Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Já bych jen připomněl, že Larian většinově vlastní Swen Vincke. Takže tam si může dělat, co chce, protože je jak ředitel, tak majitel.

    Naopak společnosti, o kterých mluví jeho podřízený, jsou na burze a jejich šéfové musejí skákat, jak pískají jejich akcionáři, neboli majitelé. Kdyby nepropustil zbytnou pracovní sílu Franta, tak ho představenstvo vykopne a najme si Lojzu, který to už udělá.

    Je dost populární hejtovat šéfy akciovek, ale ve spoustě případů lidi pláčou sice hezky, ale na špatném hrobě. Hejtovat by měli akcionáře.

    • Derp_1337

      Lidi hejtují ty šéfy, protože nemají dost odvahy přiznat akcionářům, že propuštěním zaměstnanců sice krátkodobě ušetří... ale z dlouhodobého hlediska na tom budou tratit, protože nebudou schopni produkovat hry stále stejným tempem a ve stejné kvalitě.

      Ti šéfové radši akcionářům všechno odkývají, (i když to jsou blbosti,) a pak doufají, že za to dostanou větší odměnu. No a dlouhodobé problémy, které z toho vzniknou, se budou řešit až za pár let, kdy nastanou.

      • Tak zaprvé, kdyby tys byl šéf akciovky, taky bys musel všechno odkývat, anebo si šéfovat jinde. A za druhé, my nevíme, jestli se to hromadné propouštění, co se teď děje, týká i cenných pracovníků, kteří budou studia za pár let bolet, anebo se spíš osekává zbytečný tuk.

        Vzhledem k tomu, že se to děje úplně všude, bych tipoval to druhé. Prostě za covidu se přijalo o 20 procent lidí navíc, a teď se jich firmy zbavují. A hromadně se to děje, protože si každý řekne "v tom šumu se to ztratí". Kdyby pětinu síly propustilo jen jedno studio, hned by na něho naskočili novináři a začali psát, co jsou to za lidojedi. Takhle je to moře, takže si to nikdo konkrétní "nevyžere".

        • Mnohem horší než "články o lidojedech" by byla důvěra investorů a obchodních partnerů. O takové firmě by si mysleli, že je v mizerném stavu ne-li přímo před krachem. Výprodej akcií, zdražení půjček... Ale jak si psal, pokud to dělají všichni, tak je z toho běžný stav a nikdo to tolik neřeší.

        • Derp_1337

          Jo, však to nikdo nepopíral. Šéfové dělají, co akcionáři pískají. A propouští se, protože je toho moře a ztratí se to.

          Ale to propouštění "zbytečného tuku" je trochu mimo. Však je na jednotlivých šéfech oddělení postupně vyhodit lidi, co "dělají" zbytečnou práci či podávají podřadné výkony. Ale když se hromadně vyhodí 20% lidí, tak důvod je jiný.

          • Znovu připomínám covid - za covidu se hromadně nabíralo (teda aspoň do technologických firem), no a teď se hromadně propouští. Neboli je to trochu výjimečná situace.

  • No, Larian taky "propouštěl" nebo bude "propouštět". I když asi ne své kmenové zaměstnance. Na BG3 najali velké množství externistů, jednotlivců i malých firem. Těm po vydání hry a případně dalších updatů skončí smlouva a pokud si je nenajmou na nový projekt, tak se s nimi rozloučí. Rozdíl je v tom, že tito lidé věděli, že dělají jen na jednom projektu a mohli se podle toho zařídit dopředu. Nečekaly je překvapivé vyhazovy těsně před Vánoci.

    Larian totiž nemá tendence stát se obřím korporátem a tím pádem v době růstu stahovat zaměstnance, jako formu investice, i když pro ně reálně nemá práci. Je jasné, jak takové "investice" dopadnou v době recese nebo jen když se zjistí, že růst nebude tak velký jako ve vlhkých snech ředitelů a akcionářů.

  • Zajímavé, čekal bych že hodnota firmy po velkém propouštění klesne,  většina lidí to vidí jako špatné znamení.

    • KronosDeret

      Tak přemýšlí člověk. Kapitál vidí menší množství výplat po finančním úspěchu, double profit. 

      • Aha, takže lžou všem ale především investorům?

        • KronosDeret

          O ne, to je na popud investorů, pro jejich spokojenost. Pro jejich porfolio. 

        • Investorům se pravděpodobně oznámí, že propouštěním a reorganizací dojde k efektivnějšímu vyžití zbylých zaměstnanců a rychlejšímu ozdravení společnosti, případně k vyšším ziskům.

  • MynnyD

    Vůbec nechápu, co kritizuje. Je jasné, že po úspěchu BG3 v Larianu propouštět nebudou. Rozpočty jiných velkých her a velikosti jejich týmů byly neudržitelné, ne každé hry se prodají miliony. Pokud management očekává, že v budoucnu bude potřeba míň zaměstnanců, tak některé propustí (jistě s nemalými náklady na odstupné). Propuštění až v případě hrozícího bankrotu by byla dost debilní strategie. 

    • Derp_1337

      To s odstupným záleží na firmě. V některých amerických korporátech dostaneš dopis, že zítra nemáš jít do práce a jsi hotov. Žádné odstupné.

      Jinak je pochopitelné, že ne každá hra je úspěch. Ale když propouští většina firem, tak už je něco divného. Ono nejde jen tak propustit lidi a nadále produkovat hry ve stejném tempu a kvalitě (i když PR oddělení určitě naslibuje akcionářům něco jiného).

  • ako, moj nazor je ze pocas pandemie nabrali ozaj asi dost ludi, sak pocas nej ked veeela ludi pracovalo z domu, tak vyrazne vzrastol pocet hracov a pocet odohranych hodin nie? a teda trebalo vydavat obsah/hry castejsie-vidina rastuceho zisku. cize nabereme viac ludi nez predtym nech to bezi ako na pase :P :D

    a ze zrazu sa hrali hry ktore predtym nejak extra uspesne ani neboli, vid redakcny Animal Crossing :D

    ale realita ako sa ukazalo neskor: odlozenie vydania hier o rok+   -nie kazdy je vhodny na pracu z domu.

    na strane dalsej je faktor ako teraz dlho bude trvat kym sa vyda nejaka AAA hra, s mensim poctom zamestnancov v kancli... 10-15rokov ako novy standart? (verim ze toto si nedovoli drviva vacsina firiem ale...)


  • Vcelku souhlasím. To se krásně ukázalo třeba u CDPR a Cyberpunku. Akcionáři tlačili na vydání a hra dopadla tak jak dopadla. Na PC jakš takž, na konzolích hodně blbě a CDPR měl pak co dělat, aby si spravil reputaci, což se mu dodnes nepovedlo. Naopak si ji (přinejmenším u mě) stihl pohnojit s patchem 2.12, kdy přidal naprosto zbytečný launcher, odmítl opravit příběhový bug a odstřihl se od GOG.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit