm náročné hry, třeba toho Spider-Mana, hrávám i delší dobu (třeba 4h v kuse) a nic, konzoli ani neslyším. Bylo to kupované jako bundle konzole a hra Spider-Man. To, jestli stojí horizontálně nebo vertikálně, nemá vliv, v obou případech není hlučná. Ani u COD: WWII mi neřve.

          Když jsem ale byl u kamaráda a on spustil svoji PS4 (ještě původní verze), tak mě zaskočilo, jak větrák řve.

          Tak se trochu bojím, jak uřvaná bude PS5 (i když Cerny zmiňoval, že chlazení brali v úvahu)...

          • Carnage666

            Tak možná přeháním a mam to dva roky, ale nic to nemění na tom že je to fakt rámus. Jak píšu asi to bude ta předposlení vyrobená řada a poslední už je asi lepší, nebo jsem jen náročný protože PC je v zátěži "ticho". Na netu jsem zjistil že existují 3 verze Pro. První byla nejhorší a nejhlučnější druhá kterou mam asi já je hlučná jen u posledních nových a náročnějších her a třetí už by měla být tichá a jen vyjímečně nahlas. Jako hrát s kvalitníma sluchátkama je stejně nejlepší ale je to fakt zajímavý že to v Sony prostě neřešili na prvním místě.

            • Klasika cemu se tam divis? Je to uzavrene dost natesno, komponenty trpi, je to jako zacit hlasit ze ma nekdo notas, ten huci, topi jak blazen a hdd ze ma teploru 70 stupnu. V PC proste to trpi mene, vetracky je mozne nechat klidne na nizkych ot, takze je to jasne. PS5 tam to potrva nez se to vyladi, uz ted vzhledem k informacim lze ocekavat ruzne bugy, problemy :) Proto bych to ani nekupoval jak to vyjde, nez koupit neco za 18 000kc treba a potom mit tam krap co jen reklamuju, litam s tim nekde na reklamace atd to je fakt super. Sam to ani hadam nemuzu rozebrat pac zaruka. Treba ze bych rekl tady zlobi mechanika, odnesu tu a prinesu jinou ze jo :( nebo zde zlobi disk, dame jinej :( 

              • Carnage666

                Reakce na příspěvek:

                Tak jak tu vidíš je spousta lidí co tvrdí že je jejich PSko potichu 😀 takže se spíš divim tomu že z nějakýho důvodu Sony dokáže udělat X kusů kterž jsou víc ticho a jiných naopak a přitom je sto stejný model.

  • Tak úzká rozhodně ps5 není. Nevím, jak na to autor přišel. Jen tak vypadá díky oblym tvarům. Sice to není krabice jako xsx, ale to neznamená, že by se dovnitř nevešlo lepší chlazení. Kromě toho i Cerny přiznal, že ps4 byla hlučná a že investují ted do chlazení mnohem více. Takže tohle jsou jen spekulace. Nezapomeňme na patenty s heatpipe, které vedou skrz motherboard. To by taky mohlo znamenat, že bude více pasivu ve skříni. Taky by mohla Sony jít cestou více menších větráku s nižšími otáčkami. Rozhodně bych ale neřekl, že půjde cestou turbíny. Od toho se snaží utéct. Taky pokud jsou průduchy okolo celé konzole nahoře i dole, je to moře prostoru na průtok vzduchu. Je to obvodově jedna z největších konzoli v historii. Ale sám jsem zvědav. 

  • Guntro

    Hlavně kdo někdy aspoň trošku taktoval tak ví, že 2.23 Ghz je fakt hodně složité na uchlazení. Proto si myslím, že Series X bude opravdu tichá konzole, protože GPU na 1,8 Ghz bude podstatně lehčí uchladit a výkon si tak udrží po celou dobu hraní stejný.

    Na druhou stranu rozměry PS5ky jsou podstatně větší, dle porovnání mechanik a dostupných screenů, takže jsem zvědav co Sony dokázalo vymyslet. 

    Lepší bude PRku nevěřit  a počkat si na reálné testy u obou konzolí.

    • victor

      ;) Není to o frekvenci jako takové ale o ztrátové teplotě co chip vydává . Díky tomu ,že oba konzoloví rivalové používají stejnou architekturu od stejného výrobce můžeme očekávat stejné teplotní závislosti . Microsoft má minimálně o třetinu výkonnější grafický subsystém a konstantní frekvence , Sony se rozhodla vydat cestou dočasného přetaktování .....inu překvapuje mne proto design který Sony zveřejnila .

      Hluk co vydávala původní PS3 i PS4Pro byl otřesný , další takovou doma nechci :/ .

  • Sorry jako ale tohle je clanek na urovni hobby stavitele PC, ktery si precetl par rad na forech. Vubec nebere v uvahu prekopany power management, ktery byl pro PS5 predstaven na prezentaci od Cernyho a ktery bude mit samozrejme dost zasadni vliv na chlazeni. Cerny v te prezentaci take naznacil, ze chlazeni bylo predelano, protoze si uvedomuji problemy s PS4 (a i proto zvolili uplne jinou strategii power managementu), ze na tom engineering team zapracoval a vsichni by meli byt happy, ale ze si to nechaji teardown...

    Z toho vseho mi vychazi, ze pravdepodobnost reseni podobne PS4 je spise velmi nizka, nebo pripadne podobna, ale to by kvuli zminenemu power managementu nemusel byt takovy problem. Naprosty opak zaveru autora clanku.

    • Thanquol

      Tak článek míchá Hrušky X jablka 

      Negativ níže, se týkají taky pozitiva vycházející z toho že na to vše seriova výroba musí reagovat a počítat s tím.. 

      Z toho důvodu, cokoliv sériového je úplně někde jinde, než hrnec co si doma postavím a on se zapne. 

      Podklad Wiki:

      2)Seriova výroba: vloudí-li se do sériové výroby chyba, jsou zasaženy potenciálně miliony výrobků. Za příklad může posloužit výrobní chyba jedno z prvních procesorů Intel Pentium nebo infekční onemocnění, které zasáhlo největší masokombinát ve Spojených státech amerických a ohrozilo masné výrobky v celkovém objemu několika tisíc tun zpracovávaného masa.


      1)S rizikem výroby velkého množství vadných výrobků souvisí i delší doba příprav a testování a menší flexibilita v reakci na zjištění vady (daná i komplexností celého procesu)

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit