Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • já nechápu o čem se dohadujete. zaklínač 2 je přihlouplá koridorovka, která se prostě v jednu chvíli rozdělí na dvě protichůdné ale vzájemně propojené části. žádnou revoluci tu nevidím. srovnávat tenhle hnůj se skvosty jako je fallout nebo gothic není nic jiného než zvrhlost
    • Trollíš, nebo to myslíš vážně?
      • Napsal to celkem přesně. I když osobně teda Gothic za žádný skvost nepovažuji, spíš jen za slušné RPG.
  • Zaklínače dvojku si sice nekoupím, protože by mi tam chyběl český dabing ale z toho samého důvodu si jej nebudu pořizovat ani jako pirátskou kopii. Možná až hra slevní na nějakou pro mne přijatelnou cenu bych se za tři stovky skusil podívat jak vlastně Zaklínač 2 vypadá. Jinak naprosto souhlasím s tím co bylo řečeno. Podle mně je to ve většině případů o tom, že když člověk na hru prostě nemá ale chtěl by si ji zahrát a má prostředky jak si sehnat jinde než v obchodě za peníze, tak prostě půjde cestou nejmenšího odporu. Já sám, když jsem měl peněz dost, jsem nechal v obchodě s hrami ročně tak 10000. Teď už dva roky obehrávám to co jsem si nakoupil a pirátské kopie z netu občas stáhnu abych se podíval jestli je hra pro mně hratelná nebo ne. Pokud se ukáže, že ano, rád ji v nějaké akci koupím ale na kupování nějakých zajíců v pytli už skrátka nejsem zařízený.
    • Cahir
      Má polský dabing...
  • Mám téměř všechny, ale načerno. Výhoda chybějícího DRM.
    • To je o lidském přístupu, někomu to zřejmě "blbý" není, to se pak nedá nic dělat, GOG.com se spoléhá na jádro inteligentních a poctivých lidi.
      • Nesouhlasím, i zloděj může být inteligentní a stejně tak poctivec může být hlupák.
  • Kolik máte na GOG.com her? Kromě těch asi 5 volných.
    • Jestli dobre pocitam, tak 68 vcetne tech par gratis.
    • 58
    • ucho
      40 (včetně volných)
      • Tak to mám vůči vám dvěma ještě co dohánět.
    • Vitekb
      52 včetně 5 volných. Ale Martian Memorandum, Broken Sword 1 a Jagged Alliance: Deadly Games byly taky volné... takže mám vlastně 8 volných.
      • Ja jen 26, ale vsechny placene.
  • Fajn jen tak dal. Sice to da jeste hodne nez se presvedci velci distributori jako EA (o Activisionu nemluve ty by si nejradeji nechali zaplatit i skouknuti traileru). Bohuzel to neni ani tak o dohledatelnosti cracku jako o premysleni lidi, 90% lidi s kteryma promluvim na me vrhaj nechapave pohledy, proc si kupuju hru kdyz si ji muzu zadarmo stahnout.
  • Kouknul sem díky článku poprvé na GoG.com, našel jsem tam Descent 1 + 2 a chtěl bych si to koupit. Nevíte někdo, jak je to s kompatibilitou pro XP, když ty hry byly ještě dělány pro DOS? Píšou tam, že je to pro XP, Vista a Win 7, ale nic o tom, jak to řeší. Mají to tedy upravené, takže stáhnu a hned bez problému hraju, nebo je to původní hra a k tomu dostanu nějaký návod jak to rozchodit? A když už to rozchodím, nebude to moc rychlé a nehratelné na dnešních mašinách? Máte s tím někdo zkušenost?
    • Tam kde je to potřeba, tak tam je již přidaný dosbox a nemusíš se o nic starat, jen nainstaluješ pomocí jejich instalátoru a spustíš, propojení s doboxem atd. je už pořešené od nich, myslím, že jsem měl zatím jen jeden problém a ten mi pomohli vyřešit a nakonec se ukázalo, že vina byla spíše na mé straně z nepozornosti. Mám Win7 64b a problémy žádné, u tebe by tedy neměly být zaručeně.
    • Milda8
      Je to naprosto v pohodě. Stáhneš, nainstaluješ, hraješ. Ty hry maj dosbox(program na spuštění her z dosu) tak nějak přímo v sobě a funguje to na všech těch systémech v pořádku.
  • zaklínač 1 - 9/10 hodně dobré, komplexní, propracované

    zaklínač 2 - 7/10 přepálená grafika, koridor, zjednodušení a ořezání = lamičky jsou nadšené
    • Přesně tak zaklínač 1 bomba bavil mně neskutečně 7x dohráno.Dvojka 1x dohráno hraji po druhé a nuda nuda nuda kde nic tu nic atmosféra nic prostě mně to nebaví zlatá jednička.
      • Cahir
        Nuda nuda? Vždyť druhý akt je na druhé zahrání absolutně jiný. Když se na konci první kapitoly rozhodneš jinak než při předchozím zahrání, čeká tě naprosto jiná druhá kapitola, která je navíc ze všech tří úplně nejdelší. Která jiná hra tohle měla? Žádná. V tom je Witcher 2 absolutně výjimečný a je to vztyčený prostředníček autorů všem kravaťákům, kteří by u svých projektů nikdy nedovolili, aby se část jimi financovaného obsahu nedostala hráčům na odiv hned při prvním zahrání.

        A tím pádem W2 přímo vybízí k druhému zahrání.
        • Co takhle Fallout 1/2 nebo Gothic? Tam když si se také jednou rozhodl, tak se hra vyvíjela úplně jinak, přinejmenším její značná část a neomezovalo se to pouze na nějaké kapitoly, to co popisuješ není nic nového.
          • Cahir
            To není to smé. Za prvé, Gothic i Fallout jsou relativně otevřené hry, kdežto Zaklínač je hra příběhová a koridorovitá, rozdělená na jednotlivé akty. Mimochodem, ani jedno není výtka ,nebo plus, je to prostě směr, jakým se RPG hry mohou ubírat. Oba směry je navíc téměř nemožné zkombinovat Za druhé, u Falloutu mají tvoje volby velký dopad (jeden z důvodů, proč je to tak kvalitní RPG), zatímco Gothic zas tak moc o roleplayi není - tvoje rozhodnutí se v podstatě omezuje na frakci, kterou si vybereš (a od toho se odvíjí gear + bojové zaměření), jinak tam těch voleb moc není a postup hráčů vypadá stejně. Pro obě hry ale platí, že když je hráč poctivý, projde v podstatě celý obsah + lokace. Avšak v druhém Zaklínači je na základě jednoho rozhodnutí téměř polovina hry naprosto jiná - úplně jiná lokace, jiné úkoly, jiné postavy, jiný úhel pohledu na zápletku - paralelní část ti zůstává nepřístupna. To je opravdu cosi výjimečného a nepamatuji se, že bych něco takového u jiné hry viděl. Ale mohu se mýlit, kdyžtak mě pouč.
            • Aha, tak, jde teda jen o to, že se mění hlavní dějová linie, já to posoudit nemohu, Zaklínače 2 jsem nehrál a nezbývá mi než ti věřit, že to tak je. Hm, to mění pohled na věc, v tomhle máš pravdu, hlavní dějová linie se v těch hrách moc nemění, ovšem ve Falloutech se alespoň závěr hry mění v závislosti na rozhodnutích, tzn. i dějová line, ale pouze ten konec.

              Osobně to stále nepovažuju za něco nového a revolučního, je to jistě super, jedině to schvaluju, ale přijde mi to pořád jako ten samý princip, jen aplikovaný trochu jinak, což mi nějak revoluční nepřijde zejména k přihlédnutí, že tyto herní klenoty už jsou víc jak dekádu staré a jde udělat daleko víc, ale i za to "málo" je potřeba být vděčný.

              O žádné rozbroje se tu nejedná, jen klidně diskutujeme, jestli chceš vidět rozbroje, zavzpomínej na minulou společnou diskusi o jistém tématu, to byl rozbroj.
            • Cahir
              Slayerer: Mně přijde, že si nerozumíme. Já jsem ti přece dvakrát potvrdil, že v rámci vedlejších úkolů a frakcí se můžeš ve Falloutu a méně pak v Gothicu rozhodovat, resp. přidat se. To jsem nikdy nepopíral, takže děláš rozbroje tam, kde nejsou - přece jen jsem ty hry několikrát dohrál, takže je moc dobře znám. Rozdíl je v tom, že hlavní linie je pevně dána, tvoje zájmy taktéž, záporáci jsou přísně odděleni atd. atd. To, jestli se staneš otrokářem nemá vliv na to, že Enkláva ti unese lidi z vesnice, že se potkáš s prezidentem atd. Jenže v Zaklínači se na základě tvých rozhodnutí změní právě hlavní zápletka a hlavní postavy a z toho pak plyne vše ostatní (změní se místa, vedlejší postavy, úkoly...). Nenech se zmást mou nedostatečnou výřečností, ono je to komplexní dost a v rámci příběhu to dává velmi dobrý smysl, proč nemůžeš plnit zároveň i onu paralelní kapitolu. Porovnávat to, jestli Gothic dohraju za mágy, nebo za paladiny, nebo Noxe za Conjurera či bojovníka, se změnou naprosto celé herní mapy a herního obsahu ve Witcherovi 2 prostě nelze. Je to jako srovnávat komára s velbloudem. V tomhle smyslu slova je W2 naprosto revoluční. Takhle to myslím, když říkám, že je to něco jedinečného, co jsem v žádných předchozích hrál nezaznamenal. Takže znovu tvrdím, něco takového tady ještě nikdy nebylo. Snad mě teď už chápeš, protože doteď jsem já mluvil o jabkách a ty o hruškách.

              Tohle muselo dát hroznou práci, jelikož udržet hlavní zápletku koherentní, přestože tu máš v podstatě dvě paralelní (které se však přeci jen částečně musí prolínat), určitě není žádná sranda. Navíc se to zdá i brutálně neekonomické. Tohle já osobně považuji za vítězství kreativity nad líbivostí, lákadlem a zaběhnutými zvyky.
            • Já ale nemluvil o pouhé změně nějakého úkolu, ve Falloutu se jedním rozhodnutím lze připravit o značnou část herního obsahu, ne tak jak si to popsal ty. Rozhodneš se být otrokář a máš šlus v takové míře herního obsahu, že je to stejné jako to co říkáš, jsou tam tuším i místa kam tě ani nepustí, když uděláš špatná rozhodnutí, tzn. nepoznáš lokaci, nepoznáš lidi, postavy, úkoly a příběh, mně to přijde jako to samé co píšeš ty jen zabalené v komplexním světě a ne v koridoru na kapitoly. Takový Nox, tam záleží na postavě jakou si vybereš, každá začíná jinde, v jiné lokaci atd. sice je to celkem krátké, ale k obsahu jiné postavy nemáš pokud vím přístup, opět to samé i když v menším balení. Gothic to samé, přidáš se k nějaké frakci a nepodíváš se na hodně míst, nepoznáš postavy ani kus příběhu a odvíjí se to jinak. Z jiného žánru například prachobyčejná klikací střílečka House of the Dead a další hra toho typu, kterou si teď nevybavuji, opět si kliknutím rozhodl kterou cestou půjdeš, přičemž ti byl zamezen obsah té druhé či třetí cesty, musel si to začít hrát znovu když si chtěl vidět co se tam skrývá. Narozdíl od Zaklínače 2 mi to přijde v těchto hrách, Falloutu především, mnohem realističtější, ta lokace a lidi prostě nezmizí a vývojáři ti nenařizují kam se bude tvůj příběh ubírat, ty lokace, lidi atd. v tom světě stále jsou, jen je ti daným světem dáno jasně najevo, proč ti to neni přístupné.

              To co si napsal by možná dávalo větší smysl, když by si napsal, že Zaklínač 2 použil starý princip již dávno využitý i ve velkém množství a kvalitě v jiných hrách a použil ho po svém, nikoliv, že je to něco nového nebo že to žádná jiná hra nemá. To je asi tak vše, ale ty si napsal, že něco takového nikde nebylo, což ti dokazuji, že neni pravda.
            • Cahir
              Chápeš to špatně, nic nepřiznávám. Pokusím se to vyjádřit lépe. Ano, byla by to moc špatná RPGéčka, kdyby žádné tvé rozhodnutí nemělo dopad, a ty sis např. nemohl vybrat jinou cestu ke splnění úkolu. Naprosto elementárním příkladem budiž: Pomůžu A zabít B, nebo pomůžu B zabít A. Fallout měl takových a ještě rozvětvenějších voleb spoustu, Gothic mnohonásobně méně. Hlavní kostra se v Gothicu změnit nikdy nedala, pouze sis vybral frakci, za kterou to splníš. Ale to nechme být. Pointou mé ódy na Zaklínače 2 je, že systém voleb povýšil na úplně novou úroveň - jde prostě dál než kterákoliv dosavadní hra. Celá druhá kapitola má naprosto jiné hlavní postavy, jiné úkoly, jiné lokace, jiné parťáky. Prostě téměř všechno. O těch, se kterými se potkáváš, když se rozhodneš na konci první kapitoly jinak, nemáš vůbec žádné, resp. hodně zkreslené informace. Všechny vidíš jinak, rivalové se mění na přátelé, přátelé na rivaly atd - úplně jiný úhel pohledu. Ten, kdo je pro tebe při prvním zahrání stejně stěžejní postavou jako třeba Xardas v Gothicu, je při druhém zahrání naprostou veldejší a nepodstatnou postavou, kterou vůbec nepotkáš. V tomhle smyslu slova je ta hra jedinečná.

              Takže ano, systém voleb k RPGéčkům už tak nějak patří *3* - to bych jako zarytý RPG fanoušek nikdy nezpochybňoval , ale to co předvádí W2 je revoluční a dosud neviděný (alespoň mnou) přístup a ani Fallout, má milovaná hra, nic takového nenabízel. V té hře se ti nemění jen vedlejší úkoly, případně frakce, za které hraješ, ale naprosto celá hlavní zápletka se tvaruje v závislosti na tvých činech. Tohle si dovoluji označit jako RPG nové generace.
            • Já nějak neřeším zda jsou otevřené, zavřené apod. jsou to RPGčka a já se ptám pouze na tento tvůj výrok

              "Když se na konci první kapitoly rozhodneš jinak než při předchozím zahrání, čeká tě naprosto jiná druhá kapitola, která je navíc ze všech tří úplně nejdelší. Která jiná hra tohle měla? Žádná."

              Zeptám se znovu, co Fallout 1/2 nebo Gothic? Bylo tam možné udělat rozhodnutí, které nabídlo úplně odlišný následný děj bez možnosti odehrát i tu nepřístupnou část hry? Za sebe odpovídám ano, ty odpovídáš jak? Zatím to chápu tak, že si to přiznal u obou her i když u Gothicu máš nějaké výtky navzdory tomu, že to co píšeš není pravda a i v Gothicu jsou ti jiné postavy, úkoly, atd. zapovězeny po udělání rozhodnutí, to platí i pro Gothic 2. Tedy opravdu žádná jiná hra jak si napsal nebo minimálně Fallouti?
    • Cahir
      Ty jsi komik.
      • Má pravdu, dvojka je o ničem. Jsem RPG fanoušek, ale tenhle jednoduchý trus jsem ani nedohrál do konce.
        • Cahir
          No já jsem taktéž RPG fanoušek a považuji dvojku za velmi povedenou. A jestli bylo něco jednoduché, pak to byla jednička. Tady je soubojový systém - alespoň při skupinových bojích, o dost větší výzvou. Tvůj názor ti neberu, ale obecně se hra těšila vřelému přijetí jak od hráčů, tak od kritiky a tentokrát se s nimi jednoznačně shodnu.
    • Sice mi v nekterych vecech Witcher 1 prisel lepsi,ale dvojka je taky kvalitni hra a nelituju,ze jsem si ji koupil.
      Takova koupe Crysis 2 me mrzela daleko vice.
      • Je to troll. Oba diely sú jasné deviatky a jedny z najlepších storyline rpgčiek poslednej doby.
        • Zayl
          Buď objektivní, jednička není devítka ani se zavřenýma očima. Hlavně neenhanced, původní release.
    • miker17
      no comment
  • Za GoG jsem opravdu vděčný, koupeno hodně mých oblíbených her, ještě toho zbývá hodně odehrát jelikož jich je hodně, takže jen tak dál, přeju jim ještě větší úspěch.
  • To je kacír, použijem všetky páky!
  • Taky si myslim že se toho zaklínače 2 Assassins of Kings prodalo několik milionů protože Zaklínač 2 je stejně dobrá hra jako Z1 akorát má lepší Jo a nevěřim těmhle "hejtrum"...
    Lidé si tuto hru koupili a koupí kvůli 1) podpoře vývojářů, 2)DLC úplně zdarma..takže žádné předražené DLC které ani nejsou DLC a přidají vám do hry ho*no, ale dají vám pocit že jste si to DLC koupili...Tady ten stahovatelnej přídavek je plnohodnotný, 3) CDproject myslí velmi na hráčskou komunitu, 4) ke všem jejich hrám dostanete i bonusy co byly v jiných Sběratelských Edicích jako jejich obsah, Viz. příklad normální Edice Zaklínače 2 za 900 Mapa+soundtrack+průvodce hrou+komiks+a nějaká vystřihovánka či co to bylo :D...Tímto vám vy posměvačný imbecilové co hrají na těch jejich konzolích to jejich CoDko MW 3 který mimochodem není pro mě pokračování MW...Co bude příště? Koupíte si několik DLC za plnou cenu hry nebo jak? To je podle vás DLC to když tam hoděj 2 mapy do packu a vyhlašujou to jako best DLC ever....To se u battlefieldů dělá normálně že vám tam daj mapy zdarma...Tím chci řict že nemám nic proti ostatním konzolářům ale proti těmhle chytrolínů co buzerujou s tim že CODko se zase prodalo více kusů.POdle mě je i trochu výzva vkročit s hrou do trhu PC her, které se pirátějí.Tady se ukáže kvalita distribuce, herního studia a HLAVNĚ hry...No a CDproject se naštěstí chytl a už teď má hodně velkou fanouškovskou základnu která s vyčkáváním čeká na dalšího zaklínače či něco jiného co budou vyvíjet...CDproject is Best.
    • Vitekb
      Víceméně s tebou souhlasím, ale prosím tě, co je "hejtrum"? *4*

      Jinak, abych nebyl off-topic, GOG je super distributor, můj nejoblíbenější a jejich prohlášení není nic nového, za tímto názorem si stojí pořád.
      Přeji jim vše nejlepší.
      A to číslo rozhodně není v porovnání se Steamem špatné, protože na poměr vůči velikosti hráčské základny s přehledem vyhrává.
      Hodně lidí si to na GOG (nebo jiné digitální distribuci) nekoupilo třeba jen kvůli kvalitě verze z kamenných obchodů, která nabízela nespočet bonusů. Mluvím o sběratelské edici.
      • Sem si nedal říct :D No jo tak jak bys to řek ty...Haterum?
        • Vitekb
          Aha, to mě vůbec nenapadlo. *4*
          No, napsal bych to anglicky jen počesku skloněné, haterům. Nebo použil něco jako "nenávistivci".
          Ale v pohodě, teď už té větě rozumím. *3*
        • *řekl
      • Asharak
        Tak ono nemusíš mít ani sběratelskou edici aby si byl spokojený :) V normální máš mapu, soundtrack manuál :) sice nevím jak je to u dvojky no... k jedničce to tak mám :)
    • Konečně někdo ! :) pěkné
    • Asharak
      Krása, takhle maj vypadat komentáře :)
      • Díky :)

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit