Přejít na výpis diskuzí

Prvních pět hodin v Life is Feudal: MMO z vás rytíře neudělá

18.4.2017 12:52
Aleš Smutný 25 příspěvků

Jak Adam informoval v únoru, Life is Feudal: MMO se chystá na uzavřenou betu. MMO je opravdu masivně onlinová verze hry, kde se v jednom světě mohou potkat tisíce hráčů oproti čtyřiašedesáti v aktuální verzi Your Own, plus je zde několikanásobně větší svět. Abyste se mohli duševně i teoreticky připravit...

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • No, napíšem trošku pre tých čo nevedia čo a ako s MMO.
    1. Je to hra, ktorá zaberie veľmi veľa času a dokáže vás "chytiť a nepustiť" Osobne som niečo také už veľmi dávno pri žiadnej inej hre nezažil.
    2. jednotlivec tam veľa nedokáže, či už postaviť, vyrobiť, ubrániť, takže je prinútený sa združovať do väčších zoskupení aby si hru trochu užil. dá sa existovať ako jednotlivec, ale človek bude odsúdený na živorenie, lebo sa vždy nájde niekto, kto bude od neho požadovať tribút.
    3. Politika... to je vec sama o sebe, veľmi dôležitý faktor v tejto hre. Mnoho aliancí sa už vytvorilo v priebehu uplynulých 2 rokov na YO, a ďalšie vzťahy sa formujú na základe interakcí v hre počas vĺn testovania MMO.
    3. Vojna... pokračovanie politiky. Pre tých, ktorí si myslia, že za deň prídu o všetko musím povedať, že sú na omyle. Je tam systém guild claimov, private claimov, ktorý zabraňuje brať korisť z takto chráneného územia. Výnimku tvoria hroby, ktoré sa dajú vykrádať kdekoľvek. Na to, aby som mohol vykradnúť claim, musí gilda vyhlásiť vojnu inej gilde. V tom prípade, prebehnú tzv. Instanced Battle (IB) a strana ktorá vyhrá, zmenší "územie" chránené guild claimom gilde ktorá prehrala a môže byť toto územie následne vyrabované. Guild claim je rozdelený na city claim /tzv. nedotknuteľný/ a realm claim. Po vyhlásení vojny, je okno 24 hodín. Po tomto čase sa tzv. realm claim stáva zraniteľný proti útokom, a aj to len v čase tzv. Peak hours (čas, kedy je najviac ľudí online). Je to presne z dôvodu posunu času (napr. rusko vs. usa) aby sa nestávalo, že pár típkov v noci všetko zničí. Zabiť vás môže hocikto hocikedy, ale sám som teraz na 2 vlnách testov nikoho nevidel, že by útočil len tak. Na allignment (karmu) si každý dáva dobrý pozor, naozaj nieje sranda s zakaždým skilovať. V prípade, že vojna, tak účastníci konfliktu sa môžu vzájomne zabíjať aj vyberať hroby bez straty karmy.
    4. PVE, PVP... toto je taká najdiskutovanejšia vec. Vždy bude niekto, kto vládne mečom a niekto, koho baví viac crat. Jedni sa nezaobídu bez druhých. Je len na ľudoch, ako to berú. Neverím, že niekto bude môcť existovať bez boja. Veľký budú bojovať proti sebe, malí budú bojovať proti malým. Pokoj PVEčkarovi vedia zabezpečiť len PVPčkari. Akákoľvek snaha PVE hráčov výjde nazmar akonáhle sa stanú ekonomickým centrom a tým pádom lákavým cieľom a nebudú si vedieť zabezpečiť ochranu. Ale myslím, že na to musia prísť asi oni sami.
    Čo sa týka pve serveru a pod.. toto istotne nebude (slová project leadra LIF MMO). Čo sa týka RP, tak ja osobne to moc nemusím, ale napriek tomu to robím, nakoľko nejak s cudzincami/susedmi komunikovať musíme, takže si myslím, že aj pre RP hráči si tam nájdu svoje. Každopádne treba byť nachystaný, že sa to môže zvrtnúť a ten druhý je len ukecaný bandita :D
    Určite je to hra s veľkým potenciálom, treba pri nej veľa veľa trpezlivosti a silné nervy a ak pridajú viac "obsahu", možností do hry bude to len super pre nás, hráčov.
  • Je zajímavé kolik ukecaných lidí tady je. :D
    Ale jediný kdo je tady v obraze je Hanz, tak ho zkuste vnímat...Zkrátka...
    V té hře nejde zničit nic, pokud není spuštěné tzv JH.Na Your own verzi je to na nastavení serveru, většinou 1-3 týdně na 1-2hodiny, záleží samozřejmě na kterém serveru hrajete, někde to není vůbec....
    A buď se odlogujete(nejlepší způsob boje v naší komunitě) nebo se budete bránit, záleží jen na vás.
    Já osobně jsem za 2000hodin ve hře zažil jen 2x, že někdo srovnal se zemí gildu o pár hráčích jen tak pro zábavu, bez důvodu.Zkrátka se to neděje, takže poslouchat někoho jak to funguje v jiných hrách jako např Rust apod je zcela zcestné.
    Co se týče MMO, tam už je to úplně o něčem jiném, ale asi nemá význam se k tomu vyjadřovat, ten kdo to zná nepotřebuje komentář, ten kdo ne jako třeba recenzent, může hru dál nesmyslně srovnávat...Frustrace z lifka jako třeba z Rustu kdy vám přes noc jeden člověk zlikviduje barák vám opravdu nehrozí.Max vás někdo zabije, ale pokud vám tohle vadí, máte na výběr jiné hry.
    Jedno je ale jisté, není to hra pro samotáře.Na Your own to jde krásně uhrát, hlavně když máte velký skillcap.Na mmo si ani neškrtnete.Ale upřímně, jsem za to rád.Když by rozhodoval o věcech jeden člověk, nebavilo mě to.Spolupráce ve větší gildě, kde se to musí hrát už trochu na jiné úrovni, je to, co mě na této hře baví nejvíc.
  • Kdyby redaktor o hře něco věděl, tak by nemohl napsat ten nesmysl o tom jak bude hrozně těžké si najít spoluhráče. Nebude. Za prvé MMO je prostě nastavené tak, že sami nezvládnete nic, možná něco drobet ano...ale za doslova enormní výdej času. Zadruhé je v lif systém alignmentu, když tedy zabíjíte bez důvodu, klesá vám alignment a čím nižší ho máte, tím více vás bude bolet vaše smrt která jistojistě dříve či později přijde. Přijít v této hře o 20 skillů nebo 100 je setsakra velký rozdíl.
    MMO jsem hrál a nějaký vyšší počet hráčů co by zabíjeli každého na potkání jsem nezaznamenal, zabíjelo se víceméně hlavně v rámci vyhlášených válek dvou velkých frakcí které se utvořily.
    Navíc ničit hrady...je tu systém claimů, to znamená sestavíte si skupinu 10+ lidí, postavíte claim a po většinu herního času máte cokoliv postavíte uvnitř claimu chráněno před zničením kapišto? Že tu lidi píšou o něčem o čem neví nic jsem si zvykl, ale redaktor by si mohl občas alespoň základní fakta přečíst a nejlépe zhlédnout na videu...
  • Nu, v LiF YO mám nahráno bezmála 1000hodin a jsem skeptik. Malý skillcap znamená, že na funkční osadu je třeba minimálně deset hráčů, velmi aktivních hráčů. Navíc body skillů lezou jak šnek, čili není možné se rychle reskilovat. Na začátku bude budovatelské nadšení, velmi rychle se vytvoří několik málo silných guild (btw, které už mají možnost hrát teď v betě a tím pádem budou vědět kde jsou rudy apod.) , které se začnou mydlit mezi sebou a terorizovat okolí a pro ostatní zbyde jen možnost je přidat do některé z nich, nebo být soustavně vybíjen. Po postavení hradu už totiž moc možností zábavy není. Situace na českých serverech je taková, že nudící se, délehrající hráči, donekonečna vybíjejí kohokoliv, kdo se jen objeví na mapě viz. klan BIA. Na MMO mapě se to jen vynásobí počtem hráčů. Navíc, jak chtějí zabránit situaci, kdy se domluví patička 50-ti studentíků někde v rusku a nevymlátí ve dvě nebo čtyři hodiny ráno půlku mapy. Když hrady budou prázdné. Pár výbušných sudů a je po hradbách, vykrást a zničit není problém.

    Dobytek je tamagoči, musíte se starat minimálně 2x denně, sklízení úrody doprasili taky, mockrát se mi stalo, že jsem sklidil tolik, co jsem zasel, dneska ani nevíte, kdy úroda vyroste, takže se musíte logovat co pár hodin, jestli už vyrostlo, jinak úroda celkem rychle shnije a nesklidíte ani to zaseté. A farmář na poli je super a oblíbený cíl právě nudících se hráčů, je pomalej a dobře se na něm trénuje střelba z luku. A kuší lehne na ránu.
    • Máš nahráno 1000 hodin a nevíš že ve hře je JH takže ti nikdo hradby nerozbije a nic nekradne? Hrá jsi tu hru vůbec nebo jsi měl to jen spuštěné v menu? *8*
      • Nejsi ty ten náborář z BIA? Ten má stejnou gramatiku jak ty
    • Doufám že už jsem tě někdy zabil taky, za tu neznalost o MMO by sis to zasloužil *1*
    • Nudící se hráč, který už má vše a nikam dál se posouvat nemůže je peklo pro neomezený PvP. Povětšinou už má nějak nastartovanou ekonomiku a ztráta čehokoliv mu nevadí a za pár vteřin/minut ji dokáže nahradit.
    • Aha, takze da se rict, ze je to takovej Mortal Online 2.0.
  • Určitě budou PvE servery (tedy doufám), na PvP bych nepáchl. Nebudu budovat něco pro to abych pobavil pár trollů. Na tohle byl "úžasnej" Rust kde se vždy našla parta blbců kteří disponovali větším než malým množstvím C4 a od té doby jsem zanevřel na PvP a všechny tyto budovatelské hry včetně aktuálního ARKu jedině na PvE serverech.
  • Neomezený PvP je problém. To co nám brání v nesmyslném útoku na někoho je jednak hrozba odvety a trest. U her toto většinou není tak dramatické. Pokud vás rozstřílí/zabijí, tak se prostě zase někde objevíte a hrajete dál, v nejhorším přijdete např. o loď/vybavení/nějaké XP/peníze a jede se dál. V reálu to tak nefunguje. Pokud si hra půjčí z reálu možnost někoho napadnout a už neřeší následky, tak to vůbec není realistické. Stačí pak pár trollů, kterým je jedno, že přijdou o vybavení (počítají s tím, takže budou mít něco levného) a během chvilky můžete ztratit x hodin/dnů práce, když vám zničí něco na co jste pracně sháněl materiál/peníze. Pokud je zabijete, tak přijdou zachvíli znovu. V tu chvíli pak nemá smysl budovat cokoliv náročného, když víte, že během chvilky vám to bez postihu může někdo rozmetat na prach. Kdyby měli jen PvE / Coop servery, tak by to mohlo být zajímavé. Případně PvP jen prostřednictvím vojenských oddílů a války mezi klany. Jinak dobrovolný duel. Jinak pak nemá smysl nic budovat.
    • Neomezené PVP a loot bych nezatracoval, dává to hře šťávu, napětí a zážitky. I když v podobě trollů to moc zábavný není, dá se s herním systémem dost experimentovat a uspokojit jak lidi co rádi bojují tak i sysliče majetku. Různý systémový omezení tu jsou už od dob Ultimy Online. U těchto surival/stavěcích hrách to je složitější, ale základ bude nehrát to s blbcema a mít server s pravidly, které někdo hlídá.

      Největší neregulovaný PVP bizár co jsem hrál byl Fallout Online. Bylo tam nebezpečný jít i nakupovat k NPC. Pokud se utvořila fronta tak to lákalo kamikaze maníky co tam naběhli s batohem plným TNT. Ani stráže ho leckdy nestihli oddělat. Ale byla to sranda a celkem v pohodě hratelný.
  • Ono by to nebylo zas tak těžké, zařídit kompromis mezi pvp a pve kooperací. Samozřejmě pokud se hra má tvářit plně reálně pak odpadají pvp zony. Další možností je nutnost patřit do guildy/klanu/králoství a až pak moci napadat ostatní, pakliže je jim oficialně vyhlášena válka vedení guildy atd. Mimo takovouto válku by pak byla možnost vyzvat ostatní na duel (pakliže by nepřijal tak nic) - ale opět to klopýtá na té realitě prožitku.
    Pak zbývá už jen systém jakési "karmy". Kdo dělá dobré věci (neubližuje) má dobrou karmu a kdo napadá ostatní má špatnou karmu. Dobrá karma vám zvyšuje staty a špatná karma zase snižuje. Případně za dopadení a zabití někoho se špatnou karmou by byly velké bonusy (hromada expů a podobně), takže by každej ty špatný vyloženě lovil a stálo by za to si rozmyslet jestli spáchat něco jako trestný čin. Karma by se pak ještě mohla dělit dále. Špatná coby násilná a nenásilna, Dobrá coby nezaujatá a hrdinská - a od toho by se dál odvíjely dané bonusy.
    Navíc by to mělo krásný efekt v tom, že když už by někteří páchaly špatnou karmu, tak by se krásně sdružovali do loupežných part, ukrývali se v lesích a podobně (ach ten nádech romantiky)

    No určitě by to nějak šlo :)
    • Zní to dobře, ale tuším, že tohle není cesta, kterou se MMO budou ubírat :(
      • Systém "karmy" tedy alignmentu je ve hře ale už x-let zpracován...
  • Apropos, jeste bych dodal, spoluprace fungovat muze - i mezi zcela anonymnima hracema ktery se neznaj, a potazmo ani nedomluvej ... ale hra by na to musela mit mechaniku = v tomhle pripade treba zpusob, jak ostatnim sdelit (bez chatu a reseni dalsich cypovin) ... "hledame kovare" ... "ja sem tesar" ... a idealni je, kdyz hra aspon do jisty miry tu spolupraci vynucuje.

    BTW: V tomhle pripade to vidim tak, ze prvnich par (desitek) hracu vytvori 2-5 guild, ktery si rozdelej vliv, a nikdo jinej nebude mit zadnou sanci, stejne jako vsude jinde, a kdo nebude poslouchat, bude exkomunikovan = vypali se mu barak, seberou zasoby ... proste vsechno co hra dovoli.
  • Niceni je fajn, pokud ma smysl, takova hra jeste nevysla, zadna ...

    Bylo by do ni totiz treba zakomponovat mechaniku, ktera by se snazila postihnout realny reakce = pokud nekdo nekoho napadne, tak muze (klidne muze kdokoli zvas dat preshubu prvnimu manikovi kteryho zejtra uvidite), ale nejspis vam to vrati on nebo prostrednidctvim soudu stat ...

    Ve hre by to melo fungovat podobne (cimz netvrdim ze stejne) ... pokud si pamatuju, tak trebas v BDO top guilda provozovala (v EU) nejakej protest (ono to ingame bylo kvuli omezeni na 100 lidi guild vic) a protestovali tak, ze zabijeli kazdyho kdo opustil safe zonu ... takze hrat nemoh defakto nikdo. Na to provozovatel reagoval tak, ze vypnul pvp vsem do nejakyho lv, takze ty mensi lv napadat uz nemohli ... ale to neni reseni, je to jen flastr. Obecne prej je v EU/US narozdil od asie problem v tom, ze hraci napadaj ostatni hrace pokud jim to hra dovoli, kdezto v ty asii prej jen pokud jim uz nezbejva jina moznost.

    Navic obecne ve hrach panuje naprostej nepomer mezi casem (protoze to je jedina realna mena) vynalozenym na stavbu neceho, a casem na zniceni te prace. Coz samo vede m tomu, ze pokud nekdo bude 2 mesice budovat nejakou vesnici, a pak mu ji nekdo za 10 minut vypali do zakladu, tak se na to ...
  • Asi tak. Pridavam se k dalsim. Jako maly kluk jsem hltal stredovek, starovek, proste celou historii. Samozrejme jak rytire, vojaky, valky, tak ale i s postupem casu zivot celkove. Podobne hry na prvni pohled nabizi moznost se ponorit alespon touto cestou do toho zivota. Stejne tak jsem mel moc rad budovatelske historicke strategie (pr Cesar - budovani na prvnim miste, vojaci jako doplnek) nebo zivot v minulosti z urciteho pohledu (pr Guild hry). Uzival bych si to se vsemi klady a zapory, prozivat zivot stredoveku, od zacatku, pres moznost vyberu role/obzivy od kovare, obchodnika, lapky, rytire, zoldaka a ja nevim co jeste. Ale obavam se, ze tady zhrouti jen do boje mezi sebou, at uz jednotlivcu, mensich nebo vetsich skupin a ty dalsi, kteri se chteji venovat mene prozaictejsim vecem, to proste prestane bavit. Jake reseni? Treba pri obrane dat slusne bonusy, utocnikum postihy nebo mit casem skupinu AI (najemnou partu zoldaku) jen pro obranu skromneho/vetsiho majetku. Pak by to mohlo byt zajimave. Netusim jak to nejlepe prevest do MMO hry, ale urcite vyvazeni by stalo za to a moc. Lide na siti vzdy budou fungovat jinak nez v realu...

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit