Přejít na výpis diskuzí

Project Borealis: Mrazivá modifikace Half-Life 2 s nejvyššími ambicemi

15.8.2019 20:32
Jan Hanáček 27 příspěvků

Je tomu už více než dva roky, kdy Gabe Newell v interview pro PC Gamer prohodil mezi řečmi o zářné budoucnosti digitální distribuce pár slov o tom, že lidé ve Valve pracují na vývoji her primárně určených pro jednoho hráče a dodal, že celá společnost je otevřená tomu, aby se někdy ve svých hrách Valve...

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Nechapu proc se dnes dela z HL takova modla. Ve sve dobe to byla originalni hra, zajimavy pribeh, ale dnes uz je takovych titulu, ktere by si zaslouzily stejnou pozornost a treba pokracovani. Co by dnes nabidl takovy HL3?

    • ja_nic_nevim

      Dobrá poznámka. Můžeš jmenovat nějakou progresivní FPS posledních let? V MP uznávám R6Siege a Squad/Post Scriptum. A to díky prostředí a hmotnosti vlastního těla. Tak budu rád za nějaký tvůj SP typ. 

      • Jez3vec

        Bioshock

        • ja_nic_nevim

          prosím? vážně? A za co? 

      • Jediné, co se v SP vyrovnalo (dle mého názoru) serii Half-Life je Metro. Dokonce ho považuji za jistou náhradu.

    • Blue.Shark

      Tak i moje troška: HL2 byl pro mě naprosto geniální hrou kvůli propracovanému světu, příběhu, atmosféře, zajímavému arzenálu. Ale z toho všeho na mě vždycky nejvíc působila atmosféra oprese, která čiší už z prvních kroků v City 17. A já prostě chtěl ten režim svrhnout.

      Celé je to o působení na emoce, uvažování atd. Ta hra nemá hluché místo. Kdyby vznikl HL3, po stránce hratelnosti by stačilo použít osvědčené koncepty z žánru. Ta hlavní výzva by byla právě v nastolení stejně působivé atmosféry a stejně chytlavého příběhu. Tam se na potenciální Ep3 nebo HL3 zákonitě snese největší kritika.

    • triptich

      half-life bol vo svojej dobe skok. prudký posuv vpred snáď vo všetkom, čo žáner FPS definuje a prináša. druhý diel potom vyšperkoval to, čo priniesla jednotka a doplnil pár vlastných maličkostí. a keď sa k tomu pridá štipka nostalgie z mladosti, legenda je na svete.

      ak chceš viac info, odporúčam pozrieť retro gamesplay venovaný HL - https://www.youtube.com/watch?v=nOrSs4u2qYM

      a čo by mohol ponúknuť HL3? ťažko povedať. od dôb HL2 prešli FPS slušnou evolúciou, naozaj netuším, s čím prevratným by mohol prísť. možno oživiť nejakú už "zabudnutú" mechaniku (pingovanie v apexe), možno vymyslieť niečo nové, čo sme ešte nevideli. mne by stačilo, ak by priniesol kvalitnú hrateľnosť a rovnako kvalitné ukončenie príbehu. na druhej strane je pravda, že HL3, ak niekedy bude, bude skoro zákonite sklamanie. očakávania sú premrštené.

      • ja_nic_nevim

        Fyziku, znicitelne prostředí. Vlastní tělo a jeho anatomicko-fyzikalni nedostatky. Váha zbraně a s ním spojená ovladatelnost (99% FPS má zbraně jak airsoftky...), otevřený leveldesign a autonomní AI.... myslím, že je toho dost, co by měly současné FPS nabidnout. Dokud budou ale hry multiplatformní, nikam se to nehne. 

    • uher

      No moc si nevybavuju nějakou jinou FPS, která by příběh vyprávěla z velké části prostředím a ne polopatickými animačkami.

      Jinak co by dnes nabídl HL3? Těžko říct. Co nabízí současné FPS? Řekl bych, že od doby co vyšel HL2 se žánr zase nikam neposunul. 

      Nebo co tak považuješ za FPS, která zase trochu rozvířila stojaté vody? Když to vezmu kolem a kolem, tak vidím jen balast ve stylu CoD, Far Cry, Halo apod...

      Co mi utkvělo v paměti, tak možná Prey, ale tam se taky spíš využívaly zajeté postupy a kombinace, ale aspoň něco...

      • SalemCZ

        žánr se neposunul spíš z degeneroval hry bez příběhu, multiplayer, nebo rovnou Battle Royal, furt by tu bylo místo pro HL3

      • Ja to posuzuju jen podle zazitku, ktery mi HL2 prinesl. Jakoze bylo to pekny, ale ze bych to musel hrat dvakrat. Takova serie Bioshock/Dishonored, STALKER, Crysis, ale i to Halo, byly u me hry, ktere zanechali svoji atmosferou zajimavejsi zazitek. HL byla podle me znacka, ktera se prosadila diky tomu, ze byla v necem revolucni a pochybuju, ze by nasledujici dil dokazal prijit s necim podobnym.

        • Maxianimal

          Jenže HL2 vyšel nejméně 3 roky před hrami, které jsi zmínil (kromě Halo - ale to mi nepřišlo nijak revoluční. Možná MP). HL2 měl zvláštní způsob narace a pracoval s inteligencí hráče, nic mu neříkal, nic mu neradil. Jasně, zpětně se dá všechno strhat, ale v době, kdy to vyšlo, to bylo něco nevídaného. A věřím, že Valve pořád mají na to udělat něco podobného. Akorát já osobně si myslím, že pokud někdy bude HL3, tak to bude VR.

        • Hmm, tak zrovna crysis, to technologické demo...? Jinak, v dobách, kdy se o hl2 nevědělo se těžko představovalo, čím bude revoluční. A z mého pohledu nutné nemusí jít o revoluci, ale o evoluci. Hl má co nabídnout. Spíš asi nebyl úplně tvůj šálek kávy. 

          • drasta

            Prvni Crysis je pro me doted jedna z nejlepsich strilecek (a mozna uplne nejlepsi) SP strilecka co jsem hral a to i presto ze ma bohuzel takovou svoji dimenzi Xen ke konci hry. Rozhodne to ale nebyla hra ktera by nekomu "nutila" novy technologie ktery umel Cry engine. Jasne pouzivalo se to hodne na benchamrky apod. a svoji dobu to mozna opravdu trochu predbehlo co se naroku na HW tyce ale porad nevim proc tomu lidi rikaj technologicke demo jako by to byla spatna  hra a jen ukazka technologii?

            Jestli neco ale bylo technologicky demo tak to byl HL2 kterej hraci svoji revolucni fyziku cpal horm dolem ve svejch (na svoji dobu pusobivejch) fyzikalnich puzzlech kterejm se dneska uz asi muzeme jenom smat.

            • Butters

              Tak o tomhle se můžem dohadovat tejdny a stejně dojdem k názoru že někdo rád holky a jinej vdolky. Teď mě možná ukamenujete ale

              Já se třeba řadim k těm který sedávali u Duka 3D místo Quake ikdyž ten byl technologicky napřed. Nebo Unreal byl technologicky dokonalej a měl skvělou atmosféru, dneska běhá málem každá druhá hra na unreal enginu. Stejnej rok i podobně revoluční Half-Life... a já radši pařil Thief (pokud sem se odtrhl od BG neb Falloutu). Dokonce i velkej HL2 na mě nijak extra nezapůsobil ikdyž jo ve svý době to byl poprask. Za to třeba je podle mě strašně nedoceněný Clive Barkers Undying. Deus Ex. První FEAR byl skvělej. Dishonored. To považuju za TOP já
              Ještě vzpomínám na Republic Commando, který sice nijak revoluční nebylo. Ale hra dobrá a položila základy co-op hraní, kde i singl probíhal v týmu s boty a mp sice zůstal za očekávánim a nedoladili ho, přesto v tý době to mělo svuj WoW efekt.

              • drasta

                Reakce na příspěvek:

                JJ FEAR me bavil hrozne. Skoda ze do toho museli cpat ty strasne vyscpely hororovy prvku.

          • Maxianimal

            Crysis byl mnohem víc než technologické demo (spíš technologický zázrak). Nabídl otevřenou hratelnost a možnost řešit mise po svém, dobrý příběh (to je subjektivní, chápu), ability, možnost realtime měnit attachmenty zbraní. Navíc je skvěle modovatelný. A na obtížnost delta to byl hodně hardcore zážitek. Zkoušel jsem si to relativně nedávno dát znova, a byl jsem překvapený, jak aktuální ta hra je, a jak moc se toho vlastně v žánru FPS nezměnilo.

            Mrzí mě, že se Crysis zpětně nedostává respektu, jaký si zaslouží. Ta hra změnila herní průmysl, podobně jako CoD: MW. Rok 2007 byl zásadní pro FPS. A tři roky předtím právě HL2.

            • Butters

              tak všechno co si zmínil tak už nějakym způsobem často fungovalo. Crysis byl revoluční právě co se týká technologií... nikoliv hratelnosti

              • Maxianimal

                Reakce na příspěvek:

                V jaký hře se dali realtime měnit attachmenty před Crysis? Poté to bylo v každé druhé střílečce. A která jiná střílečka byla takhle open (kromě předchůdce - Far Cry?). Kdepak, Crysis toho nabídl hodně, nejen technologie.

                • Butters

                  Reakce na příspěvek:

                  her takovej bylo spousta jen to nebylo realtime. Což je pokrok ale ne revoluce

                  kromě Far Cry 😂 ehm... 

                  Ale co, já ti to neberu. Jak sem říkal někdo rád holky jinej vdolky. 

                  • Maxianimal

                    Reakce na příspěvek:

                    A kdo mluví o revoluci. Já jen říkám, že to nabídlo mnohem víc, než jen technologie, což jsi mi vlastně potvrdil, a já ti děkuji :)

                    • Reakce na příspěvek:

                      Nikdo neříká, že ne, ale nic zásadního. Oba HL naopak byly revoluční v hratelnosti a jak tu někdo zmínil, atmosféra a způsob vyprávění příběhu. 

            • Za mě to byla tedy nuda, respektive stejně jako první Far Cry, mutanti/mimozemšťani to pro mě zničili. Kdyby to vynechali, nebo zpracovali trochu jinak, možná by to bylo ok. Ale kromě enginu, Crysis také nepředvedl revoluci, jen evoluci. Attachmenty, volnost v misích, to vše už nabídly jiné hry předtím. Třeba Far Cry 2 je pro mě mnohem lepší, byť tam je škoda té monotonosti. 

              • drasta

                Reakce na příspěvek:

                Crysis byl nuda a je podle tebe lepsi Far Cry 2? Wow tak tohle mi hlava opravdu nebere :D

                • Reakce na příspěvek:

                  Každý rád něco jiného. Jak říkám, sice byl fc2 pak repetetivni a měl pár dalších problémů... Ale měl na svou dobu hezky otevřený svět, hrátky s ohněm... Za mě jasný vítěz nad Crysis. Problem CryTeku byl ten, že souboje s mutanty prostě byly všechno, jen ne zábavné a jak ve dar cry, tak Crysis pro mě byly krutý krok vedle. Jakmile přišli na scénu, tak mě to přestalo bavit.. 

                  • drasta

                    Reakce na příspěvek:

                    V Crysis zadny mutanti nebyli a mimozemstani se objevili az skoro na konci. Do probuzeni hory to byla absolutni paradni jizda. V hore to bylo zajimavy a hezky ale dost to pokazilo tempo a bohuzel po hore z toho byla on-rail strilecka coz je slabota. Ale Fra Cry 2 je fakt nuda prakticky od zacatku do konce.

                    Dostatavat se na mape z bodu a do bodu b pres obrovsky vzadlenosti porad dokola-  nuda. Mydlit respawnujici se checkpointy porad dokola do umreni - nuda. Muset opravovat zbrane po kazdych trech vystrilenych zasobnicich -otrava.

    • Pravděpodobně by přinesl víru v zázraky a existenci boha

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit