Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Row

    No jestli je vic lidi jako ja, tak je na tom Epic asi docela bitej, :D od zacatku si naklikavam hry zdarma, ted jich tam mam asi 70, ovsem v zivote jsem tam nic nekoupil, protoze leccos mam na steamu nebo gogu a exkluzivity uz z principu podporovat nebudu neb nehodlam participovat na tom delat nekomu rukojmi i tak mam dost co hrat. Dokonce jsem si jeste nestahl ani ten jejich client, protoze odpor k tomu a lenost byly vetsi nez si zahrat neco z toho co tam mam.

    Takze vysledek je ten, ze za mne zatahli vyvojarum hromadu penez za hry ktery nehraju, spravujou mi v DB ucet a zabiram jim misto na disku a nedostali ze mne ani cislo kreditky, natoz prachy. Tak to jsou panecku ksefty :D

    • Houdini

      Neboj sa majú dosť iných ktorí to zatiahnu. Je to vidieť na číslach. Je to klasický marketing. Hry zdarma sú reklama. Exkluzivity takisto rovnako ako na konzolách.  Ja som zo začiatku mal tiež principiálny odpor, ale vo výsledku si nezahrať hru o ktorú mám záujem a je zdarma kvôli tomu aby som neinštaloval iného klienta je smiešne. Už som kúpil aj RDR a AC: Origins počas Vianoc za super cenu. Je to to isté ako si kupovať akýkoľvek iný tovar cez internet a nekúpiť tam kde je lacnejšie/zadarmo len pre to, že veď "mám učet na Alze tak nebudem si zakladať ďalší account..." A vývojarov/vydavatelov nikto nenúti sa upisovať Epicu evidentne je to výhodné pre obe strany.

  • Kaschul

    Smrt Epicu! 😀

    • This is the way.

  • Marines

    Když to jednoduše shrnu, je jim přáno, hráčům i majitelům EPICu, jen se domývám, že "hry zdarma", jsou cestou do zničení celého trhu a průmyslu s hrami.... Nevím, co je skutečným cílem Epicu, ale "hry co se neplatí", je socialismus a každý ví, jak končí....

    • Zaho
      Nebo komunistický monopol Steamu končí a začal konkurenční boj.
      • Já to nechápu. Je tu GoG, Origin, MS Store, Discord, uPlay a kdoví, na co jsem zapomněl, ale Steam má monopol? Jako vážně? Znáte vůbec význam toho slova?

      • Veskoslav

        Další *něco*, co neví, že Steam nikdy nebyl monopol...Může mi říct, čím je Steam monopol? Jediné, kdy se Steam dopustil monopolizace trhu je, že "donutil" hráče nainstalovat Steam, když chtěli hrát Half Life 2.


        Jediný, kdo vytváří monopol je Epic se svými exkluzivními tituly. Zde nemáš totiž možnost si hru jinde pořídit. A navíc jako vývojář máš mnohdy podepsanou smlouvu, že ani nesmíš hru vydat na jiném obchodě. To je monopol, troubo...

        • KrPa

          Dva odstavce a rovnou dve lzi. Prvne steam byl nucem hracum CS, takovy hezky FORCE prechod, ne az s HL2. Dale s exkluzivitam zacali firmy jako EA a Ubisoft daaavno pred epicem.

          • Veskoslav

            On je zásadní rozdíl mezi tím, když EA vydá vlastní hru na vlastní platformě s tím, že zaplatíš vývojáře a "donutíš" je, aby to nevydali někde jinde. To jak Ubisoft, tak EA nedělaly. Navíc Ubisoft si můžeš koupit jak na uPlay, tak Steamu, tak Epicu v současné chvíli. EA začíná to samé u některých her. To je rozdíl. Jo kdyby Epic vydával vlastní hry na vlastním launcheru, tak nikdo nic neřekne, protože o to se snaží i Rockstar, Blizzard nebo Bethesda. Ale takové Metro si Epic zaplatil a dokonce krabičky byly přelepovány. To je něco jiného. 


            A za CS se omlouvám, já jsem se do Steamu dostal až díky HL2. Moje chyba, měl jsem si to zjistit.


            edit: Dívám se, ale Half Life 2 byl skutečně první, co Steam vyžadoval a bez něj to nešlo. CS 1.6 se dá hrát i mimo Steam pokud vím. 

        • JohnyTheZik

          Libi se mi tvuj styl presvedcovani a sebeduvera, i kdyz vlastne vubec nemas pravdu, a o to vic se pak ukazuje, ze pouzivas cizi termity, kterejm vlastne moc nerozumis.

          Vzdycky kdyz nekdo relativne spravne mluvi o dominantnim postaveni a o monopolu, tak prijde nejakej chytrak a vytahne tu nejuzsi wikipedia definici, ze prece si ty hry nemusis kupovat jen na steamu, a ze kdyz neni jen jedna moznost, tak to automaticky znamena, ze to neni monopol.

          Steam samozrejme dominantni postaveni na poli digitalni distribuce ma a projevuje se to hned nekolika zpusoby. Pokud jsi vyvojar a chces vydat svoji hru, tak mas dost omezene moznosti. Pokud jsi navic neznamy vyvojar, tak chces svoji hru urcite vydat na steamu, protoze automaticky dosahujes mnohem vetsiho poctu uzivatelu, nez kdyby zapadla nekde na GOGu, kterej ma primarne uplne jinou cilovku, nebo na Originu (a jemu podobnych), kterej lidi zapinaj jen aby zapli hru od EA nebo Ubi (coz ted ocividne uz taky neni uplne pravda viz navrat EA na Steam). To s sebou samozrejme nese i spoustu vyhod, neni to jen spatna vec, ze to davas na steam, ale tvrdit, ze mas jako vyvojar spoustu moznosti, je naivita nejvetsiho stupne. A valve ma pak hodne volnou ruku v tom, kolik % si muze rict. Na tomhle ostatne mj. postavil Epic svoji konkurencni vyhodu pro vyvojare.

          Druha a pomerne zasadni vec je knihovna a unifikace systemu. Kolik nadavek ve stylu "chci mit hry z jedny serie v jedny knihovne" mohl clovek cist na 4A Games, kdyz vydali Metro mimo Steam. To samozrejme smysl do urcity miry dava, i kdyby slo jen o pohodlnost uzivatele. Podobne funguje napr. zavislost na iOS a propojeni zarizeni, resp. proc je tak tezky pro lidi opustit Apple produkty, pokud jich maji vic.

          To, ze i kdyz hru koupis mimo steam, tak ji ve vysledku stejne na steam pridas (takze je to uplne jedno, protoze z toho valve penize samozrejme ma taky), snad nemusim ani zminovat.

          Dokazal bych vysypat jeste nekolik dalsich duvodu, proc ma Valve se svym steamem dominantni pozici na poli digitalni distribuce (at uz smerem k zakaznikovi nebo vyvojari), ale je mi jasny, ze tu stejne dal pojedes neco o tom, ze to neni jedinej distributor. Veskerou kredibilitu uz jsi stejne davno ztratil, ale rada do budoucna. Zkus se vyhnout tak agresivnimu presvedcovani v momente, kdy je pravdepodobny, ze ti to nekdo prijde omlatit o hlavu. Over and out.


          • Mně by zajímalo vysvětlení této věty "Pokud jsi vyvojar a chces vydat svoji hru, tak mas dost omezene
            moznosti. Pokud jsi navic neznamy vyvojar, tak chces svoji hru urcite
            vydat na steamu, protoze automaticky dosahujes mnohem vetsiho poctu
            uzivatelu."

            To jako myslíte vážně? Omezené možnosti? Proboha kde? Vůbec vás nenapadlo, ze každý normální vývojář svou hru vydá na Steamu, GoGu, Originu a ano, třeba i Epicu, aby pokryl co nejvíc uživatelů?

            On totiž Steam nikomu nezakazuje hru vydat i jine. Od toho jsou tu jiní experti.

            • JohnyTheZik

              Zjednodusovanim kompexniho problemu se nedoberes k relevantnimu zaveru. Vyuzivani steamworks nebo upfront poplatky pro vyvojare jsou pro mensi vyvojare samozrejme dost limitujici, pokud se rozhodnou vydavat hru na vic platformach.

              Omezene moznosti v tomhle kontextu samozrejme neznamena, ze nemuzes hru vydat na Originu, ale naopak ze pokud chces, aby tvoje hra mela aspon sanci na uspech, tak ji vydas na steamu (to nutne neznamena, ze je to spatne). Cimz se vracim zpatky na zacatek cely diskuse. Min agrese pri komentovani, vic porozumeni ctenyho textu.

          • Áno, dominantné postavenie na trhu nie je monopol. Monopol je keď nie je iná možnosť, keď skúpiš konkurenciu a podobne. Napríklad keď Disney kupoval Fox, tak mu štát zabránil kúpiť aj športové kanály, lebo by mal monopolné postavenie. Aj keď to samo o sebe bol ťah smerom k dominancii, keď kúpil úspešnú a prosperujúcu spoločnosť. Ale ak má niekto dominantné postavenie, samozrejme že to tam tiahne ľudí. Chceš kupovať v obchode, kde máš väčší výber. Ako firma chceš mať tovar v obchode, kam chodí viac ľudí. Ako kapela chceš byť v najpočúvanejšom rádiu. To že môžeš ísť do lokálneho rádia, kde je pár stoviek poslucháčov je fajn, ale ťahá ťa to logicky tam, kde z toho najviac vytlčieš tiež. 

            A že si z toho Steam viac ukrojil? To je riziko. Tak ako aj pri vývojároch. Malá firma nemá prostriedky na to, aby vydala AAA hru. Samozrejme sa môžu snažiť, ísť pomaly na to ako CD Porjekt, alebo vydať AA hru, ako Senua. Ak sa nechajú kúpiť veľkým vydavateľom, tak majú viac prostriedkov, ale samozrejme ich môžu zrušiť, ako to robili EA s mnohými vývojárskymi štúdiami, ktoré kúpili. 

            Takže má to svoje výhody aj nevýhody. Ale nie je to monopol. Iný vsádzali hlavne na svoje tituly, ako Uplay, Originy a podobne - a aj tam mali na predaj iné hry od iných vydavateľov. Konkurencia mohla prísť, ale bolo jasné, že by to mali ťažké. 

            Hry zdarma sú ako predvolebný guláš. Keď je zdarma, ide tam dav, ale keď sa pípa zastaví, tak sa aj dav stenčí. Steam má veľa nedostatkov, ale stále poskytuje dosť funkcií a snáď pridá aj ďalšie v rámci konkurenčného boja. Prečo ostatní nezačali tiež pridávať somariny ako recenzie a podobne? Lebo to asi nie je len tak. Takže konkurencia by musela buď prísť s parádnym programom/ knižnicou, kde by zatienili Steam, alebo s exkluzivitami (monopolom) a hrami zdarma. Lebo v klasickom konkurenčnom boji by nik nemal dôvod ísť na Epic. 

            • JohnyTheZik

              V prvy rade je nutny si uvedomit, ze monopol nutne neznamena, ze se jedna o jedinou firmu na trhu a ze dominantni postaveni sice nutne neznamena monopol, ale opacna implikace platit bude. Tvoje definice a priklady jsou ty nejuzsi a nejextremnejsi, ktery muzou nastat, ale ta definice je mnohem obsahlejsi a je nutny na ni nahlizet mnohem komplexneji, pokud chces, aby ta konverzace mela smysl.

              Nabizeni exkluzivit taky rozhodne neznamena, ze mas na trhu monopol. Tady je totiz nutny definovat o jakym trhu vlastne mluvis. Mas monopol vyhradne na tu hru? Ne, muzes si ji koupit na konzolich. Mas ho vyhradne na tu hru na PC? Ano, po dobu urcitou. Mas monopol na blizky substituty ty hry? Dost pravdepodobne ne.

              Steam zcela nepochybne monopolem byl a to hned z nekolika duvodu, mimo ty zrejmy (viz vyse) napr. obri naklady ke vstupu na trh (viz EGS), nebo dnesni standard v podobe Steamworks (100mil aktivnich uzivatelu mesicne), ktery de facto nuti mensi vyvojare vydavat hry na steamu. Podobne jako Microsoft byl monopolem, ackoliv byl vzdy na vyber linux a apple.

              > A že si z toho Steam viac ukrojil? To je riziko.

              Nevedomky jsi popsal charakteristiku monopolni firmy. A paradoxne i tvoje priklady s jednim radiem, kde sice muzes jit do lokalniho, ale ve vetsim meritku nemas moc na vyber. I to je znakem firmy s monopolnim postavenim, ackoliv se samozrejme nejedna o cisty monopoly.


          • Veskoslav

            Ano, to je ale Oligopol s dominantní firmou. Ne monopol. Steam nikdy nebyl monopol. 

            • JohnyTheZik

              Ne, to fakt neni :D no nic, vedel jsem, ze to bude zbytecna snaha..

              • Reakce na příspěvek:

                Jasně, Steam je strašný monopol. Kdo chce vydat hru u něj, už ji nesmí vydat nikde jinde! Moment, právě jsem popsal Epic fail store. Tak nic.

              • Veskoslav

                Reakce na příspěvek:

                Tak mi osvětlí v čem je Steam monopol. Povídej, přeháněj. To, co jsi sepsal není monopol. Nebo mi chceš tvrdit, že když chceš vydat novou hru, musíš ji vydat na Steamu? Pokud ne, není Steam monopol. 

      • Zajímalo by mě, v jakém světě žijí lidi, kde existuje ten monopol Steamu, když je spousta konkurenčních obchodů, které na rozdíl od Epicu nevnucují exkluzivitu.

        Mimochodem hry jsem kdysi dávno začal kupovat právě díky skvělé přidané hodnotě Steamu a celého jeho prostředí. Vyďobanej Epic nenabízí ani kulový. I na ty hry "zdarma" bych se jim vybodl, lidi, co chtějí hry zdarma, si je můžou stáhnout někde z torrentu a ještě se obejdou bez té ohavnosti Epic Launcher.

        • Coffin.Corner

          Faktem ovšem je, že až díky Epicu začal fungovat konkurenční boj. Dobře to bylo vidět na vydání RDR2, když jej Epic krátce po vydání zlevnil, Steam musel reagovat podobně. Tohle by se před dvěma lety nemohlo stát.

          A vyděláváme na tom my hráči.

          Co se týče launcheru Steamu, nikdy to nebyla taková hitparáda jak se rádo argumentuje. 

          Je pomalý , těžkopádný a dost nepraktický, když si třeba při návratu z platební stránky není schopný zapamatovat ani poslední předcházející pozici. 

          Přát si u tohoto údajného etalonu kvality hernich launcherů, v roce 2020, něco tak samozřejmého jako jsou záložky, je asi moc odvážné...

          • Ne nezačal. Hry vycházely na Steamu, GoGu, uPlay,  Originu a kdoví, kde jinde, dávno před tím.

            • Coffin.Corner

              Při vší úctě ke GOG, který mám moc rád, jeho pozice vůči Steamu, je jako postavení provinčního prodejce nábytku, vůči řetězci IKEA. Status quo, neomezeného vládce trhu, před nímž se skláněli i giganti Ubisoft a další, dokázal prolomit až Epic... 

          • Az na to, ze ci na Steame alebo Epicu si ceny nastavuje publisher, cize neviem ako mohol "Steam"reagovat ;-)

            • Coffin.Corner

              Že si vydavatel diktuje slevy není vůbec pravidlem. Ostatně kdysi tady byl publikován článek, v němž vývojáři naříkali, jak si Steam s jejich hrou dělá co chce a vůbec je o tom neinformuje.

              • Reakce na příspěvek:

                Neklam. Iba publisher si moze urcovat cenu aj to ci sa zapoji do zliav a aj si urcuje vysku zlavy. To plati ako pre Steam, tak pre GoG alebo Epic.

          • Veskoslav

            Jediný, kdo na tom vydělal je Rockstar, rozhodně ne hráči, když dokázali tak sprasit port.

            • Coffin.Corner

              RDR2 byl jen příklad. Jde o princip a o stav, který tady panoval, viz. výše.

      • Marines

        Myslíte??? Co by jste říkal, kdyby jste přišel do krámu a tam vše zdarma? Jste si jist, že by zemědělci dál seli pole, či česali ovoce? To, co tohle je, je to co jsem se učil na základní škole - další stupeň socialismu - komunismus....!!! A víte co je rakovinou komunismu? Že dojdou zdroje.....

        • Ono je to akosi nezmysel. Všetko zadarmo je utópia, nie socializmus. Socializmus vychádza zo slova sociálny, pre ľudí, kde sa berú ohľady na ľud. Kapitalizmus, ktorý je najväčším zlom vykorisťuje ľudí. Ale keď to niekto povie, je hneď označený za komunistu. Komunizmus bol to najlepšie čo sa mohlo stať pre kapitalistov. Vďaka prízraku komunizmu nik nebojuje za práva zamestnancov, preto v Amerike zomierajú ľudia na liečiteľné choroby, lebo si nemôžu dovoliť liečbu. Dôchodky tam dávajú do rôznych fondov o ktoré môžu prísť, pretože to štát negarantuje. Ak sa sťažujú, že na sviatky nemôžu byť s rodinou, tak im povedia aj v TV, že majú byť radi, že majú prácu a majú budovať kapitalizmus. Doslova takto to povedia. Proste sa nik nepostará o svojich občanov, ktorým je teda štát na nič. Ale všetci to berú, lebo pomoc ľuďom je komunizmus. Kapitalizmus nie je demokracia, ako sa to snažia niektorí prezentovať. 

          Ľudia často hovoria o čom nevedia a len čo majú napočúvané z médií. Kde zrazu robia z ČSSR krajinu horšiu než nejaká africká džungľa, kde ľudia chodili vo vreciach a nemali doma nič len sifónovú fľašu a prázdne police. Bola nesloboda, zatváralo sa za propagáciu demokracie, ale nežilo sa tu ako v jaskyni. 

        • Jackoslav426

          Když to ten krám těm zemědělcům zaplatí, tak proč by přestávali.. ?

          ... aneb další z mnoha nesmyslných argumentů

        • Femt0

          Na Epicu je vše zdarma? Ale no tak. Vem si radši prášek.

          • Marines

            Já vím, někdy je těžké pochopit nadsázku....!!!

  • malachi

    .čo je toten epicstore?😎

    • SalemCZ

      To jsou ty co okrádají děti a pak si hrají na komunisty a dávají všechno zdarma.

  • Veskoslav

    33 000? To přebíráte ty bláboly přímo z Epicu nebo dle čeho jste to přepočítávali?


    A když si to přepočítáme, že za 3. strany se utratilo jenom 251 miliónů a nějakých 100 miliónů si koupilo nebo získalo hru, tak jsme na nějakých cca 2,5 dollarů na uživatele a to se tam počítají i ti, co to měli zdarma. No to je "super" výsledek:) Jediné, co Epic táhne je Fortnite a zástupy děcek s kreditkami rodičů, co celou tu srandu financují.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit